Hé Steven,StevenK schreef:A.s. vrijdag avond en zaterdag is de Clio van De Winkel weer in NL te bewonderen, bij de Golden Tulip Rally.
http://www.goldentuliprally.com
Je bent er zelf toch ook bij met je EVO 6?
Groeten,
Rik
Hé Steven,StevenK schreef:A.s. vrijdag avond en zaterdag is de Clio van De Winkel weer in NL te bewonderen, bij de Golden Tulip Rally.
http://www.goldentuliprally.com
Nu ga je 2 namen door elkaar halen. Martijn staat hier anders bekend. Tijn is iemand anders hier op 't forum.Heino schreef:Tijn is met de Williams 53e geworden, er zat voor mijn gevoel niet veel "snelheid" in.
Misschien later nog commentaar of verslag van Steven en Martijn?
Tijdens de Rally van Groot-Brittannië is zondagmorgen de Britse bijrijder Michael Park om het leven gekomen toen de Estse bestuurder Markko Märtin tegen een boom botste. Bestuurder Märtin bleef ongedeerd. Het ongeval gebeurde tijdens de twaalfde rally voor de wereldtitel.
Märtin en Park stonden met hun Peugeot vijfde in het klassement. Tijdens de derde klassementsproef gleed de Peugeot in de buurt van Cardiff van het parkoers en botste tegen een boom. De 39-jarige bijrijder overleed ter plaatse.
De rally werd na het ongeval niet meer hervat.
Marcel B. schreef:Tijdens de Rally van Groot-Brittannië is zondagmorgen de Britse bijrijder Michael Park om het leven gekomen toen de Estse bestuurder Markko Märtin tegen een boom botste. Bestuurder Märtin bleef ongedeerd. Het ongeval gebeurde tijdens de twaalfde rally voor de wereldtitel.
Märtin en Park stonden met hun Peugeot vijfde in het klassement. Tijdens de derde klassementsproef gleed de Peugeot in de buurt van Cardiff van het parkoers en botste tegen een boom. De 39-jarige bijrijder overleed ter plaatse.
De rally werd na het ongeval niet meer hervat.
ja loeb wilde geen wk worden op deze manier en liep expres een tijdstraf op begreep ikMaus schreef:Loeb heeft vrijwillig z'n eerste plaats afgestaan, Solberg heeft de rally gewonnen.
Het blijft een zwaar verlies....
[img]http://img116.imageshack.us/img116/9615/p10005168nh.th.jpg[/img]
Klopt, strakke actie van Loeb!Luco/Alpine-racer schreef:ja loeb wilde geen wk worden op deze manier en liep expres een tijdstraf op begreep ik
Alleen het einde werdt niet uitgezonden. Misschien maar goed ook.....Gabri schreef:zit nu eurosport te kijken, naar een samenvatting van de rally
De mg 6r4 van de familie schouten:Maus schreef:@ Ray: Tijdens de rallysprint van A'dam reed naar schijnt de enige Metro in NL als 0-wagen. De eigenaar er van heb ik ontmoet tijdens de ADAC in Duitsland. Binnenkort ga ik langs om 'm in 't echt te bewonderen.
Hij heeft overigens ook nog een (ex-fabrieks) Delta Integrale staan.![]()
Ja, maar da's geen reno, dus leek me niet echt vermeldenswaardig hier. Overigens is 't niet 'mijn' Evo, maar een gehuurde auto.Rik Hamberg schreef:Hé Steven,StevenK schreef:A.s. vrijdag avond en zaterdag is de Clio van De Winkel weer in NL te bewonderen, bij de Golden Tulip Rally.
http://www.goldentuliprally.com
Je bent er zelf toch ook bij met je EVO 6?
Groeten,
Rik
en de foto's, gemaakt door Dré Galiart:Plus 6
Startnummers worden doorgaans uitgereikt op basis van potentie van de rallyauto en de door de betreffende équipe in het verleden behaalde prestaties.
Voor team Kroesbergen / Hupkens was dat tijdens de 24e editie nummer 39 geworden. Het doel wordt dan al snel beter te finishen dan dit startnummer. Daarvoor zijn een aantal omstandigheden vereist:
geen technisch malheur
geen stuurfouten
geen organisatorische fouten
In die volgorde is de prioriteit gesteld tijdens de twee etappes van dit EK-evenement. Omdat ons volslagen onduidelijk was hoe snel we de wagen onder de knie zouden krijgen lag de focus op het maken van zoveel mogelijk wedstrijdkilometers. De eerste proef werd voorzichtig gestart. Schemer, sterk wisselende bochtencombinaties en volkomen onbekendheid met de listige reacties van de auto onder gladde omstandigheden maakten de Luttenbergring tot een moeilijke proef. De tweede proef idem dito. Meer dan 22 kilometer is een zeldzaamheid in Nederland. Ook hier werd met eieren onder het gas en rempedaal gereden. Onder andere vanwege de eerste meters onverhard met de Evo. Hoe remt dat en stuurt dat op de natte zand rond Egede , Eelen / Rhaan ? De lange proef gaf al wel het gevoel: 'dit begint erop de lijken.Vijftien minuten volle concentratie.'
Resultaten vergelijkend met de andere deelnemers in een vergelijkbare auto waren de tijden niet om trots op de zijn. Maar dit was logisch gevolg van de strategie: aankomen = meters maken.
Tijdens de tweede ronde begon het vertrouwen te komen. Regenspatten op de klinkers vertraagden ons niet op de Luttenbergring. Zelfde tijd als de eerste maal, terwijl gebruikelijk is, dat equipes in volledige duisternis 10-40 seconden tijd laten liggen. De vierde , superproef werd gas langer opengezet en de rem later aangetikt. Dat leidde twee keer tot angstig publiek en werden wat lint en staanders neergemaaid. En er werd gebruikgemaakt van een uitremzone. Dit tijdsverlies leidde en passant ook nog tot een inhaalactie door de deelnemer die achter ons was gestart.
Resultaat na dag 1: plaats 45 en heelhuids door de ook nu weer lastige start van de Golden Tulip Rally geraakt. Voor de navigator een unieke ervaring. Twee maal eerder was dat hem niet gelukt. Inmiddels al de eerste uitvallers in klasse N4, waaronder zelfs de oude crack Vossen. Daar kwam heel rap Evert Bolderheij bij, met motorschade, direct na de eerste tankbeurt op dag 2.
Dag 2 was frisjes, met een stralende zon. Zonnebril op en die is niet meer afgeweest. Proef 5, de eerste van deze etappe had weer wat onverhard. En het Weversstraatje, op de gladde klinkers. Maar dat die zo glad waren, dat je een Evo op de handrem kon laten glijden..... Dit was dus zo'n momentje. Gelukkig liep het niet af zoals met Erik Wevers drie jaar terug.
Proef 5 ook zonder kleerscheuren door en wat bleek? Vijf plaatsen opgeschoven! Gaande weg kreeg Steven meer en meer vertrouwen in de auto. Er werd meer gedrift, tegensturend en opschakelend tegelijk van onverhard naar verhard geraced. Steven kreeg de auto steeds meer onder controle. Een auto die het overigens perfect uithield. De technische commissie was overigens streng en voerde op een naderhand in de hergroepering zwaar bediscussiëerde methode een meting uit. Wagenhoogtes werden gecontroleerd. De Evo nummer 39 stond volgens hen 10 mm te laag, een beperking die men in groep A niet kent. Ondanks dat uit eigen metingen bleek dat er met de wagenhoogte niets mis mee was, werd door het Rallyrent team snel en vakkundig de wagen iets hoger gezet.
Het drama sloeg toe op proef 9. Door onoplettendheid tijdens de voorbereidigen, ondanks controles vooraf werd een ronde te weinig afgelegd. Steven: "in ons team gelden voor dit soort fouten andere afspraken dan gebruikelijk. Normaal een fout van de navigator, bij ons is dat een teamfout. Gewoon ondanks dubbele controle niet opgemerkt."
"Ik reken me dat toch aan, je moet als co-piloot dit stuk organisatie gewoon naar je toetrekken. In de rallysport is een kleine onoplettenheid voldoende voor uitsluiting of calamiteit. Je kunt heel gemakkelijk een fout maken. Het helemaal foutloos doen is geen eenvoudige opgave." geeft Ronald toe.
Naar aanvankelijke vrees voor uitsluiten bracht een FIA-reglement uitkomst. Er werd een normtijd toegekend, die ongeveer 4 minuten langzamer was dan de reële tijd. Ondanks deze hick up blijven KP-tijden zakken. Er wordt op KP14 Ligtenberg zelfs een equipe ingehaald, ondanks regenspetters en vreselijk veel stof. Op dat moment weet Steven de snelheid op het onverhard tot 185 km/h op te jagen. De flauwe en iets minder flauwe bochten worden nu vol genomen. De scherpere knikken vol in vier. Op zowel de voorlaatse als de laatste proef.
"We hebben ons volledig gehouden aan het elfde gebod: gij zult genieten." glunderde Steven op het finish podium. "Auto perfect, samenwerking klopte in het team, de servicejongens hadden een relaxed weekend, een perfecte wagen, waarvan alleen de koppeling op de allerlaatste vezels liep". "daarbij liep de wedstrijd ook op rolletjes, geen enkele vertraging in het tijdschema, een organisatie waar de perfectie vanaf straalt en heel veel enthousiaste vrijwilligers uit alle windstreken om alles in goede banen te leiden. Geweldig!" voegt Ronald daaraan toe. De managementfout weggestreept laat zien, dat aansluiting in de klasse heeft plaats gevonden. Dit smaakt naar meer.
Beiden kunnen de Golden Tulip Rally 2005 aan hun Palmares toevoegen. 33e algemeen / 12e N4.
http://www.rallyauto.nl
Steven / Ronald
Ja, http://www.nederlandrally.nlMaus schreef:Hmmzz, klinkt interessant.
Toevallig nog een site met wat info?
Valt bij mij toch in de categorie 'ik pas er niet in', dus ik mijmer er ook maar niet teveel over en rij nu lekker rond met een auto waar voor de toeschouwer weinig lol aan isMaus schreef:In Ieper heb ik al eens een 911 GT3 voorbij horen en zien komen en dat was waanzinnig.
Gelukkig zeg je het zelf steven. Je bent toch nog wel opzoek naar een opvolger van de clio of niet?StevenK schreef:Valt bij mij toch in de categorie 'ik pas er niet in', dus ik mijmer er ook maar niet teveel over en rij nu lekker rond met een auto waar voor de toeschouwer weinig lol aan isMaus schreef:In Ieper heb ik al eens een 911 GT3 voorbij horen en zien komen en dat was waanzinnig.
Nee.antoine schreef:Gelukkig zeg je het zelf steven. Je bent toch nog wel opzoek naar een opvolger van de clio of niet?