[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen
cylinder head bolts: 60 Nm

nou vind het knap dat Rob er zo weinig naast zat met z'n 650 Nm...

nee, aan zijn kloten merijn 
Maaruh, heeft iemand al nuttige info, of blijft t bij geouwehoer, daar gaat die gtt niet sneller van lopen

Maaruh, heeft iemand al nuttige info, of blijft t bij geouwehoer, daar gaat die gtt niet sneller van lopen

zal als ik tijd heb morgen ff de meetstok in de blok van Merijn steken, en zijn nokkenas opmeten...kijken we wel ff wat daar uit komt...
die is nie zo begaaid als da blok van jouw...dus wie weet komt er een "fatsoenlijke" waarde uit...
maar goed...waardes uit een boek zijn beter...heb ik van een hele wijze persoon geleerd die niks anders dan boeken leest
die is nie zo begaaid als da blok van jouw...dus wie weet komt er een "fatsoenlijke" waarde uit...
maar goed...waardes uit een boek zijn beter...heb ik van een hele wijze persoon geleerd die niks anders dan boeken leest

We hebben die gegevens wel op school. Ik zal kijken als ik binnenkort in eindhoven ben, maar dan zal 't wel te laat zijn?
prima hoor t wel

ach te laat te laat...ik wil ze gewoon zsm hebben, dusRiël schreef:We hebben die gegevens wel op school. Ik zal kijken als ik binnenkort in eindhoven ben, maar dan zal 't wel te laat zijn?

Laatst gewijzigd door Haas op wo 14 sep 2005 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom niet meteen een nieuwe, goeie, leuke nokkenstok dan?
aangezien ik wil weten of t onderblok nog goed is, maw, niet te ver is ingesleten, want ben bang dat dat niet alles meer is... 
oftewel, of ik een ander onderblok nodig heb

nieuw nokkenasje kost ongeveer 195 euri...dan hebbie wel een "snelle"
(tis maar dat je het weet
)

geil 
ff denken

ff denken

Nou nou is 't zo erg?~Haas~ schreef:aangezien ik wil weten of t onderblok nog goed is, maw, niet te ver is ingesleten, want ben bang dat dat niet alles meer is...
Heb hier nog een nieuwe snelle nokkenas liggen, die ze bij K-tec verkopen. (99 pond ex) Als je interesse hebt Pm maar.~Haas~ schreef:geil
ff denken
gr s

in zowel nokkenas en lagering daarvan in t blok zitten wat krasjes, weet dus alleen niet hoe erg het is, aangezein ik geen maatvoering kan vinden Anders zou ik t eventueel nog kunnen laten polijsten oid...Riël schreef:Nou nou is 't zo erg?~Haas~ schreef:aangezien ik wil weten of t onderblok nog goed is, maw, niet te ver is ingesleten, want ben bang dat dat niet alles meer is...
als je van plan bent straks hogere drukken te gaan rijden - wat zeer waarschijnlijk is - neem je de uprated. nooit weg.
Immer wieder die verdammte Holländer
iemand ervaring met dit ding? en hoe dik istie eigenlijk?
Zal 't zo zeggen, heb met een originele ook nooit problemen gehad.
De spesso pakkingen die intercarparts levert zijn naar mijn mening prima. Hoger dan 1 bar is toch onzin
De spesso pakkingen die intercarparts levert zijn naar mijn mening prima. Hoger dan 1 bar is toch onzin

En anders even langs onze sponsors, maurice kan je vast wat van de prijs afdoen aangezien je lid bent
en heb je er ook een set kopbouten bij. MB Carperformance:
Versterkte koppakking met versterkte kopbouten.
[15281] 59.00EUR
Grotere afbeelding (opent in nieuw venster)
Koppakking (1.9 mm) wordt geleverd met 12.9 kopbouten. Getest tot een druk van 4 bar!!

[15281] 59.00EUR
Grotere afbeelding (opent in nieuw venster)
Koppakking (1.9 mm) wordt geleverd met 12.9 kopbouten. Getest tot een druk van 4 bar!!
59 euro inclusief kopbouten? das een koopie!
Immer wieder die verdammte Holländer
-
Dat is toch je reinste bullshit??Riël schreef: Getest tot een druk van 4 bar!!
Hoezo 4 bar?
4 bar turbodruk? Dan ligt het blok in 20 stukken, en die koppakking is zeker nog heel?
4 bar verbrandingsdruk? dat kan een standaard koppakking ook aan. ZONDER pakking lukt dat nog. Motor slaat niet eens aan op een knal van 4 bar.....
Anyway, ik denk er zo over: pak gewoon lekker een standaard ding van de automaterialenzaak van Victor Reinz oid. Als je motor voor elkaar is, goed in elkaar zit, ontsteking en mengsel goed, dan fietst zon standaard pakkinkje er echt niet zomaar uit, ook niet bij een wat hogere druk.

4 bar turbodruk ?

Nee goed, het is maar een copy-paste van de site. Ik geloof best dat dit zeker geen slechte koppakking is, maar ook ik kocht me gewoon een standaard exemplaar. Die blaas je er ook niet uit als je er fatsoendelijk mee omgaat.
4 bar is ook debiel hoog..slaat nergens op. Ach, die specs en verkoopprietpraat boeit me niet, als dat ding er maar tussen blijft zitten 

toch besloten naar een ander onderblok op zoek te gaan. Deze heb ik denk ik gevonden, maar kan er maandag pas terecht. Blok is lopend uit een gtt gekomen en die dude wilde t blok nog in delen verkopen ook nog. Ik mocht m zelfs daar uit elkaar draaien
Ben nog niet te enthousiast, zie t wel.
Heb nog wel die maten nodig dus van de nokkenstok. Wat voor nokkenstok erin komt..goede vraag. Zit te denken aan een ietwat geupgrade. Iemand nog tips? Er moet natuurlijk veel vermogen uitkomen
Maar het wordt wel mijn semidagelijkse auto, dus het moet wel te rijden zijn in het normale verkeer...

Heb nog wel die maten nodig dus van de nokkenstok. Wat voor nokkenstok erin komt..goede vraag. Zit te denken aan een ietwat geupgrade. Iemand nog tips? Er moet natuurlijk veel vermogen uitkomen

nokkenas gewoon standaard laten is veel rijdbaarder als een "snelle" nokkenas en levert in verhouding met een goeie uitlaat verhoogde druk aangepaste ic en andere sproeierbezetting niet eens zoveel meer op.
zeker omdat je er dagelijks mee wil gaan rijden is een andere as niet aan te raden wat mij betreft.
succes met je keuze haas!
zeker omdat je er dagelijks mee wil gaan rijden is een andere as niet aan te raden wat mij betreft.
succes met je keuze haas!
Jep, laat lekker standaard joh.
-
Ik zou m ook gewoon standaard laten. Naar verhouding kun je veel meer winnen met hogere turbodruk.
16v zou een ander verhaal zijn.
Tuurlijk, als je alles eruit wil halen, dan moet je het doen, maar ik zou dat nokkenstokgeld eerder apart houden voor turbo of uitlaat.
16v zou een ander verhaal zijn.
Tuurlijk, als je alles eruit wil halen, dan moet je het doen, maar ik zou dat nokkenstokgeld eerder apart houden voor turbo of uitlaat.
ik heb nu in mijn gtt een nokken-as zitten van piper cams zitten via JL, er is gewoon goed mee te rijden, ook stationair loopt ie nog mooi. heb mijn gtt nog niet vol open gehad en ik rijd nu nog op lage druk ivm inrijden. dus wat ie boven in doet heb ik nog niet kunnen testen
R5GTT. Drive it like you stole it
tsja, je zit ook weer met het probleem dat als ik een redelijk extreme nokkenas neem, ik het probleem kan krijgen dat de turbo niet genoeg lucht bovenin kan geven..
Maar mijn orig nokkenas wildeik niet gebruiken...
Maar mijn orig nokkenas wildeik niet gebruiken...
Laat ik de mijne (zelfde als paz) die nog in het plastic zit nou verkope 

aan jou zelf dus de keuze maar bij een turbo motor is op andere manieren gewoon veel meer winst te behalen en dat geld kan je dan weer ergens anders voor besteden.
er zijn maar weinig serieuze tuners die een nokkenas aanpassen bij een turbo motor tenzij ze echt heel erg extreme pk winsten willen behalen.
maak je keuze dus.
er zijn maar weinig serieuze tuners die een nokkenas aanpassen bij een turbo motor tenzij ze echt heel erg extreme pk winsten willen behalen.
maak je keuze dus.
NB. ik wilde mijn eigen nokkenas niet gebruiken omdat de lagerplekken zijn ingesleten door de kapotte oliepomp
Ik MOET dus wat anders...

-
- Contacteer:
Ik heb er een 260 graden nokkenas inzitten van pipercam.
Rijdt perfect geen te gekke schommelingen van het toerental.
En bovenin het toerengebied blijft m`n koppel iets beter dan normaal.
Is gewoon normaal rijdbaar (ook al doe ik dat niet altijd)
Als je toch een nieuwe neemt, zou ik lekker voor die gaan.
Rijdt perfect geen te gekke schommelingen van het toerental.
En bovenin het toerengebied blijft m`n koppel iets beter dan normaal.
Is gewoon normaal rijdbaar (ook al doe ik dat niet altijd)
Als je toch een nieuwe neemt, zou ik lekker voor die gaan.
nog geen steek verder... Niet mobiel zijn is kut... 
Toch ff een snel vraagje. Heb mijn krukas hier in de kamer liggen en wel ingevet (maar met kettingolie, had nix anders...) Is het verstandiger om m in een bak olie te pleuren? Heb er hier nu toch een staan
Wel oude, maar geef nix neem ik aan.. Ga m toch nog goed schoonmaken voor ie me blok ingaat 

Toch ff een snel vraagje. Heb mijn krukas hier in de kamer liggen en wel ingevet (maar met kettingolie, had nix anders...) Is het verstandiger om m in een bak olie te pleuren? Heb er hier nu toch een staan

-
Nee Haas, lekker dat kettingvet erop houden, is voldoende.
Al zit er chocolade pasta (mmm, ideetje?)op: als er maar geen vochtige lucht bij kan
Al zit er chocolade pasta (mmm, ideetje?)op: als er maar geen vochtige lucht bij kan