en je hebt ook nog geen aangepaste randapparatuur als je van een 1.8 motor komt. Starter, dynamo, ecu om er maar enkele aan te halen.Frits schreef:Standaard 2.0 16v levert een stuk minder vermogen als de omgebouwde.alex1971 schreef:lullig gezegd dan koop je toch geen omgebouwd blok meer?? Koop je meteen dit, hou je wat centen over en heb je een jaar onderdelengarantie!
waarde blok clio 1.8 16V
De garantie en het wisselgeld zou voor mij al reden zijn om een fabrieksmotor aan te laten rukken. Ik heb overigens wel gezien dat de omgebouwde inderdaad een plaatje zijn.. eerlijk is eerlijk, petje af...
Maar randapparatuur vervangen? Denk je nou echt dat je voor een 2.0 een andere starter en dynamo nodig hebt? Ok, ECU ga ik in mee, maar die heb je ook niet bij die 2000 euro zitten van de omgebouwde motor, dus die moet je in beider gevallen apart regelen.
Maar randapparatuur vervangen? Denk je nou echt dat je voor een 2.0 een andere starter en dynamo nodig hebt? Ok, ECU ga ik in mee, maar die heb je ook niet bij die 2000 euro zitten van de omgebouwde motor, dus die moet je in beider gevallen apart regelen.
Je hebt wel een ander spruitstuk nodig zeker (Williams), of je moet de gehele uitlaat aanpakken.
Ja, je hebt een andere startmotor nodig, en mischien kan je je zelf wel bedenken waarom.alex1971 schreef:De garantie en het wisselgeld zou voor mij al reden zijn om een fabrieksmotor aan te laten rukken. Ik heb overigens wel gezien dat de omgebouwde inderdaad een plaatje zijn.. eerlijk is eerlijk, petje af...
Maar randapparatuur vervangen? Denk je nou echt dat je voor een 2.0 een andere starter en dynamo nodig hebt?
Renault monteert uiteraard niet voor niets een sterkere startmotor op de F7Ralex1971 schreef:nee vertel eens.. heeft een 2 liter zoveel meer compressie dat de 1,8 startmotor dat niet aan zou kunnen? Respect maar geloof ik geen kont van.
Er zijn hier genoeg mensen op het forum die een andere startmotor op hun hagelnieuwe 2.0 konden monteren, omdat ze dachten dat het wel zou gaan

weet je toevallig ook hoeveel dit verschil is ? ben wel benieuwdFrits schreef:Standaard 2.0 16v levert een stuk minder vermogen als de omgebouwde.alex1971 schreef:lullig gezegd dan koop je toch geen omgebouwd blok meer?? Koop je meteen dit, hou je wat centen over en heb je een jaar onderdelengarantie!

-
- Über-Spammer
omgebouwd was toch +- 170 pk
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Volgens mij is dat nog zonder een andere nokkenas (als je dan toch bezig bent gelijk andere nokkenstok erin!
)

Ja met andere nokkenassen rond de 180/190 dacht ik.
nou maat...alex1971 schreef:nee vertel eens.. heeft een 2 liter zoveel meer compressie dat de 1,8 startmotor dat niet aan zou kunnen? Respect maar geloof ik geen kont van.
90% van de mensen die NIET voor een nieuwe reductie starter zijn gekomen komen alsnog om zo'n ding...
dus ja...je gelooft er geen kont van...okee....respect...maar je WEET er dan ook geen......van....

Je moet het ook niet in de gaswetten zoeken, maar in de simpelere mechanica.alex1971 schreef:dynamische einddruk van de compressie is ook afhankelijk van verbrandingsruimte en nokken profiel.. Dus langere slag etc zegt me niet zoveel.
Maar basta; als jullie het zelf hebben meegemaakt dan is het zo..
De tappen van de krukas staan verder van het middelpunt af. Aangezien moment is kracht maal arm, cq kracht die startmotor moet leveren is compressie maal afstand krukashart-kruktaphart.
Ook de hoek van de drijfstang t.o.v. de kruktap wordt iets groter, waardoor er nóg wat extra kracht nodig is, maar dit even niet meegerekend
boring * slag = 1.8 , boring blijft gelijk:
boring * x*slag = 2.0 : slag is 11% groter, het benodigde moment is dan 5,5% groter, de tap staat 5,5% verder weg dan bij een 1.8.
De startmotor moet nu zeker méér dan 5,5% meer vermogen kunnen leveren, cq 5,5% meer startstroom, en dat zijn al gauw 10 Ampere extra. Het mindere rendement van de startmotor nog niet meegerekend.
Ik heb het ook nog niet meegemaakt, maar ik vind dit wel verklaarbaar

@peter Ik weet er heus wel wat van hoor, dat mag je aannemen..
kan me alleen zo slecht voorstellen dat het bij Renault blijkbaar zo kritisch afgemeten wordt. Maar wat ik al zei; als jullie het zeggen is het zo. Geen gram kwaad bloed ofzo.
Maar wat je zegt van zo'n starter met planetair stelsel erin.. die heb ik nu ook en da's inderdaad 200% beter.. (en dan heb ik een simpel 1800-je)

Maar wat je zegt van zo'n starter met planetair stelsel erin.. die heb ik nu ook en da's inderdaad 200% beter.. (en dan heb ik een simpel 1800-je)
-
Peter?
Renault maakt zon beetje alles ZOZO, das goed voor de onderdelenomzet....
Renault maakt zon beetje alles ZOZO, das goed voor de onderdelenomzet....

-
ALLES. Zelfs de sleutelhangers moet je geen huissleutel bijhangen, want het ringetje breekt meteen.