ACT: Clio III

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Renault has said that the Mk III RenaultSport Clio will use a development of the current 182bhp 2.0-litre engine, albeit with extra power to counteract the additional weight of the Mk III Clio. A six-speed manual gearbox will feature, driving power through the front wheels.
Maus

elmotheelk (Eric) schreef:Nou de kogel is door de kerk. Hopelijk 200 echte pk's. Nu is alleen nog de vraag: hoe rijd hij. 8)
Komen ze nu mee.....
Hadden ze dat niet een paar dagen eerder kunnen zeggen? :s

:D
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Hoezo?? :D
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Die arme Maus is zeker net opgezadeld met een veels te dure Impreza. :lol:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Heeft ie een Impreza besteld dan :kwijl: :D
Foeke

Maus is vast wel goed bezig :D :wink:
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

we hebben vandaag de eerste lichting Clio's op het werk gekregen. :D

DCi's op zich rijdt het wel goed, alleen vind ik die besturing nogal vaag,, zit een raar gevoel in, net alsof het stuur topzwaar is.
rijdt niet echt lekker, zeker niet bij wat serieuzer stuurwerk.

maar de stoelen zijn wel stukken beter geworden, veel langere zitting erop en de stoel zelf zit ook beter.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus

Ik een Impreza? :lol:
Nee hoor, ik kijk wel uit. :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:DCi's op zich rijdt het wel goed, alleen vind ik die besturing nogal vaag,, zit een raar gevoel in, net alsof het stuur topzwaar is.
rijdt niet echt lekker, zeker niet bij wat serieuzer stuurwerk.
Met dank aan de Mégane II.....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

daar is het stukken minder mee te voelen,
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Maus

Voor het betere stuurwerk moet je natuurlijk ook geen dieseltje nemen...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

neem aan dat het stuurgedeelte weinig anders zal zijn dan de normale benzine uitvoeringen :p

en net op top gear was te zien, dat je heus geen benzine auto nodig bent om rond de 10 minuten uit te komen :p
Maus

Dat zal dan wel geen Renaultje geweest zijn. :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ford Transit :D
Maus

Das oud nieuws. :gaap:
Maareh, ik mag aannemen dat de sport wel wat beter zal sturen t.o.v. de non-sport Clio.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ja, ga ik al vanuit, zo niet, dan is dat serieus een probleempje van Renault
Maus

Ach, dan komt er snel een facelift waarbij zulk soort problemen verholpen zullen zijn.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

hoop het, het is een beetje raar sturen zo, en heb vandaag bijna 200km met dat ding gestuurd, en kan niet echt wennen :S
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Erik Olijnsma schreef:hoop het, het is een beetje raar sturen zo, en heb vandaag bijna 200km met dat ding gestuurd, en kan niet echt wennen :S
In de autovisie van deze week stond een redelijk lovend artikel over de nieuwe Clio. Enige punt van kritiek de elektrisch bekrachtigde besturing.

Wellicht kan voor de RS gewoon de hydraulische versie gehandhaafd worden? Ik hoop dat die 18pk extra de gewichtstoename compenseren. Ik verwacht dan ook zeker geen snellere auto als de ph3.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

sja zo ervaar ik t ook

voor de rest vind ik zo'n beetje alles een vooruitgang

beter afgewerkt ( behalve de kofferbak, nog steeds goedkoop daar) betere stoelen,

en belangrijk: het stuur zit op een betere plaats
Maus

Uhm....'t stuur zat toch al links? (D)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

het punt bij de Clio II was dat het stuur nogal voorover zat, beetje plat zegmaar.

heb dat in mijn Clio nooit lekker gevonden. en ook veel kritiek vanuit de pers hierop
Maus

Met de Clio's die ik gehad heb, heb ik dat probleem eigenlijk nooit gehad. Zeker in de RS is het stuur goed beet te houden hoor.
Sander2

Maus schreef:Met de Clio's die ik gehad heb, heb ik dat probleem eigenlijk nooit gehad. Zeker in de RS is het stuur goed beet te houden hoor.
Ik denk er hetzelfde over. Enige wat je van een sportieve auto wel een beetje verwacht is een lekkere kleine versnellingspook met korte slagen. Dat heeft de clio zeker niet :(
Sander2

elmotheelk (Eric) schreef:Die arme Maus is zeker net opgezadeld met een veels te dure Impreza. :lol:
Toch wel leuk dat er nu een 2.5T in een WRX hangt :)
Maus

Het biedt meer perspectief, alleen niet voor mij. :)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Erik Olijnsma schreef:het punt bij de Clio II was dat het stuur nogal voorover zat, beetje plat zegmaar.

heb dat in mijn Clio nooit lekker gevonden. en ook veel kritiek vanuit de pers hierop
Persoonlijke kwestie wat iedere autoblad roept, dus iedereen voor waar aanneemt, zelf niet als storend ervaren.
Dan is het haken van de pook vervelender, maar met een beetje aandacht ook te doen.

De nieuwe Clio Sport zal het moeten hebben van noviteiten, veel sneller dan de oude zal hij niet zijn.

de 0-100 zal misschien iets sneller zijn, net als de top mede door de flippers en de bodemplaat, diffuser.

Al met al kan je zeggen dat hij op mijn lijstje staat. :wink:
Arno17

Frank M schreef:
Arno17 schreef: je hebt met veel dingen te maken als je de daadwerkelijke pk's wilt weten die aan het asfalt worden doorgegeven, daarna heb je ook nog eens te maken met een grip op het wegdek....
pk's zijn pk's, wat heeft dit te maken met grip op het wegdek? of interpreteer ik nu iets verkeerd?
PK's zijn PK's, dat klopt maar door aandrijfverlies komt niet altijd alles aan de wieltjes.
Toendertijd was de KAdett GSI koploper, de motor gaf 150pk maar op de rollenbank kwam hij niet verder dan zo'n 125 pk aan de wielen.

De grip bedoel ik mee dat men eigenlijk beweert dat je meer dan 200pk niet op de voorwielen moet loslaten, kijk eens naar de Alfa147 GTA, zonder hulpmiddelen komt hij niet normaal door de bochten.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Arno17 schreef:de 0-100 zal misschien iets sneller zijn, net als de top mede door de flippers en de bodemplaat, diffuser.
De 0->100 sprint zal niet sneller zijn. Die wordt niet beinvloed door bodem of diffuser. Die laatste zorgen alleen voor een betere wegligging(downforce) in de bocht. Er is vooralsnog sprake van een hand 6-bak, dus geen flippers. Van 0->100 is een keer schakelen, dus daar is nauwelijks winst te halen. Bovendien werkt zo'n bak alleen goed(en dus sneller) in hele dure sportwagens.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik ben bang dat juist dat flipper systeem de auto langzamer maakt.
Arno17

Handeltjes aan het stuur zijn natuurlijk altijd iets sneller, zeker als de bak lekker snel van verzet wisselt.

De top kan beinvloed worden door een weerstand verminderende bodemplaat, als zal dat idd bij rond de 200 niet je van dat zijn.

En ik wil helemaal geen flippers, gewoon een normaal snel en goed schakelende bak is lekkerder.

Over de prestaties zullen we gewoon moeten afwachten, ook of al die sneufjes echt werken. :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ik heb (in de showroom) even in de nieuwe Clio gezeten en ik moet zeggen dat ik het wel met Erik Olijsma eens ben. De zitpositie is een stuk verbeterd, net als de stoelen. Vond in de Clio 2 (niet-RS) ook dat het stuur wel een beetje misplaatst was. Maar het vent wel makkelijk hoor. In mijn RS kan ik een prima positie innemen voor het actievere stuurwerk. Zeker het stuurtje in de phase 1 vind ik lekker. Kan allen maar beter worden dus in die niewe RS! En hoe die handbak met 6 versnellingen word is nog even afwachten.
mtbiker

mooie auto geworden, en veel plaats in. En wat dat stuur betreft, ooit als eens met een citroën xsara gereden? Als je rustig optrekt past de bekrachtiging zich aan naar bijv 100km/h, maar als je snel optrekt heeft die stuurbekrachtiging blijkbaar geen tijd om aan te passen en heb je bij 100KM/h dezelfde bekrachtiging dan bij stilstand, en da's dan echt vreselijk om mee te rijden, bij de minste aanraking aan het stuur begin je te schommelen.

al een geluk dat in mijne clio nog geen stuurbekrachtiging staat, dan heb je vele meer gevoel in je stuur.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

wat ik met mijn Clio II en nu met mijn Mégane heb, is dat deze lang zo sterk niet zijn bekrachtigd als bijvoorbeeld Opel en Ford.

Dat vind ik wel prettig, want je houdt een betere communicatie met de auto
Thierry

Dat vind ik bij mijn Williams ook, maar hij reageert wel heel snel op n kleine beweging
Plaats reactie