Motor geen vermogen(inhouden)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
WintersA
Berichten: 26
Lid geworden op: di 26 okt 2004 22:01

Hallo mensen,

Ik heb een clio 1.8 16v, van het ene op andere moment houd mijn motor in,
wat er precies gebeurd zal ik zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

starten gaat goed maar naar paar sec begint de motor te stotteren en slaat uit. als ik gas houd blijft hij lopen maar zodra de tweede gasklep los gaat is het foute boel en de motor begint te smooren.

wat heb ik vervangen.

-bdp sensor
-map sensor
-bougies
-bougies kabels
-bobine + onstekingsmodule
-benzinefilter

wat heb gemeten (getest)

-injectoren
-gasklep positie-sensor
-uitlaatgassen
-diagnose test met computer

ondanks dit alles loopt mijn clio nog niet goed, met andere woorden niks is nog veranderd. wat ons wel opviel is als wij de vacuumslang van de mapsensor dicht knijpen. dan blijft hij ook redelijk goed lopen, ook als de tweede gasklep er bij komt!

wie kan mij helpen.

Groeten Anthony Winters
Marcel (mlg)
Berichten: 658
Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Zoiets heb ik ook gehad , toen bleek de brandstof pomp in te tank te weinig televeren .
Het zeefje dat er onderaan zit zat vol met vuil

Je kan de opbrengst controleren door voor bij de inj rail de toevoer slang
los te halen en in een bakje hangen , en dan brandstof relais lv door vervbinden.
Dan begint ie te pompen . Hij moet dan +/- 0.7l per 30 sec pompen .

Succes
WintersA
Berichten: 26
Lid geworden op: di 26 okt 2004 22:01

Hallo mensen,

wij wouden even melden dat het probleem opgelost is.
de brandstofpomp had te weinig opbrengst 2bar ipv 3bar

voor de zekerheid hebben we het nog gecontroleerd met een
externe brandstofpomp.

bedankt voor jullie tips.

groeten Anthony
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

en wat zeggen we dan???

DANKJEWEL MARCEL!! :worship:

:)
WintersA
Berichten: 26
Lid geworden op: di 26 okt 2004 22:01

is een bedankje aan iedereen niet genoeg canonballman?????
of moet ik voor jouw op mijn blote knieeen?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat van dat slangetje van die map sensor is niet zo vreemd....hij gooit er dan gewoon heel veel benzine in, omdat hij geen goede info krijgt over de onderdruk. Daaruit kan je meteen concluderen dat het dus goed mogelijk is dat je motor te weinig, of geen benzine krijgt.

Heb je de benzinepomp al gecontroleerd?? En hoe heb je je injectoren getest?
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Bart V schreef:Heb je de benzinepomp al gecontroleerd??
WintersA schreef:wij wouden even melden dat het probleem opgelost is.
de brandstofpomp had te weinig opbrengst 2bar ipv 3bar
:wink:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Even dit topic gebruiken. :)

Uit het ACT: Twingo:
Martijn *Baccara* schreef:Even een technisch vraagje:

De Twingo ('96) van m'n zusje heeft de hik. Vooral als het wat kouder is en de motor nog koud is, maar soms ook met warme motor. Ook doet hij het met een volle tank minder dan anders. Hij houdt dan in en levert weinig vermogen, vaak is terugschakelen naar de 4 nodig.

Inmiddels heb ik dit al vervangen:
- bougiekabels
- bougies
- bobine
- brandstoffilter
- en een busje reiniger in de tank gegooid

Is er een Twingo-kwaaltje bekend? Ik denk zelf aan de brandstofpomp, verder kan ik weinig bedenken. Misschien een smerige injector?
:)
Zou het dit kunnen zijn, of zijn er voor de hand liggender opties? Met een nieuwe brandstofpomp testen stel ik het liefst zolang mogelijk uit. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

- brandstofpomp
Laatst gewijzigd door pierre op zo 18 sep 2005 6:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

pierre schreef:kristallen bol : brandstofpomp
Pierre, waarom ben je altijd zo sceptisch over het oplossend vermogen van problemen via dit forum? Eens logisch nadenken en ervaringen en kennis afwegen geeft vaak een oplossing waar de persoon in kwestie niet van weet cq niet aan gedacht heeft, dat is wat anders als een kristallen bol.

Antwoorden die jij over het algemeen geeft:
"naar een garage gaan en laten nazien" zijn niet de antwoorden waar iemand op wacht, als ie een forum raadpleegt. Denk je wel?

Dus die kristallen bol wil ik niet meer horen :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Voel eens aan de uitlaat of ie hard waait, misschien zit de katalysator dicht. En meet het signaal van de lambdasonde eens op?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Riël schreef:
pierre schreef:kristallen bol : brandstofpomp
Pierre, waarom ben je altijd zo sceptisch over het oplossend vermogen van problemen via dit forum? Eens logisch nadenken en ervaringen en kennis afwegen geeft vaak een oplossing waar de persoon in kwestie niet van weet cq niet aan gedacht heeft, dat is wat anders als een kristallen bol.

Antwoorden die jij over het algemeen geeft:
"naar een garage gaan en laten nazien" zijn niet de antwoorden waar iemand op wacht, als ie een forum raadpleegt. Denk je wel?

Dus die kristallen bol wil ik niet meer horen :p
oke, ik zal iets anders verzinnen.

maar vaak is een garage de snelste oplossing, ik zie ook dat vaak mensen zich even aanmelden, een vraag stellen en daarna nooit meer terugkeren.
dit zijn de zogenaamde goedkope oplossing zoekers, ik beschouw ze niet als potentiele liefhebbers van renault automobielen.
als je zelf wat wilt oplossen moet je toch een beetje kennis hebben van autos, heb je dat niet is de garage de beste oplossing.
vandaar.
in het algemeen is trouwens het kennis en ervarings nivo vrij hoog hier.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

maar pier hoe staat het met jou kennis niveau ?
want ja je bent goed in napraten en verder heeele vage antwoorden geven
verder zie ik je meer antwoorden van anderen de grond in boren en weinig intresants vertellen
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Elkaar gaan afzeiken schieten we niets mee op hier, dat doen julie maar lekker in het act :)

Ontopic graag.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Riël schreef:Voel eens aan de uitlaat of ie hard waait, misschien zit de katalysator dicht. En meet het signaal van de lambdasonde eens op?
Dat is over de Twingo? Hoe meet ik het signaal van die sonde?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

pierre schreef:- brandstofpomp
Waar zit die? In het tankelement? Die is 168,- :(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Martijn *Baccara* schreef:
Riël schreef:Voel eens aan de uitlaat of ie hard waait, misschien zit de katalysator dicht. En meet het signaal van de lambdasonde eens op?
Dat is over de Twingo? Hoe meet ik het signaal van die sonde?
check eerst eens de katalysator ?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Gecontroleerd. Hij blaast normaal uit de uitlaat. Blijft over de lambda-sonde? Hoe meet ik dat signaal?

Van een vriend (Renault-magazijnman) kreeg ik de tip dat het ook de vliegwielsensor kon zijn. Een kapotte pomp had hij bij een Twingo nog maar 1 keer meegemaakt, een vliegwielsensor wel vaker. Ze konden daar trouwens niet de druk/opbrengst van de pomp meten :s

Ik heb hem losgehaald, zag er wat smerig uit en dat vuil veegde ik er zo af. Nu is hij weer koperkleurig. De stekker is ook keurig blank. Even weerstand gemeten: 237 Ohm, lijkt me goed, die van de Baccara is 232 Ohm. Het probleem zal daar dus waarschijnlijk niet zitten.

Wat ik me wel herinner: bij volgas >-) rijden op de snelweg houdt hij ook wat in.

Dus eerst maar eens het lambda-signaal meten (Hoe?) en dan evt. verder zoeken.....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie