[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

~Haas~ schreef:
Sander schreef:P.S Heb hier nog een (2) nieuwe orginele Renault oliepomp liggen, kost iets van 300 euro. (tegenwoordige)
en die wil je kwijt?
Alles is te koop, één wil ik er zo zeker wel kwijt.

gr sander
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik keek niet zo zeer naar die rand, maar meer naar het cilinderoppervlak. Lijkt erg glad, geen hoonspoor te zien. Maar als ie aan de maat is, kan je misschien wel opnieuw honen idd.
rev it like a rental
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Menno schreef:Ik keek niet zo zeer naar die rand, maar meer naar het cilinderoppervlak. Lijkt erg glad, geen hoonspoor te zien. Maar als ie aan de maat is, kan je misschien wel opnieuw honen idd.
Hoonporen zijn nadat een blok een ton ofzo gelopen heeft ook echt niet meer terug te zien, dat is ook niet de bedoeling lijkt me. De zuigerveren en de cylinderwand zijn dan goed op elkaar ingesleten en sluiten beter af dan wanneer je nog hoonsporen zou zien (zeker gezien de motoman theorie wil je redelijk snel van de hoonsporen af, die helpen vooral het eerste op elkaar insluiten en passen).
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

ik begrijp het topic niet, ik heb NOOIT last gehad van mijn oliepomp, draait al 450.000 km storingsvrij.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hmm dat ben ik niet zo met je eens. Ik zie ze vaak nog zitten bij een blokje met 2+ ton op de klok. Het heeft toch flink geschuurd als de wand spekglad is.

Haas, kun je bij jou op school niet zo'n meetklok ritselen om die cilinders na te meten? Is wel interessant om te doen trouwens :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

pierre schreef:ik begrijp het topic niet, ik heb NOOIT last gehad van mijn oliepomp, draait al 450.000 km storingsvrij.
Goed onderhoud pierre, dan blijft dat wel lopen. Ik heb mijn oliepomp ook al eens kapot gehad :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

dan heb jij waarschijnlijk een hele goeie :p

waar jij geen last van heb kan een ander wel last van hebben, mijn oliepomp maakt ook herrie!

zijn er top uit zo :worship:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Riël schreef:Haas, kun je bij jou op school niet zo'n meetklok ritselen om die cilinders na te meten? Is wel interessant om te doen trouwens :)
whehehehe...lolbroek! Bij ons op school wat lenen? mwah, weet wel zeker van niet, maar ga toch mijn best doen voor je/ons ;) :)
Menno schreef:Ik keek niet zo zeer naar die rand, maar meer naar het cilinderoppervlak. Lijkt erg glad, geen hoonspoor te zien. Maar als ie aan de maat is, kan je misschien wel opnieuw honen idd.
zal ff duidelijkere foto's proberen te maken. Ben ik niet zo'n ster in, zeker niet in macrofoto's :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

@Calle, waarom zou je geen hoonsporen willen btw? Dat vat ik niet helemaal?die zijn er toch juist voor de smering...
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

~Haas~ schreef:@Calle, waarom zou je geen hoonsporen willen btw? Dat vat ik niet helemaal?die zijn er toch juist voor de smering...
Ik heb nog een hoop te leren blijkt... Ik dacht dat hoe gladder de wand, hoe beter de afsluiting (als goed op elkaar ingesleten), aan smering had ik niet gedacht... :X
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

je afdichting komt tot stand door je zuigerveren en zuiger enerzijds en de oliefilm op je cilinderwand anderzijds. Dat weet ik.. ;) Weer wat geleerd (B)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

~Haas~ schreef:
whehehehe...lolbroek! Bij ons op school wat lenen? mwah, weet wel zeker van niet, maar ga toch mijn best doen voor je/ons ;) :)

Hmmz :p
Anders moet ik bij mij op school eens lief vragen, maar het is wel gevoelig materiaal en erg duur. Als je met 't blok richting eindhoven komt kan 't wel. En met jouw blokje naar jouw school?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik heb inmiddels wat beters in gedachten :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Doe maar geheim :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

compleet nieuw blok? :lol:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Gesmede zuigers :worship:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Tank eruit en een setje trappers erin? :p :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Blader es stukkie terug calle :p
staat al foto van clio gtt met 1 pk, maar beviel niet echt volgens mij ;) :lol:
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Paul1916v schreef:Blader es stukkie terug calle :p
staat al foto van clio gtt met 1 pk, maar beviel niet echt volgens mij ;) :lol:
is het niet 1 hp :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

En wat is dan precies het verschil gabri? ;)

p.s. Haas vind het vast niet erg dat we zn topic vervuilen ;)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

haaspower komt iets meer in de buurt :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:lol: :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

welja, vervuil de boel maar weer :p

ben er nog niet uit hoor wat ik ga doen met dat blokkie, maar dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Tevens groeit t geld me niet op de rug jammergenoeg... :S
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

persoonlijke nieuwsgierige vraag: waar dient die extra nok op je nokkenstok voor? dus tusen de in en uitlaat nok in ? Zie foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Haas op wo 7 sep 2005 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ik zie er toch maar 8?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

boven zie je van L naar R:

lager
nok uitlaat
nok welke ik bedoel
nok inlaat
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is dat een nok, heeft 't een nokvorm?

Of is 't een lager?
Als 't een nok is, dan was ie voor de mechanise benzinepomp, op je gtt blok zit daar zo'n alu kapje voor. Zit ie daar precies achter?

Wel gek dat een gtt zo'n nok heeft :S
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zie 't, geen lager dus :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tis een nok ja... Weet ik ook weer waar dat kapje voor is :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Riël schreef:Ik zie 't, geen lager dus :p
nee, is ook lastig als t lager kleiner is dan de diameter van de nok ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

~Haas~ schreef:
Riël schreef:Ik zie 't, geen lager dus :p
nee, is ook lastig als t lager kleiner is dan de diameter van de nok ;)
Hoezo, er kan toch een ophoging in de kop zitten waardoor de nokkenas hoger ligt en ruimte voor de nok is?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik bedoelde meer, dan de diametervan t gat dat dan om dat lager heen zou moeten dusdanig klein zou zijn, dat je je nokkenas er niet meer uitkreeg via de normale weg :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oh ja op die fiets.

Ja ik heb dat ding er nooit uitgehad hoor :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die nokkenstokken worden in een grote overmaat als gietstuk gemaakt.
daarna worden ze bewerkt en krijgen ze het bijbehorende profiel wat bij de desbetreffende motor hoort.
er zijn ook motoren gemaakt met ,mechanische brandstofpomp vandaar dus die extra nok die bij de gt turbo dus gewoon niet gebruikt wordt.
slim en goedkoop van meneer Renault.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou kijk aan, afdraaaaaieee, da's lichter maken van 't drijfwerk he :)

Aan alle gt - turborijders:

"Nokken met die nokken" :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie