[R5 GTT] Jeroen.K's GT, Total loss.

Vertel hier alles over je project.
Droes

Meteen al een nieuwe Turbo erbij, zo moet het hé :)
Swel jammer ntl.. succes ermee! (Y)
peter5GTTurbo
Contacteer:

jeroen.k schreef: Overigens gaat het me mn nek weer redelijk goed :)
Dat is het belangrijkste.
Dat 5je wordt vanzelf wel weer netjes.

Succes ermee
Haas
Car: Megane RS

precies, die 5jes zullen ooit wel goedkomen, als je lichaam maar weer goed functioneert :)

Succes ermee!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Succes met de 5 Jeroen!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robert Turbo

Hey, daar was hij weer :worship:

Ziet er goed uit. (Y)

Kom binnenkort wel ff bij je klussen. (Y)
Patrick L.

Succes met de fusie :wink:
jeroen.k

Gisteren de schade-expert langs gehad. Ik krijg (zodra de verzekering alles rond heeft...) 850 euro met behoud van de koets! Dat is nog best netjes al zeg ik het zelf! :D

Als er langer APK op had gezeten had ik nog meer gekregen ook, maar helaas was die nog maar een klein maandje geldig...

Morgen/vanavond ga ik dus beginnen met de fusie...als alles meezit wordt het resultaat een mooiere GTT dan ik hiervoor had :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Das toch een mooi budget om van 2 auto's 1 mooie te maken :)

Heel veel succes met de verbouwing!

Alles weer goed met de nek?
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Dat is zeker netjes, idd nog last van je nek?? Naar de dokter ermee geweest?? Kan je ook nog een leuk bedrag uithalen :D
jeroen.k

Met de nek op zich prima :)

Ben al bezig geweest met een pase2 voorbumper iets aan te passen en strak te maken. Plannen voor komende week zijn...

Zaterdag en gedeelte zondag:

Motor (compleet), veerpoten en fusee's overbouwen. Dashboard knopjes en instrumentenpaneel overbouwen. Tijdelijk de voor en achterbumper van mn oude GTT erop zetten. Dubbeldins middenconsol erin zetten. Achter-ruitenwisser overbouwen en zorgen dat de metertjes in de auto weer een beetje werken.

Voor de rest van de week:

Phase2 voorbumper en achterbumper strak maken en spuiten. Spiegels van mn oude opnieuw spuiten en de skirts van mn oude opnieuw bewerken en spuiten.

Koets van de nieuwe bijwerken (lelijke plekken in de goede kleur spuiten, lelijke plekken op het dak wegwerken, roest onder de achterruitjes wegwerken en waarschijnlijk de complete auto opnieuw in de blanke lak zetten. Allemaal wel onder voorbehoud dat het mooi en zonnig weer is :)
mike16v

jeroen.k schreef:Met de nek op zich prima :)

Ben al bezig geweest met een pase2 voorbumper iets aan te passen en strak te maken. Plannen voor komende week zijn...

Zaterdag en gedeelte zondag:

Motor (compleet), veerpoten en fusee's overbouwen. Dashboard knopjes en instrumentenpaneel overbouwen. Tijdelijk de voor en achterbumper van mn oude GTT erop zetten. Dubbeldins middenconsol erin zetten. Achter-ruitenwisser overbouwen en zorgen dat de metertjes in de auto weer een beetje werken.

Voor de rest van de week:

Phase2 voorbumper en achterbumper strak maken en spuiten. Spiegels van mn oude opnieuw spuiten en de skirts van mn oude opnieuw bewerken en spuiten.

Koets van de nieuwe bijwerken (lelijke plekken in de goede kleur spuiten, lelijke plekken op het dak wegwerken, roest onder de achterruitjes wegwerken en waarschijnlijk de complete auto opnieuw in de blanke lak zetten. Allemaal wel onder voorbehoud dat het mooi en zonnig weer is :)
ga je die banke lak zelf op straat spuiten? hoe doe je dat dan? is toch bijna niet te doen??
jeroen.k

Jups, de losse delen in huis en de koetsdelen op straat. Waarschijnlijk dan wel de auto onder een zo goed als afgesloten partytent om stofdeeltjes te voorkomen, maar dat doe ik alleen als de rest meezit. Kan ook zijn dat ik alleen de lelijke plekken doe en meer niet...
mike16v

jeroen.k schreef:Jups, de losse delen in huis en de koetsdelen op straat. Waarschijnlijk dan wel de auto onder een zo goed als afgesloten partytent om stofdeeltjes te voorkomen, maar dat doe ik alleen als de rest meezit. Kan ook zijn dat ik alleen de lelijke plekken doe en meer niet...
okeej, handig die pary tent! succes in ieder geval! kom wel een keer kijken hoe ie geworden is! meteen ff dat luchtfilter-huis scoren als je die nog hebt :worship:
jeroen.k

Heb ik nog wel volgens mij :)

Weet iemand trouwens de kleurcode van mijn 5je? Is dat toevallig 930? Kan ik verf laten mengen hehe...
Haas

staat toch op je typeplaatje :P
Steven
Car: M536

Laat het nou gewoon ff opmeten bij de betere verfboer, dan kun je het vrijwel exact laten aanmengen.
Florus

Denk dat je 'm beter helemaal niet kan spuiten,dan dat je 'm in een partytent gaat spuiten :s
Haas

dat wilde ik ook zeggen, maar dacht: houd me mond maar....
Steven
Car: M536

Mwah toch kun je kleine dingen prima zelf spuiten, alleen zodra je grote plaatdelen gaat doen zou ik het lekker laten doen allemaal.
jeroen.k

~Haas~ schreef:staat toch op je typeplaatje :P
Hehe, daar heb ik dat nummer ook vandaan, maar mijn typeplaatje is anders dan die van mn andere Renaults qua indeling en ook anders dan aangegeven in het Renault 5 boekje hehe...

Qua spuiten...ik spuit in ieder geval de kleine delen zelf, dus skirts, spiegels, bumpers en verbreders voor zover nodig. Qua plaatwerk doe ik in ieder geval de lelijke plekken...verder kijk ik even aan hoe het eruit gaat zien :)

edit: heb het al...kleurnummer 348 :) Pandawit :P
Patrick L.

de kleur van de spuitbus van Motip komt heel goed overeen met de originele kleur, tenminste heb ik gemerkt bij de mijne, ook 348.
jeroen.k

Kleine update...

http://members.chello.nl/j.kok59/GTT/fusie1/fusie.htm

Moet nog een paar kleine dingen doen...gaskabel vervangen, choke-kabel vervangen en uitlaat recht hangen...en de cosmetica natuurlijk...
Florus

jeroen.k schreef:De veerpoten van mn oude GT en van de nieuwe…welke is nu phase1 en welke phase2?
De bovenste op de foto is fase 2 en de onderste fase 1 :wink:
Robert Turbo

Gaat mooi jeroen. (Y)
mike16v

beters! succes!
jeroen.k

Florus schreef:
jeroen.k schreef:De veerpoten van mn oude GT en van de nieuwe…welke is nu phase1 en welke phase2?
De bovenste op de foto is fase 2 en de onderste fase 1 :wink:
Ok, dan had ik dus al phase2 schokkers eronder hehe... :)
jeroen.k

Zo en hij is (voorlopig af...) ik raak voorlopig geen plamuur en spuitbussen verf meer aan hehehe...nog wel wat kleine technische dingen die ik wil fixxen. o.a. voorlagers bij de nieuwe zijn nogal op. Wilde eigenlijk de complete fusee's van mijn oude overzetten, maar hoe krijg ik die spoorstangeinden uit mijn fusee? Is met rammen niet echt gelukt. Is er misschien een handig truukje voor?

Voor foto's van hoe hij er nu bij staat...

http://members.chello.nl/j.kok59/klaar/ ... kkoord.htm

Best wel gelukt al zeg ik het zelf :) Een behoorlijke transformatie zeg maar...van lelijk eendje naar eeuhmz...redelijk nette GTT :)
Florus

jeroen.k schreef:hoe krijg ik die spoorstangeinden uit mijn fusee? Is met rammen niet echt gelukt. Is er misschien een handig truukje voor?

i.i.g. de fuseestang proberen te ondersteunen met bijv. een balkje naar de grond toe,
als je zo erop gaat slaan dan veert het geheel teveel.
Dan de moer terug draaien zodat de bovenkant gelijk komt met bovenkant van de draad,
en dan ev. de buitenrand een beetje warm stoken,en slaan........
Zo is het mij steeds gelukt :wink:

Maarre,klein gaatje in de dorpel zei je..........wat heet bij jou een groot gat dan? :lol:
jeroen.k

Florus schreef: Maarre,klein gaatje in de dorpel zei je..........wat heet bij jou een groot gat dan? :lol:
Zolang je vuist er niet inpast...hehehe ;)
Riël
Über-Spammer

jeroen.k schreef:Wilde eigenlijk de complete fusee's van mijn oude overzetten, maar hoe krijg ik die spoorstangeinden uit mijn fusee? Is met rammen niet echt gelukt. Is er misschien een handig truukje voor?
Je moet niet op de spoorstangkogel zelf slaan! Sla op de zijkant van de fusee daar waar de spoorstang in gaat, HARD en een zware hamer, je zal zien, hij valt er vanzelf uit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robert Turbo

Heb je mooi gedaan Jeroen.

Kom binnenkort wel weer ff langs :worship:
Matijs
Contacteer:

Riël schreef:
jeroen.k schreef:Wilde eigenlijk de complete fusee's van mijn oude overzetten, maar hoe krijg ik die spoorstangeinden uit mijn fusee? Is met rammen niet echt gelukt. Is er misschien een handig truukje voor?
Je moet niet op de spoorstangkogel zelf slaan! Sla op de zijkant van de fusee daar waar de spoorstang in gaat, HARD en een zware hamer, je zal zien, hij valt er vanzelf uit.
daar zijn gewoon gereedschapjes voor te krijgen hoor mensen :wink:
Plaats reactie