hoog verbruik clio 16v
nou sprak ik vandaag iemand die ook een 16v heeft.
en toen vroeg ik eens wat hij nou met een tank rijdt
en dat was zo'n 450 km
nou vond ik al dat de mijne niet zuinig was maar ik dacht dat dat aan het blok lag.
ik rij dus zo'n 200 max op een volle tank.
waar kan dit aan liggen?
en toen vroeg ik eens wat hij nou met een tank rijdt
en dat was zo'n 450 km
nou vond ik al dat de mijne niet zuinig was maar ik dacht dat dat aan het blok lag.
ik rij dus zo'n 200 max op een volle tank.
waar kan dit aan liggen?
Mag geen invloed hebben dat heb ik ook allemaal maar ik rijd ongeveer 400 kilometer op een tank benzine.
-
De temperatuur sensor voor je ECU zit in je cilinderkop geschroefd, links van de verdelerkap.
Zit een witte stekker op.
Gr, Frits.
Gr, Frits.
volgens mij is er ook al zo'n toppic met het verbruik en dan zitten de meeste net onder 1:10
dus 200km vink nie veel
meestal haal ik de 450 wel en op de snelweg 500km
en tank ongeveer 46 liter dan gaat het lampje branden/knipperen
dus 200km vink nie veel
meestal haal ik de 450 wel en op de snelweg 500km
en tank ongeveer 46 liter dan gaat het lampje branden/knipperen
hoeveel liter wordt er dan getankt?
@ Clio Baccara 16v
hoe kom ik erachter dat de tempratuur sensor kapot is kan ik daar wat aan meten?
@alex1971
der is niet vreemd aan het warm worden na 5min ofzo is die wel aardig op temp
Edit:
hoe kan het trouwens liggen aan de tempratuur sensor kan iemand me dat uitleggen??/
hoe kom ik erachter dat de tempratuur sensor kapot is kan ik daar wat aan meten?
@alex1971
der is niet vreemd aan het warm worden na 5min ofzo is die wel aardig op temp
Edit:
hoe kan het trouwens liggen aan de tempratuur sensor kan iemand me dat uitleggen??/
@rie schreef:hoe kan het trouwens liggen aan de tempratuur sensor kan iemand me dat uitleggen??/
Als de computer denkt dat de motor nog niet op temp is, spuit deze via de5e injector extra veel brandstof in en houdt hij het stationaire toerental wat hoger, beiden zorgen voor een extra hoog verbruik.
In de haynes staan waarden van de weerstand die de sensor bij bepaalde temperaturen moet hebben, zo zou die kunnen controleren. Ik heb de haynes alleen niet zo bij de hand.
Je kunt beter de oorzaak zoeker, sensor nameten of wisselen is niet zo veel werk, ik heb er nog een liggen of gewoon een nieuwe halen, als het werkt heb je het in 1 tankbeurt er al weer uit.@rie schreef:kan ik dan niet de 5e injector uitschaklen en testen of die zuiniger word ofzo
Je kunt een stuk makkelijker bij de sensor dan bij de vijfde injector, die zit nl. van onderen in het inlaat spruitstuk geschroeft. Ik weet niet of de computer het leuk gaat vinden als je die injector loskoppelt. Mocht het toch willen proberen, haal in ieder geval de accu los voor je begint.
Dan loopt hij wel een endje leeg...@rie schreef:ok daar zie ik dus vanaf![]()
ik zal wel is kijken op de sloop voor een andere dan en kijken of het helpt.
kan ik hem zo los draaien trouwens of stroomt er dan koelvloeistof uit ofzo?
nog ff over dat koudstartventiel en de warmdraairegeling.. Klopt het dat hij maar kort een verhoogd stationair heeft bij het warmdraaien? Ik merk dat hij wel iets doet maar niet echt overtuigend zal ik maar zeggen.. Kan natuurlijk zijn dat het gewoon zo werkt, dus vandaar mijn vraag!
Thx
Thx
Hij draait als je hem koud start zo rond de 1100-1200 rpm stationair, maar zeg maar drie straten verder is dat bij mij meestal alweer teruggezakt naar de normale 900 rpm. Als het echt warm weer is (25+) dan merk je er nauwelijks iets van, ook niet met een koude start.alex1971 schreef:nog ff over dat koudstartventiel en de warmdraairegeling.. Klopt het dat hij maar kort een verhoogd stationair heeft bij het warmdraaien? Ik merk dat hij wel iets doet maar niet echt overtuigend zal ik maar zeggen.. Kan natuurlijk zijn dat het gewoon zo werkt, dus vandaar mijn vraag!
Thx
-
De koude start injector doet het alleen als de koelvloeistof onder de 20 graden is,
en zolang je onder een bepaald toerental blijft.
Die sensor heb ik ook eens vervangen, die koste nieuw niet zo veel (kan de bon zo snel niet vinden).
Gr, Frits.
en zolang je onder een bepaald toerental blijft.
Die sensor heb ik ook eens vervangen, die koste nieuw niet zo veel (kan de bon zo snel niet vinden).
Gr, Frits.
-
- Contacteer:
Gegevens van het opname element koelvloeistoftemperatuur.Clio Baccara 16v schreef:De temperatuur sensor voor je ECU zit in je cilinderkop geschroefd, links van de verdelerkap.
Gr, Frits.
+/- 20 graden, weerstand(Ω) 3060 tot 4050
+/- 80 graden, weerstand(Ω) 300 tot 370
+/- 90 graden, weerstand(Ω) 210 tot 270
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hoezo is dat moeilijk??@rie schreef:hoe weet ik dan welke 2 polen ik moet meten ik kan ze moeilijk allemaal afgaan

Project: GTT Blue Sport