1.8 16V Turbo bouwen! Wat is in de regel de max einddruk?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Gast

Luco/Alpine-racer schreef:ik zeg niet dat het niet kan, alleen dat je voorzichtig moet zijn met je turbodruk op een niet turboblok
hoezo ? Ik ga om en bij de 2 bar draaien. Natuurlijk mét alle aanpassingen.

Wat koppakkingen betreft, wij hebben deze week contact gehad met Reinz ( die de standaard koppakkingen leveren voor renault). Zij beweren dat de pakkingen voor de 21 getest worden tot 2.9 bar alvorens er schade optreed. Kan kloppen vermits men vorig blok 60.000 km gedraaid heeft op een constante 1.6 bar, toen ging pas de koppakking stuk.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tuurlijk kan alles mits je de juiste aanpassingen maakt
maar daarnet had ik niet begrepen dat er bij tmc van alles aangepast zou worden vandaar dat ik zei, doe voorzichtig met je druk :)

ben benieuwd jo wat die gaat doen op 2 bar (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gast

geen idee, ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Maar weet wel wat het geschatte vermogen zal zijn volgens de bouwer. (300 pk/wielen, 400+Nm). We zien wel maar wil er hier niet over uitwijden en iemands topic verpesten.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

-jo- schreef:geen idee, ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Maar weet wel wat het geschatte vermogen zal zijn volgens de bouwer. (300 pk/wielen, 400+Nm). We zien wel maar wil er hier niet over uitwijden en iemands topic verpesten.
welke renault bak wil je er achter knopen?
Luco/Alpine-racer schreef:tuurlijk kan alles mits je de juiste aanpassingen maakt
maar daarnet had ik niet begrepen dat er bij tmc van alles aangepast zou worden vandaar dat ik zei, doe voorzichtig met je druk :)

ben benieuwd jo wat die gaat doen op 2 bar (Y)
+/- 9:1
onderblok ongewijzigd :)
Gast

TMC16v schreef:
-jo- schreef:geen idee, ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Maar weet wel wat het geschatte vermogen zal zijn volgens de bouwer. (300 pk/wielen, 400+Nm). We zien wel maar wil er hier niet over uitwijden en iemands topic verpesten.
welke renault bak wil je er achter knopen?
Luco/Alpine-racer schreef:tuurlijk kan alles mits je de juiste aanpassingen maakt
maar daarnet had ik niet begrepen dat er bij tmc van alles aangepast zou worden vandaar dat ik zei, doe voorzichtig met je druk :)

ben benieuwd jo wat die gaat doen op 2 bar (Y)
+/- 9:1
onderblok ongewijzigd :)
aangepaste UN1 bak (21bak dus) met een quaiffa lsd erop, made by GTO engineering. En als het financieel effe kan een 6 bak in de toekomst.

Voor geinteresseerden: http://www.gtoengineering.co.uk/gtor/page1.htm

Ps; zou je het misschien overwegen om andere zuigers te plaatsen ? Of eventueel je std zuigers te laten afdraaien ?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

-jo- schreef:
TMC16v schreef:
-jo- schreef:geen idee, ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Maar weet wel wat het geschatte vermogen zal zijn volgens de bouwer. (300 pk/wielen, 400+Nm). We zien wel maar wil er hier niet over uitwijden en iemands topic verpesten.
welke renault bak wil je er achter knopen?
Luco/Alpine-racer schreef:tuurlijk kan alles mits je de juiste aanpassingen maakt
maar daarnet had ik niet begrepen dat er bij tmc van alles aangepast zou worden vandaar dat ik zei, doe voorzichtig met je druk :)

ben benieuwd jo wat die gaat doen op 2 bar (Y)
+/- 9:1
onderblok ongewijzigd :)
aangepaste UN1 bak (21bak dus) met een quaiffa lsd erop, made by GTO engineering. En als het financieel effe kan een 6 bak in de toekomst.

Voor geinteresseerden: http://www.gtoengineering.co.uk/gtor/page1.htm

Ps; zou je het misschien overwegen om andere zuigers te plaatsen ? Of eventueel je std zuigers te laten afdraaien ?
Waarom nog lager dan 9:1 voor 0.4/0.5 bar?
Gast

omdat je die 0.4, 0.5 heel snel beu zal zijn en meer wil. Geloof me, hard is nog niet hard genoeg :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

elke keer meer en sneller :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

-jo- schreef:omdat je die 0.4, 0.5 heel snel beu zal zijn en meer wil. Geloof me, hard is nog niet hard genoeg :lol:
Ja en als ik 1bar draai, wil ik 1,5 en als ik 1,5 draai wil ik 2...
Nee 0.5 is genoeg.
In dit geval is de Sky niet de limit...
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Met een CV van 9:1 moet je ook nog wel wat hoger kunnen draaien dan 0,5 bar volgens mij.
0,7 Bar moet ook wel kunnen volgens mij.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

robclio16V schreef:Met een CV van 9:1 moet je ook nog wel wat hoger kunnen draaien dan 0,5 bar volgens mij.
0,7 Bar moet ook wel kunnen volgens mij.
zien we later wel, voordat we extra problemen op de nek halen eerst eens 0.5 met standaard pomp en injectoren beginnen. Sterker nog eerst maar de basis bouwen. Is voor mij sowiezo geen kwestie van week werk, Aangezien ik gewoon student (E)-AT ben. En aan de auto ook de nodige dingen nog moeten gebeuren. En wil express de CV niet te laag, dan blijft de auto nog redelijk goed lopen in deellast. En hij moet gewoon op 95 kunnen lopen en bij deellast niet idioot gaan verbruiken.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

now way dat dat gaat lukken met standaard pomp en injectoren

een atmos-motor met 155-160 pk aan de wielen heeft al meer dan standaard nodig :)
Gast

ha die patrick :wink: , de snelle oplossing, 21 injectoren ! :D
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Ik ben al voorbereid :wink: (takkewerk zoŽn pomp in en uitbouwen!)

Wat vind BB trouwens "low-pressure"? Ik dacht dat die 1,1 nog laag vonden en alles boven de 2 bar "hoog" :D
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

MarcoG schreef:Ik ben al voorbereid :wink: (takkewerk zoŽn pomp in en uitbouwen!)

Wat vind BB trouwens "low-pressure"? Ik dacht dat die 1,1 nog laag vonden en alles boven de 2 bar "hoog" :D
Hangt onder de auto :D
PtrGte schreef:now way dat dat gaat lukken met standaard pomp en injectoren

een atmos-motor met 155-160 pk aan de wielen heeft al meer dan standaard nodig :)
Setje 21T injectoren zoeken mocht het nodig zijn,
En als een 21T een externe pomp heeft pakken we die ook. ( Van de gewone J7R motor is het bestelnummer van de pomp het zelfde)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Walbro GSS-341 benzine pomp past zonder veel problemen. Voor €112,- inc. verzenden heb je er een. Kun je ook in 10 minuten je vijver mee leegpompen.
Oh ja, als je een externe pomp wilde gebruiken, moest je ervoor zorgen dat je interne pomp ook goed functioneerde. Sommige mensen hadden dat afgeraden om alleen een externe te gebruiken, anderen weer niet. Maar zorg wel dat je interne pomp in elk geval werkt.

Die CR van 9, wilde je halen door alleen een dikkere koppakking? Misschien dat PtRgte binnenkort wat fotoŽs heeft gemaakt van het blokje, dan kun je de zuigers in mijn blokje zien. Niks spectaculairs, maar net genoeg voor een nog iets lagere CR.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

MarcoG schreef:Walbro GSS-341 benzine pomp past zonder veel problemen. Voor €112,- inc. verzenden heb je er een. Kun je ook in 10 minuten je vijver mee leegpompen.
Oh ja, als je een externe pomp wilde gebruiken, moest je ervoor zorgen dat je interne pomp ook goed functioneerde. Sommige mensen hadden dat afgeraden om alleen een externe te gebruiken, anderen weer niet. Maar zorg wel dat je interne pomp in elk geval werkt.

Die CR van 9, wilde je halen door alleen een dikkere koppakking? Misschien dat PtRgte binnenkort wat fotoŽs heeft gemaakt van het blokje, dan kun je de zuigers in mijn blokje zien. Niks spectaculairs, maar net genoeg voor een nog iets lagere CR.
Mijn 19 heeft standaard een externe brandstofpomp,
Aangezien het vlotterlek is en de tank zwaart verroest is. Kan ik deze mooi in 1x aanpakken. CV zien we wel wat ik ermee ga doen. Komende week eens bellen wat de dikte is van de pakking bij bbperformancetuning daarna wilde ik de zuigers gewoon gemeten vanaf BDP naar beneden draaien zover in mm's de pakking dik is en dan de inhoud van kop en ruimte boven de zuiger meten :p
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

omdat je die 0.4, 0.5 heel snel beu zal zijn en meer wil. Geloof me, hard is nog niet hard genoeg lol
Ja maar dat is met alles zo dat heb jij dan straks ook toch ? :lol:
En ik ga eerst ook gewoon met standaard CV rijden en dan komt de rest later wel :D, ik denk dat het voor de 1.8 16V rijders al een hele vooruitgang is om met standaard CV en Turbo te rijden. :D
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Dikte van de pakking kan ik je zo ook al zeggen. De dikste pakking die ze leveren is 1.6mm dik.
Of je gaat knutselen met 2 dunnere pakkingen en een stukje staalplaat tussen beide pakkingen in en draait de kopbouten vervolgens met een scheut meer NM's aan.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kan je dan niet beter een dikkere pakking laten maken, dat lijkt me een stuk bedrijfszeker dan 2 pakkingen op elkaar
R5GTT. Drive it like you stole it
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

paz-maniac schreef:kan je dan niet beter een dikkere pakking laten maken, dat lijkt me een stuk bedrijfszeker dan 2 pakkingen op elkaar
Je gebruikt 2 dunne pakkingen en daartussenin een staalplaat.
Gast

dat maakt de kans op lekkage wel groter...

hier kan je ook wel terecht:

http://www.mecaparts.com/
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

MarcoG schreef:
paz-maniac schreef:kan je dan niet beter een dikkere pakking laten maken, dat lijkt me een stuk bedrijfszeker dan 2 pakkingen op elkaar
Je gebruikt 2 dunne pakkingen en daartussenin een staalplaat.
Sandwitchen noemen ze dat, gaan wij binnenkort ook es proberen in een low budget turboproject (non-reno)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik heb toch een heel ander beeld bij sandwitchen :~ :yum:
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Waarom bouw je je niet een stukje koper dan die dik genoeg is? Even laten cnc'en klaar :) Steven moet daar wel raad mee weten :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

-Ray- schreef:ik heb toch een heel ander beeld bij sandwitchen :~ :yum:
Wat voor beeld dan Ray?
Laat eens wat fotos zien van wat jij bedoelt :foto:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riël schreef:Waarom bouw je je niet een stukje koper dan die dik genoeg is? Even laten cnc'en klaar :) Steven moet daar wel raad mee weten :p
Jup, alleen die decompressieplaat die wij hebben liggen konden we toevalig zo aan komen voor weinagh.
canonballman schreef:
-Ray- schreef:ik heb toch een heel ander beeld bij sandwitchen :~ :yum:
Wat voor beeld dan Ray?
Laat eens wat fotos zien van wat jij bedoelt :foto:
Nou gewoon reinier, 2 sneetjes brood diagonaal gesneden, met kaas, ham,kaas ofzo :~
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

of dit soort sandwich


*edit, alstjeblieft he :p 't blijft een autosite *
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou Luco, ken ie ff?

Tis wel een flink vlezige, niet voor vegetariërs :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

stond erop voor ik er erg in had :beer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

hehe, uit de eigen collectie luco? :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

:D kijk eens nar eigenschappen
triotje doe ik alleen met een dame erbij :lol: :p :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Luco/Alpine-racer schreef::D kijk eens nar eigenschappen
triotje doe ik alleen met een dame erbij :lol: :p :p :p
gaat jou dus nooit lukken :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

:D :D ik zeg niks :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie