Renault has said that the Mk III RenaultSport Clio will use a development of the current 182bhp 2.0-litre engine, albeit with extra power to counteract the additional weight of the Mk III Clio. A six-speed manual gearbox will feature, driving power through the front wheels.
ACT: Clio III
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Die arme Maus is zeker net opgezadeld met een veels te dure Impreza. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
we hebben vandaag de eerste lichting Clio's op het werk gekregen.
DCi's op zich rijdt het wel goed, alleen vind ik die besturing nogal vaag,, zit een raar gevoel in, net alsof het stuur topzwaar is.
rijdt niet echt lekker, zeker niet bij wat serieuzer stuurwerk.
maar de stoelen zijn wel stukken beter geworden, veel langere zitting erop en de stoel zelf zit ook beter.

DCi's op zich rijdt het wel goed, alleen vind ik die besturing nogal vaag,, zit een raar gevoel in, net alsof het stuur topzwaar is.
rijdt niet echt lekker, zeker niet bij wat serieuzer stuurwerk.
maar de stoelen zijn wel stukken beter geworden, veel langere zitting erop en de stoel zelf zit ook beter.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Met dank aan de Mégane II.....Erik Olijnsma schreef:DCi's op zich rijdt het wel goed, alleen vind ik die besturing nogal vaag,, zit een raar gevoel in, net alsof het stuur topzwaar is.
rijdt niet echt lekker, zeker niet bij wat serieuzer stuurwerk.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
daar is het stukken minder mee te voelen,
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
neem aan dat het stuurgedeelte weinig anders zal zijn dan de normale benzine uitvoeringen
en net op top gear was te zien, dat je heus geen benzine auto nodig bent om rond de 10 minuten uit te komen

en net op top gear was te zien, dat je heus geen benzine auto nodig bent om rond de 10 minuten uit te komen

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ford Transit 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ja, ga ik al vanuit, zo niet, dan is dat serieus een probleempje van Renault
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
hoop het, het is een beetje raar sturen zo, en heb vandaag bijna 200km met dat ding gestuurd, en kan niet echt wennen 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
In de autovisie van deze week stond een redelijk lovend artikel over de nieuwe Clio. Enige punt van kritiek de elektrisch bekrachtigde besturing.Erik Olijnsma schreef:hoop het, het is een beetje raar sturen zo, en heb vandaag bijna 200km met dat ding gestuurd, en kan niet echt wennen
Wellicht kan voor de RS gewoon de hydraulische versie gehandhaafd worden? Ik hoop dat die 18pk extra de gewichtstoename compenseren. Ik verwacht dan ook zeker geen snellere auto als de ph3.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
sja zo ervaar ik t ook
voor de rest vind ik zo'n beetje alles een vooruitgang
beter afgewerkt ( behalve de kofferbak, nog steeds goedkoop daar) betere stoelen,
en belangrijk: het stuur zit op een betere plaats
voor de rest vind ik zo'n beetje alles een vooruitgang
beter afgewerkt ( behalve de kofferbak, nog steeds goedkoop daar) betere stoelen,
en belangrijk: het stuur zit op een betere plaats
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
het punt bij de Clio II was dat het stuur nogal voorover zat, beetje plat zegmaar.
heb dat in mijn Clio nooit lekker gevonden. en ook veel kritiek vanuit de pers hierop
heb dat in mijn Clio nooit lekker gevonden. en ook veel kritiek vanuit de pers hierop
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik denk er hetzelfde over. Enige wat je van een sportieve auto wel een beetje verwacht is een lekkere kleine versnellingspook met korte slagen. Dat heeft de clio zeker nietMaus schreef:Met de Clio's die ik gehad heb, heb ik dat probleem eigenlijk nooit gehad. Zeker in de RS is het stuur goed beet te houden hoor.

Toch wel leuk dat er nu een 2.5T in een WRX hangtelmotheelk (Eric) schreef:Die arme Maus is zeker net opgezadeld met een veels te dure Impreza.

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Persoonlijke kwestie wat iedere autoblad roept, dus iedereen voor waar aanneemt, zelf niet als storend ervaren.Erik Olijnsma schreef:het punt bij de Clio II was dat het stuur nogal voorover zat, beetje plat zegmaar.
heb dat in mijn Clio nooit lekker gevonden. en ook veel kritiek vanuit de pers hierop
Dan is het haken van de pook vervelender, maar met een beetje aandacht ook te doen.
De nieuwe Clio Sport zal het moeten hebben van noviteiten, veel sneller dan de oude zal hij niet zijn.
de 0-100 zal misschien iets sneller zijn, net als de top mede door de flippers en de bodemplaat, diffuser.
Al met al kan je zeggen dat hij op mijn lijstje staat.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
PK's zijn PK's, dat klopt maar door aandrijfverlies komt niet altijd alles aan de wieltjes.Frank M schreef:pk's zijn pk's, wat heeft dit te maken met grip op het wegdek? of interpreteer ik nu iets verkeerd?Arno17 schreef: je hebt met veel dingen te maken als je de daadwerkelijke pk's wilt weten die aan het asfalt worden doorgegeven, daarna heb je ook nog eens te maken met een grip op het wegdek....
Toendertijd was de KAdett GSI koploper, de motor gaf 150pk maar op de rollenbank kwam hij niet verder dan zo'n 125 pk aan de wielen.
De grip bedoel ik mee dat men eigenlijk beweert dat je meer dan 200pk niet op de voorwielen moet loslaten, kijk eens naar de Alfa147 GTA, zonder hulpmiddelen komt hij niet normaal door de bochten.
De 0->100 sprint zal niet sneller zijn. Die wordt niet beinvloed door bodem of diffuser. Die laatste zorgen alleen voor een betere wegligging(downforce) in de bocht. Er is vooralsnog sprake van een hand 6-bak, dus geen flippers. Van 0->100 is een keer schakelen, dus daar is nauwelijks winst te halen. Bovendien werkt zo'n bak alleen goed(en dus sneller) in hele dure sportwagens.Arno17 schreef:de 0-100 zal misschien iets sneller zijn, net als de top mede door de flippers en de bodemplaat, diffuser.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik ben bang dat juist dat flipper systeem de auto langzamer maakt.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Handeltjes aan het stuur zijn natuurlijk altijd iets sneller, zeker als de bak lekker snel van verzet wisselt.
De top kan beinvloed worden door een weerstand verminderende bodemplaat, als zal dat idd bij rond de 200 niet je van dat zijn.
En ik wil helemaal geen flippers, gewoon een normaal snel en goed schakelende bak is lekkerder.
Over de prestaties zullen we gewoon moeten afwachten, ook of al die sneufjes echt werken.
De top kan beinvloed worden door een weerstand verminderende bodemplaat, als zal dat idd bij rond de 200 niet je van dat zijn.
En ik wil helemaal geen flippers, gewoon een normaal snel en goed schakelende bak is lekkerder.
Over de prestaties zullen we gewoon moeten afwachten, ook of al die sneufjes echt werken.

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Ik heb (in de showroom) even in de nieuwe Clio gezeten en ik moet zeggen dat ik het wel met Erik Olijsma eens ben. De zitpositie is een stuk verbeterd, net als de stoelen. Vond in de Clio 2 (niet-RS) ook dat het stuur wel een beetje misplaatst was. Maar het vent wel makkelijk hoor. In mijn RS kan ik een prima positie innemen voor het actievere stuurwerk. Zeker het stuurtje in de phase 1 vind ik lekker. Kan allen maar beter worden dus in die niewe RS! En hoe die handbak met 6 versnellingen word is nog even afwachten.
mooie auto geworden, en veel plaats in. En wat dat stuur betreft, ooit als eens met een citroën xsara gereden? Als je rustig optrekt past de bekrachtiging zich aan naar bijv 100km/h, maar als je snel optrekt heeft die stuurbekrachtiging blijkbaar geen tijd om aan te passen en heb je bij 100KM/h dezelfde bekrachtiging dan bij stilstand, en da's dan echt vreselijk om mee te rijden, bij de minste aanraking aan het stuur begin je te schommelen.
al een geluk dat in mijne clio nog geen stuurbekrachtiging staat, dan heb je vele meer gevoel in je stuur.
al een geluk dat in mijne clio nog geen stuurbekrachtiging staat, dan heb je vele meer gevoel in je stuur.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
wat ik met mijn Clio II en nu met mijn Mégane heb, is dat deze lang zo sterk niet zijn bekrachtigd als bijvoorbeeld Opel en Ford.
Dat vind ik wel prettig, want je houdt een betere communicatie met de auto
Dat vind ik wel prettig, want je houdt een betere communicatie met de auto
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dat vind ik bij mijn Williams ook, maar hij reageert wel heel snel op n kleine beweging