[GTTurbo]Jop's phase I chargecooled project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

peter5GTTurbo schreef:
slash schreef:een garage zei tegen mij dat die renaults een soort beveiliging hebben als ze met '' de voetjes van de vloer zijn'' dat dan de achterremmen t niet doen, klopt dit???
Dat zou dan wel verklaren dat mijn achterremmen het idd niet deden op de brug.
Vind het allen best vaag waarom ze het dan niet zouden doen.
Had die hier ook een verklaring voor ??

ps: Nog bedankt voor de foto`s.
graag gedaan, heb je er nog meer nodig?
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

~Haas~ schreef:omdat de remdrukverdeler dan zo ver is uitgerekt dat hij de remleidingen voor de achteras afsluit. Kortom, hoe dieper je inveert, hoe meer gewicht er op zou liggen (verlagen niet meegeteld) en hoe harder je achterop kunt remmen. Dus hoe dieper je inveert, hoe meer remdruk er op de achteras komt te staan doordat de verdeler verder opengedrukt wordt. Met verlagen houd je de remdrukverdeler voor de gek, dus pas daar wel mee op..
bedankt voor de uitleg.... hoe lang duurt t voordat je remmen lekker remmen, ik heb alles nieuw , maar echt heel goed remmen doet ie nog niet
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dat zou niet te lang mogen duren, na een goede proefrit zou je toch al lekker moeten kunnen remmen, trapt je pedaal diep?? mischien zit er gewoon nog een beetje lucht in je systeem en remt ie daarom niet goed
R5GTT. Drive it like you stole it
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja hij gaat redelijk diep, dus maar weer es ontluchten maar....
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zo als ik al eens gepost had hebben wij om men werk ook zo een ontlucht aparaatje wat jij gebruikt had, maar mijn ervaring is dat dat toch niet helemaal lekker werkt. dus kan je ze beter gewoon effe ontluchten door effe iemand op de rem te laten trappen
R5GTT. Drive it like you stole it
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

paz-maniac schreef:zo als ik al eens gepost had hebben wij om men werk ook zo een ontlucht aparaatje wat jij gebruikt had, maar mijn ervaring is dat dat toch niet helemaal lekker werkt. dus kan je ze beter gewoon effe ontluchten door effe iemand op de rem te laten trappen
ja idd, wij gebruikte m ook alleen om de olie eruit te zuigen
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik denk denk alleen dat we de lager rechts achter hebben gemold met het in- en uitpersen, ik heb nl. een schrapend geluid rechts achter, als ik links de bocht omga....

iemand ervaring??

kan je een lager kapot persen?????
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb je er geen nieuwe lagers ingeperst dan ?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

denk dat je dan idd een lager gesloopt hebt, beste kan je beter altijd gelijk nieuwe lagers gebruiken. eruit en erin persen gaat zelden goed
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

slash schreef:ja hij gaat redelijk diep, dus maar weer es ontluchten maar....
geen lucht in je hoofdremcilinder zitten toevallig? dan kun je ontluchten op je nippels wat je wil, maar dan gaat t niet werken...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

beste zou je dan effe een aparaatje moeten regelen dat druk op je remvloeistof zet en er gelijk nieuwe vloeistof in perst, dat werkt echt perfect. daar krijg je elke auto 100 % goed mee ontlucht. als je zegt dat je maatje ook monteur is kan hij dat wel effe voor je regelen mischien
R5GTT. Drive it like you stole it
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

slash schreef:kan je een lager kapot persen?????
Met het eruit persen duw je ze zo goed als altijd kapot, aangezien je niet echt tegen de buitenste mantel kan duwen, daar zit je schijf voor. Nieuwe schijven achter = nieuwe lager... Vervelend systeem.

Ook even nieuwe moeren erop zetten als je wil dat je wiel weer een ton erop blijft zitten.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Carb tijd!!!

alleen heb ik wat hulp nodig om alles aan te sluiten..

voor de duidelijkheid heb ik even een paar pics. met nummers gemaakt...



[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb3.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carb4.JPG[/img]

1. autom. choke, gaat daar mijn koelvloiestof doorheen?
2. afgesloten spruitstukvoorverwarming????
3. .....
4. brandstof toevoer denk ik
5. geen idee
6. geen idee
7. op mn contact?
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

heeft iemand misschien de origineele kleurcode van mij auto, hij is de standaard kleur, geloof dat t vulkaanrood heet.... iets met een 7 geloof ik


:gitar: :gitar: :gitar:
Laatst gewijzigd door slash op zo 11 sep 2005 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

3 is vacuum voor de ontsteking en de dumpvalve. die andere gat is voor de remdruk bekrachtiger.

1 klopt
2 klopt

4 lijkt mij ook de benzine toevoer.

5 en 6 zijn voor de luchtdruk toevoer die zitten ook op de orginele carb kijk maar eens.

7 is misschien gaslos schakelaar. bij gaslos benzine dicht.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

4 is benzine toevoer
5 is benzine retour
6 is luchtdrukaansluiting
7 zijn afsluiters die via je contact geschakeld moeten worden (contact aan spanning er op)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

das een mooi stukje werk, wat zijn de specs van je carb???
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

spruitstukkies maak ik kant en klaar voor deze webers .
is een dubbele van een lancia met 2 32mm gaskleppen
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zijn de lancia carb's nog een beetje te betalen, of is er gebruikt ook goed aan te komen???
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is momenteel moeilijk aan te komen en als iets slecht verkrijgbaar is is de prijs automatisch ook hoger.
verder moet je er goed opletten dat je er wel eentje van een turbomotor af hebt
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

mark 5t schreef:is momenteel moeilijk aan te komen en als iets slecht verkrijgbaar is is de prijs automatisch ook hoger.
verder moet je er goed opletten dat je er wel eentje van een turbomotor af hebt
ja idd anders spuit er overal benzine op je blok als er druk op komt.....

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMG_1710.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMG_1711.JPG[/img]

wel wat anders he ipv. dat standaard mini inlaatje.... haha
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

heb je ook al wat gemaakt/laten maken om de turbo slang op aan te sluiten boven op de carb??? :foto: :foto:
R5GTT. Drive it like you stole it
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

paz-maniac schreef:heb je ook al wat gemaakt/laten maken om de turbo slang op aan te sluiten boven op de carb??? :foto: :foto:
jazeker,

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMG_1255.JPG[/img]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

nu kom je toch wel een stuk hoger uit dan met origenele carb, of is dit gezichts bedrog??. ziet er allemaal erg netjes uit trouwens (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

hoe zit het eigenlijk met dit ding, waar sluit ik wat op aan....????


[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/drukreg..JPG[/img]


1. geen idee!!!
2.
3.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dat is een brandstof druk regelaar, die sluit je aan ipv de origenele regelaar die rechts onder de motorkap op je kokerbalk gemonteerd zit
R5GTT. Drive it like you stole it
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

1: drukslang onder de gasklep
2:bezine aanvoer
3:bezine naar carb.

Maar er moet ook nog een retour op naar je tank??

Even over je carb, gaat er geen lucht ontsnappen langs die stang van je chocke? Dat is nooit druk dicht volgens mij. Ik heb die ook verwijderd bij mij toen.

gr s :D nder
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

paz-maniac schreef:dat is een brandstof druk regelaar, die sluit je aan ipv de origenele regelaar die rechts onder de motorkap op je kokerbalk gemonteerd zit
Je kunt beter die orginele gebruiken denk.

gr s :D nder
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Sander schreef:1: drukslang onder de gasklep
2:bezine aanvoer
3:bezine naar carb.

Maar er moet ook nog een retour op naar je tank??

Even over je carb, gaat er geen lucht ontsnappen langs die stang van je chocke? Dat is nooit druk dicht volgens mij. Ik heb die ook verwijderd bij mij toen.

gr s :D nder
hij komt wel van een turbo motor af, dus ik denk dat t wel gaat

:gitar:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Sander schreef:
paz-maniac schreef:dat is een brandstof druk regelaar, die sluit je aan ipv de origenele regelaar die rechts onder de motorkap op je kokerbalk gemonteerd zit
Je kunt beter die orginele gebruiken denk.

gr s :D nder
waarom beter de originele??

:beer: :beer:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ok jongens, nu ff wat anders... ik ben op zoek naar een set veren en schokbrekers...

ik heb deze gezien

http://www2.mbcarperformance.nl/catalog ... 08b265ec5f
http://www2.mbcarperformance.nl/catalog ... 08b265ec5f

iemand ervaring of tips, ik heb ongeveer 500 eu te spenderen
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

MM, ik kan ze volgens mij een stuk goedkoper leveren, die konis en veren (Merwede)..
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

slash schreef:
Sander schreef:
paz-maniac schreef:dat is een brandstof druk regelaar, die sluit je aan ipv de origenele regelaar die rechts onder de motorkap op je kokerbalk gemonteerd zit
Je kunt beter die orginele gebruiken denk.

gr s :D nder
waarom beter de originele??

:beer: :beer:
Zie geen aansluiting van de retour leiding? En die heb je nodig anders is je pomp zo dood denk ik.

gr s :D nder
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De retour zit op de carb volgens mij. (kijk maar 2 aansluitingen)

Beetje vreemd systeem dan, want dan staat je pomp altijd op overdruk te werken.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

leg eens uit steven want ik heb ook zòn carb project
Plaats reactie