Luco/Alpine-racer schreef:ik zeg niet dat het niet kan, alleen dat je voorzichtig moet zijn met je turbodruk op een niet turboblok
hoezo ? Ik ga om en bij de 2 bar draaien. Natuurlijk mét alle aanpassingen.
Wat koppakkingen betreft, wij hebben deze week contact gehad met Reinz ( die de standaard koppakkingen leveren voor renault). Zij beweren dat de pakkingen voor de 21 getest worden tot 2.9 bar alvorens er schade optreed. Kan kloppen vermits men vorig blok 60.000 km gedraaid heeft op een constante 1.6 bar, toen ging pas de koppakking stuk.
tuurlijk kan alles mits je de juiste aanpassingen maakt
maar daarnet had ik niet begrepen dat er bij tmc van alles aangepast zou worden vandaar dat ik zei, doe voorzichtig met je druk
geen idee, ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Maar weet wel wat het geschatte vermogen zal zijn volgens de bouwer. (300 pk/wielen, 400+Nm). We zien wel maar wil er hier niet over uitwijden en iemands topic verpesten.
-jo- schreef:geen idee, ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Maar weet wel wat het geschatte vermogen zal zijn volgens de bouwer. (300 pk/wielen, 400+Nm). We zien wel maar wil er hier niet over uitwijden en iemands topic verpesten.
welke renault bak wil je er achter knopen?
Luco/Alpine-racer schreef:tuurlijk kan alles mits je de juiste aanpassingen maakt
maar daarnet had ik niet begrepen dat er bij tmc van alles aangepast zou worden vandaar dat ik zei, doe voorzichtig met je druk
-jo- schreef:geen idee, ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Maar weet wel wat het geschatte vermogen zal zijn volgens de bouwer. (300 pk/wielen, 400+Nm). We zien wel maar wil er hier niet over uitwijden en iemands topic verpesten.
Luco/Alpine-racer schreef:tuurlijk kan alles mits je de juiste aanpassingen maakt
ben benieuwd jo wat die gaat doen op 2 bar
+/- 9:1
onderblok ongewijzigd
aangepaste UN1 bak (21bak dus) met een quaiffa lsd erop, made by GTO engineering. En als het financieel effe kan een 6 bak in de toekomst.
ben benieuwd jo wat die gaat doen op 2 bar
+/- 9:1
onderblok ongewijzigd
aangepaste UN1 bak (21bak dus) met een quaiffa lsd erop, made by GTO engineering. En als het financieel effe kan een 6 bak in de toekomst.
robclio16V schreef:Met een CV van 9:1 moet je ook nog wel wat hoger kunnen draaien dan 0,5 bar volgens mij.
0,7 Bar moet ook wel kunnen volgens mij.
zien we later wel, voordat we extra problemen op de nek halen eerst eens 0.5 met standaard pomp en injectoren beginnen. Sterker nog eerst maar de basis bouwen. Is voor mij sowiezo geen kwestie van week werk, Aangezien ik gewoon student (E)-AT ben. En aan de auto ook de nodige dingen nog moeten gebeuren. En wil express de CV niet te laag, dan blijft de auto nog redelijk goed lopen in deellast. En hij moet gewoon op 95 kunnen lopen en bij deellast niet idioot gaan verbruiken.
MarcoG schreef:Ik ben al voorbereid (takkewerk zoŽn pomp in en uitbouwen!)
Wat vind BB trouwens "low-pressure"? Ik dacht dat die 1,1 nog laag vonden en alles boven de 2 bar "hoog"
Hangt onder de auto
PtrGte schreef:now way dat dat gaat lukken met standaard pomp en injectoren
een atmos-motor met 155-160 pk aan de wielen heeft al meer dan standaard nodig
Setje 21T injectoren zoeken mocht het nodig zijn,
En als een 21T een externe pomp heeft pakken we die ook. ( Van de gewone J7R motor is het bestelnummer van de pomp het zelfde)
Walbro GSS-341 benzine pomp past zonder veel problemen. Voor 112,- inc. verzenden heb je er een. Kun je ook in 10 minuten je vijver mee leegpompen.
Oh ja, als je een externe pomp wilde gebruiken, moest je ervoor zorgen dat je interne pomp ook goed functioneerde. Sommige mensen hadden dat afgeraden om alleen een externe te gebruiken, anderen weer niet. Maar zorg wel dat je interne pomp in elk geval werkt.
Die CR van 9, wilde je halen door alleen een dikkere koppakking? Misschien dat PtRgte binnenkort wat fotoŽs heeft gemaakt van het blokje, dan kun je de zuigers in mijn blokje zien. Niks spectaculairs, maar net genoeg voor een nog iets lagere CR.
MarcoG schreef:Walbro GSS-341 benzine pomp past zonder veel problemen. Voor 112,- inc. verzenden heb je er een. Kun je ook in 10 minuten je vijver mee leegpompen.
Oh ja, als je een externe pomp wilde gebruiken, moest je ervoor zorgen dat je interne pomp ook goed functioneerde. Sommige mensen hadden dat afgeraden om alleen een externe te gebruiken, anderen weer niet. Maar zorg wel dat je interne pomp in elk geval werkt.
Die CR van 9, wilde je halen door alleen een dikkere koppakking? Misschien dat PtRgte binnenkort wat fotoŽs heeft gemaakt van het blokje, dan kun je de zuigers in mijn blokje zien. Niks spectaculairs, maar net genoeg voor een nog iets lagere CR.
Mijn 19 heeft standaard een externe brandstofpomp,
Aangezien het vlotterlek is en de tank zwaart verroest is. Kan ik deze mooi in 1x aanpakken. CV zien we wel wat ik ermee ga doen. Komende week eens bellen wat de dikte is van de pakking bij bbperformancetuning daarna wilde ik de zuigers gewoon gemeten vanaf BDP naar beneden draaien zover in mm's de pakking dik is en dan de inhoud van kop en ruimte boven de zuiger meten
omdat je die 0.4, 0.5 heel snel beu zal zijn en meer wil. Geloof me, hard is nog niet hard genoeg lol
Ja maar dat is met alles zo dat heb jij dan straks ook toch ?
En ik ga eerst ook gewoon met standaard CV rijden en dan komt de rest later wel , ik denk dat het voor de 1.8 16V rijders al een hele vooruitgang is om met standaard CV en Turbo te rijden.
Dikte van de pakking kan ik je zo ook al zeggen. De dikste pakking die ze leveren is 1.6mm dik.
Of je gaat knutselen met 2 dunnere pakkingen en een stukje staalplaat tussen beide pakkingen in en draait de kopbouten vervolgens met een scheut meer NM's aan.