[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

cylinder head bolts: 60 Nm


:D
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

nou vind het knap dat Rob er zo weinig naast zat met z'n 650 Nm...
:lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Rob draait graag alles naar de klote ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, aan zijn kloten merijn :p

Maaruh, heeft iemand al nuttige info, of blijft t bij geouwehoer, daar gaat die gtt niet sneller van lopen (B)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

zal als ik tijd heb morgen ff de meetstok in de blok van Merijn steken, en zijn nokkenas opmeten...kijken we wel ff wat daar uit komt...

die is nie zo begaaid als da blok van jouw...dus wie weet komt er een "fatsoenlijke" waarde uit...

maar goed...waardes uit een boek zijn beter...heb ik van een hele wijze persoon geleerd die niks anders dan boeken leest :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

We hebben die gegevens wel op school. Ik zal kijken als ik binnenkort in eindhoven ben, maar dan zal 't wel te laat zijn?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

prima hoor t wel :D (Y)
Riël schreef:We hebben die gegevens wel op school. Ik zal kijken als ik binnenkort in eindhoven ben, maar dan zal 't wel te laat zijn?
ach te laat te laat...ik wil ze gewoon zsm hebben, dus :)
Laatst gewijzigd door Haas op wo 14 sep 2005 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Waarom niet meteen een nieuwe, goeie, leuke nokkenstok dan?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

aangezien ik wil weten of t onderblok nog goed is, maw, niet te ver is ingesleten, want ben bang dat dat niet alles meer is... :S
oftewel, of ik een ander onderblok nodig heb :)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

nieuw nokkenasje kost ongeveer 195 euri...dan hebbie wel een "snelle" :) (tis maar dat je het weet :wink: )
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

geil :D

ff denken :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

~Haas~ schreef:aangezien ik wil weten of t onderblok nog goed is, maw, niet te ver is ingesleten, want ben bang dat dat niet alles meer is... :S
oftewel, of ik een ander onderblok nodig heb :)
Nou nou is 't zo erg?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

~Haas~ schreef:geil :D

ff denken :P
Heb hier nog een nieuwe snelle nokkenas liggen, die ze bij K-tec verkopen. (99 pond ex) Als je interesse hebt Pm maar.

gr s :D nder
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Riël schreef:
~Haas~ schreef:aangezien ik wil weten of t onderblok nog goed is, maw, niet te ver is ingesleten, want ben bang dat dat niet alles meer is... :S
oftewel, of ik een ander onderblok nodig heb :)
Nou nou is 't zo erg?
in zowel nokkenas en lagering daarvan in t blok zitten wat krasjes, weet dus alleen niet hoe erg het is, aangezein ik geen maatvoering kan vinden Anders zou ik t eventueel nog kunnen laten polijsten oid...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat is slimmer, dit:

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=20

of origineel?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

als je van plan bent straks hogere drukken te gaan rijden - wat zeer waarschijnlijk is - neem je de uprated. nooit weg.
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

iemand ervaring met dit ding? en hoe dik istie eigenlijk?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zal 't zo zeggen, heb met een originele ook nooit problemen gehad.

De spesso pakkingen die intercarparts levert zijn naar mijn mening prima. Hoger dan 1 bar is toch onzin :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En anders even langs onze sponsors, maurice kan je vast wat van de prijs afdoen aangezien je lid bent :p en heb je er ook een set kopbouten bij. MB Carperformance:

Versterkte koppakking met versterkte kopbouten.
[15281] 59.00EUR
Versterkte koppakking met versterkte kopbouten.
Grotere afbeelding (opent in nieuw venster)

Koppakking (1.9 mm) wordt geleverd met 12.9 kopbouten. Getest tot een druk van 4 bar!!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

59 euro inclusief kopbouten? das een koopie!
Immer wieder die verdammte Holländer
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Riël schreef: Getest tot een druk van 4 bar!!
Dat is toch je reinste bullshit??
Hoezo 4 bar?
4 bar turbodruk? Dan ligt het blok in 20 stukken, en die koppakking is zeker nog heel?

4 bar verbrandingsdruk? dat kan een standaard koppakking ook aan. ZONDER pakking lukt dat nog. Motor slaat niet eens aan op een knal van 4 bar.....

Anyway, ik denk er zo over: pak gewoon lekker een standaard ding van de automaterialenzaak van Victor Reinz oid. Als je motor voor elkaar is, goed in elkaar zit, ontsteking en mengsel goed, dan fietst zon standaard pakkinkje er echt niet zomaar uit, ook niet bij een wat hogere druk.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol:

4 bar turbodruk ? :D

Nee goed, het is maar een copy-paste van de site. Ik geloof best dat dit zeker geen slechte koppakking is, maar ook ik kocht me gewoon een standaard exemplaar. Die blaas je er ook niet uit als je er fatsoendelijk mee omgaat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

4 bar is ook debiel hoog..slaat nergens op. Ach, die specs en verkoopprietpraat boeit me niet, als dat ding er maar tussen blijft zitten :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

toch besloten naar een ander onderblok op zoek te gaan. Deze heb ik denk ik gevonden, maar kan er maandag pas terecht. Blok is lopend uit een gtt gekomen en die dude wilde t blok nog in delen verkopen ook nog. Ik mocht m zelfs daar uit elkaar draaien :) Ben nog niet te enthousiast, zie t wel.

Heb nog wel die maten nodig dus van de nokkenstok. Wat voor nokkenstok erin komt..goede vraag. Zit te denken aan een ietwat geupgrade. Iemand nog tips? Er moet natuurlijk veel vermogen uitkomen ;) Maar het wordt wel mijn semidagelijkse auto, dus het moet wel te rijden zijn in het normale verkeer...
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nokkenas gewoon standaard laten is veel rijdbaarder als een "snelle" nokkenas en levert in verhouding met een goeie uitlaat verhoogde druk aangepaste ic en andere sproeierbezetting niet eens zoveel meer op.
zeker omdat je er dagelijks mee wil gaan rijden is een andere as niet aan te raden wat mij betreft.
succes met je keuze haas!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep, laat lekker standaard joh.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik zou m ook gewoon standaard laten. Naar verhouding kun je veel meer winnen met hogere turbodruk.
16v zou een ander verhaal zijn.

Tuurlijk, als je alles eruit wil halen, dan moet je het doen, maar ik zou dat nokkenstokgeld eerder apart houden voor turbo of uitlaat.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ik heb nu in mijn gtt een nokken-as zitten van piper cams zitten via JL, er is gewoon goed mee te rijden, ook stationair loopt ie nog mooi. heb mijn gtt nog niet vol open gehad en ik rijd nu nog op lage druk ivm inrijden. dus wat ie boven in doet heb ik nog niet kunnen testen
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tsja, je zit ook weer met het probleem dat als ik een redelijk extreme nokkenas neem, ik het probleem kan krijgen dat de turbo niet genoeg lucht bovenin kan geven..
Maar mijn orig nokkenas wildeik niet gebruiken...
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

Laat ik de mijne (zelfde als paz) die nog in het plastic zit nou verkope ;)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

aan jou zelf dus de keuze maar bij een turbo motor is op andere manieren gewoon veel meer winst te behalen en dat geld kan je dan weer ergens anders voor besteden.
er zijn maar weinig serieuze tuners die een nokkenas aanpassen bij een turbo motor tenzij ze echt heel erg extreme pk winsten willen behalen.
maak je keuze dus.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

NB. ik wilde mijn eigen nokkenas niet gebruiken omdat de lagerplekken zijn ingesleten door de kapotte oliepomp :) Ik MOET dus wat anders...
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ik heb er een 260 graden nokkenas inzitten van pipercam.
Rijdt perfect geen te gekke schommelingen van het toerental.
En bovenin het toerengebied blijft m`n koppel iets beter dan normaal.
Is gewoon normaal rijdbaar (ook al doe ik dat niet altijd)

Als je toch een nieuwe neemt, zou ik lekker voor die gaan.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nog geen steek verder... Niet mobiel zijn is kut... :(

Toch ff een snel vraagje. Heb mijn krukas hier in de kamer liggen en wel ingevet (maar met kettingolie, had nix anders...) Is het verstandiger om m in een bak olie te pleuren? Heb er hier nu toch een staan :) Wel oude, maar geef nix neem ik aan.. Ga m toch nog goed schoonmaken voor ie me blok ingaat :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nee Haas, lekker dat kettingvet erop houden, is voldoende.
Al zit er chocolade pasta (mmm, ideetje?)op: als er maar geen vochtige lucht bij kan :)
Plaats reactie