Heb een paar problemen met me net aangeschafte clio 16v.
Naja net thuis gekomen met de auto.
Paar problemen, auto reed lekker maar houd nu in bij volgas.
Volgas tot de 4000/4500 houd hij opeens flink in en loopt moeilijk(met 3 kwart gas)wel tot de 6500 toeren.
Naja ik thuis gekomen, auto uit, en starten, gaat vet moeilijk.
Echt net of je accu leeg was.
Ik dus start kabels erop, maar toen ging de start motor helemaal niet meer rond.
Naja auto aanduwen wou ook niet.
Kijk ik bij de bougies, stonden die helemaal onder de olie, je zag de bougies niet eens meer zitten:S.
Ja dat verwacht je niet.
Nou leeg gehaald(olie zo goed als eruit), starten wou niet, (start motor deed niks).
Dus achter de auto slepen.
Na 300 meter slepen wou de auto eindelijk starten en liep hij mooi.
Alleen nog steeds bij volgas dat hij inhoud.
En als ik de auto wil starten is het net of de accu leeg is.
Maar er zit een nieuwe in, 12 V 44A is dit genoeg Ampere's of te weinig?
Zelfs als je start op de startkabels wil hij niet beter starten, (start motor gaat moeilijk rond.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.
Baal nu echt dacht een goede auto gekocht te hebben.
Me vragen zijn dus:
Olie bij de bougies(stond vol), pakking dus lek? en kan dit schade hebben aangericht?
Inhouden van de auto, komen door dat het onder olie gestaan heeft of is er een andere reden?
Slecht starten net of de accu leeg is, maar zelfs op startkabels moeilijk starten?(start motor begeven of slecht contact?
Inhouden en slecht starten CLIO 16v
Startmotor lijkt kaduuk, of de bekabeling. Check de massa van je motor eens! massakabel ergens op je blok (op je versnellingsbak denk ik). Kijk eens of die goed schoon is en goed contact maakt en check op corrosie.
Bougies kun je beter eens vervangen, die zullen wel rot zijn door al die olie, misschien dat vol gas dan beter gaat. Als ie 3/4 gas wel goed gaat verdenk ik ze wel een klein beetje. Of de kabels/rotor/verdeelkap.
Die oliepool kan zijn dat een idioot grandioos mis geschonken heeft met olie bijvullen
of echt een lekkage, maar dan lekt ie behoorlijk. Naar mijn idee kan het geen schade aanrichten. Is alleen irritant. Moet je wel maken, daar niet van. Lekt het nu weer dan nu je het schoongemaakt hebt?
Bougies kun je beter eens vervangen, die zullen wel rot zijn door al die olie, misschien dat vol gas dan beter gaat. Als ie 3/4 gas wel goed gaat verdenk ik ze wel een klein beetje. Of de kabels/rotor/verdeelkap.
Die oliepool kan zijn dat een idioot grandioos mis geschonken heeft met olie bijvullen

Ja inderdaad, ik zal de bekabeling ook wel even met contact spray inspuiten.
Voor de rest zou het filter van de beninze pomp ook verstopt kunnen zijn?
Dat hij bij volgas te weinig benzine kan leveren.
Hopelijk hebben mensen nog meer suggesties, alvast bedankt trouwens.
Nee, benzinefilter lijkt me niet meteen de oorzaak. Kan wel, maar dan zou ie over het algemeen niet lekker lopen.superfunk schreef:Ja inderdaad, ik zal de bekabeling ook wel even met contact spray inspuiten.
Nou hij loopt best lekker opzich stationair.
Ik heb wel me luchtfilter gecheckt, en die is helemaal bruin.
Met een grijze vieze stofachtige laag erom heen.
Wat voor soort kleur hoort dit normaal te zijn?
Waar ik volgens mij ook achter kwam, was dat wanneer ik gas geef, en de 2de klep opengaat, hij gewoon niet harder wil.(dan gaat hij dus inhouden, en moeilijk in toeren klimmen, net of je met een caraven rijd en je auto heel moeilijk in toeren wil klimmen).
Zou de oorzaak van verstopt luchtfilter, en bougie's die onder olie gestaan hebben een oorzaak kunnen zijn?
Voor de rest ben ik met de startmotor achter 1 ding gekomen.
Wanneer de auto koud is, moet je even doorstarten maar start hij wel meteen.(het is na sleutel omdraaien 2 sec en dan slaat ie aan).
Maar wanneer de auto warm is, dan wil de start motor moeilijk rond, net alsof de accu leeg is.
Wat kan dit zijn.
En dan nog een vraag, doordat er bij de bougie's olie naar binnen lekt.
Zag ik dat je 2 pakkingen hebt.
1tje van bovenste kleppendeksel waar je de boutjes van ziet.
En dit deksel is ongeveer 1 of 1,5 cm dik.
Maar daaronder zit nog een soort deksel, van ik denk 2 a 3 cm dik.
1 van deze 2 pakkingen is dus lek, waardoor me bougie schachten vol met olie komen te staan, en blijft doorlopen.
Wanneer de auto stil staat kun je het niet zien, maarja als ik een tijdje gereden heb, dan staat het weer vol.
Hopelijk kan iemand me zeggen of dit gewoon los te halen is, ik heb wel een goede gereedschap set.
Maar straks kom ik bij dingen die ik opnieuw moet af stellen of iets dergelijks.
Hoop echt dat iemand me dit allemaal kan vertellen
Ik heb wel me luchtfilter gecheckt, en die is helemaal bruin.
Met een grijze vieze stofachtige laag erom heen.
Wat voor soort kleur hoort dit normaal te zijn?
Waar ik volgens mij ook achter kwam, was dat wanneer ik gas geef, en de 2de klep opengaat, hij gewoon niet harder wil.(dan gaat hij dus inhouden, en moeilijk in toeren klimmen, net of je met een caraven rijd en je auto heel moeilijk in toeren wil klimmen).
Zou de oorzaak van verstopt luchtfilter, en bougie's die onder olie gestaan hebben een oorzaak kunnen zijn?
Voor de rest ben ik met de startmotor achter 1 ding gekomen.
Wanneer de auto koud is, moet je even doorstarten maar start hij wel meteen.(het is na sleutel omdraaien 2 sec en dan slaat ie aan).
Maar wanneer de auto warm is, dan wil de start motor moeilijk rond, net alsof de accu leeg is.
Wat kan dit zijn.
En dan nog een vraag, doordat er bij de bougie's olie naar binnen lekt.
Zag ik dat je 2 pakkingen hebt.
1tje van bovenste kleppendeksel waar je de boutjes van ziet.
En dit deksel is ongeveer 1 of 1,5 cm dik.
Maar daaronder zit nog een soort deksel, van ik denk 2 a 3 cm dik.
1 van deze 2 pakkingen is dus lek, waardoor me bougie schachten vol met olie komen te staan, en blijft doorlopen.
Wanneer de auto stil staat kun je het niet zien, maarja als ik een tijdje gereden heb, dan staat het weer vol.
Hopelijk kan iemand me zeggen of dit gewoon los te halen is, ik heb wel een goede gereedschap set.
Maar straks kom ik bij dingen die ik opnieuw moet af stellen of iets dergelijks.
Hoop echt dat iemand me dit allemaal kan vertellen
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Een nieuw luchtfilter is nooit een slecht idee. dingen kosten net niets...
je startmotor lijkt overleden. koud doet ie het redelijk, maar warm wil ie niet starten (dooor een hogere weerstand). Oplossing. startmotorvervangen.
olie: kan meerdere dingen zijn. Maar check eerst je bougieschachtrubbers eens. Die willen zeker bij de 16v modellen regelmatig lekken.
GR.Frits
je startmotor lijkt overleden. koud doet ie het redelijk, maar warm wil ie niet starten (dooor een hogere weerstand). Oplossing. startmotorvervangen.
olie: kan meerdere dingen zijn. Maar check eerst je bougieschachtrubbers eens. Die willen zeker bij de 16v modellen regelmatig lekken.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
KLEPDEKSELPAKKING RENAULT
JN996 22.47
UITV.PURFLUX FILTER
A 979 11.39
BOSCH BRANDSTOFFILTER
F5030 23.26
RE 8340 STARTER
DRS 0310 135.98
NGK BOUGIE
2288 BKR6EK 5.66
815 082 VERDEELKAP
D 3013 17.22
915 101 ROTOR.
D 5323 3.74
probeer dit eerst eens en kijk dan verder.
JN996 22.47
UITV.PURFLUX FILTER
A 979 11.39
BOSCH BRANDSTOFFILTER
F5030 23.26
RE 8340 STARTER
DRS 0310 135.98
NGK BOUGIE
2288 BKR6EK 5.66
815 082 VERDEELKAP
D 3013 17.22
915 101 ROTOR.
D 5323 3.74
probeer dit eerst eens en kijk dan verder.
Laatst gewijzigd door pierre op di 11 okt 2005 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb net een nieuw luchtfilter erin gezet.
De vorige was pikzwart.
Ik merk dat de auto nu al lekkerder doortrekt(boven de 4500 toeren loopt hij iets harder door).
En nieuwe bougie's gehaald.
Maar die ga ik nog niet plaatsen.
Want ik wil eerst die olie lekkage weg hebben, het loopt er best hard in.
Kan iemand mij zeggen of dit zelf te doen is.
Ben best handig en heb goed gereedschap.
Want de kleppendeksel pakking is wel zo te doen, zoals ik het nu zag.
Maar die pakking daaronder, is die ook zelf te vervangen?
Hopelijk kan iemand me daar verder mee helpen!
De vorige was pikzwart.
Ik merk dat de auto nu al lekkerder doortrekt(boven de 4500 toeren loopt hij iets harder door).
En nieuwe bougie's gehaald.
Maar die ga ik nog niet plaatsen.
Want ik wil eerst die olie lekkage weg hebben, het loopt er best hard in.
Kan iemand mij zeggen of dit zelf te doen is.
Ben best handig en heb goed gereedschap.
Want de kleppendeksel pakking is wel zo te doen, zoals ik het nu zag.
Maar die pakking daaronder, is die ook zelf te vervangen?
Hopelijk kan iemand me daar verder mee helpen!
tussen je nokkenaslagerkappen en je cilinderkop zit van die vloeibare rommel, standaard probleem bij veel 16v's dat dat op d'n duur gaat lekken...
oplossing: distributie eraf, kleppendeksel eraf, nokkenastunnels loshalen, ouwe vloeibare Renault-meuk eraf schrapen, ontvetten, nieuwe fatsoenlijke kit ertussen, tunnels monteren, distributie monteren, en fatsoenlijk afstellen uiteraard...dan lekt dat niet meer...
al met al: redelijk wat werk...succes dus!
ennuh...als je toch gelijk bezig bent: ff nieuwe distributieset erop
oplossing: distributie eraf, kleppendeksel eraf, nokkenastunnels loshalen, ouwe vloeibare Renault-meuk eraf schrapen, ontvetten, nieuwe fatsoenlijke kit ertussen, tunnels monteren, distributie monteren, en fatsoenlijk afstellen uiteraard...dan lekt dat niet meer...
al met al: redelijk wat werk...succes dus!

ennuh...als je toch gelijk bezig bent: ff nieuwe distributieset erop

-
wat betreft je startmotor die het met een koude motor wel doet en met een warme niet, heb ik ook 2 keer gahad. een keer met mijn clio 16v en een keer met mijn rsi. Bij mij was het het draadje die naar de startmotor ging die helemaal doorgerot was. ik heb beide keren er een niew oogje aangezet en weer vastgedraait, en daarna nooit meer last gehad. Mischien kun je r even naar kijken of dat het bij jouw ook is. Succes 
Oww oke dan bedankt, zal direct even kijken.
Net belde de dealer, hitteschild setje compleet rond de 150 euro, zonder montage pfff.
Ik ga zo op de sloop wel kijken voor een hitte schild van een andere auto en maak dat wel passend.
Loopt het hitteschild alleen boven langs de start motor of dekt hij ook de zijkanten af?
Net belde de dealer, hitteschild setje compleet rond de 150 euro, zonder montage pfff.
Ik ga zo op de sloop wel kijken voor een hitte schild van een andere auto en maak dat wel passend.
Loopt het hitteschild alleen boven langs de start motor of dekt hij ook de zijkanten af?
En zon hitte schild, is dit enkel een metalen plaat, en tot hoe ver bedekt hij de start motor.(zodat ik op de sloop een soortgelijk iets kan vinden.
Ik weet dat bij een renault 19 er een plaat tegen het schutbord zit waar koelvloeistof/verwarmings leidingen langs lopen.
Is dit groot genoeg, of goed genoeg?
Ik weet dat bij een renault 19 er een plaat tegen het schutbord zit waar koelvloeistof/verwarmings leidingen langs lopen.
Is dit groot genoeg, of goed genoeg?