Tips voor mijn eerste auto/Clio 1.8 16V
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
ik denk het wel (bij 120 is het ook echt afgelopen en moet je schakelen anders kom je in de toerenbegrenzer, maar dan ben je in de 4 weer gelijk goed hoog in de toeren)Frank M schreef:ik denk niet dat de rsi het gaat redden naar de 120 in z'n 3
ik had in de 19 dezelfde motor alleen heet ie daar 1.8i.
de 4 gaat tot 160, en als je dan gaat schakelen naar de 5 heb je nog 30 km te gaan voordat het vermogen op is.
weet alleen niet hoeveel het gedrag van de RSI anders is in de Clio dan de 1.8i in de 19.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
oke, hij redt het wel, alleen zal de fut er wel een beetje uit zijn dan?ForeverYoung schreef:ik denk het wel (bij 120 is het ook echt afgelopen en moet je schakelen anders kom je in de toerenbegrenzer, maar dan ben je in de 4 weer gelijk goed hoog in de toeren)Frank M schreef:ik denk niet dat de rsi het gaat redden naar de 120 in z'n 3
-
Mijn Williams rijdt in z'n vijf 80 km/u bij 2500 toeren en 120 km/u bij 3700 toeren. Dan is hij niet bepaald op zijn sterkst. In z'n vier wil hij al duidelijk meer en in z'n drie zit hij in de meest gunstige toerentallen. Dan zou je moeten kijken bij welke toerentallen de RSI het best presteert.
Tot hoeveel toeren kan de RSI eigenlijk? Ook 8v'tjes kunnen hoge toeren aan. De 106 1.3 en 1.6 Rallye is daar een goed voorbeeld van (>7000 toeren).
Tot hoeveel toeren kan de RSI eigenlijk? Ook 8v'tjes kunnen hoge toeren aan. De 106 1.3 en 1.6 Rallye is daar een goed voorbeeld van (>7000 toeren).
-
Ik heb het autootje bekeken; nee het is niets voor mij. Hij/verkoper zei; geen roest etc, nouja wat zie ik: roest bij remklauwen, lak is helemaal niet meer mooi, velgen zien beroerd uit dan op foto etc. Conclusie ik ga op zoek naar andere Renault
.

-
- Über-Spammer
welke heb je eigenlijk bekeken? foto?
-
zie pag. 1
Laatst gewijzigd door ak73 pro a op do 8 sep 2005 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Er staat een rooie 16V te koop op RTC markt
VLK Groep
dat ding ziet er niet uit, zoals veel clio'sak73 pro a schreef:http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... D%26df%3D1

-
Wat een lul verhaal van deze gast, ik zoek gewoon een andere Clio 

Laatst gewijzigd door ak73 pro a op do 8 sep 2005 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
hij heeft tog geen bewijs dat jij dat gezegd hebtak73 pro a schreef:Wat een lul verhaal van deze gast; o.k ik geef toe dat ik zei dat ik het wou kopen. Nouja na een tijdje denken, wou ik het toch afzeggen; ik zoek gewoon een andere Clio![]()
u hebt gisteren gezegd dat u hem kocht voor de 1550,00. En tegenwoordig
zijn mondelinge afspraken toch bindend.

-
Juist
, maar wat is wel een goede prijsklasse voor een goede Renault Clio? Thanks voor hulp.

-
Je denkt toch niet dat iemand voor 1550 een rechtzaak zal starten?
Bij 105 km p/u doorschakelen naar zn 3 met de williams (not official)LotuzClioWilliams schreef:Mijn Williams rijdt in z'n vijf 80 km/u bij 2500 toeren en 120 km/u bij 3700 toeren. Dan is hij niet bepaald op zijn sterkst. In z'n vier wil hij al duidelijk meer en in z'n drie zit hij in de meest gunstige toerentallen. Dan zou je moeten kijken bij welke toerentallen de RSI het best presteert.

-
Geen ideeLotuzClioWilliams schreef:Je denkt toch niet dat iemand voor 1550 een rechtzaak zal starten?

Volgens wilt die gast mij gewoon naaien, ik (nouja mijn moeder) kon zijn huis niet vinden. Hij reed zelfs naar mijn dorpje toe om auto te laten zien. Ineens wou hij 1650 voor hebben inclusief geluids installatie etc

-
- Contacteer:
Kijk/voel ook even onder de voorruit (parafaan heet dat d8 ik
) . Anders krijg je dit
[img]http://www.erwinvandenbelt.demon.nl/0011.jpg[/img]
En ja dan moet je slijpen en krijg je dit
[img]http://www.erwinvandenbelt.demon.nl/0012.jpg[/img]

[img]http://www.erwinvandenbelt.demon.nl/0011.jpg[/img]
En ja dan moet je slijpen en krijg je dit

[img]http://www.erwinvandenbelt.demon.nl/0012.jpg[/img]
-
Wooow dat wist ik niet, gelukkig had ik hem niet gekocht. Wel goede tip voor andere Clio
, thanks.

-
Hoe kan zoiets gebeuren dan? slecht metaal gebruikt?
-
- Contacteer:
zijn 2 delen tegen elkaar aan gepunt last daar tussen mischein wat vocht gekomen of niet goed behandelt.
En daar achter zit zeg maar weer een holle ruimte ik denk gewoon van binnen uit wat vocht mischien enzo, en dat gaat dan langzaam an verder.
Ma ja dit is dan wel in een tijd van 1991 tot 2005 zo ver gekomen dus als je het dan zo weer bekijkt valt het wel mee
.
Maar ik had het bij de mijne ook niet gezien ma ja als je een auto uit elkaar gaat halen kom je alles tegen.
En ik heb al een nieuwe parafaan opgehaald bij de Renault dealer dus dat moet er weer "ff" in dan ist het weer
En daar achter zit zeg maar weer een holle ruimte ik denk gewoon van binnen uit wat vocht mischien enzo, en dat gaat dan langzaam an verder.
Ma ja dit is dan wel in een tijd van 1991 tot 2005 zo ver gekomen dus als je het dan zo weer bekijkt valt het wel mee

Maar ik had het bij de mijne ook niet gezien ma ja als je een auto uit elkaar gaat halen kom je alles tegen.
En ik heb al een nieuwe parafaan opgehaald bij de Renault dealer dus dat moet er weer "ff" in dan ist het weer

Hmm grappig de auto waar deze jongen (topicstarter)het over heeft.
Heb ik dus gekocht.
Naja wees blij dat jij hem niet gekocht hebt, want ik zit nu met de problemen.
Ik heb hem gekocht met nieuwe apk, maar voor een best laag bedrag.
Echter heb ik nu problemen met de startmotor, inhouden van de auto, bougie schachten die helemaal vol lopen met olie en gegeven moment zelfs het tussenstukje over schrijden.
Nou ik ben lekker genaaid, hopelijk valt er met die jongen te praten.
Aangezien hij tegen jou zei mondelinge afspraken zijn toch bindend.
Nou hij zei dat hij goed was, en dat is hij dus niet.
Wil eigenlijks me geld terug, anders de kosten door hem vergoed krijgen.
Heb ik dus gekocht.
Naja wees blij dat jij hem niet gekocht hebt, want ik zit nu met de problemen.
Ik heb hem gekocht met nieuwe apk, maar voor een best laag bedrag.
Echter heb ik nu problemen met de startmotor, inhouden van de auto, bougie schachten die helemaal vol lopen met olie en gegeven moment zelfs het tussenstukje over schrijden.
Nou ik ben lekker genaaid, hopelijk valt er met die jongen te praten.
Aangezien hij tegen jou zei mondelinge afspraken zijn toch bindend.
Nou hij zei dat hij goed was, en dat is hij dus niet.
Wil eigenlijks me geld terug, anders de kosten door hem vergoed krijgen.
-
dit komt vaker voor op dit forum...
ik heb exact hetzelfde gehad met mijn eerste clio. achteraf en 3 auto's (renaults) verder weet ik nu wel dat ik het geheel aan mezelf te wijten heb gehad. ik ben met te weinig kennis die auto gaan kopen. een snelle auto met veel km's van 10 jaar oud...weet wat je dan kunt verwachten.
ik heb exact hetzelfde gehad met mijn eerste clio. achteraf en 3 auto's (renaults) verder weet ik nu wel dat ik het geheel aan mezelf te wijten heb gehad. ik ben met te weinig kennis die auto gaan kopen. een snelle auto met veel km's van 10 jaar oud...weet wat je dan kunt verwachten.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
meestal troepFrank M schreef:dit komt vaker voor op dit forum...
ik heb mijn alpine achteraf ook te snel gekocht met veeeeeeeeeeeeeeeel te weinig kennis.
dan kan je twee dingen doeen.
1 snel verkopen en er een ander mee opshepen.
2 slikken en investeren in de auto.
ik heb twee gedaan en heb er geen spijt van
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
IK heb naderhand ook met te weinig kennis mn 16v gekocht in mei, nu een paar maanden verder is de motor al naar de knoppen.
Ook slikken en doorgaan,
Ook slikken en doorgaan,