ACT: Clio II

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Rémi clio ph3

Ik zou alleen achter verbreders monteren, en dan kun je ook best iets breder gaan dan 5 mm maar het klopt wel dat de lagers dan sneller verslijten! Voor zou ik zorgen dat ik het hart van de velg op het hart van het lager zou houden ivm krachten op de ophanging en stuur stangen enz. Hier zijn trouwens al een hoop topics over! even zoeken :wink:
One clio to rule them all
Stefan S.

Rémi clio ph3 schreef: Hier zijn trouwens al een hoop topics over! even zoeken :wink:
Yup, ik heb ze allemaal gelezen :wink: . Conclusie alle topics: wiellagers gaan sneller slijten (iets wat ik voor lief neem), maar ik lees niet of er gevaren aanzitten en of de wegligging negatief wordt beïnvloedt. De topics zijn overigens niet echt recent meer en men die spoorverbreders zijn gaan gebruiken hebben geen feedback gegeven over hun ervaringen, vandaar mijn vraag :D
Maus

De plaatsing van 't wiel t.o.v. de wielophanging is wel degelijk van belang en staat per type auto vast. Wijk je hier te veel van af, dan heeft dat (nadelige) gevolgen in de rij-eigenschappen.
Ik ken iemand die een setje velgen gekocht had met een te groot afwijkende ET-waarde, hij heeft binnen no-time z'n oude velgen er weer terug opgelegd omdat 't met de nieuwe velgen geen rijden was.
Stefan S.

Onder het motto, "niet geschoten is altijd mis" toch even deze vraag. Heeft iemand toevallig een schema of iets dergelijks liggen hoe ik Clio II fase II achterlichten aan moet sluiten in een Clio II fase I ?Ik ben gisteren al even bezig geweest, maar het is niet gelukt omdat mijn voltmeter de geest heeft gegeven.
Sander2

Stefan S. schreef:Onder het motto, "niet geschoten is altijd mis" toch even deze vraag. Heeft iemand toevallig een schema of iets dergelijks liggen hoe ik Clio II fase II achterlichten aan moet sluiten in een Clio II fase I ?Ik ben gisteren al even bezig geweest, maar het is niet gelukt omdat mijn voltmeter de geest heeft gegeven.
Heeft P@TB@D dat niet gedaan? Wellicht heeft hij info?
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb ooit eens vaag ergens gehoord "nou krijg ik waarschijnelijk een hoop reacties" Dat bij het veroorzaken van een ongeluk je eventueel schuldig kan worden bevonden als je spoorverbreders gemonteerd heb, zoals ik al zei heb kan ik het me maar vaag herrineren en kan ik het me niet echt voorstellen,maar dacht ik post het toch ff en wacht ff op reacties :)
5gt8vturbo

lijkt me ook sterk! ze zijn wel apk afkeur en je kan er een boete voor krijgen. ik heb ze op een vijf zitten zowel voor als achter. en het rijdt wel fijn je stuurt een stuk directer.

en je kan ze ook goedkoper halen (universele)maar dan komen er nog bouten bij van 2,50 per stuk en centreer ringen van 19 euro per twee (dat vergeten ze er bij te vertellen). mijn advies haal ze bij biesheuvel.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Als ze, zoals 5gt8vturbo zegt, illegaal zijn (je kan er een boete voor krijgen) en niet er onder mogen zitten is het inderdaad heel goed mogelijk dat de autoverzekering zegt dat je auto niet staat opgegeven bij hun zoals hij is. Hierop KAN de verzekering beslissen dat er niet wordt uitgekeerd!
Het is natuurlijk niet zo dat je niet schuldig bent aan een ongeluk en dan wel opeens als schuldige wordt aangemerkt.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:Als ze, zoals 5gt8vturbo zegt, illegaal zijn (je kan er een boete voor krijgen) en niet er onder mogen zitten is het inderdaad heel goed mogelijk dat de autoverzekering zegt dat je auto niet staat opgegeven bij hun zoals hij is. Hierop KAN de verzekering beslissen dat er niet wordt uitgekeerd!
Het is natuurlijk niet zo dat je niet schuldig bent aan een ongeluk en dan wel opeens als schuldige wordt aangemerkt.
Duidelijk (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Vandaag in een Clio II DCi gereden, maar viel beetje tegen eigenlijk :S zowel prestaties als wegligging had beter verwacht
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Stefan S.

Vraagje, de bovenstaande rode licht, die brandt toch als je de mistlampen aandoet? Ik ben namelijk effe bezig om fase II lampen in een fase I te zetten, maar snap effe niet welke functie deze heeft :D
Wie o wie?

[img]http://www.rbcartuning.nl/cmt/img_uploa ... ichten.jpg[/img]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

das remlicht
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Robert-Jan

moet je aan Maro V vragen die heeft deze achterlichten in zijn Clio
VLK Groep
Stefan S.

Sorry, ik zal effe duidelijker zijn. Het zijn dus originele fase II achterlichten. Remlicht is het volgens mij niet, want dat is het onderste lampje. Is tevens het gewone licht en gaat feller branden als je remt :D
Ik denk zelf het misticht, maar zoek effe een bevestiging daar ik geen prik meet :wink:
Robert-Jan

zijn idd de mistlichten
VLK Groep
Stefan S.

Dank je, Robert Jan. Ik ga weer effe verder prutsen :D
Stefan S.

Zucht, ik krijg het niet voor elkaar :( .Tis net een kerstboomverlichting, alles flikkert en brandt |: . Dan maar een afspraak maken bij de Reno dealer :D
Robert-Jan

Je moet ff informeren bij Patbad die heeft ook phase 2 achterlichten in een phase 1 gemonteerd en geloof dat hij 2 draadjes omgewisseld heeft weet dit niet zeker.
VLK Groep
Haas
Car: Megane RS

mayb tip: mistlicht zit OF links OF aan beide zijden...
Stefan S.

P@tb@t reeds gemaild maar die wist het ook niet meer en mistlicht zit alleen links. 2 draadjes maar, das gemakkelijk....nu alleen nog weten welke :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Clio II heeft ze aan beide zijden

flikkert de boel? massa!
Maus

Dat wilde ik net zeggen. 1 van de aansluitingen zit verkeerd.
Volgens mij heeft de phase 1 (of 2, weet 't niet meer) ook totaal 1 lampje meer in de beide units dan bij de andere phase.
Stefan S.

Jongens, het is gelukt >-) . Duurde effe, maar het is zeker de moeite waard :p
B@ste

[img]http://img124.imageshack.us/img124/103/sta603468wj.jpg[/img]

Hello,

dit is mijn Clio, voorlopig toch, is nog niet veel aan, enkel 17" velgen en 30 mm verlaagd
Remco T.
Contacteer:

heeel netjes hoor :D 17" rules :P ghehe
B@ste

Stefan S. schreef:Vraagje, de bovenstaande rode licht, die brandt toch als je de mistlampen aandoet? Ik ben namelijk effe bezig om fase II lampen in een fase I te zetten, maar snap effe niet welke functie deze heeft :D
Wie o wie?

hoeveel kosten deze? ongeveer? om een gedacht te hebben
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Stefan S. schreef:Jongens, het is gelukt >-) . Duurde effe, maar het is zeker de moeite waard :p
toch zoals ik ut zei?? Je moet ook geen draden doorknippen he :wink: :p
Stefan S.

P@TB@D schreef:
Stefan S. schreef:Jongens, het is gelukt >-) . Duurde effe, maar het is zeker de moeite waard :p
Gehehe, ik heb het mooi hersteld. Je lijstje klopte niet helemaal, maar was een grote stap in de richting (Y) . Nogmaals bedankt :beer:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

B@ste schreef:[img]http://img124.imageshack.us/img124/103/sta603468wj.jpg[/img]

Hello,

dit is mijn Clio, voorlopig toch, is nog niet veel aan, enkel 17" velgen en 30 mm verlaagd
Erg nette Clio, mooie velgen ook, niet gek apart maar zeker mooi :worship:
Marco V

B@ste schreef:
Stefan S. schreef:Vraagje, de bovenstaande rode licht, die brandt toch als je de mistlampen aandoet? Ik ben namelijk effe bezig om fase II lampen in een fase I te zetten, maar snap effe niet welke functie deze heeft :D
Wie o wie?

hoeveel kosten deze? ongeveer? om een gedacht te hebben
kijk eens op deze site daar heb ik ze ook vandaan kosten nu E 149,-

http://www.rbcartuning.nl/maandspecial.php
Bomaster

[img]http://img263.imageshack.us/img263/7012/marcclio0mp.jpg[/img]
Dit is mijn Clio 1.4 16V van Januari 2005

Nu 17 inch Barracuda velgen en 4 cm verlaagd
Stefan S.

Mooie clio en nette velgen (Y)
Remon

Heeft er iemand toevallig foto's van de huidige clio v6 in het zwart???
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Stefan S. schreef:
P@TB@D schreef:
Gehehe, ik heb het mooi hersteld. Je lijstje klopte niet helemaal, maar was een grote stap in de richting (Y) . Nogmaals bedankt :beer:
ja ik weet ut mijn remlicht zit nu bovenin, hoe heb jij ut nu zitten dan?
Plaats reactie