wat betreft die spellings muggenzifterij; jullie hebben helemaal gelijk... Ik heb het verkeerd neergezet...
verschil 1.8 16V t.o.v 2.0 16V
Wat die pk's aan de wielen discussie betreft... Er zijn toch genoeg uitdraaien van de dynodag in Goes om de discussie een beetje te onderbouwen?
wat betreft die spellings muggenzifterij; jullie hebben helemaal gelijk... Ik heb het verkeerd neergezet...
wat betreft die spellings muggenzifterij; jullie hebben helemaal gelijk... Ik heb het verkeerd neergezet...
Wat is er uiterlijk anders aan een willy kop tov een 16v kop?
Een onderblok herken ik ook wel, en de inlaatpoorten van een willy ook nog wel, maar dan moet je al het spruitstuk demonteren. Is er aan de buitenkant nog iets te zien?
Een onderblok herken ik ook wel, en de inlaatpoorten van een willy ook nog wel, maar dan moet je al het spruitstuk demonteren. Is er aan de buitenkant nog iets te zien?
Nu we het toch over verschil tussen blokken hebben;
Wat is het verschil tussen een F7R blok en het F4R blok (uit de Clio RS)? Het zijn beide F-type blokken, met beide dezelfde boring en slag. Alleen zal de kop anders zijn.
Maar komen die Pk's alleen uit de verandere kop, of zit er nog meer op?
Wat is het verschil tussen een F7R blok en het F4R blok (uit de Clio RS)? Het zijn beide F-type blokken, met beide dezelfde boring en slag. Alleen zal de kop anders zijn.
Maar komen die Pk's alleen uit de verandere kop, of zit er nog meer op?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
ik geloof ook variabele nokkenastiming
de inlaatpoorten van een williams VS. 16v kop zijn naar mijn weten identiek...MarcoG schreef:Wat is er uiterlijk anders aan een willy kop tov een 16v kop?
Een onderblok herken ik ook wel, en de inlaatpoorten van een willy ook nog wel, maar dan moet je al het spruitstuk demonteren. Is er aan de buitenkant nog iets te zien?
de 16v en williams kop VS. Megane 2.0 16v zijn wel verschillend in inlaatpoorten...
voor zover ik weet kun je aan de BUITENKANT geen verschillen ontdekken tussen 16v en williams koppie...
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Naja, is niet helemaal de buitenkant, maar ook niet de binnenkant:
De nokkenas keerringen van een Williams zijn iets groter, maar das maar iets van een mm of 2
De nokkenas keerringen van een Williams zijn iets groter, maar das maar iets van een mm of 2
bij een 16v heb je ook twee verschillende
heb ik me al eens op verkeken toen ik dat voor de eerste keer meemaakte...
de types met de grotere keerringen zijn vaak nieuwere motoren, ruilmotoren vanuit Renault of iets dergelijks...maar goed...mijn ervaring...

heb ik me al eens op verkeken toen ik dat voor de eerste keer meemaakte...
de types met de grotere keerringen zijn vaak nieuwere motoren, ruilmotoren vanuit Renault of iets dergelijks...maar goed...mijn ervaring...
da heeft weer met 19 VS. clio te maken...
d'r zijn ook voor de 1.8 16v weer 3 verschillende onderblokken...
had er altijd al 2 in de schuur staan, maar sinds kort een derde erbij,
met wat extra versteviging aan de zijkant en tussen cilinder 1 en 2 en tussen cilinder 3 en 4 een doorloop (onderaan de cilinder) een ovaal gat van 2x4 cm ongeveer, om de pomp verliezen van de zuigers wat te reduceren naar mijn mening...
dit verschijnsel zit trouwens al wel in alle willie carters...in de 1.8 16v naar schatting pas vanaf 94 ofzo...
d'r zijn ook voor de 1.8 16v weer 3 verschillende onderblokken...

had er altijd al 2 in de schuur staan, maar sinds kort een derde erbij,
met wat extra versteviging aan de zijkant en tussen cilinder 1 en 2 en tussen cilinder 3 en 4 een doorloop (onderaan de cilinder) een ovaal gat van 2x4 cm ongeveer, om de pomp verliezen van de zuigers wat te reduceren naar mijn mening...
dit verschijnsel zit trouwens al wel in alle willie carters...in de 1.8 16v naar schatting pas vanaf 94 ofzo...
Carters en bakken zijn qua passing hetzelfde.TMC16v schreef:En die onderblokken hebben zeker ook elk weer een eigen carter pan?
En eigen versnellingsbak?
Wat is eigenlijk het verschil tussen een williams en Patrick blok qua rijden?Behalve de 7400 toeren als begrenzing.
patrickblokken zijn qua prestaties minimaal gelijk aan de standaard williamsmotor, maar omdat je er een aangepaste chip bij moet nemen, haal je hier al wat winst uit. De rest van het vermogen word uiteindelijk bepaald door combinatie cilinderkop en afstelling.
Dus een bak die van een stalencarter blok komt, Past op een blok met alu carter?Bart V schreef:Carters en bakken zijn qua passing hetzelfde.TMC16v schreef:En die onderblokken hebben zeker ook elk weer een eigen carter pan?
En eigen versnellingsbak?
Wat is eigenlijk het verschil tussen een williams en Patrick blok qua rijden?Behalve de 7400 toeren als begrenzing.
patrickblokken zijn qua prestaties minimaal gelijk aan de standaard williamsmotor, maar omdat je er een aangepaste chip bij moet nemen, haal je hier al wat winst uit. De rest van het vermogen word uiteindelijk bepaald door combinatie cilinderkop en afstelling.
Wie kan de ze info aanvullen:
R19 1.8-16V (PHI) F7P xxx bouwjaar 19xx - 19xx
R19 1.8-16V (PHII) F7P xxx bouwjaar 19xx - 19xx
clio 1.8-16V (PHI) F7P xxx bouwjaar 19xx - 19xx
clio Williams (PHI) F7R xxx bouwjaat 19xx - 19xx
Ik ben dus opzoek naar de ontbrekende info waar de xxx staan.
Al vast bedankt,
gr s
nder
R19 1.8-16V (PHI) F7P xxx bouwjaar 19xx - 19xx
R19 1.8-16V (PHII) F7P xxx bouwjaar 19xx - 19xx
clio 1.8-16V (PHI) F7P xxx bouwjaar 19xx - 19xx
clio Williams (PHI) F7R xxx bouwjaat 19xx - 19xx
Ik ben dus opzoek naar de ontbrekende info waar de xxx staan.
Al vast bedankt,
gr s

dacht niet dat het zo werkte....
maar zal er eens achteraan gaan
maar zal er eens achteraan gaan

Ik heb hier nog een R19- PHI 1.8-16V staan met de code F7P D 704
Volgens mij is een Williams F7R 700, maar dat weet ik niet zeker.
Wie vult het aan?
gr s
nder
Volgens mij is een Williams F7R 700, maar dat weet ik niet zeker.
Wie vult het aan?
gr s
Das weer lekker dan, ben ik me bak dus ook kwijt als ik naar alu carter wil overgaan. Aangezien ik nu redelijk lange verhoudingen heb. (7000 = 105 in 2)Bart V schreef:past wel, maar is niet aan te raden, aangezien je een paar bevestigingspunten zal missen. Die stalen carters overigens zijn alleen op de allereerste 19 16V's geleverd, en vind je dus sowieso niet op clio's
Op mijn "turbo-conversie-blok" 1.8 16v staat F7P S 7040.
Dat zou een van de laatst gebouwde blokken moeten zijn en kwam uit een 19 16v.
Dat zou een van de laatst gebouwde blokken moeten zijn en kwam uit een 19 16v.
da klopt, da zijn dus die blokken met die gaten onderaan de cilinders...
Wie heeft er nog 2.0 codes, liefst heb ik die van een Williams.
Wie o Wie kijkt even op zijn Williams motor voor mij?
gr sander
Wie o Wie kijkt even op zijn Williams motor voor mij?
gr sander
F7R A 700
Waar heb je die codes vandaan?TMC16v schreef:F7R710, F7R712, F7R720Sander schreef:Wie heeft er nog 2.0 codes, liefst heb ik die van een Williams.
Wie o Wie kijkt even op zijn Williams motor voor mij?
gr sander
gr sander
http://www.google.comSander schreef:Waar heb je die codes vandaan?TMC16v schreef:F7R710, F7R712, F7R720Sander schreef:Wie heeft er nog 2.0 codes, liefst heb ik die van een Williams.
Wie o Wie kijkt even op zijn Williams motor voor mij?
gr sander
gr sander
Oké hier is een site met zeer veel motorcodes: KLIK HIER
Bedankt voor de info, kan ik weet verder.
gr sander
Bedankt voor de info, kan ik weet verder.
gr sander
kan je behalve de 2,0L conversie uit made er ook een ander 2,0 liter onderblok onder je originele clio 1,8 16v hangen?
bijvoorbeeld uit een laguna of zo?
met motorcode: F3R of F4R?
bijvoorbeeld uit een laguna of zo?
met motorcode: F3R of F4R?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Volgens mij niet. de olie kanalen lopen anders als ik me niet vergis. Het is al eens uitgelegd in een topic. Wat wel zou kunnen is een onderblok van een megane 2.0 16vmark 5t schreef:kan je behalve de 2,0L conversie uit made er ook een ander 2,0 liter onderblok onder je originele clio 1,8 16v hangen?
bijvoorbeeld uit een laguna of zo?
met motorcode: F3R of F4R?
Project: GTT Blue Sport
en wat voor motorcode heeft die megane 2.0 16v motor dan?