Hallo mensen,
Ik heb een clio 1.8 16v, van het ene op andere moment houd mijn motor in,
wat er precies gebeurd zal ik zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
starten gaat goed maar naar paar sec begint de motor te stotteren en slaat uit. als ik gas houd blijft hij lopen maar zodra de tweede gasklep los gaat is het foute boel en de motor begint te smooren.
wat heb ik vervangen.
-bdp sensor
-map sensor
-bougies
-bougies kabels
-bobine + onstekingsmodule
-benzinefilter
wat heb gemeten (getest)
-injectoren
-gasklep positie-sensor
-uitlaatgassen
-diagnose test met computer
ondanks dit alles loopt mijn clio nog niet goed, met andere woorden niks is nog veranderd. wat ons wel opviel is als wij de vacuumslang van de mapsensor dicht knijpen. dan blijft hij ook redelijk goed lopen, ook als de tweede gasklep er bij komt!
wie kan mij helpen.
Groeten Anthony Winters
Motor geen vermogen(inhouden)
-
- Contacteer:
Zoiets heb ik ook gehad , toen bleek de brandstof pomp in te tank te weinig televeren .
Het zeefje dat er onderaan zit zat vol met vuil
Je kan de opbrengst controleren door voor bij de inj rail de toevoer slang
los te halen en in een bakje hangen , en dan brandstof relais lv door vervbinden.
Dan begint ie te pompen . Hij moet dan +/- 0.7l per 30 sec pompen .
Succes
Het zeefje dat er onderaan zit zat vol met vuil
Je kan de opbrengst controleren door voor bij de inj rail de toevoer slang
los te halen en in een bakje hangen , en dan brandstof relais lv door vervbinden.
Dan begint ie te pompen . Hij moet dan +/- 0.7l per 30 sec pompen .
Succes
Hallo mensen,
wij wouden even melden dat het probleem opgelost is.
de brandstofpomp had te weinig opbrengst 2bar ipv 3bar
voor de zekerheid hebben we het nog gecontroleerd met een
externe brandstofpomp.
bedankt voor jullie tips.
groeten Anthony
wij wouden even melden dat het probleem opgelost is.
voor de zekerheid hebben we het nog gecontroleerd met een
externe brandstofpomp.
bedankt voor jullie tips.
groeten Anthony
-
en wat zeggen we dan???
DANKJEWEL MARCEL!!

DANKJEWEL MARCEL!!

Dat van dat slangetje van die map sensor is niet zo vreemd....hij gooit er dan gewoon heel veel benzine in, omdat hij geen goede info krijgt over de onderdruk. Daaruit kan je meteen concluderen dat het dus goed mogelijk is dat je motor te weinig, of geen benzine krijgt.
Heb je de benzinepomp al gecontroleerd?? En hoe heb je je injectoren getest?
Heb je de benzinepomp al gecontroleerd?? En hoe heb je je injectoren getest?
-
Bart V schreef:Heb je de benzinepomp al gecontroleerd??
WintersA schreef:wij wouden even melden dat het probleem opgelost is.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Even dit topic gebruiken. 
Uit het ACT: Twingo:

Uit het ACT: Twingo:
Zou het dit kunnen zijn, of zijn er voor de hand liggender opties? Met een nieuwe brandstofpomp testen stel ik het liefst zolang mogelijk uit.Martijn *Baccara* schreef:Even een technisch vraagje:
De Twingo ('96) van m'n zusje heeft de hik. Vooral als het wat kouder is en de motor nog koud is, maar soms ook met warme motor. Ook doet hij het met een volle tank minder dan anders. Hij houdt dan in en levert weinig vermogen, vaak is terugschakelen naar de 4 nodig.
Inmiddels heb ik dit al vervangen:
- bougiekabels
- bougies
- bobine
- brandstoffilter
- en een busje reiniger in de tank gegooid
Is er een Twingo-kwaaltje bekend? Ik denk zelf aan de brandstofpomp, verder kan ik weinig bedenken. Misschien een smerige injector?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Pierre, waarom ben je altijd zo sceptisch over het oplossend vermogen van problemen via dit forum? Eens logisch nadenken en ervaringen en kennis afwegen geeft vaak een oplossing waar de persoon in kwestie niet van weet cq niet aan gedacht heeft, dat is wat anders als een kristallen bol.pierre schreef:kristallen bol : brandstofpomp
Antwoorden die jij over het algemeen geeft:
"naar een garage gaan en laten nazien" zijn niet de antwoorden waar iemand op wacht, als ie een forum raadpleegt. Denk je wel?
Dus die kristallen bol wil ik niet meer horen

Voel eens aan de uitlaat of ie hard waait, misschien zit de katalysator dicht. En meet het signaal van de lambdasonde eens op?
oke, ik zal iets anders verzinnen.Riël schreef:Pierre, waarom ben je altijd zo sceptisch over het oplossend vermogen van problemen via dit forum? Eens logisch nadenken en ervaringen en kennis afwegen geeft vaak een oplossing waar de persoon in kwestie niet van weet cq niet aan gedacht heeft, dat is wat anders als een kristallen bol.pierre schreef:kristallen bol : brandstofpomp
Antwoorden die jij over het algemeen geeft:
"naar een garage gaan en laten nazien" zijn niet de antwoorden waar iemand op wacht, als ie een forum raadpleegt. Denk je wel?
Dus die kristallen bol wil ik niet meer horen
maar vaak is een garage de snelste oplossing, ik zie ook dat vaak mensen zich even aanmelden, een vraag stellen en daarna nooit meer terugkeren.
dit zijn de zogenaamde goedkope oplossing zoekers, ik beschouw ze niet als potentiele liefhebbers van renault automobielen.
als je zelf wat wilt oplossen moet je toch een beetje kennis hebben van autos, heb je dat niet is de garage de beste oplossing.
vandaar.
in het algemeen is trouwens het kennis en ervarings nivo vrij hoog hier.
-
- Contacteer:
maar pier hoe staat het met jou kennis niveau ?
want ja je bent goed in napraten en verder heeele vage antwoorden geven
verder zie ik je meer antwoorden van anderen de grond in boren en weinig intresants vertellen
want ja je bent goed in napraten en verder heeele vage antwoorden geven
verder zie ik je meer antwoorden van anderen de grond in boren en weinig intresants vertellen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat is over de Twingo? Hoe meet ik het signaal van die sonde?Riël schreef:Voel eens aan de uitlaat of ie hard waait, misschien zit de katalysator dicht. En meet het signaal van de lambdasonde eens op?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waar zit die? In het tankelement? Die is 168,-pierre schreef:- brandstofpomp

check eerst eens de katalysator ?Martijn *Baccara* schreef:Dat is over de Twingo? Hoe meet ik het signaal van die sonde?Riël schreef:Voel eens aan de uitlaat of ie hard waait, misschien zit de katalysator dicht. En meet het signaal van de lambdasonde eens op?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gecontroleerd. Hij blaast normaal uit de uitlaat. Blijft over de lambda-sonde? Hoe meet ik dat signaal?
Van een vriend (Renault-magazijnman) kreeg ik de tip dat het ook de vliegwielsensor kon zijn. Een kapotte pomp had hij bij een Twingo nog maar 1 keer meegemaakt, een vliegwielsensor wel vaker. Ze konden daar trouwens niet de druk/opbrengst van de pomp meten
Ik heb hem losgehaald, zag er wat smerig uit en dat vuil veegde ik er zo af. Nu is hij weer koperkleurig. De stekker is ook keurig blank. Even weerstand gemeten: 237 Ohm, lijkt me goed, die van de Baccara is 232 Ohm. Het probleem zal daar dus waarschijnlijk niet zitten.
Wat ik me wel herinner: bij volgas
rijden op de snelweg houdt hij ook wat in.
Dus eerst maar eens het lambda-signaal meten (Hoe?) en dan evt. verder zoeken.....
Van een vriend (Renault-magazijnman) kreeg ik de tip dat het ook de vliegwielsensor kon zijn. Een kapotte pomp had hij bij een Twingo nog maar 1 keer meegemaakt, een vliegwielsensor wel vaker. Ze konden daar trouwens niet de druk/opbrengst van de pomp meten

Ik heb hem losgehaald, zag er wat smerig uit en dat vuil veegde ik er zo af. Nu is hij weer koperkleurig. De stekker is ook keurig blank. Even weerstand gemeten: 237 Ohm, lijkt me goed, die van de Baccara is 232 Ohm. Het probleem zal daar dus waarschijnlijk niet zitten.
Wat ik me wel herinner: bij volgas

Dus eerst maar eens het lambda-signaal meten (Hoe?) en dan evt. verder zoeken.....