graag gedaan, heb je er nog meer nodig?peter5GTTurbo schreef:Dat zou dan wel verklaren dat mijn achterremmen het idd niet deden op de brug.slash schreef:een garage zei tegen mij dat die renaults een soort beveiliging hebben als ze met '' de voetjes van de vloer zijn'' dat dan de achterremmen t niet doen, klopt dit???
Vind het allen best vaag waarom ze het dan niet zouden doen.
Had die hier ook een verklaring voor ??
ps: Nog bedankt voor de foto`s.
[GTTurbo]Jop's phase I chargecooled project
bedankt voor de uitleg.... hoe lang duurt t voordat je remmen lekker remmen, ik heb alles nieuw , maar echt heel goed remmen doet ie nog niet~Haas~ schreef:omdat de remdrukverdeler dan zo ver is uitgerekt dat hij de remleidingen voor de achteras afsluit. Kortom, hoe dieper je inveert, hoe meer gewicht er op zou liggen (verlagen niet meegeteld) en hoe harder je achterop kunt remmen. Dus hoe dieper je inveert, hoe meer remdruk er op de achteras komt te staan doordat de verdeler verder opengedrukt wordt. Met verlagen houd je de remdrukverdeler voor de gek, dus pas daar wel mee op..
dat zou niet te lang mogen duren, na een goede proefrit zou je toch al lekker moeten kunnen remmen, trapt je pedaal diep?? mischien zit er gewoon nog een beetje lucht in je systeem en remt ie daarom niet goed
R5GTT. Drive it like you stole it
zo als ik al eens gepost had hebben wij om men werk ook zo een ontlucht aparaatje wat jij gebruikt had, maar mijn ervaring is dat dat toch niet helemaal lekker werkt. dus kan je ze beter gewoon effe ontluchten door effe iemand op de rem te laten trappen
R5GTT. Drive it like you stole it
ja idd, wij gebruikte m ook alleen om de olie eruit te zuigenpaz-maniac schreef:zo als ik al eens gepost had hebben wij om men werk ook zo een ontlucht aparaatje wat jij gebruikt had, maar mijn ervaring is dat dat toch niet helemaal lekker werkt. dus kan je ze beter gewoon effe ontluchten door effe iemand op de rem te laten trappen
ik denk denk alleen dat we de lager rechts achter hebben gemold met het in- en uitpersen, ik heb nl. een schrapend geluid rechts achter, als ik links de bocht omga....
iemand ervaring??
kan je een lager kapot persen?????
iemand ervaring??
kan je een lager kapot persen?????
geen lucht in je hoofdremcilinder zitten toevallig? dan kun je ontluchten op je nippels wat je wil, maar dan gaat t niet werken...slash schreef:ja hij gaat redelijk diep, dus maar weer es ontluchten maar....
beste zou je dan effe een aparaatje moeten regelen dat druk op je remvloeistof zet en er gelijk nieuwe vloeistof in perst, dat werkt echt perfect. daar krijg je elke auto 100 % goed mee ontlucht. als je zegt dat je maatje ook monteur is kan hij dat wel effe voor je regelen mischien
R5GTT. Drive it like you stole it
Met het eruit persen duw je ze zo goed als altijd kapot, aangezien je niet echt tegen de buitenste mantel kan duwen, daar zit je schijf voor. Nieuwe schijven achter = nieuwe lager... Vervelend systeem.slash schreef:kan je een lager kapot persen?????
Ook even nieuwe moeren erop zetten als je wil dat je wiel weer een ton erop blijft zitten.
Carb tijd!!!
alleen heb ik wat hulp nodig om alles aan te sluiten..
voor de duidelijkheid heb ik even een paar pics. met nummers gemaakt...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb3.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb4.JPG[/img]
1. autom. choke, gaat daar mijn koelvloiestof doorheen?
2. afgesloten spruitstukvoorverwarming????
3. .....
4. brandstof toevoer denk ik
5. geen idee
6. geen idee
7. op mn contact?
alleen heb ik wat hulp nodig om alles aan te sluiten..
voor de duidelijkheid heb ik even een paar pics. met nummers gemaakt...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb3.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb4.JPG[/img]
1. autom. choke, gaat daar mijn koelvloiestof doorheen?
2. afgesloten spruitstukvoorverwarming????
3. .....
4. brandstof toevoer denk ik
5. geen idee
6. geen idee
7. op mn contact?
heeft iemand misschien de origineele kleurcode van mij auto, hij is de standaard kleur, geloof dat t vulkaanrood heet.... iets met een 7 geloof ik




Laatst gewijzigd door slash op zo 11 sep 2005 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
3 is vacuum voor de ontsteking en de dumpvalve. die andere gat is voor de remdruk bekrachtiger.
1 klopt
2 klopt
4 lijkt mij ook de benzine toevoer.
5 en 6 zijn voor de luchtdruk toevoer die zitten ook op de orginele carb kijk maar eens.
7 is misschien gaslos schakelaar. bij gaslos benzine dicht.
1 klopt
2 klopt
4 lijkt mij ook de benzine toevoer.
5 en 6 zijn voor de luchtdruk toevoer die zitten ook op de orginele carb kijk maar eens.
7 is misschien gaslos schakelaar. bij gaslos benzine dicht.
4 is benzine toevoer
5 is benzine retour
6 is luchtdrukaansluiting
7 zijn afsluiters die via je contact geschakeld moeten worden (contact aan spanning er op)
5 is benzine retour
6 is luchtdrukaansluiting
7 zijn afsluiters die via je contact geschakeld moeten worden (contact aan spanning er op)
spruitstukkies maak ik kant en klaar voor deze webers .
is een dubbele van een lancia met 2 32mm gaskleppen
is een dubbele van een lancia met 2 32mm gaskleppen
is momenteel moeilijk aan te komen en als iets slecht verkrijgbaar is is de prijs automatisch ook hoger.
verder moet je er goed opletten dat je er wel eentje van een turbomotor af hebt
verder moet je er goed opletten dat je er wel eentje van een turbomotor af hebt
ja idd anders spuit er overal benzine op je blok als er druk op komt.....mark 5t schreef:is momenteel moeilijk aan te komen en als iets slecht verkrijgbaar is is de prijs automatisch ook hoger.
verder moet je er goed opletten dat je er wel eentje van een turbomotor af hebt
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMG_1710.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMG_1711.JPG[/img]
wel wat anders he ipv. dat standaard mini inlaatje.... haha
jazeker,paz-maniac schreef:heb je ook al wat gemaakt/laten maken om de turbo slang op aan te sluiten boven op de carb???![]()
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMG_1255.JPG[/img]
hoe zit het eigenlijk met dit ding, waar sluit ik wat op aan....????
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/drukreg..JPG[/img]
1. geen idee!!!
2.
3.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/drukreg..JPG[/img]
1. geen idee!!!
2.
3.
1: drukslang onder de gasklep
2:bezine aanvoer
3:bezine naar carb.
Maar er moet ook nog een retour op naar je tank??
Even over je carb, gaat er geen lucht ontsnappen langs die stang van je chocke? Dat is nooit druk dicht volgens mij. Ik heb die ook verwijderd bij mij toen.
gr s
nder
2:bezine aanvoer
3:bezine naar carb.
Maar er moet ook nog een retour op naar je tank??
Even over je carb, gaat er geen lucht ontsnappen langs die stang van je chocke? Dat is nooit druk dicht volgens mij. Ik heb die ook verwijderd bij mij toen.
gr s

Je kunt beter die orginele gebruiken denk.paz-maniac schreef:dat is een brandstof druk regelaar, die sluit je aan ipv de origenele regelaar die rechts onder de motorkap op je kokerbalk gemonteerd zit
gr s

hij komt wel van een turbo motor af, dus ik denk dat t wel gaatSander schreef:1: drukslang onder de gasklep
2:bezine aanvoer
3:bezine naar carb.
Maar er moet ook nog een retour op naar je tank??
Even over je carb, gaat er geen lucht ontsnappen langs die stang van je chocke? Dat is nooit druk dicht volgens mij. Ik heb die ook verwijderd bij mij toen.
gr snder

waarom beter de originele??Sander schreef:Je kunt beter die orginele gebruiken denk.paz-maniac schreef:dat is een brandstof druk regelaar, die sluit je aan ipv de origenele regelaar die rechts onder de motorkap op je kokerbalk gemonteerd zit
gr snder


ok jongens, nu ff wat anders... ik ben op zoek naar een set veren en schokbrekers...
ik heb deze gezien
http://www2.mbcarperformance.nl/catalog ... 08b265ec5f
http://www2.mbcarperformance.nl/catalog ... 08b265ec5f
iemand ervaring of tips, ik heb ongeveer 500 eu te spenderen
ik heb deze gezien
http://www2.mbcarperformance.nl/catalog ... 08b265ec5f
http://www2.mbcarperformance.nl/catalog ... 08b265ec5f
iemand ervaring of tips, ik heb ongeveer 500 eu te spenderen
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
MM, ik kan ze volgens mij een stuk goedkoper leveren, die konis en veren (Merwede)..
Zie geen aansluiting van de retour leiding? En die heb je nodig anders is je pomp zo dood denk ik.slash schreef:waarom beter de originele??Sander schreef:Je kunt beter die orginele gebruiken denk.paz-maniac schreef:dat is een brandstof druk regelaar, die sluit je aan ipv de origenele regelaar die rechts onder de motorkap op je kokerbalk gemonteerd zit
gr snder
![]()
gr s

leg eens uit steven want ik heb ook zòn carb project