Clio lekt vloeistof linksvoor

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Dodger28

Mijn clio lekt sinds een paar dagen vloeistof linksvoor 20cm vanaf het voorwiel. Heb het idee dat het olie is oid. Wat zou het kunnen zijn en hoe te controleren? Ben zelf geen automonteur, maar zou graag ff wat advies willen ivm wellicht verplicht garagebezoek
Maus

Welke kleur heeft de vloeistof?
Hoe te controleren? Oliepeil cq koelvloeistofpeil controleren. (I)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

aandrijfashoes lek? (daar komt olie uit)

koelvloeistof? (weet niet waar dat reservoir zit bij de Clio)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer

OOk goeiemorgen :p

Er kan zoveel lekken. Maak eens een foto van de lekplek met de auto erbij zodat we kunnen mikken waar de olie vandaan komt :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

als ie veel lekt zou ik er in elk geval niet te lang mee blijven rijden, krik je auto eens op en kijk effe of je waat kan zien, of als je er niet zelf aan werkt effe langs de garage. het zou zonde zijna ls je iets kapot rijd
R5GTT. Drive it like you stole it
Dodger28

Oliepijl auto heb ik gecontroleerd, eveneens de koelvloeistof. Beide goed. De vloeistof zelf is olie, lekt niet veel (meer). Als het de hoes is van aandrijvingas wat gaat dat kosten? Motorkap ff omhoog gehad, zat soort van schuim op de accu? Lijkt me dat die ook vervangen moet worden? Hoor het graag....
willow

Dodger28 schreef:Oliepijl auto heb ik gecontroleerd, eveneens de koelvloeistof. Beide goed. De vloeistof zelf is olie, lekt niet veel (meer). Als het de hoes is van aandrijvingas wat gaat dat kosten? Motorkap ff omhoog gehad, zat soort van schuim op de accu? Lijkt me dat die ook vervangen moet worden? Hoor het graag....
oxidatie bedoel je?? dat had ik ook, gewoon ff de polen weghalen en met een staalborsteltje ofzo schoonmaken
Riël
Über-Spammer

Scheck ook even je laadspanning, dat die niet te hoog is! Even opmeten met een multimeter op de accu als de auto loopt! Niet hoger dan 14v!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Dodger28

Thx voor de replies! Oxidatie zit aan onderkant van de accu, niet bovenop. Zou graag not wat advies willen over olie die lekt aan binnenkant voorwiel, aandrijfhoes wellicht?
Haas
Car: Megane RS

uit je aandrijfas komt vet, geen olie, dus dat lekt niet. Kun je wel zien zitten aan de binnekant van je velg enz. Maar dat lekt er dus niet.
is t niet geoon je ruitenwisservloeistof die lekt? Stomme opmerking mayb, maar goed.. Verder kan ik zo nix bedenken. Heb je mayb je remblokken vervangen en je remvloeistof reservoir niet leeggehaald, zodat dat boven Max staat? dat wil ook nog wel eens lekken...

Oxidatie aan de onderkant van je accu is wel opvallend. Die 14V van Riel is btw over het gehele toerengebied. Geef onder het meten ook wat gas (geen plank, maar gewoon normal ff indrukken).
clio-sport

zou het miss geen bakolie kunnen zijn?? moet je ff aan ruiken, bakolie heeft niet egt een aangename geur bij zich

en anders werp er is een blik onder en check ff je reservoirtjes of alles op peil staat.

succes ermeej
ARNO16V
Contacteer:

De hond van de buurman tegen je auto aangezeke? (ruikt ook niet echt aangenaam) :wink:
Leon
Contacteer:

:lol: daar heeft die wat aan
Heerlijk weer een franse auto
alex1971

Klinkt mij als bakolie lekkage. Komt of via aandrijfas keerring of evt via je schakelas keerring naar buiten.

Dat het dan op een iets andere plaats de grond raakt kan nog wel eens komen door een plastic afdekkap die onder je schakelstang zit.
Plaats reactie