Clio V6
Hallo,
Ik ben hier nieuw op het forum omdat ik een vraag heb.
Ik kan een Clio V6 kopen met 10.000 km (2001) op de tellen (NAP dus ok).
Zier er werkelijk schitterend uit, het enige wat ik vreemd vindt is dat de sideskirt onderaan dus van spatbord tot spatbord bij het voorste spatbord niet goed aansluit.
Nu weet ik dat deze clio's met de hand worden gebouwd en mijn vraag is of dit wel meer voorkomt.
Ik heb 'm op de brug gezien en heeft geen schade gehad.
Mijn volgende vraag is, wat is eigenlijk het verbruik van deze clio.
Ben op zich geen wilde rijder en rijd voornamelijk autobaan.
Alvast bedankt.
Ik ben hier nieuw op het forum omdat ik een vraag heb.
Ik kan een Clio V6 kopen met 10.000 km (2001) op de tellen (NAP dus ok).
Zier er werkelijk schitterend uit, het enige wat ik vreemd vindt is dat de sideskirt onderaan dus van spatbord tot spatbord bij het voorste spatbord niet goed aansluit.
Nu weet ik dat deze clio's met de hand worden gebouwd en mijn vraag is of dit wel meer voorkomt.
Ik heb 'm op de brug gezien en heeft geen schade gehad.
Mijn volgende vraag is, wat is eigenlijk het verbruik van deze clio.
Ben op zich geen wilde rijder en rijd voornamelijk autobaan.
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
verbruik zou je min of meer kunnen bekijken op het carbase gedeelte op http://www.autoweek.nl, zoeken op bouwjaar, merk Renault en dan staat er ergens Clio V6.
hier iemand op http://www.autoverbruik.net:
Renault Clio V6 (fase 1) 2002 7.81 27 9.81 6.46 Benzine pittig Grijs
het goedkoopste wat ie heeft gelopen is 1:9,81, het duurste 1:6,46
gemiddeld verbruik berekend over 27 tankbonnetjes is 1:7,81 dus net geen 1:8. met een rijstijl omschreven als pittig.
hier iemand op http://www.autoverbruik.net:
Renault Clio V6 (fase 1) 2002 7.81 27 9.81 6.46 Benzine pittig Grijs
het goedkoopste wat ie heeft gelopen is 1:9,81, het duurste 1:6,46
gemiddeld verbruik berekend over 27 tankbonnetjes is 1:7,81 dus net geen 1:8. met een rijstijl omschreven als pittig.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Als je geen snelle rijder bent en je rijdt voornamelijk veel snelweg: waarom ga je dan uberhaupt een Clio V6 kopen als ik vragen mag...?
ja, ben ik met je eens!!! ik zou een clio v6 niet voor woon- werk verkeer gebruikenelmotheelk (Eric) schreef:Als je geen snelle rijder bent en je rijdt voornamelijk veel snelweg: waarom ga je dan uberhaupt een Clio V6 kopen als ik vragen mag...?
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Misschien wel omdat het een supergeile wagen is? Daar kan echt geen RS tegenop.elmotheelk (Eric) schreef:Als je geen snelle rijder bent en je rijdt voornamelijk veel snelweg: waarom ga je dan uberhaupt een Clio V6 kopen als ik vragen mag...?
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Natuurlijk, hij is ubergeil. Maar hij rijd echt niet comfortabel hoor op de snelweg. Dief voor je eigen portemonnee! ECht, je krijgt er spijt van als je hem als woon-werkverkeer auto gebruikt. Wat mij betreft zou dit zelfs zonde zijn van zo'n uniek model.LotuzClioWilliams schreef:Misschien wel omdat het een supergeile wagen is? Daar kan echt geen RS tegenop.
Voor mijn woon- werkverkeer is dit ongeveer 50 min per dag, dus niet veel.
Voor de rest rijd ik weinig, maar het leek me wel wat een clio v6.
Het verbruik op de snelweg (met rustig voetje) zou dus in principe 1:10 a 11 moeten kunnen halen.
Voor de fun rijden we dan wel achteraf op landweggetjes:-)
Ik vindt het model en zeker de supersound van de V6 machtig, heb er al in gereden en vindt 'm niet echt spartaans, hij veert meer dan ik dacht, dus dat valt op zich wel mee, zeker op de autosnelweg.
Is de Clio V6 verder wel een betrouwbare auto, dus weinig mankementen etc die bij jullie bekend zijn (euvels)?
Voor de rest rijd ik weinig, maar het leek me wel wat een clio v6.
Het verbruik op de snelweg (met rustig voetje) zou dus in principe 1:10 a 11 moeten kunnen halen.
Voor de fun rijden we dan wel achteraf op landweggetjes:-)
Ik vindt het model en zeker de supersound van de V6 machtig, heb er al in gereden en vindt 'm niet echt spartaans, hij veert meer dan ik dacht, dus dat valt op zich wel mee, zeker op de autosnelweg.
Is de Clio V6 verder wel een betrouwbare auto, dus weinig mankementen etc die bij jullie bekend zijn (euvels)?
sja wat is betrouwbaar....kingpin schreef:Voor mijn woon- werkverkeer is dit ongeveer 50 min per dag, dus niet veel.
Voor de rest rijd ik weinig, maar het leek me wel wat een clio v6.
Het verbruik op de snelweg (met rustig voetje) zou dus in principe 1:10 a 11 moeten kunnen halen.
Voor de fun rijden we dan wel achteraf op landweggetjes:-)
Ik vindt het model en zeker de supersound van de V6 machtig, heb er al in gereden en vindt 'm niet echt spartaans, hij veert meer dan ik dacht, dus dat valt op zich wel mee, zeker op de autosnelweg.
Is de Clio V6 verder wel een betrouwbare auto, dus weinig mankementen etc die bij jullie bekend zijn (euvels)?
is altijd maar afwachten, ik sprak laatst een man die sinds een half jaar een megane rs had....ook hij was al een paar x teruggegaan naar de garage met zijn splinternieuwe auto...
Ok, dat kan, maar ik bedoel of deze auto in het algemeen betrouwbaar zijn, qua motor/roest etc ...
Roest? zal toch wel.. Renault geeft weet ik veel hoeveel jaar garantie op de lak. Dat zal niet minder zijn dan 6 jaar..
Qua motor is elke sportieve auto natuurlijk onderhoudsgevoelig.
Als je de auto goed onderhoudt en warm rijdt voor het trappen, kan er weinig gebeuren.
Een auto is altijd wel een risico. Mijn krukaskeering ligt er nou ook weer uit, is ook niet goedkoop.
Qua motor is elke sportieve auto natuurlijk onderhoudsgevoelig.
Als je de auto goed onderhoudt en warm rijdt voor het trappen, kan er weinig gebeuren.
Een auto is altijd wel een risico. Mijn krukaskeering ligt er nou ook weer uit, is ook niet goedkoop.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Een auto is nooit voledig onderhoudsvrij. Maar de V6en zijn geloof ik niet echt onbetrouwbaar. De onderdelen zijn uiteraard om te vervangen wel aan de dure kant.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Clio V6 is een goed betrouwbare auto.
Motorisch weinig tot geen klachten er wil nog wel eens een bobine of een BDP gever sneuvelen dit zijn vrij simpele ingrepen.
Houd er rekening mee dat de Clio V6 een lastige auto is in de regen
Motorisch weinig tot geen klachten er wil nog wel eens een bobine of een BDP gever sneuvelen dit zijn vrij simpele ingrepen.
Houd er rekening mee dat de Clio V6 een lastige auto is in de regen
VLK Groep
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Tja, ik ga liever ook niet in de regen naar buiten.Robert-Jan schreef: Houd er rekening mee dat de Clio V6 een lastige auto is in de regen
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Ik ook niet hoor
.

VLK Groep
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Van de Clio V6 fase 1 is bekend dat hij listig kan zijn, maar geldt dat ook nog voor de Clio V6 fase 2? Of alleen bij nat wegdek?
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
idd net wat paz zegt.
Bij de autovisie test heeft de test coureur Sandor van Es de Clio V6 phase 2 aan de kant gezet
Bij de autovisie test heeft de test coureur Sandor van Es de Clio V6 phase 2 aan de kant gezet
VLK Groep
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Dat is maar goed ook, want als je 'em midden op de baan laat staan, rijdt er misschien iemand tegenaan. Ook zonde! 

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Voor het circuit is de Clio V6 veel te listig, was ook wel te merken met de Clio V6 Cup met een droge baan viel nog meer als de helft uit door crashes
VLK Groep
Dit is 'm ...
- Clio phase1 deels omgebouwd naar phase2
- 260 echte pk's (motormanagement omgezet)
- Carbon air intake
- volledig RVS uitlaat
- achterlichten phase 2
- geen schade
- vollide history erbij
[img]http://members.home.nl/max/files/clio_v ... _onder.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/max/files/clio_v6_achter.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/max/files/clio_v6_voor.jpg[/img]
- Clio phase1 deels omgebouwd naar phase2
- 260 echte pk's (motormanagement omgezet)
- Carbon air intake
- volledig RVS uitlaat
- achterlichten phase 2
- geen schade
- vollide history erbij
[img]http://members.home.nl/max/files/clio_v ... _onder.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/max/files/clio_v6_achter.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/max/files/clio_v6_voor.jpg[/img]
Ahum..... Op de snelweg, met een constante snelheid, haal je met "gemak" de 1 op 10. Enneh, niet comfortabel op de snelweg?elmotheelk (Eric) schreef:Natuurlijk, hij is ubergeil. Maar hij rijd echt niet comfortabel hoor op de snelweg. Dief voor je eigen portemonnee! ECht, je krijgt er spijt van als je hem als woon-werkverkeer auto gebruikt. Wat mij betreft zou dit zelfs zonde zijn van zo'n uniek model.LotuzClioWilliams schreef:Misschien wel omdat het een supergeile wagen is? Daar kan echt geen RS tegenop.

In de stad haal je een gemiddelde van zo'n 1 op 6.
Ik heb er ruim een jaar met volle tevredenheid mee gereden, als woon-werkwagen. Nooit problemen mee gehad of van gemaakt.
Het enige waar je momenteel niet blij van word, is de brandstofprijs.
Ziet er goed uit hoor, die V6 

Idd, een bobine wil nog weleens sneuvelen.Robert-Jan schreef:Clio V6 is een goed betrouwbare auto.
Motorisch weinig tot geen klachten er wil nog wel eens een bobine of een BDP gever sneuvelen dit zijn vrij simpele ingrepen.
Houd er rekening mee dat de Clio V6 een lastige auto is in de regen
Enneh, lastig in de regen valt ook wel mee, mits je geen gekke dingen doet. Evenzo in de sneeuw, ik heb 't allemaal zonder kleerscheuren overleeft.
Sja ik snap Maus wel dat je toch lekkerder kunt rijden met een RS in het opzicht dattie veel 'veiliger' is om te rijden.
Met een V6 duik je niet ff vol de bocht in om eens gierend de bocht te verlaten zonder bang te zijn dat je de boel aan diggelen rijd.
Met een V6 duik je niet ff vol de bocht in om eens gierend de bocht te verlaten zonder bang te zijn dat je de boel aan diggelen rijd.
Ik heb 'm gekocht ! 

Gefeliciteerd met de aanschaf!
Maak maar snel wat meer foto's ervan


Maak maar snel wat meer foto's ervan

-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
gefeliciteerd
blijf het egt een vette clio vinden 


Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853