waarde blok clio 1.8 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gast

Frits schreef:
alex1971 schreef:lullig gezegd dan koop je toch geen omgebouwd blok meer?? Koop je meteen dit, hou je wat centen over en heb je een jaar onderdelengarantie!
Standaard 2.0 16v levert een stuk minder vermogen als de omgebouwde.
en je hebt ook nog geen aangepaste randapparatuur als je van een 1.8 motor komt. Starter, dynamo, ecu om er maar enkele aan te halen.
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

De garantie en het wisselgeld zou voor mij al reden zijn om een fabrieksmotor aan te laten rukken. Ik heb overigens wel gezien dat de omgebouwde inderdaad een plaatje zijn.. eerlijk is eerlijk, petje af...

Maar randapparatuur vervangen? Denk je nou echt dat je voor een 2.0 een andere starter en dynamo nodig hebt? Ok, ECU ga ik in mee, maar die heb je ook niet bij die 2000 euro zitten van de omgebouwde motor, dus die moet je in beider gevallen apart regelen.
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Je hebt wel een ander spruitstuk nodig zeker (Williams), of je moet de gehele uitlaat aanpakken.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

alex1971 schreef:De garantie en het wisselgeld zou voor mij al reden zijn om een fabrieksmotor aan te laten rukken. Ik heb overigens wel gezien dat de omgebouwde inderdaad een plaatje zijn.. eerlijk is eerlijk, petje af...

Maar randapparatuur vervangen? Denk je nou echt dat je voor een 2.0 een andere starter en dynamo nodig hebt?
Ja, je hebt een andere startmotor nodig, en mischien kan je je zelf wel bedenken waarom.
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

nee vertel eens.. heeft een 2 liter zoveel meer compressie dat de 1,8 startmotor dat niet aan zou kunnen? Respect maar geloof ik geen kont van. :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Kijk maar eens naar het verschil in de slag, dan snap je het vast wel.....
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Neem maar aan van wel! Krukas is anders dan 16v en gaat dus zwaarder.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

dynamische einddruk van de compressie is ook afhankelijk van verbrandingsruimte en nokken profiel.. Dus langere slag etc zegt me niet zoveel.

Maar basta; als jullie het zelf hebben meegemaakt dan is het zo..
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

alex1971 schreef:nee vertel eens.. heeft een 2 liter zoveel meer compressie dat de 1,8 startmotor dat niet aan zou kunnen? Respect maar geloof ik geen kont van. :)
Renault monteert uiteraard niet voor niets een sterkere startmotor op de F7R

Er zijn hier genoeg mensen op het forum die een andere startmotor op hun hagelnieuwe 2.0 konden monteren, omdat ze dachten dat het wel zou gaan :)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Frits schreef:
alex1971 schreef:lullig gezegd dan koop je toch geen omgebouwd blok meer?? Koop je meteen dit, hou je wat centen over en heb je een jaar onderdelengarantie!
Standaard 2.0 16v levert een stuk minder vermogen als de omgebouwde.
weet je toevallig ook hoeveel dit verschil is ? ben wel benieuwd :)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

omgebouwd was toch +- 170 pk
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Volgens mij is dat nog zonder een andere nokkenas (als je dan toch bezig bent gelijk andere nokkenstok erin! :D )
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Ja met andere nokkenassen rond de 180/190 dacht ik.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

alex1971 schreef:nee vertel eens.. heeft een 2 liter zoveel meer compressie dat de 1,8 startmotor dat niet aan zou kunnen? Respect maar geloof ik geen kont van. :)
nou maat... :wink: vertel mij wat...

90% van de mensen die NIET voor een nieuwe reductie starter zijn gekomen komen alsnog om zo'n ding...

dus ja...je gelooft er geen kont van...okee....respect...maar je WEET er dan ook geen......van.... :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

alex1971 schreef:dynamische einddruk van de compressie is ook afhankelijk van verbrandingsruimte en nokken profiel.. Dus langere slag etc zegt me niet zoveel.

Maar basta; als jullie het zelf hebben meegemaakt dan is het zo..
Je moet het ook niet in de gaswetten zoeken, maar in de simpelere mechanica.

De tappen van de krukas staan verder van het middelpunt af. Aangezien moment is kracht maal arm, cq kracht die startmotor moet leveren is compressie maal afstand krukashart-kruktaphart.

Ook de hoek van de drijfstang t.o.v. de kruktap wordt iets groter, waardoor er nóg wat extra kracht nodig is, maar dit even niet meegerekend

boring * slag = 1.8 , boring blijft gelijk:
boring * x*slag = 2.0 : slag is 11% groter, het benodigde moment is dan 5,5% groter, de tap staat 5,5% verder weg dan bij een 1.8.

De startmotor moet nu zeker méér dan 5,5% meer vermogen kunnen leveren, cq 5,5% meer startstroom, en dat zijn al gauw 10 Ampere extra. Het mindere rendement van de startmotor nog niet meegerekend.


Ik heb het ook nog niet meegemaakt, maar ik vind dit wel verklaarbaar

:D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

@peter Ik weet er heus wel wat van hoor, dat mag je aannemen.. :) kan me alleen zo slecht voorstellen dat het bij Renault blijkbaar zo kritisch afgemeten wordt. Maar wat ik al zei; als jullie het zeggen is het zo. Geen gram kwaad bloed ofzo.

Maar wat je zegt van zo'n starter met planetair stelsel erin.. die heb ik nu ook en da's inderdaad 200% beter.. (en dan heb ik een simpel 1800-je)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Peter? :wink:

Renault maakt zon beetje alles ZOZO, das goed voor de onderdelenomzet.... :p
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

canonballman schreef:Peter? :wink:

Renault maakt zon beetje alles ZOZO, das goed voor de onderdelenomzet.... :p
Auto's inclusief ??? :lol:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ALLES. Zelfs de sleutelhangers moet je geen huissleutel bijhangen, want het ringetje breekt meteen.
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

Hahahah Briljant!!!!
Plaats reactie