Hallo,
Ik heb een R5 1.4 TR uit 90' alleen een met een goed lekker koppakking, en nou ben ik bang dat de kop ook krom is. Dus plan is om er een ander blokje in te lepelen, alleen nou is mijn vraag aan jullie of een 1.7 monopoint ipv 1.4 monopoint ook past?
Zijn de ophangpunten hetzelfde, kan ik dezelfde bak gebruiken etc?
de motorcode is F2NC00.
Als iemand hier het antwoord op weet hoor ik het graag
GR Luuk
Ander blok inbouwen
Ja. Makkie.
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
ophangpunten zijn hetzelfde, je kan zelfs eentje uit een 19 of 21 pakken mits je de motorsteunen van je oude blokje gebruikt, bak weet ik niet maar het lijkt me gewoon te passen...
De bak past alleen als je nieuwe blok geen carterpan heeft die aan de bak geschroefd wordt, zoals bij sommige F motoren.
Opzich kan 't allemaal wel, maar is toch nog best wat aanpaswerk, waar je best ff zoet mee bent. Koppakkinkje fixen van je huidige blok is in ieder geval 10x zo weinig werk.
Opzich kan 't allemaal wel, maar is toch nog best wat aanpaswerk, waar je best ff zoet mee bent. Koppakkinkje fixen van je huidige blok is in ieder geval 10x zo weinig werk.
rev it like a rental
Luukert schreef:Hallo,
Ik heb een R5 1.4 TR uit 90' alleen een met een goed lekker koppakking, en nou ben ik bang dat de kop ook krom is. Dus plan is om er een ander blokje in te lepelen, alleen nou is mijn vraag aan jullie of een 1.7 monopoint ipv 1.4 monopoint ook past?
Zijn de ophangpunten hetzelfde, kan ik dezelfde bak gebruiken etc?
de motorcode is F2NC00.
Als iemand hier het antwoord op weet hoor ik het graag
GR Luuk
Een F2N motor is een carburateur versie van de 1.7, dus geen monopointinjectie. Maakt voor de ophanging niet uit, maar tis wel makkelijker als je wederom een variant met monopoint (of multipoint) inbouwd. Mocht je dus een 1.7 willen inbouwen, let er dan op dat de motorcode begint met F3N, dan heb je er 1 met mono of multipoint injectie. Mocht je een multipoint variant vinden, dan zou ik zeker daar voor gaan. Je hebt nu toch ook een monopunter??
Verder ben ik met Menno eens dat een koppakking zo gepiept is. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt doen, met zo min mogelijk werk is dat uiteraard de beste en snelste oplossing.
Succes
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
je kan ook voor een GTT blok gaan 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
dan kan je er gelijk een 16V blok in gaan bouwen als we zo gaan beginnen.... volgens mij gaat het er om om met zo weinig mogelijk moeite een ander blok er in te lepelen....voor meer pk's
Mee eens...wil je een 1.7 ben je veel meer kwijt, je loopt altijd tegen onvoorziene kosten aan. Lekker dit blokkie houden en die koppakking ff doen...Bart V schreef: [...]
Verder ben ik met Menno eens dat een koppakking zo gepiept is. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt doen, met zo min mogelijk werk is dat uiteraard de beste en snelste oplossing.
Succes

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Wat is dan met de koppakking? Hij zegt dat ie lekker is? 

koppaking is idd lek, en ik verwacht dat de kop ook krom is. Leuk excuus om idd zoals boven genoemd werd, wat meer pk's erin te lepelen. En ik denk dat ik ga voor een 1.7 multipoint. Dat ik tegen onvoorziene dingen aanloop weet ik en dat vind ik ook helemaal niet erg anders heb je niets te knutselen:)
Maar waar zou ik vooral tegen aanlopen, kabelboom bijv?
Electronica is niet mijn sterke punt namelijk:)_
Groeten
Maar waar zou ik vooral tegen aanlopen, kabelboom bijv?
Electronica is niet mijn sterke punt namelijk:)_
Groeten
Ja ook, electronica kun je ook allemaal gaan overzetten...en dan nog (niet te vergeten!) je ophanging en remmerij aanpassen 

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
ik heb nog wel een dash, incl kabelboom liggen, dus als je een blokje weet uit te halen is het een kwestie van plug and play 

Heb je ook de kabels uit de kokerbalken getrokken dan?
ja remmerij etc moet vanwgege RDW, is toch vanaf meer dan 30% vermogenstoename? Dan moet je laten herkeuren,correct me if 'm wrong.
Maargoed bij een multipointer zit andere computer neem ik aan, maar als je die erbij vindt zie ik verder niet zoveel obstakels, al zal dat wel aan mij liggen:) Nou ja nog maar eens goed over denken wat te doen.
GR
Maargoed bij een multipointer zit andere computer neem ik aan, maar als je die erbij vindt zie ik verder niet zoveel obstakels, al zal dat wel aan mij liggen:) Nou ja nog maar eens goed over denken wat te doen.
GR
kabelboom van monpoint 1.7 zal wel (grotendeels) overeen komen met die van 1.4 gok ik. Heb vandaag trouwens een R5 op de sloop zien staan, blue sport uitvoering, schijfremmen achter en een multipoint, het lijkt mij dan om een GTE te gaan, kan iemand dat bevestigen?
Gr
Gr