[R5 GTT] Jeroen.K's GT, Total loss.
Denk dat nieuw idd vrij prijzig zal zijn!
Vandaar dat gebruikt een betere optie is 
Klein vraagje wat voor olie gaat er std in de GTT? Dus niet wat wil jij er in, maar wat zit er std in? 10W40? Halfsyntheet? Volsyntheet?


Klein vraagje wat voor olie gaat er std in de GTT? Dus niet wat wil jij er in, maar wat zit er std in? 10W40? Halfsyntheet? Volsyntheet?
Net bij de Brezan geweest voor bouies, bougiekabels, rotor en verdeelkap...ze konden de bougiekabels niet meer leveren...? Klopt dat? Heb dat probleem nog nooit gehoord namelijk...
EN ik heb de volgende bougies meegekregen... NGK B8EVX...zijn dat de juiste voor een GTT Ph1? Wil ik toch wel graag weten voordat ik ze monteer aangezien ik op de auto nergens terug kan vinden welke ik moet hebben
EN ik heb de volgende bougies meegekregen... NGK B8EVX...zijn dat de juiste voor een GTT Ph1? Wil ik toch wel graag weten voordat ik ze monteer aangezien ik op de auto nergens terug kan vinden welke ik moet hebben

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Kabels kun je gewoon universeel kopen bij de automaterialen zaak.jeroen.k schreef:Van de bougies heb ik al gevonden.
Iemand enig idee waarom de kabels niet meer leverbaar zijn?
gewoon de lengtes meten en wel siliconen kopen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
B8EVX zijn de goeie, die heb ik er ook in
Weer wat GTT vraagjes 
1. Zoals sommigen al zagen op de meeting start hij koud niet zo lekker. Warm start hij prima en meteen. Koud start hij ook vrijwel direkt...maar slaat dan ook vrij snel weer af. Alsof hij verzuipt/niet genoeg benzine krijgt. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
2. Sinds enige tijd hoor ik (heel stilletjes) een soort ratel als ik optrek. BIj stationair gas geven iets en als de turbo opspint ook iets. ALs ik bijvoorbeeld 3000 toeren rijdt klinkt hij heel goed en hoor je niks raars. Het is ook geen hard geluid (tikkende kleppen van een 16v maakt meer herrie) maar toch ben ik benieuwd...
3. Iets algemener...vandaag bij RobertR19 even bezig geweest en kregen toen het idee om eens te kijken hoe de 15" borbetjes die hij nog heeft ligen onder mijn auto staan. Dus ik krik de auto van achter op. Draaie alle 4 de bouten uit de velg...en de velg is met geen mogelijkhedi van de schijf af te krijgen
Ik heb geschopt/gewrikt...hij kwam niet los. Dus de bouten maar weer terug gedraaid en zo gelaten...maar komt dat vaker voor dat velgen niet los willen? En wat doe ik er dan aan? 
4. klein vraagje, mijn oliedrukmeter geeft met warme motor stationair 4 bar druk aan en met rijdende warme motor bijna 6 bar druk...waar kan dat aan liggen? Als de oliedruk echt zo hoog zou zijn zo het alle gaten uit moeten spuiten lijkt me...sensor stuk?
ALvast bedankt voor de antwoorden...hehe

1. Zoals sommigen al zagen op de meeting start hij koud niet zo lekker. Warm start hij prima en meteen. Koud start hij ook vrijwel direkt...maar slaat dan ook vrij snel weer af. Alsof hij verzuipt/niet genoeg benzine krijgt. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
2. Sinds enige tijd hoor ik (heel stilletjes) een soort ratel als ik optrek. BIj stationair gas geven iets en als de turbo opspint ook iets. ALs ik bijvoorbeeld 3000 toeren rijdt klinkt hij heel goed en hoor je niks raars. Het is ook geen hard geluid (tikkende kleppen van een 16v maakt meer herrie) maar toch ben ik benieuwd...
3. Iets algemener...vandaag bij RobertR19 even bezig geweest en kregen toen het idee om eens te kijken hoe de 15" borbetjes die hij nog heeft ligen onder mijn auto staan. Dus ik krik de auto van achter op. Draaie alle 4 de bouten uit de velg...en de velg is met geen mogelijkhedi van de schijf af te krijgen


4. klein vraagje, mijn oliedrukmeter geeft met warme motor stationair 4 bar druk aan en met rijdende warme motor bijna 6 bar druk...waar kan dat aan liggen? Als de oliedruk echt zo hoog zou zijn zo het alle gaten uit moeten spuiten lijkt me...sensor stuk?
ALvast bedankt voor de antwoorden...hehe

1. trek je choke eens aanjeroen.k schreef:Weer wat GTT vraagjes
1. Zoals sommigen al zagen op de meeting start hij koud niet zo lekker. Warm start hij prima en meteen. Koud start hij ook vrijwel direkt...maar slaat dan ook vrij snel weer af. Alsof hij verzuipt/niet genoeg benzine krijgt. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
2. Sinds enige tijd hoor ik (heel stilletjes) een soort ratel als ik optrek. BIj stationair gas geven iets en als de turbo opspint ook iets. ALs ik bijvoorbeeld 3000 toeren rijdt klinkt hij heel goed en hoor je niks raars. Het is ook geen hard geluid (tikkende kleppen van een 16v maakt meer herrie) maar toch ben ik benieuwd...
3. Iets algemener...vandaag bij RobertR19 even bezig geweest en kregen toen het idee om eens te kijken hoe de 15" borbetjes die hij nog heeft ligen onder mijn auto staan. Dus ik krik de auto van achter op. Draaie alle 4 de bouten uit de velg...en de velg is met geen mogelijkhedi van de schijf af te krijgenIk heb geschopt/gewrikt...hij kwam niet los. Dus de bouten maar weer terug gedraaid en zo gelaten...maar komt dat vaker voor dat velgen niet los willen? En wat doe ik er dan aan?
4. klein vraagje, mijn oliedrukmeter geeft met warme motor stationair 4 bar druk aan en met rijdende warme motor bijna 6 bar druk...waar kan dat aan liggen? Als de oliedruk echt zo hoog zou zijn zo het alle gaten uit moeten spuiten lijkt me...sensor stuk?
ALvast bedankt voor de antwoorden...hehe

2. -
3. hout + hamer?
4. oliedrukmeters zijn niet te vertrouwen... koud stationair barretje of 4, bij rijden rond de 5. warm stationair rond de 1 tot 2. rijdend rond de 5. licht aan en uit wil ook nog wel eens een barretje schelen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Choke helpt niet
Met choke starten wil wel redelijk...maar slaat die de eerst keer ook vaak weer af...terwijl hij warm start en loopt 
Hout plus hamer is wel een chil idee idd
Lampen maakt niks uit op de oliedruk meter
Weet idd dat ze niet te vertrouwen zijn en het vaak zelfs niet eens doen...maar ik vindt het wel prettig als hij (al is het maar in benadering) de druk aangeeft
Vraag me dus af of de fout eerder in de meter zelf of in de sensor te zoeken is 
(overigens staan die smokey knipperlichten wel dik op een witte 5
)


Hout plus hamer is wel een chil idee idd

Lampen maakt niks uit op de oliedruk meter



(overigens staan die smokey knipperlichten wel dik op een witte 5

de velgen idd gewoon een kwestie van bruut geweld 

-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Ja, we kijken binnenkort wel ff.jeroen.k schreef:Kopervet voor het monteren idd...ga ik zeker doenMaar goed...dan gaan we binnenkort eens rammen
Moet toch eens van die 13" af
Anders drop ik de velgen volgende week wel ff bij je.

*kuch* die oliedrukken kloppen nooit een bal van, de mijne geeft soms wel eens minder dan 0 aan 
koud 4-5 bij starten en warm 1-2 stationair is 'normaal'
Bij 120/3500rpm moet ie gewoon 3-4 aangeven.
Maargoed de mijne start op 3, zakt soms naar 0 en op de snelweg heeft ie weer tussen de 2 en 3. Ik heb wel es geprobeert om er normale waardes uit te krijgen, maar het boeit me al niet meer
En rammelen en ratelen bij het optrekken? Das gewoon GT-style, rij maar es met mij mee, zal ik es laten horen wat er ammal kan rammelen

koud 4-5 bij starten en warm 1-2 stationair is 'normaal'
Bij 120/3500rpm moet ie gewoon 3-4 aangeven.
Maargoed de mijne start op 3, zakt soms naar 0 en op de snelweg heeft ie weer tussen de 2 en 3. Ik heb wel es geprobeert om er normale waardes uit te krijgen, maar het boeit me al niet meer

En rammelen en ratelen bij het optrekken? Das gewoon GT-style, rij maar es met mij mee, zal ik es laten horen wat er ammal kan rammelen

okee danjeroen.k schreef: (overigens staan die smokey knipperlichten wel dik op een witte 5)

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
PH-83-DV R.I.P
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/k.JPG[/img]
Jeroen heeft me vandaag gebeld
Hij moest maandag voor zijn werk naar Leeuwarden.
Op de terugweg klapte er een vrouw met een Peugeot 306 vol bij hem achterop. (met ongeveer 40-50 kmph)
Hij nam de afslag Sint Nicolaasga, toen hij voor kruising stond, toen hij de vrouw al zag aankomen.
Zat een vrouwlijke collega bij hem in de auto, hij zei al, die kan nooit op tijd remmen.
Dikke klap en de R5 GTT was zo krom als een hoepel.
bank lag zelfs dubbel.
Achterklep zo krom als een hoepel.
Jeroen kreeg eerst van die vrouw de schuld
Maar de politie zei al, die achter op klap is schuldige.
Volgens Jeroen werd ze verblind door de zon.
Jeroen en zijn vrouwelijke collega hebben erg last van de nek.
Jeroen had net enigzins de 5 opgeknapt.
Groep N uitlaat systeem eronder.
Had er afgelopen zondag nog in gereden.
Dus Jeroen is nu op zoek naar een andere Carroserrie.
Had van mij net Borbet C velgen gekregen, die komen nu onder een andere 5
@forum moderators ff topic naam veranderen 5 Total loss
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/k.JPG[/img]
Jeroen heeft me vandaag gebeld
Hij moest maandag voor zijn werk naar Leeuwarden.
Op de terugweg klapte er een vrouw met een Peugeot 306 vol bij hem achterop. (met ongeveer 40-50 kmph)
Hij nam de afslag Sint Nicolaasga, toen hij voor kruising stond, toen hij de vrouw al zag aankomen.
Zat een vrouwlijke collega bij hem in de auto, hij zei al, die kan nooit op tijd remmen.
Dikke klap en de R5 GTT was zo krom als een hoepel.
bank lag zelfs dubbel.
Achterklep zo krom als een hoepel.
Jeroen kreeg eerst van die vrouw de schuld

Maar de politie zei al, die achter op klap is schuldige.
Volgens Jeroen werd ze verblind door de zon.
Jeroen en zijn vrouwelijke collega hebben erg last van de nek.
Jeroen had net enigzins de 5 opgeknapt.
Groep N uitlaat systeem eronder.
Had er afgelopen zondag nog in gereden.
Dus Jeroen is nu op zoek naar een andere Carroserrie.
Had van mij net Borbet C velgen gekregen, die komen nu onder een andere 5
@forum moderators ff topic naam veranderen 5 Total loss
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Jammer van die wagen, zit Jeroen niet echt mee met de wagens
Misschien klinkt het bot, maar kan Jeroen het zelf niet posten?
Misschien klinkt het bot, maar kan Jeroen het zelf niet posten?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
daarom eigenlijk
, zoiets post je toch binnen 1 minuut,

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
mooi balen man
robert, post ff wat foto's van de auto na de crash...als je kan en wil natuurlijk 

-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Ja, zal wel ff kijken~Haas~ schreef:robert, post ff wat foto's van de auto na de crash...als je kan en wil natuurlijk
Ben met mijn nieuwe baan inderdaad behoorlijk druk. Weinig mogelijkheid om internet te bezoeken en forums zijn al helemaal gevaarlijk omdat je al snel te lang op een pagina zit en ik wordt hier afgerekend op productiecijfers.
Heb inmiddels een andere koets gevonden. De BV-22-ZV. Zelfde kleur, jaartje jonger tussenmodel (phase 1 met watergekoelde turbo) 226.000 gelopen en technisch een wrak.
Foto's:
http://members.chello.nl/j.kok59/GTT/Gt.htm
Ik heb over 2 weken 2 weken vakantie en als de schade-expert voor die tijd langs is geweest (hoop het wel...) dan gaan we van deze 2 auto's weer 1 goede maken. Op zich is het allemaal niet zo erg, maar financieel is het allemaal wel een dikke klap.
Overigens gaat het me mn nek weer redelijk goed
Heb inmiddels een andere koets gevonden. De BV-22-ZV. Zelfde kleur, jaartje jonger tussenmodel (phase 1 met watergekoelde turbo) 226.000 gelopen en technisch een wrak.
Foto's:
http://members.chello.nl/j.kok59/GTT/Gt.htm
Ik heb over 2 weken 2 weken vakantie en als de schade-expert voor die tijd langs is geweest (hoop het wel...) dan gaan we van deze 2 auto's weer 1 goede maken. Op zich is het allemaal niet zo erg, maar financieel is het allemaal wel een dikke klap.
Overigens gaat het me mn nek weer redelijk goed

sucses ermee 

Jep, daar stond ie. Koets is hard en technisch de slechtse 5 waar ik ooit in gereden heb. Enige dat goed functioneert is de motor. Loopt als een zonnetje (en dat na 226.000 km's)Chris schreef:Succes Jeroen.
Je nieuwe 5je stond op Speurders te koop toch?