Ik keek niet zo zeer naar die rand, maar meer naar het cilinderoppervlak. Lijkt erg glad, geen hoonspoor te zien. Maar als ie aan de maat is, kan je misschien wel opnieuw honen idd.
Menno schreef:Ik keek niet zo zeer naar die rand, maar meer naar het cilinderoppervlak. Lijkt erg glad, geen hoonspoor te zien. Maar als ie aan de maat is, kan je misschien wel opnieuw honen idd.
Hoonporen zijn nadat een blok een ton ofzo gelopen heeft ook echt niet meer terug te zien, dat is ook niet de bedoeling lijkt me. De zuigerveren en de cylinderwand zijn dan goed op elkaar ingesleten en sluiten beter af dan wanneer je nog hoonsporen zou zien (zeker gezien de motoman theorie wil je redelijk snel van de hoonsporen af, die helpen vooral het eerste op elkaar insluiten en passen).
Hmm dat ben ik niet zo met je eens. Ik zie ze vaak nog zitten bij een blokje met 2+ ton op de klok. Het heeft toch flink geschuurd als de wand spekglad is.
Haas, kun je bij jou op school niet zo'n meetklok ritselen om die cilinders na te meten? Is wel interessant om te doen trouwens
Riël schreef:Haas, kun je bij jou op school niet zo'n meetklok ritselen om die cilinders na te meten? Is wel interessant om te doen trouwens
whehehehe...lolbroek! Bij ons op school wat lenen? mwah, weet wel zeker van niet, maar ga toch mijn best doen voor je/ons
Menno schreef:Ik keek niet zo zeer naar die rand, maar meer naar het cilinderoppervlak. Lijkt erg glad, geen hoonspoor te zien. Maar als ie aan de maat is, kan je misschien wel opnieuw honen idd.
zal ff duidelijkere foto's proberen te maken. Ben ik niet zo'n ster in, zeker niet in macrofoto's
~Haas~ schreef:@Calle, waarom zou je geen hoonsporen willen btw? Dat vat ik niet helemaal?die zijn er toch juist voor de smering...
Ik heb nog een hoop te leren blijkt... Ik dacht dat hoe gladder de wand, hoe beter de afsluiting (als goed op elkaar ingesleten), aan smering had ik niet gedacht...
~Haas~ schreef:
whehehehe...lolbroek! Bij ons op school wat lenen? mwah, weet wel zeker van niet, maar ga toch mijn best doen voor je/ons
Hmmz
Anders moet ik bij mij op school eens lief vragen, maar het is wel gevoelig materiaal en erg duur. Als je met 't blok richting eindhoven komt kan 't wel. En met jouw blokje naar jouw school?
ben er nog niet uit hoor wat ik ga doen met dat blokkie, maar dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Tevens groeit t geld me niet op de rug jammergenoeg...
Of is 't een lager?
Als 't een nok is, dan was ie voor de mechanise benzinepomp, op je gtt blok zit daar zo'n alu kapje voor. Zit ie daar precies achter?
ik bedoelde meer, dan de diametervan t gat dat dan om dat lager heen zou moeten dusdanig klein zou zijn, dat je je nokkenas er niet meer uitkreeg via de normale weg
die nokkenstokken worden in een grote overmaat als gietstuk gemaakt.
daarna worden ze bewerkt en krijgen ze het bijbehorende profiel wat bij de desbetreffende motor hoort.
er zijn ook motoren gemaakt met ,mechanische brandstofpomp vandaar dus die extra nok die bij de gt turbo dus gewoon niet gebruikt wordt.
slim en goedkoop van meneer Renault.