Auto op andere naam?
-
Hallo beste mensen, zelf heb ik niet veel ervaring met auto's. Ik ga mijn eerste cheapo auto kopen. Zo te zien is verzekering, belasting nogal duur, enne krijg ik z'n snelle wagen dan wel verzekerd? Of is het beter om auto op mijn moeders naam te zetten; zij rijdt zeer weinig etc. Alvast bedankt voor jullie hulp.
is niet verstandig te verzekeren op andere naam, kun je in problemen mee komen.
In de autoweek stonds laatst zon verhaal, aansprakelijkheid werd niet uitbetaald maar verhaalt op de bestuurder, dat ben jij dus.
Kan om 100.000 euro of meer gaan.
Ben je dus je leven lang aan het afbetalen.
In de autoweek stonds laatst zon verhaal, aansprakelijkheid werd niet uitbetaald maar verhaalt op de bestuurder, dat ben jij dus.
Kan om 100.000 euro of meer gaan.
Ben je dus je leven lang aan het afbetalen.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
psies
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ja idd niet op de naam van een ander zetten krijg je alleen maar gezijk mee!!!
en ja tuurlijk kan je hem op je eigen naam zetten ik weet niet hoe oud je nu bent en wat je precies voor auto wil maar ik ben 19 en kan ook gewoon een r5GT-TURBO op mijn naam verzekeren(maar niet bij iedere verzekering) bij orion is het mij wel gelukt
in ieder geval suc6
en ja tuurlijk kan je hem op je eigen naam zetten ik weet niet hoe oud je nu bent en wat je precies voor auto wil maar ik ben 19 en kan ook gewoon een r5GT-TURBO op mijn naam verzekeren(maar niet bij iedere verzekering) bij orion is het mij wel gelukt
in ieder geval suc6
Je gaat voor een cheap wagentje, dus dan neem ik aan dat het geen 16v/Williams of GT Turbo zal worden, dus dan verwacht ik geen problemen met de verzekering. Dat het duur is, is een feit... Je moet voor jezelf bepalen of je het risico wilt lopen. 

-
Ik ben dus wel van plan om Clio 16V 1.8 te halenMerijn schreef:Je gaat voor een cheap wagentje, dus dan neem ik aan dat het geen 16v/Williams of GT Turbo zal worden, dus dan verwacht ik geen problemen met de verzekering. Dat het duur is, is een feit... Je moet voor jezelf bepalen of je het risico wilt lopen.

toets nu eens bovenstaande site in en maak er werk van als je serieus iets van plan bent.
dus http://www.verzekerjezelf.nl
of http://www.verzekeringssite.nl
allemaal doodsimpel
dus http://www.verzekerjezelf.nl
of http://www.verzekeringssite.nl
allemaal doodsimpel
ik had ook gezeik met verzekering toen ik van clio 1.2 naar clio 1.816v ging. Kroezen wilde me niet meer (terwijl ik 2 jaar schadevrij heb) ben toen naar centraal beheer gegaan. Die wilden me wel. Alleen heb je dan geen tussenpersoon erbij. En je betaalt je uiteraard krom.
-
- Contacteer:
niet alleen voor een clio 1.8 16v hoor
betaal nu ook aardig wat maar ja je moet er iets voor over hebben tog

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
Bedankt mensen, ik heb search gebruikt; ik ga op mijn moeders naam verzekeren
.
Nog een vraagje, moet je persee eerst verzekeren voordat je auto mag ophalen? Of kan je eerst ook auto ophalen en daarna naar verzekeringsmaatschappij gaan? Alvast bedankt.

Nog een vraagje, moet je persee eerst verzekeren voordat je auto mag ophalen? Of kan je eerst ook auto ophalen en daarna naar verzekeringsmaatschappij gaan? Alvast bedankt.
Nee, eerst verzekeren voordat ie uberhaupt op naam komt in feite.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Op de dag dat je de auto gaat overschrijven gewoon contactpersoon/verzekeringsmaatschappij bellen. Dan is ie per direct verzekerd als het goed is..
-
Bedankt dan zal ik mijn moeder inlichten, nou zie ik dat mijn moeder naar andere maatschappij (ANWB) is overgestapt. Op ANWB site kan je premie berekenen voor de nieuwe auto, alleen ik weet niet hoeveel vrije schade jaren zij heeft opgespaard. Nou kwam ik deze formulier tegen, alleen ik word niet wijzer van; hoeveel vrije schade jaren (12?). Alvast bedankt.
[img]http://img381.imageshack.us/img381/3553/schade14vl.jpg[/img]
[img]http://img381.imageshack.us/img381/3553/schade14vl.jpg[/img]
Gewwon op je moeders naam verzekeren. Heb ik ook gedaan sinds mn 18e.
En iedereen die zegt dat je dan geen no-claim opbouwt... Ik ben pas 24 geworden en het overlaten schrijven op mijn naam. Orion gebeld dat ik een auto gekocht had, kreeg gelijk 50%
.
Dus op je eigen naam verzekeren omdat je dan no-claim opbouwt??

En iedereen die zegt dat je dan geen no-claim opbouwt... Ik ben pas 24 geworden en het overlaten schrijven op mijn naam. Orion gebeld dat ik een auto gekocht had, kreeg gelijk 50%

-
Wat houdt dat in no claim?, sorry ben niet zo goed in verzekeringsgebied oops. Maare vraagje over het plaatje, dus zij heeft 12 vrije schadejaren opgespaard?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Die 12 zijn niet de schadevrije jaren, maar heeft te maken met de kortingstredes op je premie...om het jaar of wat dan ook ga je een trede omhoog. Krijg je een ongeluk dan val je weer een paar tredes terug en moet je weer meer premie betalen (meestal)
-
Aaha zo werkt het dus, maar ik kan dus helemaal niet aantal jaren eruit lezen. Hoe kan ik het dan wel zien? alvast bedankt.
-
Ik snap het al 12 punten = 8 jaren schade vrij. Allen ik vind het vreemd dat mijn moeder maar 60% korting krijgt i.p.v 80% hmmm....
Volgens mij niet hoor...maar ik zou het graag van iemand willen horen die ook in de verzekeringswereld zit? Ik lees hier allemaal (en typ het zelf ook:+Clio16v+ schreef:ik zou het echt niet doen op iemands anders naam hoor. volgens mij ben je dan echt wel fucked als er echt stront aan de knikker is (lees bv iemand invalide rijd ofzo). maarja ieder zijn eigen keuzes

Iemand die hier wat meer info aan kan toevoegen?

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Ik vrees dat ze je blij maken met een dooie mus. Het lijkt alsof je een enorme korting krijgt, maar vaak is het zo dat je premie nog aan de hoge kant is ten opzichte van andere verzekeringsmaatschappijen, waar je geen korting krijgt. Ben benieuwd wat jou premie was toen je instapte met 50% korting.Roy schreef:Gewwon op je moeders naam verzekeren. Heb ik ook gedaan sinds mn 18e.![]()
En iedereen die zegt dat je dan geen no-claim opbouwt... Ik ben pas 24 geworden en het overlaten schrijven op mijn naam. Orion gebeld dat ik een auto gekocht had, kreeg gelijk 50%.

Als je je auto op bijvoorbeeld je moeders naam hebt verzekerd en de verzekeringsmaatschappij is er niet van op de hoogte dat jij de regelmatige bestuurder bent en je veroorzaakt een ongeval en ze komen er dan achter dat je de regelmatige bestuurder bent dan heb je een probleem.
Oja en je moeder heeft 4 schadevrije jaren opgebouwd per 01-07-2005
Oja en je moeder heeft 4 schadevrije jaren opgebouwd per 01-07-2005
Dit kan je ook wel bij ons krijgen.... Zelfs als het nu je eerste auto zou zijn. Instap tredes plus wat commerciele korting. Kom je ook in de 50%.Roy schreef:Gewwon op je moeders naam verzekeren. Heb ik ook gedaan sinds mn 18e.![]()
En iedereen die zegt dat je dan geen no-claim opbouwt... Ik ben pas 24 geworden en het overlaten schrijven op mijn naam. Orion gebeld dat ik een auto gekocht had, kreeg gelijk 50%.
Zou je vanaf je 18e de auto op je eigen naam hebben dan zou je als je geen schade hebt gehad al 6 schadevrije jaren hebben en dan zou je bij
ons 75% komen. Dus het is wel nadelig nu...

Bij welke maatschappij ben je dan verzekerd?? Ben tot nu toe nog geen maatschappij tegen gekomen die met 0% begint. Bij alle maatschappijen waar wij zaken mee doen heb je sowieso een instap trede met daaraan een korting...
Bij Aegon is de instap trede 5 (35% korting) bij alle leeftijden.
Bij andere maatschappijen waar wij zaken mee doen hangt het van een aantal factoren af. Onder andere dus: leeftijd, kilometrage, postcode regio en soort auto. Maar bij ons begin je in principe niet op 0%
Bij andere maatschappijen waar wij zaken mee doen hangt het van een aantal factoren af. Onder andere dus: leeftijd, kilometrage, postcode regio en soort auto. Maar bij ons begin je in principe niet op 0%
Ik had met 24 jaar zo'n 62.5% no-claim....Roy schreef:Gewwon op je moeders naam verzekeren. Heb ik ook gedaan sinds mn 18e.![]()
Zit nu, 2 jaar later, inmiddels op 67.5%.

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Volgens mij is t één jaar geldig ja
Je kan bij de verzekeringsmaatschappij een briefje op laten stellen dat je tot dit moment zo veel no-claim en zo veel schadevrije jaren hebt opgebouwd. Bij het afsluiten van een volgende verzekering, kan je dat briefje overleggen. Vaak zal de maatschappij dan je no-claim en schadevrije jaren overnemen.