verschil 1.8 16V t.o.v 2.0 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Wat die pk's aan de wielen discussie betreft... Er zijn toch genoeg uitdraaien van de dynodag in Goes om de discussie een beetje te onderbouwen?

wat betreft die spellings muggenzifterij; jullie hebben helemaal gelijk... Ik heb het verkeerd neergezet... :wink:
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Wat is er uiterlijk anders aan een willy kop tov een 16v kop?
Een onderblok herken ik ook wel, en de inlaatpoorten van een willy ook nog wel, maar dan moet je al het spruitstuk demonteren. Is er aan de buitenkant nog iets te zien?
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Nu we het toch over verschil tussen blokken hebben;
Wat is het verschil tussen een F7R blok en het F4R blok (uit de Clio RS)? Het zijn beide F-type blokken, met beide dezelfde boring en slag. Alleen zal de kop anders zijn.
Maar komen die Pk's alleen uit de verandere kop, of zit er nog meer op?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ik geloof ook variabele nokkenastiming
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

MarcoG schreef:Wat is er uiterlijk anders aan een willy kop tov een 16v kop?
Een onderblok herken ik ook wel, en de inlaatpoorten van een willy ook nog wel, maar dan moet je al het spruitstuk demonteren. Is er aan de buitenkant nog iets te zien?
de inlaatpoorten van een williams VS. 16v kop zijn naar mijn weten identiek...

de 16v en williams kop VS. Megane 2.0 16v zijn wel verschillend in inlaatpoorten...

voor zover ik weet kun je aan de BUITENKANT geen verschillen ontdekken tussen 16v en williams koppie...
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Naja, is niet helemaal de buitenkant, maar ook niet de binnenkant:

De nokkenas keerringen van een Williams zijn iets groter, maar das maar iets van een mm of 2
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

bij een 16v heb je ook twee verschillende :)

heb ik me al eens op verkeken toen ik dat voor de eerste keer meemaakte...

de types met de grotere keerringen zijn vaak nieuwere motoren, ruilmotoren vanuit Renault of iets dergelijks...maar goed...mijn ervaring...
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

je hebt ook 2 types kleppen deksel pakkingen,
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

da heeft weer met 19 VS. clio te maken...

d'r zijn ook voor de 1.8 16v weer 3 verschillende onderblokken... :)

had er altijd al 2 in de schuur staan, maar sinds kort een derde erbij,
met wat extra versteviging aan de zijkant en tussen cilinder 1 en 2 en tussen cilinder 3 en 4 een doorloop (onderaan de cilinder) een ovaal gat van 2x4 cm ongeveer, om de pomp verliezen van de zuigers wat te reduceren naar mijn mening...

dit verschijnsel zit trouwens al wel in alle willie carters...in de 1.8 16v naar schatting pas vanaf 94 ofzo...
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

En die onderblokken hebben zeker ook elk weer een eigen carter pan?
En eigen versnellingsbak?

Wat is eigenlijk het verschil tussen een williams en Patrick blok qua rijden? :lol: Behalve de 7400 toeren als begrenzing.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nog meer power :D
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Details :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

TMC16v schreef:En die onderblokken hebben zeker ook elk weer een eigen carter pan?
En eigen versnellingsbak?

Wat is eigenlijk het verschil tussen een williams en Patrick blok qua rijden? :lol: Behalve de 7400 toeren als begrenzing.
Carters en bakken zijn qua passing hetzelfde.

patrickblokken zijn qua prestaties minimaal gelijk aan de standaard williamsmotor, maar omdat je er een aangepaste chip bij moet nemen, haal je hier al wat winst uit. De rest van het vermogen word uiteindelijk bepaald door combinatie cilinderkop en afstelling.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:
TMC16v schreef:En die onderblokken hebben zeker ook elk weer een eigen carter pan?
En eigen versnellingsbak?

Wat is eigenlijk het verschil tussen een williams en Patrick blok qua rijden? :lol: Behalve de 7400 toeren als begrenzing.
Carters en bakken zijn qua passing hetzelfde.

patrickblokken zijn qua prestaties minimaal gelijk aan de standaard williamsmotor, maar omdat je er een aangepaste chip bij moet nemen, haal je hier al wat winst uit. De rest van het vermogen word uiteindelijk bepaald door combinatie cilinderkop en afstelling.
Dus een bak die van een stalencarter blok komt, Past op een blok met alu carter?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

past wel, maar is niet aan te raden, aangezien je een paar bevestigingspunten zal missen. Die stalen carters overigens zijn alleen op de allereerste 19 16V's geleverd, en vind je dus sowieso niet op clio's
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Wie kan de ze info aanvullen:
R19 1.8-16V (PHI) F7P xxx bouwjaar 19xx - 19xx
R19 1.8-16V (PHII) F7P xxx bouwjaar 19xx - 19xx
clio 1.8-16V (PHI) F7P xxx bouwjaar 19xx - 19xx
clio Williams (PHI) F7R xxx bouwjaat 19xx - 19xx

Ik ben dus opzoek naar de ontbrekende info waar de xxx staan.

Al vast bedankt,

gr s :D nder
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

dacht niet dat het zo werkte....

maar zal er eens achteraan gaan :)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ik heb hier nog een R19- PHI 1.8-16V staan met de code F7P D 704
Volgens mij is een Williams F7R 700, maar dat weet ik niet zeker.

Wie vult het aan?

gr s :wink: nder
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

R19 1.8-16V (PHI) F7P xxx bouwjaar 1990 - 1992
R19 1.8-16V (PHII) F7P xxx bouwjaar 1992 - 1995

clio 1.8-16V (PHI) F7P xxx bouwjaar 19xx - 19xx
clio Williams (PHI) F7R xxx bouwjaat 19xx - 19xx
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:past wel, maar is niet aan te raden, aangezien je een paar bevestigingspunten zal missen. Die stalen carters overigens zijn alleen op de allereerste 19 16V's geleverd, en vind je dus sowieso niet op clio's
Das weer lekker dan, ben ik me bak dus ook kwijt als ik naar alu carter wil overgaan. Aangezien ik nu redelijk lange verhoudingen heb. (7000 = 105 in 2)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Op mijn "turbo-conversie-blok" 1.8 16v staat F7P S 7040.
Dat zou een van de laatst gebouwde blokken moeten zijn en kwam uit een 19 16v.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

MarcoG schreef:Op mijn "turbo-conversie-blok" 1.8 16v staat F7P S 7040.
Dat zou een van de laatst gebouwde blokken moeten zijn en kwam uit een 19 16v.
Dat staat ook op mijn type plaatje :worship:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

da klopt, da zijn dus die blokken met die gaten onderaan de cilinders...
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Wie heeft er nog 2.0 codes, liefst heb ik die van een Williams.
Wie o Wie kijkt even op zijn Williams motor voor mij?

gr sander
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

de gene die in mijn auto staat is een F7P D 704

de gene met schade is F7P S 700
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Sander schreef:Wie heeft er nog 2.0 codes, liefst heb ik die van een Williams.
Wie o Wie kijkt even op zijn Williams motor voor mij?

gr sander
F7R710, F7R712, F7R720
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

F7R A 700
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

TMC16v schreef:
Sander schreef:Wie heeft er nog 2.0 codes, liefst heb ik die van een Williams.
Wie o Wie kijkt even op zijn Williams motor voor mij?

gr sander
F7R710, F7R712, F7R720
Waar heb je die codes vandaan?

gr sander
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Sander schreef:
TMC16v schreef:
Sander schreef:Wie heeft er nog 2.0 codes, liefst heb ik die van een Williams.
Wie o Wie kijkt even op zijn Williams motor voor mij?

gr sander
F7R710, F7R712, F7R720
Waar heb je die codes vandaan?

gr sander
http://www.google.com
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Oké hier is een site met zeer veel motorcodes: KLIK HIER

Bedankt voor de info, kan ik weet verder.

gr sander
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

Voornamelijk in tussensprints.. het koppelgebied. Heb ik begrepen dan, want ermee gereden heb ik helaas nog niet....
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kan je behalve de 2,0L conversie uit made er ook een ander 2,0 liter onderblok onder je originele clio 1,8 16v hangen?
bijvoorbeeld uit een laguna of zo?
met motorcode: F3R of F4R?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

mark 5t schreef:kan je behalve de 2,0L conversie uit made er ook een ander 2,0 liter onderblok onder je originele clio 1,8 16v hangen?
bijvoorbeeld uit een laguna of zo?
met motorcode: F3R of F4R?
Volgens mij niet. de olie kanalen lopen anders als ik me niet vergis. Het is al eens uitgelegd in een topic. Wat wel zou kunnen is een onderblok van een megane 2.0 16v
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Volgens mij kun je alleen F7R onderblok gebruiken, de 3 en 4 zijn aanzienlijk anders voor zover ik weet.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

en wat voor motorcode heeft die megane 2.0 16v motor dan?
Plaats reactie