ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

zegt ie... :)
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ik zou zeggen, probeer het eens (Y)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Marcel B. schreef:zegt ie... :)
als jij iets zegt, ga ik dr toch ook niet van uit dat je ouwehoert
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb het over een standaard GTT... :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Ron(nie) schreef:Ik zou zeggen, probeer het eens (Y)
sjaa tuurlijk wil het zelf uitproberen, dan kunnen we deze discussie gelijk afsluiten, misschien dat iemand pak slaag wil geven met een stoplicht sprin bij de eerst volgende meeting :)

kan ik gelijk met eigen ogen zien hoe verschrikkelijk veel sneller een williams is dan MIJN 16v volgens de williams rijders hier
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

1 ding kan ik je gewoon met zekerheid zeggen en dat is dat een standaard 16V gewoon geen partij is voor een standaard Williams. Op papier lijkt het verschil minimaal, maar in de praktijk is het heel andere koek.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ik ben totaal geen expert, maar een standaard 1.8 16V is toch per definitie langzamer dan een 2.0 16V :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Merijn schreef:1 ding kan ik je gewoon met zekerheid zeggen en dat is dat een standaard 16V gewoon geen partij is voor een standaard Williams. Op papier lijkt het verschil minimaal, maar in de praktijk is het heel andere koek.
ja precies, dat geloof ik ook wel,

maar ik heb nooit in een andere 16v gereden dan me eigen 16v..

ben alleen een keer met een williams meegereden, ook die wagen vond ik zeker niet sneller dan me eigen clio

k zou hem graag nog een keer op de bank zetten, kijken hoeveel pk's ik op de wielen heb..en of dat veel verschilt met andere 16 v's
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Ron(nie) schreef:Ik ben totaal geen expert, maar een standaard 1.8 16V is toch per definitie langzamer dan een 2.0 16V :)
dat klopt...op papier niet veel, maar in de werkelijkheid scheelt het tog nog meer dan op papier
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Eigenwijs zijn is ook een Hobby natuurlijk :D.

Uit eigen ervaring kan ik je zeggen een standaard 16V is geen partij voor een willie, dat jij er een leuk uitlaatsysteem onder hebt dat zal het verschil echt niet goed maken.

Er zijn genoeg jongens met een Willie die met jou een sprintje willen trekken.
Ben alleen bang dat je erg vernederd wordt
VLK Groep
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Robert-Jan schreef:Eigenwijs zijn is ook een Hobby natuurlijk :D.

Uit eigen ervaring kan ik je zeggen een standaard 16V is geen partij voor een willie, dat jij er een leuk uitlaatsysteem onder hebt dat zal het verschil echt niet goed maken.

Er zijn genoeg jongens met een Willie die met jou een sprintje willen trekken.
Ben alleen bang dat je erg vernederd wordt
vernederd nog wel.... hoe ken jij nou weten hoe snel mijn 16v is :)

ik heb nix te verliezen hoor als ik met mijn 1800cc tegen een 2000cc ga sprinten
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ik denk dat er zo een aantal moderators zijn, die zullen zeggen dat deze discussie afgelopen moet zijn en het bewijs maar een keer geleverd moet worden (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ach ja, wat maakt het uit. Op de laatste dynodag kwamen de 16V's allemaal rond de 110-120 pk aan de wielen uit, terwijl meerdere Willies de 150 PK bijna haalde. Dat is toch een erg groot verschil. Dat wil natuurlijk niks zeggen over jouw 16V, maar het is wel een indicatie hoe groot de verschillen zijn.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Robert-Jan schreef:Eigenwijs zijn is ook een Hobby natuurlijk :D.

Uit eigen ervaring kan ik je zeggen een standaard 16V is geen partij voor een willie, dat jij er een leuk uitlaatsysteem onder hebt dat zal het verschil echt niet goed maken.

Er zijn genoeg jongens met een Willie die met jou een sprintje willen trekken.
Ben alleen bang dat je erg vernederd wordt
uit eigen ervaring...

waarom heb je je williams weggedaan dan en daarvoor een clio 16v gekocht?? of heb je in iemand anders williams een 16v stront getrokken??
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Merijn schreef:Ach ja, wat maakt het uit. Op de laatste dynodag kwamen de 16V's allemaal rond de 110-120 pk aan de wielen uit, terwijl meerdere Willies de 150 PK bijna haalde. Dat is toch een erg groot verschil. Dat wil natuurlijk niks zeggen over jouw 16V, maar het is wel een indicatie hoe groot de verschillen zijn.
110-120 pk?? jesus, afgetrapte bakken ofzo..hoe kan dat??

een vriend van mij heeft een peugeot 206 gti met op papier evenveel pk als een standaard 16v, hij heeft alleen standaard een wat hoger koppel, dat gaat toch altijd redelijk op, denk dat clio's met 110-120 pk hem niet bij kunnen houden
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb het over PK's aan de wielen en niet aan de krukas! Daar zit een fors verschil in. Ik vrees voor jou dat je de 137 opgegeven PK's ook niet haalt aan de wielen van jouw 16V.
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

De 150 Pk die aangegeven wordt voor de Williams, is dat krukas- of wielvermogen?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wielen... Gemeten op dezelfde bank op dezelfde dag.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

bij de willy bleek bij de dyno jet meetingen dat de meeste heel kort bij de 150 pk aan de wielen zaten, dus bij de williams hebben ze waarschijnlijk het vermogen lager opgegeven bij renault dan het in werkelijkheid is

ik d8 dat joery met zijn clio 16v met een aantal aanpassingen rond de 120 pk aan de wielen haalde, wat een volledig standaart 16v doet zou ik niet weten
R5GTT. Drive it like you stole it
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Het vermogen wat aangegeven wordt op bijvoorbeeld autotrader.nl etc is normaal toch het vermogen op de krukas?
Dan zou het idd kloppen dat het krukasvermogen van de Williams een stuk hoger ligt dan staat aangegeven.
Als het krukasvermogen van een 16v 137Pk is dan is 110/120 op de wielen wel verklaarbaar lijkt me?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, het opgegeven vermogen is altijd aan de krukas. Maar blijkbaar kunnen ze in Frankrijk niet goed meten als het gaat om blauwe wagentjes met goudkleurige velgen. ;)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

willow schreef:
Robert-Jan schreef:Eigenwijs zijn is ook een Hobby natuurlijk :D.

Uit eigen ervaring kan ik je zeggen een standaard 16V is geen partij voor een willie, dat jij er een leuk uitlaatsysteem onder hebt dat zal het verschil echt niet goed maken.

Er zijn genoeg jongens met een Willie die met jou een sprintje willen trekken.
Ben alleen bang dat je erg vernederd wordt
uit eigen ervaring...

waarom heb je je williams weggedaan dan en daarvoor een clio 16v gekocht?? of heb je in iemand anders williams een 16v stront getrokken??
Ik ben ik het bezit van een Clio 16V, met de Williams meeting ben ik samen met Marcel B terug gereden.
Meerdere malen aan stront gereden bij stoplichtsprintjes.
Just ask Marcel.
VLK Groep
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hehe... Da's mijn ex. :) Die Williams dan, he. :P
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Merijn schreef:hehe... Da's mijn ex. :) Die Williams dan, he. :P
Is ie blij om hoor :lol:
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

die rot auto van Marcel is ook loeisnel.
Es ff kijken wat de mijne wint met het Devil spruitstuk ( hopelijk deze of volgende week, JA echt waar ;) )
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik denk +15 pk Patrick
Dan nog een snel open luchtfilter +10pk (of was he tnou -10 :p ).
De snelle race stickers niet te vergeten.

Dan rij je die Marcellius helemaal aan poep natuurlijk...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het SCHIJNT dat een goed spaghetti spruitstuk best wat positief effect heeft op een Williams. Waarom? Ik heb geen idee.

Ik weet ook niet waarom mijn oude Willi zo snel is, want ik heb er nooit iets speciaals mee gedaan. Behalve goed onderhoud natuurlijk. Er zit een spruitstuk van Powerful op, een katvervanger en een Peco (geloof ik). Marcel heeft er ook een chippie in laten zetten, maar ook daarvoor was ie al goed snel. :) Maar er is eigenlijk niets aan gedaan, voor zover ik weet.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Steven schreef:Ik denk +15 pk Patrick
Dan nog een snel open luchtfilter +10pk (of was he tnou -10 :p ).
De snelle race stickers niet te vergeten.

Dan rij je die Marcellius helemaal aan poep natuurlijk...
hahahaha ja!






not >-)


*edit* even een quote toegevoegd voor de duidelijkheid ;)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Steven schreef:Ik denk +15 pk Patrick
Dan nog een snel open luchtfilter +10pk (of was he tnou -10 :p ).
De snelle race stickers niet te vergeten.

Dan rij je die Marcellius helemaal aan poep natuurlijk...
Zou geweldig zijn als het 15 pk's mogen zijn voor de devil, dan heb ik ... pk


Mn pa ging net ff chinees halen met mn auto, echt vet hoor 400 meter verder op hoorde ik m nog, en hij rijdt (bijna) altijd rustig :)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Steven schreef:Ik denk +15 pk Patrick
Dan nog een snel open luchtfilter +10pk (of was he tnou -10 :p ).
De snelle race stickers niet te vergeten.

Dan rij je die Marcellius helemaal aan poep natuurlijk...
pff gaat er weer een bijdehand doen :)

Ik weet dat je niet in pk's kan rekenen, misschien 1tje, maar schijnt meer koppel te geven. Nou mooi meegenomen en ff horen wat het verschil is in geluid.

ik haat je steven :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik hou ook van jou :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

@Steven: Talk to the hand, bitch... ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee, jou hoef ik niet meer... Trut!
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ik moet nog wel ff RTC stickers hebben voor op de zijruitjes.

maar dat komt nog wel.

Met die stickers komt er denk 30 pk bij, zou het niet? Die zorgen voor een bepaalde luchtcirculatie door de speciale vorm. Kortom, hoe meer stickers, des te sneller de auto is.

Dan krijg je het nog moeilijk met een Fiat Seicento 1.0 hoor.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Waarom heb je hem ooit weg gedaan Merijn (zal vast ergens in een topic staan), of haal ik nou oude gevoelens naar boven :lol:
Gesloten