GEKKEN!

Shell boycotten doe ik alMerijn schreef:Er kan echt wel wat veranderen, inderdaad... Laten we eerst Shell maar eens boycotten, dan gaan de prijzen vanzelf naar beneden. Wedden?
Merijn schreef:Er kan echt wel wat veranderen, inderdaad... Laten we eerst Shell maar eens boycotten, dan gaan de prijzen vanzelf naar beneden. Wedden?
Erik Olijnsma schreef:Merijn schreef:Er kan echt wel wat veranderen, inderdaad... Laten we eerst Shell maar eens boycotten, dan gaan de prijzen vanzelf naar beneden. Wedden?
dat is zo kortzichtig, dat helpt geen ene zak dat boycotten
als er geld af moet, moet je bij de overheid zijn, die vangt de meeste centen
die economische matige tijden is ook slap gelul, de bedrijven maken nog steeds een behoorlijke winstMerijn schreef:@Erik... Dat mag dan wel kortzichtig klinken en het klopt ook dat de overheid het meeste geld wegkaapt, maar er is in Nederland geen marktwerking als het om brandstof gaat. En dat gaat er echt wel komen als niemand meer bij de marktleider gaat tanken. Die gaat zijn prijzen verlagen op den duur. Er zijn al meer voorbeelden in het buitenland van deze manier van werken. Het kan dus blijkbaar wel!
Je hoeft van de overheid niet te verwachten dat er accijnzen af gaan. Zo werkt dat gewoon niet! Zeker niet in economisch matige tijden.Laten we eerst 50% van de ambtenaren maar eens ontslaan en efficienter gaan werken, zoals dat in elk bedrijf gebeurt. Dan het geld wat we overhouden maar eens terug gaan geven aan de consument. Daar hebben we een stuk meer aan... Maar ja, jij en ik weten allebei dat dat nooit zal gebeuren. Nederland is gewoon ziek op dat gebied. En ik zie niet dat de huidige regering hier iets aan gaat doen.
wat ik vandaag even gemerkt heb is dat het niet rustiger op de weg is, integendeel, maar wel dat mensen rustiger rijden (op een 1 baans autoweg, N34) dus met een gangetje van 70 terwijl je 100 mag daaro, ik werd dus echt helemaal gekLuco/Alpine-racer schreef:(illusiemode aan) ach met deze benzineprijzen hoop ik dat het wat rustiger wordt op de weg (illusiemode uit)
Ik zit sinds kort in het zelfde schuitje jammer genoeg, en dat is omdat het bedrijf waar ik werk is samen gegaan met een ander bedrijf, omdat ze anders binnen een korte tijd niet meer zouden bestaan en het gevolg hiervan is dat er zo'n beetje 20 mensen op straat staan, en 2 weken later (nu dus) sta ik ook op straat omdat ze geen nieuwe contracten meer mogen afsluiten.pierre schreef:riel zegt :
Wat zijn we allemaal arm en wat hebben we weinig te besteden. Vrijwel iedereen een auto onder de kont, 2x per maand royaal op stap, merkkleren etc.
ik moet het doen met 501,20 UWV geld van 22 Juli tot 18 september.
meer krijg ik niet, wel een zootje rekeningen.
-dus auto staat stil.
kunnen ze toch ook ik heb nog geen handtekeningen acties, demonstraties of wat dan ook gezien in den haag. klagen heeft geen zin als je het niet kenbaar maakt.Merijn schreef:Als we allemaal stoppen met klagen zal er helemaaaal niks gebeuren, want dan denken ze in Den Haag dat ze alles maar kunnen maken.
en voor de verandering net op het 11 nieuws: benzine wordt 3.5 cent duurder. 95 nu 1.51Ov-strip duur door olie
Bron: Telegraaf, 02-09-2005 06:53
AMSTERDAM - De hoge brandstofprijzen houden behalve de automobilist ook het openbaar vervoer in een wurggreep. Branchevereniging Mobis wil dat de strippenkaarten 2,67 procent duurder worden, omdat busbedrijven de hoge dieselprijzen niet kunnen doorberekenen aan hun klanten, vanwege de vaste tarieven
Beetje hypocriete reactie, maar goed..Riël schreef:Sterker nog, ik vind het helemaal niet zo erg. Ik zal ook de laatste zijn die mee aktie gaat voeren. Het levert de staat wél genoeg geld op, en ergens moet het toch vandaan komen.
Wat is er dan eerlijker dan dat de mensen die met veel benzinezuipende slecht voor 't milieu zijnde bakken, gewoon MEER betalen? Ik vind 't prima. Schaaf dan wat bij aan de belastingregeling en hoppa, betalen naar gebruik is af. Niets is eerlijker dan dat.
Dat de prijs daalt is zoals haas zegt onzin, dit zal nooit gebeuren.
Is het je te duur, rij minder, neem de fiets, koop een 2e handsje op gas, etc, het kan allemaal. Je moet je een beetje aanpassen aan de tijd en samenleving waarin je leeft, niet dat de tijd en samenleving zich aanpast aan jou.
Trouwens, Den Haag doet 't zo slecht niet vind ik, het is gewoon bovengemiddeld van de nederlandse nature, dat we toch alles verkeerd vinden