ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
mike16v

Euro ongelood komt door de jongste prijsverhoging op een adviesprijs 1,479 euro, super op 1,533 euro en diesel op 1,125 euro.

GEKKEN! :@
peter5GTTurbo
Contacteer:

Vandaag 1,56 voor een litertje super.
Echt belachelijk... Heb trouwens geen idee voor welk bedrag ik heb getankt.
Schrok al van de literprijs.
Calle

Gisteren bij de esso express in maastricht nog "gewoon" 1,35 nog wat betaald voor een liter euro 95. 500 Meter verder zit de Total en die vraagt er 10 ct meer voor, zou die nog een klant zien?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

gister bij de BP (23:30 ;) ) voor 1.41 (euro 95)
maar das met de tankpas van de zaak, dat doet zowieso weinig pijn
van de week de GTT weer es tanken (superplus). dat zal wel zeer doen.
Maus

Hoe lang laat de automobilist dit nog toe?
Het is toch van de gekken dat we nu bijna (omgerekend) 3,50 oud Hollandsche gulden de liter moeten betalen! :evil: Ten opzichte van een jaar of 6 geleden is dat een stijging van 100%!!!
catscan

ja kan beter op gas gaan rijen :(

kut benzine is zelfs over de grens hier al duur :S
Steven
Car: M536

Sja ik rij er niet minder om, ik ga ook niet zuiniger proberen te rijden. Ik slik maar gewoon als ik sta af te rekenen en denk er maar niet meer aan.

Je kan er toch nix tegen doen... en extreme prijsdalingen zie ik niet gebeuren.
Maus

Als iedereen er zo over denkt, dan weet je zeker dat er nix aan zal veranderen.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Er kan echt wel wat veranderen, inderdaad... Laten we eerst Shell maar eens boycotten, dan gaan de prijzen vanzelf naar beneden. Wedden? :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Merijn schreef:Er kan echt wel wat veranderen, inderdaad... Laten we eerst Shell maar eens boycotten, dan gaan de prijzen vanzelf naar beneden. Wedden? :)
Shell boycotten doe ik al ;)
nu de rest van nederland nog :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Er kan echt wel wat veranderen, inderdaad... Laten we eerst Shell maar eens boycotten, dan gaan de prijzen vanzelf naar beneden. Wedden? :)

dat is zo kortzichtig, dat helpt geen ene zak dat boycotten

als er geld af moet, moet je bij de overheid zijn, die vangt de meeste centen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Car: M536

Ik tank nooit bij shell, die hebben geen 98 en al helemaal geen gelood :p
pierre

misschien kunnen we dit topic locken, alle statements zijn al tig keer herhaald en de prijs stijgt nog door.

ik adviseer een nieuw topic :

benzineprijs alweer goedkoper
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

daar post niemand in :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
clio 1.4 16v look
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:

dat is zo kortzichtig, dat helpt geen ene zak dat boycotten

als er geld af moet, moet je bij de overheid zijn, die vangt de meeste centen

Dan maar in Belgie gaan tanken?
TMC16v

Ik kan het amper meer opbrengen om me 19 te stoken, Daar gebruik ik hem eigenlijk alleen maar voor het hoogst noodzakelijke :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

(illusiemode aan) ach met deze benzineprijzen hoop ik dat het wat rustiger wordt op de weg (illusiemode uit)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jan-Geert (Momentsleutel)

rijd haast niks meer met de benzine autos , alleen maar met de LPG autos dat is nog wat te doen...
Merijn
Über-Spammer

@Erik... Dat mag dan wel kortzichtig klinken en het klopt ook dat de overheid het meeste geld wegkaapt, maar er is in Nederland geen marktwerking als het om brandstof gaat. En dat gaat er echt wel komen als niemand meer bij de marktleider gaat tanken. Die gaat zijn prijzen verlagen op den duur. Er zijn al meer voorbeelden in het buitenland van deze manier van werken. Het kan dus blijkbaar wel!

Je hoeft van de overheid niet te verwachten dat er accijnzen af gaan. Zo werkt dat gewoon niet! Zeker niet in economisch matige tijden. :( Laten we eerst 50% van de ambtenaren maar eens ontslaan en efficienter gaan werken, zoals dat in elk bedrijf gebeurt. Dan het geld wat we overhouden maar eens terug gaan geven aan de consument. Daar hebben we een stuk meer aan... Maar ja, jij en ik weten allebei dat dat nooit zal gebeuren. Nederland is gewoon ziek op dat gebied. En ik zie niet dat de huidige regering hier iets aan gaat doen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Merijn schreef:@Erik... Dat mag dan wel kortzichtig klinken en het klopt ook dat de overheid het meeste geld wegkaapt, maar er is in Nederland geen marktwerking als het om brandstof gaat. En dat gaat er echt wel komen als niemand meer bij de marktleider gaat tanken. Die gaat zijn prijzen verlagen op den duur. Er zijn al meer voorbeelden in het buitenland van deze manier van werken. Het kan dus blijkbaar wel!

Je hoeft van de overheid niet te verwachten dat er accijnzen af gaan. Zo werkt dat gewoon niet! Zeker niet in economisch matige tijden. :( Laten we eerst 50% van de ambtenaren maar eens ontslaan en efficienter gaan werken, zoals dat in elk bedrijf gebeurt. Dan het geld wat we overhouden maar eens terug gaan geven aan de consument. Daar hebben we een stuk meer aan... Maar ja, jij en ik weten allebei dat dat nooit zal gebeuren. Nederland is gewoon ziek op dat gebied. En ik zie niet dat de huidige regering hier iets aan gaat doen.
die economische matige tijden is ook slap gelul, de bedrijven maken nog steeds een behoorlijke winst
het probleem is dat de een nog harder roept dan de ander dat het slecht gaat en zo maken ze elkaar helemaal gek
kijk er maar eens diverse jaar en winstcijfers op na.
zo slecht gaat het helemaal niet
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

Nee precies.

Wat zijn we allemaal arm en wat hebben we weinig te besteden. Vrijwel iedereen een auto onder de kont, 2x per maand royaal op stap, merkkleren etc.

Nee, slecht gaat het zeker niet. We willen alleen steeds beter.

En dat niet meer tanken bij de Shell of Esso vind ik Bullshit, de marge is al immens klein, de kleine onbemande tankstations lachen zich dan echt kapot, als je dat gaat doen. En worden die dan goedkoper? Haha, ze zijn wel goed, maar niet gek :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:(illusiemode aan) ach met deze benzineprijzen hoop ik dat het wat rustiger wordt op de weg (illusiemode uit)
wat ik vandaag even gemerkt heb is dat het niet rustiger op de weg is, integendeel, maar wel dat mensen rustiger rijden (op een 1 baans autoweg, N34) dus met een gangetje van 70 terwijl je 100 mag daaro, ik werd dus echt helemaal gek :lol:

toch belachelijk dat je bewust langzamer gaat rijden dan de vrachtwagens/caravans/aanhangers (N)

ik heb een paar keer gebruik gemaakt van de mooie inhaalkansen, lekker veel ruimte om in te halen, en toen ik even later dan achter een lange rij vrachtwagens reed, reed ik dus harder dan toen ik achter een rij personenauto's vastzat. (S)

of het echt met de benzineprijs te maken heeft betwijfel ik, misschien vervelen zondagsrijders zich door de week en gaan ze dus maar noodgedwongen de Nederlandse wegen wat vaker onveilig maken :D :D

wat ook wel opvalt de laatste tijd, dat ik 1 van de weinigen ben die op de snelwegen nog gewoon 120 of iets meer rijd, eerder als ik zeg 140 reed op bijv. de A37 naar Hoogeveen werd ik nog veelvuldig voorbijgevlogen door dikke zakenauto's die nog wel 30 km harder gingen, nu ben ik degene die iedereen voorbijvliegt omdat ze allemaal 100 hooguit 110 rijden

(de sjappen :lol: )

maar ff serieus: geen goede ontwikkeling, 70 op de autoweg, 't moet niet gekker worden, echt veiliger word het er ook niet van want straks gaan de trucks de luxe auto's inhalen (N)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
pierre

riel zegt :
Wat zijn we allemaal arm en wat hebben we weinig te besteden. Vrijwel iedereen een auto onder de kont, 2x per maand royaal op stap, merkkleren etc.

ik moet het doen met € 501,20 UWV geld van 22 Juli tot 18 september.
meer krijg ik niet, wel een zootje rekeningen.
-dus auto staat stil.
Patrick L.

om het een en ander te kunnen doen aan de hoge brandstofprijzen in NL is het "kwartje van Kok" teruggeven aan de burgers, als het Kabinet dat eens zou doen, is er al een begin, enige wat ze nu doen is de accijnzen op brandsof niet verhogen het komende jaar.
5gt8vturbo

het is hier nou al 41 pagina`s dezelfde discussie en we blijven allemaal als makke schapen betalen en klagen, bij de volgende verkiezingen stemmen we weer allemaal het zelfde en zullen de benzineprijzen weer gaan stijgen. Deze problemen zie je overal in nederland want echt niet alleen de benzine wordt duurder, ook het openbaar vervoer, verzekeringen etc, maar de regering moet wat met alle mistappen die ze maken. bouwfraude(miljoenen verloren belastingsgeld), hsl(komt die ooit nog af?), imigratiebeleid(waarom uitgeproceerde azielzoekers hier nog 5 jaar laten zitten uitbetalen en dan toch laten blijven? laat ze dan gelijk blijven en stop het geld in intergratie het is gewoon zielig voor die mensen zelf en kost klauwen met geld), etc.

ik merk het nog steeds niet hoor dat ik een bacootje minder kan drinken, als de benzine 2 cent stijgt (op een volle tank is dat dus een euro) ik las dat van af het invoeren van de euro de benzine 30 euro cent was gestegen per liter! dat is dus 15 euro per tank. in vergelijking de merkleding die ik kocht (voordat ik renault reed :lol: ) is 150% gestegen en dat is niet omdat mensen het geld waard vinden maar omdat ze als makke schapen achter de kudde aanlopen en toch overal voor betalen en dan komen ze thuis en dan gaan ze zitten klagen.
NielsT

Dus wat wil je er mee zeggen? Jij loopt er ook achteraan (net als ik), Ok als heel autorijdend nederland niet meer zou tanken dan kan je iets bereiken. Maar dat krijg je nooit voor elkaar, ten eerst omdat er altijd mensen blijven rijden omdat het hen niets uitmaakt hoe duur het is (auto vd zaak) en ten tweede is het niet te organiseren, dus blijft er 1 ding over is een eigen partij oprichten :lol: (ga je denk wel scoren) :)
5gt8vturbo

ja precies we zijn allemaal de kudde dieren, maar voor een eigen partij. .............. dan hoef ik ook niet meer zelf de benzine te betalen want dan krijg ik een lease auto van de partij met chauffeur........

nee maar serieus. tuurlijk is het belachelijk dat de prijzen zo hoog zijn en niemand doet er wat aan. en we blijven allemaal maar lekker tanken. je wil/ kan er niks aan doen dus waarom klagen? dat is eigenlijk wat ik er mee wil zeggen.
Merijn
Über-Spammer

Als we allemaal stoppen met klagen zal er helemaaaal niks gebeuren, want dan denken ze in Den Haag dat ze alles maar kunnen maken. :)
ARNO16V
Contacteer:

pierre schreef:riel zegt :

ik moet het doen met € 501,20 UWV geld van 22 Juli tot 18 september.
meer krijg ik niet, wel een zootje rekeningen.
-dus auto staat stil.
Ik zit sinds kort in het zelfde schuitje jammer genoeg, en dat is omdat het bedrijf waar ik werk is samen gegaan met een ander bedrijf, omdat ze anders binnen een korte tijd niet meer zouden bestaan en het gevolg hiervan is dat er zo'n beetje 20 mensen op straat staan, en 2 weken later (nu dus) sta ik ook op straat omdat ze geen nieuwe contracten meer mogen afsluiten.
Conclusie: zo supergoed gaat het nog steeds niet met de economie, mensen kopen nog wel maar gaan bijvoorbeeld nu voor de goedkoopste radio ipv een wat luxere/duurdere.
En ik ken zat mensen die bij huis lopen op dit moment en dan is dat niet wegens vakantie.

Maar ik zal nu ophouden te klagen, ik ga maandag maar weer eens bezig met solliciteren...
5gt8vturbo

Merijn schreef:Als we allemaal stoppen met klagen zal er helemaaaal niks gebeuren, want dan denken ze in Den Haag dat ze alles maar kunnen maken. :)
kunnen ze toch ook ik heb nog geen handtekeningen acties, demonstraties of wat dan ook gezien in den haag. klagen heeft geen zin als je het niet kenbaar maakt.
5gt8vturbo

Ov-strip duur door olie
Bron: Telegraaf, 02-09-2005 06:53

AMSTERDAM - De hoge brandstofprijzen houden behalve de automobilist ook het openbaar vervoer in een wurggreep. Branchevereniging Mobis wil dat de strippenkaarten 2,67 procent duurder worden, omdat busbedrijven de hoge dieselprijzen niet kunnen doorberekenen aan hun klanten, vanwege de vaste tarieven
en voor de verandering net op het 11 nieuws: benzine wordt 3.5 cent duurder. 95 nu € 1.51
Haas
Car: Megane RS

economisch goed of slecht maakt geen reet uit...benzineprijzen zullen nooit dalen, ook niet als t goed gaat. Toen ik mijn auto net had, tankte ik een tank vol voor 33 eu, nu voor 45 eu. Ik laat m er vaker voor staan...moet ik toch eerlijk in zijn.
Riël
Über-Spammer

Sterker nog, ik vind het helemaal niet zo erg. Ik zal ook de laatste zijn die mee aktie gaat voeren. Het levert de staat wél genoeg geld op, en ergens moet het toch vandaan komen.

Wat is er dan eerlijker dan dat de mensen die met veel benzinezuipende slecht voor 't milieu zijnde bakken, gewoon MEER betalen? Ik vind 't prima. Schaaf dan wat bij aan de belastingregeling en hoppa, betalen naar gebruik is af. Niets is eerlijker dan dat.

Dat de prijs daalt is zoals haas zegt onzin, dit zal nooit gebeuren.

Is het je te duur, rij minder, neem de fiets, koop een 2e handsje op gas, etc, het kan allemaal. Je moet je een beetje aanpassen aan de tijd en samenleving waarin je leeft, niet dat de tijd en samenleving zich aanpast aan jou.

Trouwens, Den Haag doet 't zo slecht niet vind ik, het is gewoon bovengemiddeld van de nederlandse nature, dat we toch alles verkeerd vinden :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bram

Ik tank er zeker niet minder om. Het lijkt wel of het de laatste maanden juist wat harder komt. Dat komt ook omdat ik het gewoon heerlijk vind om op een lekkere zondag een stuk te rijden. En ja, als het moment daar is dat ik mijn auto moet laten staan, dan wordt het toch tijd voor wat anders denk ik.
Liquid
Contacteer:

Riël schreef:Sterker nog, ik vind het helemaal niet zo erg. Ik zal ook de laatste zijn die mee aktie gaat voeren. Het levert de staat wél genoeg geld op, en ergens moet het toch vandaan komen.

Wat is er dan eerlijker dan dat de mensen die met veel benzinezuipende slecht voor 't milieu zijnde bakken, gewoon MEER betalen? Ik vind 't prima. Schaaf dan wat bij aan de belastingregeling en hoppa, betalen naar gebruik is af. Niets is eerlijker dan dat.

Dat de prijs daalt is zoals haas zegt onzin, dit zal nooit gebeuren.

Is het je te duur, rij minder, neem de fiets, koop een 2e handsje op gas, etc, het kan allemaal. Je moet je een beetje aanpassen aan de tijd en samenleving waarin je leeft, niet dat de tijd en samenleving zich aanpast aan jou.

Trouwens, Den Haag doet 't zo slecht niet vind ik, het is gewoon bovengemiddeld van de nederlandse nature, dat we toch alles verkeerd vinden :)
Beetje hypocriete reactie, maar goed..

Trouwens, haas zegt niet dat de prijs zal dalen.. hij zegt juist dat hij NIET daalt.
Vroem enzo
Plaats reactie