Weber carburateur 2-traps & GTT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Project E.R.M.I.S

Hoi,

Ik heb thuis een gereviseerde weber 2-traps carburateur liggen - type 18.
Kan ik deze monteren in mijn Renault 5 GTT.

Ik weet niet of het mogelijk is, ik heb deze nl een keer gekocht voor mijn Renault 5 GTS 1.4.

De motor is het zelfde.

Is het wel beter om een twee-trap te monteren, of geeft dat geen extra vermogen op.
-PAZ-
Über-Spammer

als je carb geschikt is voor gebruik op een turbo motor kan je hem in principe monteren, komt je carb echter van een non-turbo dan zal ie eerst moeten worden aangepast
R5GTT. Drive it like you stole it
slash

omdat en druk doorheen gaat moet je m aanpassen met stevigere pakkignen etc. anders klapt de hele boel
Project E.R.M.I.S

Is zo'n geintje duur?

Wat wordt er allemaal bij kijken?

bvd
Menno

Nix is onmogelijk, maar volgens mij is 't bij de meeste carburateurs niet echt haalbaar.

Het gaat namelijk niet om verstevigen, maar je moet zorgen dat alle kanaaltjes die richting buitenlucht ventileren, dat voortaan richting inlaatzijde doen.

*edit* : klinkt eigenlijk best makkelijk, beetje rommelen en zou wel moeten werken :lol:
rev it like a rental
mark 5t
Contacteer:

niet zelf aan beginnen te klooien gewoon even een dubbelle carb van een lancia delta hf integrale turbo scoren.
zijn wel moeilijk te vinden trouwens
succes.
Steven
Car: M536

Bovendien is het een 2-traps carb en das nog lastiger afstellen, beter gewoon ene dubbele carb met gaskleppen die gesynchroniseerd lopen...
Riël
Über-Spammer

Menno schreef:Nix is onmogelijk, maar volgens mij is 't bij de meeste carburateurs niet echt haalbaar.

Het gaat namelijk niet om verstevigen, maar je moet zorgen dat alle kanaaltjes die richting buitenlucht ventileren, dat voortaan richting inlaatzijde doen.

*edit* : klinkt eigenlijk best makkelijk, beetje rommelen en zou wel moeten werken :lol:
Hersenspinsel: De carb in een box op het inlaatspruitstuk, die de inlaatdruk deelt, waardoor er nooit een drukverschil om de carb plaats kan vinden?

[img]http://members.lycos.nl/csa51/test.jpg[/img]

afdichting van vacuumslangen en gas en chokekabel is lastig, voor de rest zou het moeten kunnen werken... Ik kan geen punten vinden waar de originele carb afhankelijk is van de buitenluchdruk, deze is er 100 % van afgeschermd. Op deze manier bereiken we hetzelfde.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
5gt8vturbo

het zal totaal niet gaan werken omdat bij een gts met twee traps carb een mechanische benzine pomp zit die 0.5bar levert en die van een gtt bijna 5 bar. de benzine zal je rond je oren vliegen.
Riël
Über-Spammer

Is niet waar. Hoe kom je aan 5 bar?

De benzinedrukregelaar regelt de benzinedruk in de carb af op de turbodruk, de echte benzinedruk in de carb is turbodruk+0,25 bar geloof ik.

Dit gaat geen probleem geven.
5gt8vturbo

ik denk niet dat hij de eerste is die dit zal hebben geprobeerd ik weet het trouwens zeker. want bij achterberg hebben ze het vroeger ook geprobeert en het gaat echt niet werken.

vorige week hebben we nog een benzine pomp vervangen op de bij de pomp zelf was het volgens mij nog meer dan 5 bar en er kwam een mechanische op (foute bij het pakken in de winkel) die 0.5 bar leverde nou dat ging dus echt niet werken.
Riël
Über-Spammer

Hebben ze er een bak omheen gezet dan? Ik kan er nog niet bij waarom het niet gaat werken dan, dus zolang ik dat niet hoor, denk ik dat het wel werkt.

En als een GTT carb 5 bar benzinedruk krijgt te verwerken ploft ie uitmekaar :D Dat krijgt ie echt niet. Je moet meten op de benzine-toevoer slang.

Het verschil tussen benzinedruk in de carb en buiten'lucht' druk is dan minder dan 0,3 bar ten alle tijde, dit houdt elke carb wel.
mark 5t
Contacteer:

dus!!!!!!!!!!!

conclusie!!!!!!!!!!!!

niet aan beginnen en gewoon een carb zoeken die voor turbodruk geschikt is.

succes!
Riël
Über-Spammer

?

Niet te snel opgeven he, ik ben nog niet overtuigd dat het niet mogelijk is.
mark 5t
Contacteer:

succes ! :lol:
5gt8vturbo

heb het gister ook nog ff nagevraagd aan iemand van achterberg :)

een 2 traps carb is gemaakt voor vacuum, en een gtt carb is speciaal voor hele hoge druk (van de turbo) als je dus een twee traps zet op een gtt zet zal hij aan alle kanten gaan lekken want hij kan die druk niet aan. Het zou eventueel mogelijk kunnen zijn als je kijkt naar de at die heeft ook een twee traps carburateur uitvoering. alleen zit daar de carb voor de turbo en bouwt hij niet zo`n hoge druk op.

als je het probeert zal hij echt wel stationair blijven rijden dat is het probleem niet ook tot half gas zou hij het doen. maar met volle turbo druk erop spat hij echt uit elkaar.

en als je van plan om het te doen film het ff en zet het hier op :D
Gerard race GT

:lol: :lol: (Y)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Riël
Über-Spammer

Ik snap dat het zo niet werkt, maar als je OM de carberateur zorgt voor een ruimte die de de druk in het carborateursysteem gelijk houdt met de druk eromheen, dan is het voor die carborateur precies hetzelfde. dan zou het wél moeten gaan!
5gt8vturbo

je bedoeld een soort luchtfliterhuis om je carb heen bouwen? dat je niet de volle druk "in" je carb zou drukken? en dat de carb de lucht pakt die hij nodig zou hebben?
Steven
Car: M536

Theoretisch heeft Riël uiteraard wel gelijk, maar praktisch is het gewoon niet uitvoerbaar.

Verder gaat het erom dat er ook turbodruk op je vlotterkamer komt te staan, maar dan zul je die eerst moeten openmaken zodat ie die druk ergens vandaan kan krijgen. Want dat red je niet met alleen 'lekken' van de pakkingen.

Dus gewoon lekker de prullebak in die zooi en niet meer over praten :p
canonballman

Steven schreef: Dus gewoon lekker de prullebak in die zooi en niet meer over praten :p
:worship:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ja of een ombouw setje kopen voor een at carb en die erop pleuren
canonballman

AT carb is toch geen drukcarb, maar een zuigcarb., dus VOOR de turbo?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ja en er zijn ombouw setjes voor
Sander
Contacteer:

Riël schreef:Ik snap dat het zo niet werkt, maar als je OM de carberateur zorgt voor een ruimte die de de druk in het carborateursysteem gelijk houdt met de druk eromheen, dan is het voor die carborateur precies hetzelfde. dan zou het wél moeten gaan!
Riël je hebt, gedeeltelijk, gelijk. Zoals jij het getekend en vertelt hebt heeft maserati zijn eerste bi-turbo's gemaakt. Dubbele weber in een doosje en er kwamen twee tubo's op uit.
Echter dit voorkomt alleen dat hij niet lekt. De dubbele weber die er bij mij op zat is zo’n carb. Alleen je carb. moet dan nog aangepast zijn voor turbo, kleine aanpassing aan je vlotterkamer en dan nog het belangrijkste speciale , turbo, emulsiebuizen er in. En dan zul je moeten gaan spelen met de juiste venturi en sproeiers.

Gr sander

P.s. mijn set gaat ik de verkoop, voor de liefhebbers. Kompleet werkend, zo te monteren.
Menno

Dan kan je geen intercooler meer gebruiken.

Een gewone carb ombouwen lijkt me helemaal niet zo onmogelijk. Ik zou het niet met een box doen, maar met stopjes, boringen en nippeltjes op de juiste plaats aanbrengen.
rev it like a rental
Sander
Contacteer:

Hier wat foto's:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0393.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0402.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0457.jpg[/img]

Zo'n carb. heb ik, alleen zonder drukdoos. Had toch 130Pk aan de wielen met 0,8Bar en org. motor.

gr s :D nder
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

en een pakkinkje kan je ook nalaten maken van een sterker materiaal
Sander
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:en een pakkinkje kan je ook nalaten maken van een sterker materiaal
Ik heb toen speciaal rubber, wat tegen benzine en zo kan, gekocht dat 0,7 mm dik is en de pakkingen nagemaakt.

gr sander
cees de borst

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ja en er zijn ombouw setjes voor
heb je die al ergens kunnen vinden sven??
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

zal rob eens vragen
Plaats reactie