-
- Über-Spammer
- Contacteer:
het is een domme schakelaar.
in combinatie met de ECU van een Mégane II kun je m ook stopzetten. maar daar gaat t nu niet om.
Het is bedoeld als alternatieve start manier tov de sleutel
@Menno: klopt, maar was ook niet de bedoeling
@Chris-MC: dat gaat niet werken, want de ene keer start je motor sneller dan de andere keer.
in combinatie met de ECU van een Mégane II kun je m ook stopzetten. maar daar gaat t nu niet om.
Het is bedoeld als alternatieve start manier tov de sleutel
@Menno: klopt, maar was ook niet de bedoeling
@Chris-MC: dat gaat niet werken, want de ene keer start je motor sneller dan de andere keer.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Niet aanteraden lijkt me.. als je motor warm is draait hij al heel snel op zich zelf. en dan blijft de start motor nog een tijdje meedraaien.chris-mc schreef:waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kanErik Olijnsma schreef:het is een domme knop.
zolang je de knop indrukt, komt er een puls uit.
Zodra je de knop loslaat, dan stopt de startmotor. Net als bij een contactslot.
Het intelligente starten kan idd alleen maar via de ECU![]()
neem een relais met vertraging,dus als je op de knop druk en los laat,blijft het relais plakken op de ingestelde tijd.
de conrad catalogus staat er vol van
Gewoon een relais pakken en de bekrachtigen met een druk knop knop in, startmotor loopt, knop los start motor loopt niet meer.
gewoon een deurbel principe, Idd net als je contactslot.
Dus menno, even nog eens lezen en dan snap je hem wel. alleen die Puls slaat nergens op, dat moet konstante + zijn.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Erik Olijnsma schreef:het is een domme knop.
Het intelligente starten kan idd alleen maar via de ECU
tis een puls-plus, aangezien hij er niet constant op blijft, maar een puls geeft naar het relais.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
wat een topic zeg over zo iets simpels dit kan een kind nog inelkaar knutselen heren!
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
als je een relais neemt die vrij fijn af te stellen is,valt dat wel mee.Abel schreef:Niet aanteraden lijkt me.. als je motor warm is draait hij al heel snel op zich zelf. en dan blijft de start motor nog een tijdje meedraaien.chris-mc schreef:waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kanErik Olijnsma schreef:het is een domme knop.
Het intelligente starten kan idd alleen maar via de ECU![]()
neem een relais met vertraging,dus als je op de knop druk en los laat,blijft het relais plakken op de ingestelde tijd.
de conrad catalogus staat er vol van
Gewoon een relais pakken en de bekrachtigen met een druk knop knop in, startmotor loopt, knop los start motor loopt niet meer.
gewoon een deurbel principe, Idd net als je contactslot.
Dus menno, even nog eens lezen en dan snap je hem wel. alleen die Puls slaat nergens op, dat moet konstante + zijn.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
das niet het punt, het ging om de originele startknopmark 5t schreef:wat een topic zeg over zo iets simpels dit kan een kind nog inelkaar knutselen heren!
@Chris: nee, want het punt wanneer de motor aanslaat blijft een variabele en een vertragingsrelais kun je alleen afstellen zonder variabelen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
plus ik heb toch wel een aantal gasten op dit forum dit moeten uitleggen,mark 5t schreef:wat een topic zeg over zo iets simpels dit kan een kind nog inelkaar knutselen heren!
wat vanzelfsprekend is voor jou en mij mark, hoeft niet voor iedereen zo te zijn.
-
- Contacteer:
is het nu niet zo dat je altijd kan starten als je op de knop drukt ?
ongeacht de positie van de sleutel in het contackt slot?
ik moet binnenkort ook ff een strat schakelaar in de kangoo van me ouders zetten maar wil dus das ie pas alleen strat als contackt aan is
ongeacht de positie van de sleutel in het contackt slot?
ik moet binnenkort ook ff een strat schakelaar in de kangoo van me ouders zetten maar wil dus das ie pas alleen strat als contackt aan is
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat ligt eraan hoe je hem aansluit
een domme aansluiting zou direct op de accu zijn.
maar als je de startknop op de 12v+ achter de 2e stand van het contact aanlegt, dan start ie alleen als de auto op contact staat
een domme aansluiting zou direct op de accu zijn.
maar als je de startknop op de 12v+ achter de 2e stand van het contact aanlegt, dan start ie alleen als de auto op contact staat
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Je ,moet hem zowiezo na de 1e stand van het contact hebben zitten. anders zit je stuurslot er nog op toch?Erik Olijnsma schreef:maar als je de startknop op de 12v+ achter de 2e stand van het contact aanlegt, dan start ie alleen als de auto op contact staat

Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
de start draad die je moet doorverbinden op het contackt slot in elke auto is een constanteplus die door verdraaien van het elektrisch gedeeltje aan elkaar verbonden wordt
dus als je die drden op de schakelaar zet zal ie ten alle tijden de stratmotor bedienen
aanslaan is een 2 e verhaal dat hangt weer af van de andere pooltjes
dus als je die drden op de schakelaar zet zal ie ten alle tijden de stratmotor bedienen
aanslaan is een 2 e verhaal dat hangt weer af van de andere pooltjes
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
klopt.
maar als je de knop voeding geeft van de 2e contact stand, dan heb je dat probleem niet.
en dus via een relais, dat weer op de startdraad is aangesloten
maar als je de knop voeding geeft van de 2e contact stand, dan heb je dat probleem niet.
en dus via een relais, dat weer op de startdraad is aangesloten
-
- Moderator
- Car: MB
tja, ik vind het geinig dat iemand het probeerd maar om daar nou mijn dashboard voor te verzagen..........Steven schreef:Ik vind het sowieso nutteloos...
Doe mij maar lekker het ouderwetse sleuteltje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
ja ok je zet het relais tussen de start draden en die laat je bedienen door de knop via standje 2 op contacktslot
dus bijvoorbeeld :
hmm ff uit me hoofd :
de te schakelen polen op een relais zijn 75 en 76
die stop je op de strat draden
30 op standje 2 dus contackt plus
enne 31 lekker naar massa
dus bijvoorbeeld :
hmm ff uit me hoofd :
de te schakelen polen op een relais zijn 75 en 76
die stop je op de strat draden
30 op standje 2 dus contackt plus
enne 31 lekker naar massa
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je hoeft niets te verzagenTom schreef:tja, ik vind het geinig dat iemand het probeerd maar om daar nou mijn dashboard voor te verzagen..........Steven schreef:Ik vind het sowieso nutteloos...
Doe mij maar lekker het ouderwetse sleuteltje.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
even een klein voorbeeldje.
met psp lukt t me niet direct om superduidelijk schema te maken, maar denk wel dat jij t snapt Sven
maar niet een standaard relais gebruiken! die trekt een startmotor niet
[img]http://www.maxtune-d.com/startknop.jpg[/img]
met psp lukt t me niet direct om superduidelijk schema te maken, maar denk wel dat jij t snapt Sven
maar niet een standaard relais gebruiken! die trekt een startmotor niet
[img]http://www.maxtune-d.com/startknop.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
wel mooi voor in de alpine 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
da ziet er allemaal heel goed uit en het gedacht ook 
da zal wel gerust werke zolang je maar ni vergeet van je sleutel in te steken want anders zegt je startvergrendeling van nee nee, ik wil ni starten
laat maar eens foto's zien als het af is he
da zal wel gerust werke zolang je maar ni vergeet van je sleutel in te steken want anders zegt je startvergrendeling van nee nee, ik wil ni starten

laat maar eens foto's zien als het af is he
Het is helemaal niet moeilijk om de motor automatisch te laten starten met 1 druk op de knop.
Je kan je olielampje ervoor gebruiken. Dat ding maakt toch massa als de druk te laag is?
Nou druk je op de startknop, 1x kort, en je zorgt dat je een relais schakelt wat de massa krijgt van het olielampje(druksensortje). het relais blijft ingeschakelt totdat de oliedruk er is (cq lampje gaat uit) dan gaat het relais mee uit. En stopt de startmotor.
Je kan ook de B+ van de dynamo gebruiken.
Natuurlijk laat je alles op contactstroom werken.
Je kan je olielampje ervoor gebruiken. Dat ding maakt toch massa als de druk te laag is?
Nou druk je op de startknop, 1x kort, en je zorgt dat je een relais schakelt wat de massa krijgt van het olielampje(druksensortje). het relais blijft ingeschakelt totdat de oliedruk er is (cq lampje gaat uit) dan gaat het relais mee uit. En stopt de startmotor.
je kan het best met verschillende dingen rekening laten houden, maar het is goed mogelijk om zelf een knop te maken, contactslot weg en een kaart of soort sleutel insteken.
Lijkt me wel een leuk project voor in mijn volgende auto, zeker aangezien ik ooit nog elektronica gedaan heb (maar vond automechnica toffer). In mijne clio begin ik er niet aan, want die ga ik mss binne een 2 jaar ombouwen tot cross-auto.
Lijkt me wel een leuk project voor in mijn volgende auto, zeker aangezien ik ooit nog elektronica gedaan heb (maar vond automechnica toffer). In mijne clio begin ik er niet aan, want die ga ik mss binne een 2 jaar ombouwen tot cross-auto.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je blijft met de stuurslot zitten en met een kaartlezer heb je een ecunodig, zeer prijzig en omslachtig
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
knop blijkt dus uit een laguna te komenErik Olijnsma schreef:![]()
ik kwam op de sloop een halve Mégane II tegen, en had zoiets van: dat kan ik zelf ook wel eens doen![]()
ik zou ook het display meenemen van bovenop het dash, maar dat was aan de achterkant volledig opgefikt

er was nogal weinig van die auto over, alleen eigenlijk het dash,

stuurslot is enorm snel opgelost.
ma om uw systeem aan te passen aan een kaart is iets heel anders want de uch herkent de kaart en dan zit je toch al met een uch erbij en da is er ook ene met multiplex dus dan gaat het nog moeilijker worden.
ma om uw systeem aan te passen aan een kaart is iets heel anders want de uch herkent de kaart en dan zit je toch al met een uch erbij en da is er ook ene met multiplex dus dan gaat het nog moeilijker worden.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
gezondheidviper schreef:uch uch

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ja en het knoppie zit er nog niet in
er wordt meer over geluld dan aan gewerkt
er wordt meer over geluld dan aan gewerkt

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Moet je es kijken hoe vaak er al weltruste of goedemorgen is gezegd 

-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
zit iets in,zo lijkt me het wel te kunnen.Riël schreef:Het is helemaal niet moeilijk om de motor automatisch te laten starten met 1 druk op de knop.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Precies, daarom gebruik je een tijdrelais wat minstens x seconden blijft starten.robclio16V schreef:Alleen gaat bij de ene auto het lampje al uit terwijl de motor nog niet aan is geslagen en bij de andere auto gaat het lampje pas uit als hij al 2 seconden loopt......

Bijna alle startsystemen werken op de oliedruk(lampje/sensor) hoor.