Ander blok inbouwen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Luukert

Hallo,

Ik heb een R5 1.4 TR uit 90' alleen een met een goed lekker koppakking, en nou ben ik bang dat de kop ook krom is. Dus plan is om er een ander blokje in te lepelen, alleen nou is mijn vraag aan jullie of een 1.7 monopoint ipv 1.4 monopoint ook past?
Zijn de ophangpunten hetzelfde, kan ik dezelfde bak gebruiken etc?
de motorcode is F2NC00.
Als iemand hier het antwoord op weet hoor ik het graag

GR Luuk
Riël
Über-Spammer

Ja. Makkie.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijnberk
Contacteer:

ophangpunten zijn hetzelfde, je kan zelfs eentje uit een 19 of 21 pakken mits je de motorsteunen van je oude blokje gebruikt, bak weet ik niet maar het lijkt me gewoon te passen...
Menno

De bak past alleen als je nieuwe blok geen carterpan heeft die aan de bak geschroefd wordt, zoals bij sommige F motoren.

Opzich kan 't allemaal wel, maar is toch nog best wat aanpaswerk, waar je best ff zoet mee bent. Koppakkinkje fixen van je huidige blok is in ieder geval 10x zo weinig werk.
rev it like a rental
Bart V

Luukert schreef:Hallo,

Ik heb een R5 1.4 TR uit 90' alleen een met een goed lekker koppakking, en nou ben ik bang dat de kop ook krom is. Dus plan is om er een ander blokje in te lepelen, alleen nou is mijn vraag aan jullie of een 1.7 monopoint ipv 1.4 monopoint ook past?
Zijn de ophangpunten hetzelfde, kan ik dezelfde bak gebruiken etc?
de motorcode is F2NC00.
Als iemand hier het antwoord op weet hoor ik het graag

GR Luuk

Een F2N motor is een carburateur versie van de 1.7, dus geen monopointinjectie. Maakt voor de ophanging niet uit, maar tis wel makkelijker als je wederom een variant met monopoint (of multipoint) inbouwd. Mocht je dus een 1.7 willen inbouwen, let er dan op dat de motorcode begint met F3N, dan heb je er 1 met mono of multipoint injectie. Mocht je een multipoint variant vinden, dan zou ik zeker daar voor gaan. Je hebt nu toch ook een monopunter??

Verder ben ik met Menno eens dat een koppakking zo gepiept is. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt doen, met zo min mogelijk werk is dat uiteraard de beste en snelste oplossing.

Succes
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

je kan ook voor een GTT blok gaan :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Martijnberk
Contacteer:

dan kan je er gelijk een 16V blok in gaan bouwen als we zo gaan beginnen.... volgens mij gaat het er om om met zo weinig mogelijk moeite een ander blok er in te lepelen....voor meer pk's
Daniël W.
Car: 5TL-T

Bart V schreef: [...]
Verder ben ik met Menno eens dat een koppakking zo gepiept is. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt doen, met zo min mogelijk werk is dat uiteraard de beste en snelste oplossing.

Succes
Mee eens...wil je een 1.7 ben je veel meer kwijt, je loopt altijd tegen onvoorziene kosten aan. Lekker dit blokkie houden en die koppakking ff doen... 8)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Riël
Über-Spammer

Wat is dan met de koppakking? Hij zegt dat ie lekker is? :lol:
Luukert

koppaking is idd lek, en ik verwacht dat de kop ook krom is. Leuk excuus om idd zoals boven genoemd werd, wat meer pk's erin te lepelen. En ik denk dat ik ga voor een 1.7 multipoint. Dat ik tegen onvoorziene dingen aanloop weet ik en dat vind ik ook helemaal niet erg anders heb je niets te knutselen:)
Maar waar zou ik vooral tegen aanlopen, kabelboom bijv?
Electronica is niet mijn sterke punt namelijk:)_
Groeten
Daniël W.
Car: 5TL-T

Ja ook, electronica kun je ook allemaal gaan overzetten...en dan nog (niet te vergeten!) je ophanging en remmerij aanpassen :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Bram (vospower)

ik heb nog wel een dash, incl kabelboom liggen, dus als je een blokje weet uit te halen is het een kwestie van plug and play :smoke:
Riël
Über-Spammer

Heb je ook de kabels uit de kokerbalken getrokken dan?
Luukert

ja remmerij etc moet vanwgege RDW, is toch vanaf meer dan 30% vermogenstoename? Dan moet je laten herkeuren,correct me if 'm wrong.
Maargoed bij een multipointer zit andere computer neem ik aan, maar als je die erbij vindt zie ik verder niet zoveel obstakels, al zal dat wel aan mij liggen:) Nou ja nog maar eens goed over denken wat te doen.
GR
Abel
Über-Spammer

Ik denk dat de monopoint een stuk minder inbouw problemen gaat opleveren..
Luukert

kabelboom van monpoint 1.7 zal wel (grotendeels) overeen komen met die van 1.4 gok ik. Heb vandaag trouwens een R5 op de sloop zien staan, blue sport uitvoering, schijfremmen achter en een multipoint, het lijkt mij dan om een GTE te gaan, kan iemand dat bevestigen?
Gr
Plaats reactie