GTE Blue Sport Chris@R5

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ja die is dood :@
Hij tikt nu alleen nog maar heel hard aan een stuk door, dus iets pakt 'm niet meer in die startmotor. Godgloeiende t&*ring :@ :@
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

het zit je ook niet mee he chris
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

man hou op zeg... Niet dat een startmotor zo erg is, maar ik kan dat klereding nu niet meer gebruiken en hij zit ook nog eens op een hoerenplek :@ (N)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

ja ik weet het, had het toen ook met mijn GTE is idd een k*t plek waar die startmotor zit.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

schakeldraad niet los?? of slechte massa??

even duwen/slepen en je kan 'm wegrijden van de plaats waar ie nu staat.

vervangen is een uurtje werk ongeveer :)
Mrtn = Maarten
Bouw
Berichten: 162
Lid geworden op: za 6 sep 2003 21:35
Locatie: Friesland

als de startmotor van een 5 automatic hetzelfde is hoef je daar ook niet meer om te zoeken. Ding start nog goed.
Het word op deze mannier steeds lucratiever naar Leeuwarden te komen.
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Chris@R5 schreef:Ik wordt g*&$^%# schijtziek van die auto.
tja, ik ken het gevoel (N) , maar als het beestje weer rijdt (Y)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Bouw schreef:als de startmotor van een 5 automatic hetzelfde is hoef je daar ook niet meer om te zoeken. Ding start nog goed.
Het word op deze mannier steeds lucratiever naar Leeuwarden te komen.
Zou mooi zijn. Alleen zijn er twee typen startmotoren: Een Ducellier en een Paris-Rhone.
Ik heb denk ik de Paris-Rhone als ik dat zo kon voelen/ zien.

Alleen heb ik zo'n geweldige vraagbaak (not) waar alles heel duidelijk in staat voor het in en uit bouwen (not :@ ).

Ik kan nu even niks doen tot zaterdag, dan ga ik wel samen met me pa aan de slag.

Bouw, wij maken wel even een vervroegde afspraak (ipv de 13de, Zwolle) voor volgende week denk ik. Kan ik ook gelijk die bumperstrips ophalen van Ollie :wink:
Weet jij welke er op die 1.4 zit dan? Of passen ze allebei?
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

laat maar past niet zie ik....
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ik ben net op advies van Erik even gaan meten en de accu gaf maar 11,54 volt.

De reden dat ik ben gaan meten is het volgende:
- De verlichting zakt overal weg als ik de auto start (een poging doe).
- De radio viel weg toen ik vanmiddag bezig was. (maar deed het later weer toen ik 'm aan deed)
- Een startmotor die kapot gaat hoor je vaak aankomen, maar mijne starte elke keer zonder problemen in een draai binnen 1 á 2 seconden.

Morgen doe ik even een wisseltruc met de accu van me moeders 5je. Als ie dan nog niet start kijk ik wel verder.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hoop voor je dat het de accu is! Het lijkt er wel verdacht veel op in elk geval...
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

FF proberen met startkabels :smoke:.
VLK Groep
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Al gedaan, dat is juist waarom ik de startmotor zelf verdenk.
Maar morgen even de accu wisselen en dan weet ik het cker.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

ik heb het 1x van bovenaf gedaan en dat wil net... ik had alleen 1 probleem ik kreeg hem er niet echt goed op maar zonder startmoter start hij niet zo goed en een auto op bokken duwen lukt ook niet echt :p

dus gewoon op bokken zetten uitlaat los halen en dan ken je er zo bij!

suc6 8)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Hoop dat het niet nodig is en morgen een nieuwe accu voldoende blijkt.
Maar idd, uitlaat los en dan ook maar gelijk de kat leeg halen of vervangen voor een pijp denk ik.

Heb nu net uit verveling me stuur een mooi soort BS-blauw kleurtje gegeven. Het zwarte was een beetje lelijk geworden en wat beschadigd. :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Startmotor vervangen via het rechtervoorwiel, die opkrikken, wiel eraf, paar bouten los en je kan er zo bij. Half uurtje als je weet wat je doen moet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Draai de massa bout eens aan voor de grap?
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Het zit je niet mee, maar ziet het van de positieve kant, nu kun je wel alles in 1 keer vervangen, startmoter en aandrijfas :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

check ook ff je dynamo voor de gein :)
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

mocht je hem moeten vervangen kan ik wel ff een paar fototjes voor je maken heb hier nu mijn blok uit mijn 5 liggen weet je gelijk hoe het zit en moet zitten :D
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Het was gelukkig alleen m'n accu! Ding gaf niet genoeg vermogen meer. Wel genoeg om m'n radio en alles te laten spelen maar niet om te starten.
Nieuwe accu gekocht voor 7 tientjes en hij doet het weer.

Weet iemand waar de sensor voor je oliedruk zit? De meter doet het nu niet meer, maar soms schiet ie weer aan. Zal wel los draadje zijn.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Oja, ging gister door de bocht naar links (redelijk scherp) en toen schuurde mijn bumper over de grond rechtsvoor. Hij is wel verlaagd, maar kan niet zeggen dat de dempers versleten zijn. Hij duikt niet enzo bij remmen en blijft lekker stug bij insturen.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Scheelt weer (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bumper op de grond? Pardon? Dat vind ik wel heel knap...
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Tsja, toch voor elkaar gekregen :S
De krassen zaten onder de lip. Maar het lijkt me dat het niet snel mogelijk is.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Welke olie gaat er in een F3n motor? Gewoon 15w40? Ik kan echt NERGENS info vinden over een GTE. Echt waardeloos...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gewoon 10W40
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

kan,
ik gebruikte 10w40 halfsyntheet van Valvoline, high milage ofzoiets, is ook niet zo duur en is voor dit blokje goed genoeg lijkt me.
maar ja ieder heeft zijn eigen mening over olieen...
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Tnx, in ieder geval 10w40. 15w40 is dus te dik.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Vandaag de powervijl over m'n veerpootbrug hen gehaald.
Hij was geel, maar erg lelijk en verroest.

Nu issie mooi geplijst met blauwe montage punten :D
Helaas geen foto, want het cameraatje is nog steeds stuk (N)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

De GTE staat nu weer stil. We waren er achter gekomen dat de aandrijfas tegen de uitlaat aan zat. Daar kon niet langer mee door gereden worden en gaat de uitlaat er onder weg om de uitlaat er weer netjes onder te hangen.

Zo staat de GTE er bij in de garage bij mij:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/garage.JPG[/img]

Hier de uitlaat en de schade aan de voorpijp:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/uitlaat_los.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/schde_downpipe.JPG[/img]

De kat is blijkbaar ook al leeg gehaald door de vorige eigenaar :).
Dat witte stipje is de lambdasonde. De hele kat is leeg:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC00372.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC00371.JPG[/img]

Volgende week ga ik er weer mee verder.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

dit kan ook zo :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Jouw manier van werken :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

je hoeft echt niet per se er een katvervanger tussen te gooien, gewoon leeghalen kan ook :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Alleen heb je dan wel een soort expansiepot die wel es vervelend wil doen in de flow. Mooiste is ff een rechte pijp erin lassen. en die lambda ff verhuizen naar voren, waar ze normaal ook zitten. (lekker in de hete wind).
Plaats reactie