ACT: Clio Williams Deel 1
sjaa tuurlijk wil het zelf uitproberen, dan kunnen we deze discussie gelijk afsluiten, misschien dat iemand pak slaag wil geven met een stoplicht sprin bij de eerst volgende meetingRon(nie) schreef:Ik zou zeggen, probeer het eens

kan ik gelijk met eigen ogen zien hoe verschrikkelijk veel sneller een williams is dan MIJN 16v volgens de williams rijders hier
1 ding kan ik je gewoon met zekerheid zeggen en dat is dat een standaard 16V gewoon geen partij is voor een standaard Williams. Op papier lijkt het verschil minimaal, maar in de praktijk is het heel andere koek.
ja precies, dat geloof ik ook wel,Merijn schreef:1 ding kan ik je gewoon met zekerheid zeggen en dat is dat een standaard 16V gewoon geen partij is voor een standaard Williams. Op papier lijkt het verschil minimaal, maar in de praktijk is het heel andere koek.
maar ik heb nooit in een andere 16v gereden dan me eigen 16v..
ben alleen een keer met een williams meegereden, ook die wagen vond ik zeker niet sneller dan me eigen clio
k zou hem graag nog een keer op de bank zetten, kijken hoeveel pk's ik op de wielen heb..en of dat veel verschilt met andere 16 v's
dat klopt...op papier niet veel, maar in de werkelijkheid scheelt het tog nog meer dan op papierRon(nie) schreef:Ik ben totaal geen expert, maar een standaard 1.8 16V is toch per definitie langzamer dan een 2.0 16V
-
Eigenwijs zijn is ook een Hobby natuurlijk
.
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen een standaard 16V is geen partij voor een willie, dat jij er een leuk uitlaatsysteem onder hebt dat zal het verschil echt niet goed maken.
Er zijn genoeg jongens met een Willie die met jou een sprintje willen trekken.
Ben alleen bang dat je erg vernederd wordt

Uit eigen ervaring kan ik je zeggen een standaard 16V is geen partij voor een willie, dat jij er een leuk uitlaatsysteem onder hebt dat zal het verschil echt niet goed maken.
VLK Groep
vernederd nog wel.... hoe ken jij nou weten hoe snel mijn 16v isRobert-Jan schreef:Eigenwijs zijn is ook een Hobby natuurlijk.

ik heb nix te verliezen hoor als ik met mijn 1800cc tegen een 2000cc ga sprinten
Ach ja, wat maakt het uit. Op de laatste dynodag kwamen de 16V's allemaal rond de 110-120 pk aan de wielen uit, terwijl meerdere Willies de 150 PK bijna haalde. Dat is toch een erg groot verschil. Dat wil natuurlijk niks zeggen over jouw 16V, maar het is wel een indicatie hoe groot de verschillen zijn.
uit eigen ervaring...Robert-Jan schreef:Eigenwijs zijn is ook een Hobby natuurlijk.
waarom heb je je williams weggedaan dan en daarvoor een clio 16v gekocht?? of heb je in iemand anders williams een 16v stront getrokken??
110-120 pk?? jesus, afgetrapte bakken ofzo..hoe kan dat??Merijn schreef:Ach ja, wat maakt het uit. Op de laatste dynodag kwamen de 16V's allemaal rond de 110-120 pk aan de wielen uit, terwijl meerdere Willies de 150 PK bijna haalde. Dat is toch een erg groot verschil. Dat wil natuurlijk niks zeggen over jouw 16V, maar het is wel een indicatie hoe groot de verschillen zijn.
een vriend van mij heeft een peugeot 206 gti met op papier evenveel pk als een standaard 16v, hij heeft alleen standaard een wat hoger koppel, dat gaat toch altijd redelijk op, denk dat clio's met 110-120 pk hem niet bij kunnen houden
De 150 Pk die aangegeven wordt voor de Williams, is dat krukas- of wielvermogen?
bij de willy bleek bij de dyno jet meetingen dat de meeste heel kort bij de 150 pk aan de wielen zaten, dus bij de williams hebben ze waarschijnlijk het vermogen lager opgegeven bij renault dan het in werkelijkheid is
ik d8 dat joery met zijn clio 16v met een aantal aanpassingen rond de 120 pk aan de wielen haalde, wat een volledig standaart 16v doet zou ik niet weten
ik d8 dat joery met zijn clio 16v met een aantal aanpassingen rond de 120 pk aan de wielen haalde, wat een volledig standaart 16v doet zou ik niet weten
R5GTT. Drive it like you stole it
Het vermogen wat aangegeven wordt op bijvoorbeeld autotrader.nl etc is normaal toch het vermogen op de krukas?
Dan zou het idd kloppen dat het krukasvermogen van de Williams een stuk hoger ligt dan staat aangegeven.
Als het krukasvermogen van een 16v 137Pk is dan is 110/120 op de wielen wel verklaarbaar lijkt me?
Dan zou het idd kloppen dat het krukasvermogen van de Williams een stuk hoger ligt dan staat aangegeven.
Als het krukasvermogen van een 16v 137Pk is dan is 110/120 op de wielen wel verklaarbaar lijkt me?
-
Ik ben ik het bezit van een Clio 16V, met de Williams meeting ben ik samen met Marcel B terug gereden.willow schreef:uit eigen ervaring...Robert-Jan schreef:Eigenwijs zijn is ook een Hobby natuurlijk.
waarom heb je je williams weggedaan dan en daarvoor een clio 16v gekocht?? of heb je in iemand anders williams een 16v stront getrokken??
Meerdere malen aan stront gereden bij stoplichtsprintjes.
Just ask Marcel.
VLK Groep
Het SCHIJNT dat een goed spaghetti spruitstuk best wat positief effect heeft op een Williams. Waarom? Ik heb geen idee.
Ik weet ook niet waarom mijn oude Willi zo snel is, want ik heb er nooit iets speciaals mee gedaan. Behalve goed onderhoud natuurlijk. Er zit een spruitstuk van Powerful op, een katvervanger en een Peco (geloof ik). Marcel heeft er ook een chippie in laten zetten, maar ook daarvoor was ie al goed snel.
Maar er is eigenlijk niets aan gedaan, voor zover ik weet.
Ik weet ook niet waarom mijn oude Willi zo snel is, want ik heb er nooit iets speciaals mee gedaan. Behalve goed onderhoud natuurlijk. Er zit een spruitstuk van Powerful op, een katvervanger en een Peco (geloof ik). Marcel heeft er ook een chippie in laten zetten, maar ook daarvoor was ie al goed snel.

hahahaha ja!Steven schreef:Ik denk +15 pk Patrick
Dan nog een snel open luchtfilter +10pk (of was he tnou -10).
De snelle race stickers niet te vergeten.
Dan rij je die Marcellius helemaal aan poep natuurlijk...
not

*edit* even een quote toegevoegd voor de duidelijkheid

Zou geweldig zijn als het 15 pk's mogen zijn voor de devil, dan heb ik ... pkSteven schreef:Ik denk +15 pk Patrick
Mn pa ging net ff chinees halen met mn auto, echt vet hoor 400 meter verder op hoorde ik m nog, en hij rijdt (bijna) altijd rustig

pff gaat er weer een bijdehand doenSteven schreef:Ik denk +15 pk Patrick

Ik weet dat je niet in pk's kan rekenen, misschien 1tje, maar schijnt meer koppel te geven. Nou mooi meegenomen en ff horen wat het verschil is in geluid.
ik haat je steven
Ik moet nog wel ff RTC stickers hebben voor op de zijruitjes.
maar dat komt nog wel.
Met die stickers komt er denk 30 pk bij, zou het niet? Die zorgen voor een bepaalde luchtcirculatie door de speciale vorm. Kortom, hoe meer stickers, des te sneller de auto is.
Dan krijg je het nog moeilijk met een Fiat Seicento 1.0 hoor.
maar dat komt nog wel.
Met die stickers komt er denk 30 pk bij, zou het niet? Die zorgen voor een bepaalde luchtcirculatie door de speciale vorm. Kortom, hoe meer stickers, des te sneller de auto is.
Dan krijg je het nog moeilijk met een Fiat Seicento 1.0 hoor.