Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

StevenK schreef:A.s. vrijdag avond en zaterdag is de Clio van De Winkel weer in NL te bewonderen, bij de Golden Tulip Rally.

http://www.goldentuliprally.com
Hé Steven,

Je bent er zelf toch ook bij met je EVO 6?

Groeten,

Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Heino

Steven is met Ronald en de evo6 33e geworden.
Heino

Tijn is met de Williams 53e geworden, er zat voor mijn gevoel niet veel "snelheid" in.
Misschien later nog commentaar of verslag van Steven en Martijn?
Steven
Car: M536

No comment ;)

Ok hij wordt flauw..
-Ray-
Contacteer:

prachtige foto's Mauzer!

wat is dit voor ding??

[img]http://img374.imageshack.us/img374/4301 ... 0250ms.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Car: M536

Austin Metro 6R4

Iig een achterlijk snel ding met 4x4, ook erg lastig te besturen schijnt.
-Ray-
Contacteer:

zitten er 4 sturen in dan

Oke is ook flauw
Immer wieder die verdammte Holländer
antoine
Car: Renault Clio III RS

Heino schreef:Tijn is met de Williams 53e geworden, er zat voor mijn gevoel niet veel "snelheid" in.
Misschien later nog commentaar of verslag van Steven en Martijn?
Nu ga je 2 namen door elkaar halen. Martijn staat hier anders bekend. Tijn is iemand anders hier op 't forum.
Marcel B.

Tijdens de Rally van Groot-Brittannië is zondagmorgen de Britse bijrijder Michael Park om het leven gekomen toen de Estse bestuurder Markko Märtin tegen een boom botste. Bestuurder Märtin bleef ongedeerd. Het ongeval gebeurde tijdens de twaalfde rally voor de wereldtitel.

Märtin en Park stonden met hun Peugeot vijfde in het klassement. Tijdens de derde klassementsproef gleed de Peugeot in de buurt van Cardiff van het parkoers en botste tegen een boom. De 39-jarige bijrijder overleed ter plaatse.

De rally werd na het ongeval niet meer hervat.
:(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Marcel B. schreef:
Tijdens de Rally van Groot-Brittannië is zondagmorgen de Britse bijrijder Michael Park om het leven gekomen toen de Estse bestuurder Markko Märtin tegen een boom botste. Bestuurder Märtin bleef ongedeerd. Het ongeval gebeurde tijdens de twaalfde rally voor de wereldtitel.

Märtin en Park stonden met hun Peugeot vijfde in het klassement. Tijdens de derde klassementsproef gleed de Peugeot in de buurt van Cardiff van het parkoers en botste tegen een boom. De 39-jarige bijrijder overleed ter plaatse.

De rally werd na het ongeval niet meer hervat.
:(

pfoeiiiii, het hoort een beetje bij de sport, het risico, maar toch elke keer weer naar om te horen (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-PAZ-
Über-Spammer

is idd erg naar om te horen, maar als je ziet hoe hard die jongens soms tussen de bomen heen vliegen hebben ze eigenlijk nooit veel kans als er wat fout gaat. neemt niet weg dat dit een groot verlies is
R5GTT. Drive it like you stole it
Maus

Loeb heeft vrijwillig z'n eerste plaats afgestaan (Y) , Solberg heeft de rally gewonnen.
Het blijft een zwaar verlies....

[img]http://img116.imageshack.us/img116/9615/p10005168nh.th.jpg[/img]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Maus schreef:Loeb heeft vrijwillig z'n eerste plaats afgestaan (Y) , Solberg heeft de rally gewonnen.
Het blijft een zwaar verlies....

[img]http://img116.imageshack.us/img116/9615/p10005168nh.th.jpg[/img]
ja loeb wilde geen wk worden op deze manier en liep expres een tijdstraf op begreep ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Luco/Alpine-racer schreef:ja loeb wilde geen wk worden op deze manier en liep expres een tijdstraf op begreep ik
Klopt, strakke actie van Loeb! (Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Idd zeer goede actie van die man! (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

zit nu eurosport te kijken, naar een samenvatting van de rally
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Gabri schreef:zit nu eurosport te kijken, naar een samenvatting van de rally
Alleen het einde werdt niet uitgezonden. Misschien maar goed ook.....
Maus

@ Ray: Tijdens de rallysprint van A'dam reed naar schijnt de enige Metro in NL als 0-wagen. De eigenaar er van heb ik ontmoet tijdens de ADAC in Duitsland. Binnenkort ga ik langs om 'm in 't echt te bewonderen.
Hij heeft overigens ook nog een (ex-fabrieks) Delta Integrale staan. :worship:

Hier nog 2 kiekjes van de Metro tijdens de rally van Wales.
[img]http://img95.imageshack.us/img95/3397/p10005021su.th.jpg[/img]

[img]http://img95.imageshack.us/img95/492/p10005047gb.th.jpg[/img]
DigiLife
Contacteer:

Op onze site is weer een onboard filmpje beschikbaar van de Golden Tulip Rally van afgelopen weekeinde.
antoine

Maus schreef:@ Ray: Tijdens de rallysprint van A'dam reed naar schijnt de enige Metro in NL als 0-wagen. De eigenaar er van heb ik ontmoet tijdens de ADAC in Duitsland. Binnenkort ga ik langs om 'm in 't echt te bewonderen.
Hij heeft overigens ook nog een (ex-fabrieks) Delta Integrale staan. :worship:
De mg 6r4 van de familie schouten:

[img]http://www.rally-photo.net/foto/LG%20Am ... uten-2.jpg[/img]

Voor zover ik weet is dit de einige in nederland die rijd. Ik denk dat er wel ergens nog een aantal in de garage staan. Ik dacht dat deze uit australie kwam. :worship: (Y)
Maus

Klopt, volgens hun is dit momenteel de enige, rijdende Metro in Nederland.
Het schijnt de ex-auto te zijn van diverse internationale coureurs.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Heb digitale televisie van tv home. In m'n zenderpakket heb ik Motorstv zitten. Zie je vaak rallybeelden op, met name uit Engeland. Zie je nog vaak zo'n Metro rijden. 8) (Y)
Smoke

http://www.a5.hu/video/logans2000.wmv

Hoop dat 'ie het doet...

Leuk rally filmpje van een 2.0 liter Logan..
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Lekkere Logan :worship: .
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
StevenK
Contacteer:

Rik Hamberg schreef:
StevenK schreef:A.s. vrijdag avond en zaterdag is de Clio van De Winkel weer in NL te bewonderen, bij de Golden Tulip Rally.

http://www.goldentuliprally.com
Hé Steven,

Je bent er zelf toch ook bij met je EVO 6?

Groeten,

Rik
Ja, maar da's geen reno, dus leek me niet echt vermeldenswaardig hier. Overigens is 't niet 'mijn' Evo, maar een gehuurde auto.

Het was in ieder geval, zeker de eerste paar proeven, ontzettend wennen en absoluut niet te vergelijken met rijden in Amsterdam.

Hier ons persbericht van na de wedstrijd:
Plus 6

Startnummers worden doorgaans uitgereikt op basis van potentie van de rallyauto en de door de betreffende équipe in het verleden behaalde prestaties.

Voor team Kroesbergen / Hupkens was dat tijdens de 24e editie nummer 39 geworden. Het doel wordt dan al snel beter te finishen dan dit startnummer. Daarvoor zijn een aantal omstandigheden vereist:

geen technisch malheur
geen stuurfouten
geen organisatorische fouten

In die volgorde is de prioriteit gesteld tijdens de twee etappes van dit EK-evenement. Omdat ons volslagen onduidelijk was hoe snel we de wagen onder de knie zouden krijgen lag de focus op het maken van zoveel mogelijk wedstrijdkilometers. De eerste proef werd voorzichtig gestart. Schemer, sterk wisselende bochtencombinaties en volkomen onbekendheid met de listige reacties van de auto onder gladde omstandigheden maakten de Luttenbergring tot een moeilijke proef. De tweede proef idem dito. Meer dan 22 kilometer is een zeldzaamheid in Nederland. Ook hier werd met eieren onder het gas en rempedaal gereden. Onder andere vanwege de eerste meters onverhard met de Evo. Hoe remt dat en stuurt dat op de natte zand rond Egede , Eelen / Rhaan ? De lange proef gaf al wel het gevoel: 'dit begint erop de lijken.Vijftien minuten volle concentratie.'

Resultaten vergelijkend met de andere deelnemers in een vergelijkbare auto waren de tijden niet om trots op de zijn. Maar dit was logisch gevolg van de strategie: aankomen = meters maken.

Tijdens de tweede ronde begon het vertrouwen te komen. Regenspatten op de klinkers vertraagden ons niet op de Luttenbergring. Zelfde tijd als de eerste maal, terwijl gebruikelijk is, dat equipes in volledige duisternis 10-40 seconden tijd laten liggen. De vierde , superproef werd gas langer opengezet en de rem later aangetikt. Dat leidde twee keer tot angstig publiek en werden wat lint en staanders neergemaaid. En er werd gebruikgemaakt van een uitremzone. Dit tijdsverlies leidde en passant ook nog tot een inhaalactie door de deelnemer die achter ons was gestart.

Resultaat na dag 1: plaats 45 en heelhuids door de ook nu weer lastige start van de Golden Tulip Rally geraakt. Voor de navigator een unieke ervaring. Twee maal eerder was dat hem niet gelukt. Inmiddels al de eerste uitvallers in klasse N4, waaronder zelfs de oude crack Vossen. Daar kwam heel rap Evert Bolderheij bij, met motorschade, direct na de eerste tankbeurt op dag 2.

Dag 2 was frisjes, met een stralende zon. Zonnebril op en die is niet meer afgeweest. Proef 5, de eerste van deze etappe had weer wat onverhard. En het Weversstraatje, op de gladde klinkers. Maar dat die zo glad waren, dat je een Evo op de handrem kon laten glijden..... Dit was dus zo'n momentje. Gelukkig liep het niet af zoals met Erik Wevers drie jaar terug.

Proef 5 ook zonder kleerscheuren door en wat bleek? Vijf plaatsen opgeschoven! Gaande weg kreeg Steven meer en meer vertrouwen in de auto. Er werd meer gedrift, tegensturend en opschakelend tegelijk van onverhard naar verhard geraced. Steven kreeg de auto steeds meer onder controle. Een auto die het overigens perfect uithield. De technische commissie was overigens streng en voerde op een naderhand in de hergroepering zwaar bediscussiëerde methode een meting uit. Wagenhoogtes werden gecontroleerd. De Evo nummer 39 stond volgens hen 10 mm te laag, een beperking die men in groep A niet kent. Ondanks dat uit eigen metingen bleek dat er met de wagenhoogte niets mis mee was, werd door het Rallyrent team snel en vakkundig de wagen iets hoger gezet.

Het drama sloeg toe op proef 9. Door onoplettendheid tijdens de voorbereidigen, ondanks controles vooraf werd een ronde te weinig afgelegd. Steven: "in ons team gelden voor dit soort fouten andere afspraken dan gebruikelijk. Normaal een fout van de navigator, bij ons is dat een teamfout. Gewoon ondanks dubbele controle niet opgemerkt."
"Ik reken me dat toch aan, je moet als co-piloot dit stuk organisatie gewoon naar je toetrekken. In de rallysport is een kleine onoplettenheid voldoende voor uitsluiting of calamiteit. Je kunt heel gemakkelijk een fout maken. Het helemaal foutloos doen is geen eenvoudige opgave." geeft Ronald toe.
Naar aanvankelijke vrees voor uitsluiten bracht een FIA-reglement uitkomst. Er werd een normtijd toegekend, die ongeveer 4 minuten langzamer was dan de reële tijd. Ondanks deze hick up blijven KP-tijden zakken. Er wordt op KP14 Ligtenberg zelfs een equipe ingehaald, ondanks regenspetters en vreselijk veel stof. Op dat moment weet Steven de snelheid op het onverhard tot 185 km/h op te jagen. De flauwe en iets minder flauwe bochten worden nu vol genomen. De scherpere knikken vol in vier. Op zowel de voorlaatse als de laatste proef.

"We hebben ons volledig gehouden aan het elfde gebod: gij zult genieten." glunderde Steven op het finish podium. "Auto perfect, samenwerking klopte in het team, de servicejongens hadden een relaxed weekend, een perfecte wagen, waarvan alleen de koppeling op de allerlaatste vezels liep". "daarbij liep de wedstrijd ook op rolletjes, geen enkele vertraging in het tijdschema, een organisatie waar de perfectie vanaf straalt en heel veel enthousiaste vrijwilligers uit alle windstreken om alles in goede banen te leiden. Geweldig!" voegt Ronald daaraan toe. De managementfout weggestreept laat zien, dat aansluiting in de klasse heeft plaats gevonden. Dit smaakt naar meer.

Beiden kunnen de Golden Tulip Rally 2005 aan hun Palmares toevoegen. 33e algemeen / 12e N4.

http://www.rallyauto.nl
Steven / Ronald
en de foto's, gemaakt door Dré Galiart:
[img]http://www.rallyauto.nl/images/GTR1.jpg[/img]
[img]http://www.rallyauto.nl/images/GTR2.jpg[/img]
StevenK
Contacteer:

En de volgende wedstrijd staat al weer voor de deur: op 15 oktober wordt in de omgeving van Barneveld en Putten de 'Vierhouten Pallets Nederland Rally' verreden.

Wij zijn er ook weer van de partij.
Maus

Waarschijnlijk ga ik wel ff kijken. :)
antoine

Met een aantal wrc's aan de start, waaronder een die nog nooit ?? in nederland gestart is. Een echte frot auto. :D
Maus

Hmmzz, klinkt interessant.
Toevallig nog een site met wat info?
StevenK
Contacteer:

Maus schreef:Hmmzz, klinkt interessant.
Toevallig nog een site met wat info?
Ja, http://www.nederlandrally.nl

Overigens twee auto's die nog niet eerder in NL hebben gereden: een Focus WRC met Jaap van Lagen achter het stuur en Eddy v.d. Hoorn in een 911 GT3 als voorrijder.
Maus

In Ieper heb ik al eens een 911 GT3 voorbij horen en zien komen en dat was waanzinnig. (~)
StevenK
Contacteer:

Maus schreef:In Ieper heb ik al eens een 911 GT3 voorbij horen en zien komen en dat was waanzinnig. (~)
Valt bij mij toch in de categorie 'ik pas er niet in', dus ik mijmer er ook maar niet teveel over en rij nu lekker rond met een auto waar voor de toeschouwer weinig lol aan is :)
antoine

StevenK schreef:
Maus schreef:In Ieper heb ik al eens een 911 GT3 voorbij horen en zien komen en dat was waanzinnig. (~)
Valt bij mij toch in de categorie 'ik pas er niet in', dus ik mijmer er ook maar niet teveel over en rij nu lekker rond met een auto waar voor de toeschouwer weinig lol aan is :)
Gelukkig zeg je het zelf steven. Je bent toch nog wel opzoek naar een opvolger van de clio of niet?
StevenK
Contacteer:

antoine schreef:Gelukkig zeg je het zelf steven. Je bent toch nog wel opzoek naar een opvolger van de clio of niet?
Nee.
Plaats reactie