Clio lekt vloeistof linksvoor
Mijn clio lekt sinds een paar dagen vloeistof linksvoor 20cm vanaf het voorwiel. Heb het idee dat het olie is oid. Wat zou het kunnen zijn en hoe te controleren? Ben zelf geen automonteur, maar zou graag ff wat advies willen ivm wellicht verplicht garagebezoek
OOk goeiemorgen 
Er kan zoveel lekken. Maak eens een foto van de lekplek met de auto erbij zodat we kunnen mikken waar de olie vandaan komt

Er kan zoveel lekken. Maak eens een foto van de lekplek met de auto erbij zodat we kunnen mikken waar de olie vandaan komt

als ie veel lekt zou ik er in elk geval niet te lang mee blijven rijden, krik je auto eens op en kijk effe of je waat kan zien, of als je er niet zelf aan werkt effe langs de garage. het zou zonde zijna ls je iets kapot rijd
R5GTT. Drive it like you stole it
Oliepijl auto heb ik gecontroleerd, eveneens de koelvloeistof. Beide goed. De vloeistof zelf is olie, lekt niet veel (meer). Als het de hoes is van aandrijvingas wat gaat dat kosten? Motorkap ff omhoog gehad, zat soort van schuim op de accu? Lijkt me dat die ook vervangen moet worden? Hoor het graag....
oxidatie bedoel je?? dat had ik ook, gewoon ff de polen weghalen en met een staalborsteltje ofzo schoonmakenDodger28 schreef:Oliepijl auto heb ik gecontroleerd, eveneens de koelvloeistof. Beide goed. De vloeistof zelf is olie, lekt niet veel (meer). Als het de hoes is van aandrijvingas wat gaat dat kosten? Motorkap ff omhoog gehad, zat soort van schuim op de accu? Lijkt me dat die ook vervangen moet worden? Hoor het graag....
Scheck ook even je laadspanning, dat die niet te hoog is! Even opmeten met een multimeter op de accu als de auto loopt! Niet hoger dan 14v!
uit je aandrijfas komt vet, geen olie, dus dat lekt niet. Kun je wel zien zitten aan de binnekant van je velg enz. Maar dat lekt er dus niet.
is t niet geoon je ruitenwisservloeistof die lekt? Stomme opmerking mayb, maar goed.. Verder kan ik zo nix bedenken. Heb je mayb je remblokken vervangen en je remvloeistof reservoir niet leeggehaald, zodat dat boven Max staat? dat wil ook nog wel eens lekken...
Oxidatie aan de onderkant van je accu is wel opvallend. Die 14V van Riel is btw over het gehele toerengebied. Geef onder het meten ook wat gas (geen plank, maar gewoon normal ff indrukken).
is t niet geoon je ruitenwisservloeistof die lekt? Stomme opmerking mayb, maar goed.. Verder kan ik zo nix bedenken. Heb je mayb je remblokken vervangen en je remvloeistof reservoir niet leeggehaald, zodat dat boven Max staat? dat wil ook nog wel eens lekken...
Oxidatie aan de onderkant van je accu is wel opvallend. Die 14V van Riel is btw over het gehele toerengebied. Geef onder het meten ook wat gas (geen plank, maar gewoon normal ff indrukken).
-
zou het miss geen bakolie kunnen zijn?? moet je ff aan ruiken, bakolie heeft niet egt een aangename geur bij zich
en anders werp er is een blik onder en check ff je reservoirtjes of alles op peil staat.
succes ermeej
en anders werp er is een blik onder en check ff je reservoirtjes of alles op peil staat.
succes ermeej
De hond van de buurman tegen je auto aangezeke? (ruikt ook niet echt aangenaam) 

Heerlijk weer een franse auto
Klinkt mij als bakolie lekkage. Komt of via aandrijfas keerring of evt via je schakelas keerring naar buiten.
Dat het dan op een iets andere plaats de grond raakt kan nog wel eens komen door een plastic afdekkap die onder je schakelstang zit.
Dat het dan op een iets andere plaats de grond raakt kan nog wel eens komen door een plastic afdekkap die onder je schakelstang zit.