Hoi,
Ik heb thuis een gereviseerde weber 2-traps carburateur liggen - type 18.
Kan ik deze monteren in mijn Renault 5 GTT.
Ik weet niet of het mogelijk is, ik heb deze nl een keer gekocht voor mijn Renault 5 GTS 1.4.
De motor is het zelfde.
Is het wel beter om een twee-trap te monteren, of geeft dat geen extra vermogen op.
Weber carburateur 2-traps & GTT
als je carb geschikt is voor gebruik op een turbo motor kan je hem in principe monteren, komt je carb echter van een non-turbo dan zal ie eerst moeten worden aangepast
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 1 okt 2005 19:27
Is zo'n geintje duur?
Wat wordt er allemaal bij kijken?
bvd
Wat wordt er allemaal bij kijken?
bvd
Nix is onmogelijk, maar volgens mij is 't bij de meeste carburateurs niet echt haalbaar.
Het gaat namelijk niet om verstevigen, maar je moet zorgen dat alle kanaaltjes die richting buitenlucht ventileren, dat voortaan richting inlaatzijde doen.
*edit* : klinkt eigenlijk best makkelijk, beetje rommelen en zou wel moeten werken
Het gaat namelijk niet om verstevigen, maar je moet zorgen dat alle kanaaltjes die richting buitenlucht ventileren, dat voortaan richting inlaatzijde doen.
*edit* : klinkt eigenlijk best makkelijk, beetje rommelen en zou wel moeten werken

rev it like a rental
niet zelf aan beginnen te klooien gewoon even een dubbelle carb van een lancia delta hf integrale turbo scoren.
zijn wel moeilijk te vinden trouwens
succes.
zijn wel moeilijk te vinden trouwens
succes.
Hersenspinsel: De carb in een box op het inlaatspruitstuk, die de inlaatdruk deelt, waardoor er nooit een drukverschil om de carb plaats kan vinden?Menno schreef:Nix is onmogelijk, maar volgens mij is 't bij de meeste carburateurs niet echt haalbaar.
Het gaat namelijk niet om verstevigen, maar je moet zorgen dat alle kanaaltjes die richting buitenlucht ventileren, dat voortaan richting inlaatzijde doen.
*edit* : klinkt eigenlijk best makkelijk, beetje rommelen en zou wel moeten werken
[img]http://members.lycos.nl/csa51/test.jpg[/img]
afdichting van vacuumslangen en gas en chokekabel is lastig, voor de rest zou het moeten kunnen werken... Ik kan geen punten vinden waar de originele carb afhankelijk is van de buitenluchdruk, deze is er 100 % van afgeschermd. Op deze manier bereiken we hetzelfde.
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
het zal totaal niet gaan werken omdat bij een gts met twee traps carb een mechanische benzine pomp zit die 0.5bar levert en die van een gtt bijna 5 bar. de benzine zal je rond je oren vliegen.
Is niet waar. Hoe kom je aan 5 bar?
De benzinedrukregelaar regelt de benzinedruk in de carb af op de turbodruk, de echte benzinedruk in de carb is turbodruk+0,25 bar geloof ik.
Dit gaat geen probleem geven.
De benzinedrukregelaar regelt de benzinedruk in de carb af op de turbodruk, de echte benzinedruk in de carb is turbodruk+0,25 bar geloof ik.
Dit gaat geen probleem geven.
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
ik denk niet dat hij de eerste is die dit zal hebben geprobeerd ik weet het trouwens zeker. want bij achterberg hebben ze het vroeger ook geprobeert en het gaat echt niet werken.
vorige week hebben we nog een benzine pomp vervangen op de bij de pomp zelf was het volgens mij nog meer dan 5 bar en er kwam een mechanische op (foute bij het pakken in de winkel) die 0.5 bar leverde nou dat ging dus echt niet werken.
vorige week hebben we nog een benzine pomp vervangen op de bij de pomp zelf was het volgens mij nog meer dan 5 bar en er kwam een mechanische op (foute bij het pakken in de winkel) die 0.5 bar leverde nou dat ging dus echt niet werken.
Hebben ze er een bak omheen gezet dan? Ik kan er nog niet bij waarom het niet gaat werken dan, dus zolang ik dat niet hoor, denk ik dat het wel werkt.
En als een GTT carb 5 bar benzinedruk krijgt te verwerken ploft ie uitmekaar
Dat krijgt ie echt niet. Je moet meten op de benzine-toevoer slang.
Het verschil tussen benzinedruk in de carb en buiten'lucht' druk is dan minder dan 0,3 bar ten alle tijde, dit houdt elke carb wel.
En als een GTT carb 5 bar benzinedruk krijgt te verwerken ploft ie uitmekaar

Het verschil tussen benzinedruk in de carb en buiten'lucht' druk is dan minder dan 0,3 bar ten alle tijde, dit houdt elke carb wel.
dus!!!!!!!!!!!
conclusie!!!!!!!!!!!!
niet aan beginnen en gewoon een carb zoeken die voor turbodruk geschikt is.
succes!
conclusie!!!!!!!!!!!!
niet aan beginnen en gewoon een carb zoeken die voor turbodruk geschikt is.
succes!
?
Niet te snel opgeven he, ik ben nog niet overtuigd dat het niet mogelijk is.
Niet te snel opgeven he, ik ben nog niet overtuigd dat het niet mogelijk is.
succes ! 

-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
heb het gister ook nog ff nagevraagd aan iemand van achterberg
een 2 traps carb is gemaakt voor vacuum, en een gtt carb is speciaal voor hele hoge druk (van de turbo) als je dus een twee traps zet op een gtt zet zal hij aan alle kanten gaan lekken want hij kan die druk niet aan. Het zou eventueel mogelijk kunnen zijn als je kijkt naar de at die heeft ook een twee traps carburateur uitvoering. alleen zit daar de carb voor de turbo en bouwt hij niet zo`n hoge druk op.
als je het probeert zal hij echt wel stationair blijven rijden dat is het probleem niet ook tot half gas zou hij het doen. maar met volle turbo druk erop spat hij echt uit elkaar.
en als je van plan om het te doen film het ff en zet het hier op

een 2 traps carb is gemaakt voor vacuum, en een gtt carb is speciaal voor hele hoge druk (van de turbo) als je dus een twee traps zet op een gtt zet zal hij aan alle kanten gaan lekken want hij kan die druk niet aan. Het zou eventueel mogelijk kunnen zijn als je kijkt naar de at die heeft ook een twee traps carburateur uitvoering. alleen zit daar de carb voor de turbo en bouwt hij niet zo`n hoge druk op.
als je het probeert zal hij echt wel stationair blijven rijden dat is het probleem niet ook tot half gas zou hij het doen. maar met volle turbo druk erop spat hij echt uit elkaar.
en als je van plan om het te doen film het ff en zet het hier op

-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam



Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Ik snap dat het zo niet werkt, maar als je OM de carberateur zorgt voor een ruimte die de de druk in het carborateursysteem gelijk houdt met de druk eromheen, dan is het voor die carborateur precies hetzelfde. dan zou het wél moeten gaan!
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
je bedoeld een soort luchtfliterhuis om je carb heen bouwen? dat je niet de volle druk "in" je carb zou drukken? en dat de carb de lucht pakt die hij nodig zou hebben?
Theoretisch heeft Riël uiteraard wel gelijk, maar praktisch is het gewoon niet uitvoerbaar.
Verder gaat het erom dat er ook turbodruk op je vlotterkamer komt te staan, maar dan zul je die eerst moeten openmaken zodat ie die druk ergens vandaan kan krijgen. Want dat red je niet met alleen 'lekken' van de pakkingen.
Dus gewoon lekker de prullebak in die zooi en niet meer over praten
Verder gaat het erom dat er ook turbodruk op je vlotterkamer komt te staan, maar dan zul je die eerst moeten openmaken zodat ie die druk ergens vandaan kan krijgen. Want dat red je niet met alleen 'lekken' van de pakkingen.
Dus gewoon lekker de prullebak in die zooi en niet meer over praten

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Steven schreef: Dus gewoon lekker de prullebak in die zooi en niet meer over praten

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja of een ombouw setje kopen voor een at carb en die erop pleuren
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
AT carb is toch geen drukcarb, maar een zuigcarb., dus VOOR de turbo?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja en er zijn ombouw setjes voor
Riël je hebt, gedeeltelijk, gelijk. Zoals jij het getekend en vertelt hebt heeft maserati zijn eerste bi-turbo's gemaakt. Dubbele weber in een doosje en er kwamen twee tubo's op uit.Riël schreef:Ik snap dat het zo niet werkt, maar als je OM de carberateur zorgt voor een ruimte die de de druk in het carborateursysteem gelijk houdt met de druk eromheen, dan is het voor die carborateur precies hetzelfde. dan zou het wél moeten gaan!
Echter dit voorkomt alleen dat hij niet lekt. De dubbele weber die er bij mij op zat is zon carb. Alleen je carb. moet dan nog aangepast zijn voor turbo, kleine aanpassing aan je vlotterkamer en dan nog het belangrijkste speciale , turbo, emulsiebuizen er in. En dan zul je moeten gaan spelen met de juiste venturi en sproeiers.
Gr sander
P.s. mijn set gaat ik de verkoop, voor de liefhebbers. Kompleet werkend, zo te monteren.
Dan kan je geen intercooler meer gebruiken.
Een gewone carb ombouwen lijkt me helemaal niet zo onmogelijk. Ik zou het niet met een box doen, maar met stopjes, boringen en nippeltjes op de juiste plaats aanbrengen.
Een gewone carb ombouwen lijkt me helemaal niet zo onmogelijk. Ik zou het niet met een box doen, maar met stopjes, boringen en nippeltjes op de juiste plaats aanbrengen.
rev it like a rental
Hier wat foto's:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0393.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0402.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0457.jpg[/img]
Zo'n carb. heb ik, alleen zonder drukdoos. Had toch 130Pk aan de wielen met 0,8Bar en org. motor.
gr s
nder
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0393.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0402.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0457.jpg[/img]
Zo'n carb. heb ik, alleen zonder drukdoos. Had toch 130Pk aan de wielen met 0,8Bar en org. motor.
gr s

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
en een pakkinkje kan je ook nalaten maken van een sterker materiaal
Ik heb toen speciaal rubber, wat tegen benzine en zo kan, gekocht dat 0,7 mm dik is en de pakkingen nagemaakt.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:en een pakkinkje kan je ook nalaten maken van een sterker materiaal
gr sander
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
- Locatie: Papendrecht
heb je die al ergens kunnen vinden sven??Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ja en er zijn ombouw setjes voor
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
zal rob eens vragen