EVO6 RS2 Maus [Update 03-01-06]
De V6 is natuurlijk zo'n 300 kilo zwaarder dan een RS, daar moet je aardig wat pk's tegenover zetten om dat gewicht te compenseren.
Omdat de V6 ook nog eens een listige auto is, moet je met 't bochtenwerk daar rekening mee houden. De RS laat zich daarin vele malen makkelijker rijden en dat maakt 't dat ze eigenlijk heel dicht bij elkaar liggen.
Omdat de V6 ook nog eens een listige auto is, moet je met 't bochtenwerk daar rekening mee houden. De RS laat zich daarin vele malen makkelijker rijden en dat maakt 't dat ze eigenlijk heel dicht bij elkaar liggen.
-
- Contacteer:
Maar de V6 en RS rijden toch heel anders? Ik bedoel, de V6 heeft achterwielaandrijving en een heel ander onderstel.
Maar ja: je moet een echte liefhebber zijn om een V6 te rijden.
Even over die ship: in maximum aantal pk's en nm komt er niet veel bij. De phase 3 heeft ook al een goed spruitstuk (4-2-1 i.p.v. 4-1) t.o.v. de '172' uitvoering. Daar ga je dus ook neit veel op pakken. Eigenlijk alleen bij een volledige herziening van het gehele in- en uitlaattraject ga je pas echt pk's pakken.
Hoe Renault er 200pk uit krijgt voor de nieuwe Clio 3 RS moeten we dus nog zien.
Maar ja: je moet een echte liefhebber zijn om een V6 te rijden.
Even over die ship: in maximum aantal pk's en nm komt er niet veel bij. De phase 3 heeft ook al een goed spruitstuk (4-2-1 i.p.v. 4-1) t.o.v. de '172' uitvoering. Daar ga je dus ook neit veel op pakken. Eigenlijk alleen bij een volledige herziening van het gehele in- en uitlaattraject ga je pas echt pk's pakken.
Hoe Renault er 200pk uit krijgt voor de nieuwe Clio 3 RS moeten we dus nog zien.

Honda haalt 240 PK uit een 2 liter atmosferische motor. (S2000). Dus ik neem aan dat Renault die 200 pk toch wel voor elkaar moet kunnen krijgen? Met de Civic type-r halen ze ook de 200 PK uit een 2 liter.
-
- Contacteer:
Ja het kan ook wel goed. Maar de nieuwe RS zou een doorontwikkeling krijgen van de huidige RS motor (179pk). En deze is uiteraard heel anders opgebouwd dan die S2000 motor. Renault zal dus flink aan de slag moeten gaan met variabele kleppen timing, variabele klephoogte timing, scherpere nokassen, het laten draaien van meer toeren, etc. Plus het hele in- en uitlaat traject. Flink wat werk nodig!Sander2 schreef:Honda haalt 240 PK uit een 2 liter atmosferische motor. (S2000). Dus ik neem aan dat Renault die 200 pk toch wel voor elkaar moet kunnen krijgen?
-
- Car: Captur EDC130 Intens
en wel een laag koppel met al die schreeuw Honda's, Renault kan op zeker wel wat voor elkaar boksen op motorgebied, zeker met de kennis opgedaan in de racerij en dan in het bijzonder de F1( verleden en heden)
En als ik een beetje me gedachten laat gaan met de huidige ontwikkelingen op autogebied (Astra OPC, Golf, Focus RS) kan Renault niet achter blijven en zal de Clio iets sterker moeten zijn dan de huidige Clio RS, dus minimaal 200 pk moet er uit komen, of dat met de huidige motor zal gebeuren lijkt me sterk, dat was toch immers de motor uit de Laguna?
En een turbo erop zetten is wel de makkelijkste oplossing, ik denk dat dus niet.
Er komt in ieder geval een 2.0 met 150 pk, dus de volgende stap lijkt me simpel om dat een minimaal 200 pk te laten zijn, met een beter koppel dan de Honda's.
En als ik een beetje me gedachten laat gaan met de huidige ontwikkelingen op autogebied (Astra OPC, Golf, Focus RS) kan Renault niet achter blijven en zal de Clio iets sterker moeten zijn dan de huidige Clio RS, dus minimaal 200 pk moet er uit komen, of dat met de huidige motor zal gebeuren lijkt me sterk, dat was toch immers de motor uit de Laguna?
En een turbo erop zetten is wel de makkelijkste oplossing, ik denk dat dus niet.
Er komt in ieder geval een 2.0 met 150 pk, dus de volgende stap lijkt me simpel om dat een minimaal 200 pk te laten zijn, met een beter koppel dan de Honda's.
-
- Contacteer:
Wat betreft de nieuwe Clio RS:
Clio 2005 topic
Wat betreft die chip: ik denk dat die combinatie van de Fastchip chip en die inlat vervanger je het meeste winst geven op een RS t.o.v. de investering die je moet doen.
Clio 2005 topic
Wat betreft die chip: ik denk dat die combinatie van de Fastchip chip en die inlat vervanger je het meeste winst geven op een RS t.o.v. de investering die je moet doen.
software-upgrade door de dealer is vrijwel nooit een update van de werkelijke software, maar het flashen van een nieuwe calibratie. Let op dat je in de meeste gevallen je "chiptuning" dan weer kwijt bent.Sander2 schreef:Wellicht een stomme vraag (uiteraard vanwege die reden makkelijk te beantwoorden...) maar als Renault een software upgrade toepast op je auto, is dat neem ik aan anders dan de ECU reflashen? M.a.w. is dat dezelfde eeprom die ze gebruiken?!
rev it like a rental
Precies, dat wilde ik nou net even weten! Ik dacht namelijk al dat dat het geval zou zijn. Thx.Menno schreef:software-upgrade door de dealer is vrijwel nooit een update van de werkelijke software, maar het flashen van een nieuwe calibratie. Let op dat je in de meeste gevallen je "chiptuning" dan weer kwijt bent.Sander2 schreef:Wellicht een stomme vraag (uiteraard vanwege die reden makkelijk te beantwoorden...) maar als Renault een software upgrade toepast op je auto, is dat neem ik aan anders dan de ECU reflashen? M.a.w. is dat dezelfde eeprom die ze gebruiken?!

-
- Contacteer:
275? Das een heel nette prijs!
Zou je voor ons een de verschillen willen opnoemenMaus schreef:Vanmiddag was 't dan zover; de ECU is gereflasht naar Groep N-specs.![]()
Echt een hele verbetering ten opzichte van origineel.

Heb je hem bij JL laten reflashen?
Via JL ben ik bij Fastchip terecht gekomen (voor 't testen ervan) en aangezien 't toen al meer dan genoeg indruk op me maakte, wilde ik 't bij mijn Clio ook gedaan hebben.
De voordelen ervan?
Over het hele toerengebied meer nm koppel, rond de 3500 rpm zelfs zo'n 20 nm meer.
Evenzo ook voor de pk's; over het hele toerengebied een paar pk's erbij.
Motor pakt beter op en loopt soepeler door de toeren heen.
't Schepje erbovenop rond de 5000 / 5500 rpm is nu nog wat heftiger.
En, voor mij een bijkomend voordeel, is dat de koudestartperikkelen tot een verleden zijn. Dit komt echter doordat dit een jongere software-versie is dan dat ik er origineel in had zitten.
De voordelen ervan?
Over het hele toerengebied meer nm koppel, rond de 3500 rpm zelfs zo'n 20 nm meer.
Evenzo ook voor de pk's; over het hele toerengebied een paar pk's erbij.
Motor pakt beter op en loopt soepeler door de toeren heen.
't Schepje erbovenop rond de 5000 / 5500 rpm is nu nog wat heftiger.
En, voor mij een bijkomend voordeel, is dat de koudestartperikkelen tot een verleden zijn. Dit komt echter doordat dit een jongere software-versie is dan dat ik er origineel in had zitten.

-
- Contacteer:
Ja hoor. Met groepskorting dan. En doet u mij dan ook maar meteen zo'n Viper inlaat kitje. 

Steven schreef:Wat houden die 'Groep N' specs dan in?

http://www.fastchip.nl/show.php?lang=en ... aultClioRS
Voor verdere vragen mbt hierop --> info@fastchip.nl

Maus, vriend....Maus schreef:http://www.fastchip.nl/show.php?lang=en ... aultClioRS

-
- Contacteer:
Nieuw bij fastchip bedoel je zeker? 595,- voor de Viper induction kit en de chip is een scherpe prijs vind ik. Heb deze maand het echter niet helaas. November hoop ik.Maus schreef:Wat heb je er voor over? Ik weet er nog wel eentje...
-
- Contacteer:
Moet dat kosten? En wat krijg je dan?Maus schreef:Nee geen nieuwe kit, hij is denk ik een jaartje in gebruik.
Deze kit is 't, zie link:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=239
Bij serieuze interesse, pm me maar.
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=239
Bij serieuze interesse, pm me maar.

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Wat lees ik? gaat ie weg?