[R5 GTT] Jeroen.K's GT, Total loss.

Vertel hier alles over je project.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Klopt, kun je nog nieuw kopen. Ik heb er ook nog één liggen die ik er eens in moet zetten. Maar gebruikt is het ook goed te vinden.
jeroen.k

Denk dat nieuw idd vrij prijzig zal zijn! ;) Vandaar dat gebruikt een betere optie is :P

Klein vraagje wat voor olie gaat er std in de GTT? Dus niet wat wil jij er in, maar wat zit er std in? 10W40? Halfsyntheet? Volsyntheet?
jeroen.k

Net bij de Brezan geweest voor bouies, bougiekabels, rotor en verdeelkap...ze konden de bougiekabels niet meer leveren...? Klopt dat? Heb dat probleem nog nooit gehoord namelijk...

EN ik heb de volgende bougies meegekregen... NGK B8EVX...zijn dat de juiste voor een GTT Ph1? Wil ik toch wel graag weten voordat ik ze monteer aangezien ik op de auto nergens terug kan vinden welke ik moet hebben :)
jeroen.k

Van de bougies heb ik al gevonden. :)

Iemand enig idee waarom de kabels niet meer leverbaar zijn?
Abel
Über-Spammer

bosch 805lp
champion n3g

deze zijn ook voor de GT
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

jeroen.k schreef:Van de bougies heb ik al gevonden. :)

Iemand enig idee waarom de kabels niet meer leverbaar zijn?
Kabels kun je gewoon universeel kopen bij de automaterialen zaak.

gewoon de lengtes meten en wel siliconen kopen!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

B8EVX zijn de goeie, die heb ik er ook in
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Magnecor? :D
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Abel schreef:bosch 805lp
champion n3g

deze zijn ook voor de GT
deze ook:
eyquem 805LP
jeroen.k

Weer wat GTT vraagjes :P

1. Zoals sommigen al zagen op de meeting start hij koud niet zo lekker. Warm start hij prima en meteen. Koud start hij ook vrijwel direkt...maar slaat dan ook vrij snel weer af. Alsof hij verzuipt/niet genoeg benzine krijgt. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

2. Sinds enige tijd hoor ik (heel stilletjes) een soort ratel als ik optrek. BIj stationair gas geven iets en als de turbo opspint ook iets. ALs ik bijvoorbeeld 3000 toeren rijdt klinkt hij heel goed en hoor je niks raars. Het is ook geen hard geluid (tikkende kleppen van een 16v maakt meer herrie) maar toch ben ik benieuwd...

3. Iets algemener...vandaag bij RobertR19 even bezig geweest en kregen toen het idee om eens te kijken hoe de 15" borbetjes die hij nog heeft ligen onder mijn auto staan. Dus ik krik de auto van achter op. Draaie alle 4 de bouten uit de velg...en de velg is met geen mogelijkhedi van de schijf af te krijgen :S Ik heb geschopt/gewrikt...hij kwam niet los. Dus de bouten maar weer terug gedraaid en zo gelaten...maar komt dat vaker voor dat velgen niet los willen? En wat doe ik er dan aan? :P

4. klein vraagje, mijn oliedrukmeter geeft met warme motor stationair 4 bar druk aan en met rijdende warme motor bijna 6 bar druk...waar kan dat aan liggen? Als de oliedruk echt zo hoog zou zijn zo het alle gaten uit moeten spuiten lijkt me...sensor stuk?

ALvast bedankt voor de antwoorden...hehe :P
-Ray-
Contacteer:

jeroen.k schreef:Weer wat GTT vraagjes :P

1. Zoals sommigen al zagen op de meeting start hij koud niet zo lekker. Warm start hij prima en meteen. Koud start hij ook vrijwel direkt...maar slaat dan ook vrij snel weer af. Alsof hij verzuipt/niet genoeg benzine krijgt. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

2. Sinds enige tijd hoor ik (heel stilletjes) een soort ratel als ik optrek. BIj stationair gas geven iets en als de turbo opspint ook iets. ALs ik bijvoorbeeld 3000 toeren rijdt klinkt hij heel goed en hoor je niks raars. Het is ook geen hard geluid (tikkende kleppen van een 16v maakt meer herrie) maar toch ben ik benieuwd...

3. Iets algemener...vandaag bij RobertR19 even bezig geweest en kregen toen het idee om eens te kijken hoe de 15" borbetjes die hij nog heeft ligen onder mijn auto staan. Dus ik krik de auto van achter op. Draaie alle 4 de bouten uit de velg...en de velg is met geen mogelijkhedi van de schijf af te krijgen :S Ik heb geschopt/gewrikt...hij kwam niet los. Dus de bouten maar weer terug gedraaid en zo gelaten...maar komt dat vaker voor dat velgen niet los willen? En wat doe ik er dan aan? :P

4. klein vraagje, mijn oliedrukmeter geeft met warme motor stationair 4 bar druk aan en met rijdende warme motor bijna 6 bar druk...waar kan dat aan liggen? Als de oliedruk echt zo hoog zou zijn zo het alle gaten uit moeten spuiten lijkt me...sensor stuk?

ALvast bedankt voor de antwoorden...hehe :P
1. trek je choke eens aan ;)

2. -

3. hout + hamer?

4. oliedrukmeters zijn niet te vertrouwen... koud stationair barretje of 4, bij rijden rond de 5. warm stationair rond de 1 tot 2. rijdend rond de 5. licht aan en uit wil ook nog wel eens een barretje schelen.
Immer wieder die verdammte Holländer
jeroen.k

Choke helpt niet ;) Met choke starten wil wel redelijk...maar slaat die de eerst keer ook vaak weer af...terwijl hij warm start en loopt :S

Hout plus hamer is wel een chil idee idd :D

Lampen maakt niks uit op de oliedruk meter :S Weet idd dat ze niet te vertrouwen zijn en het vaak zelfs niet eens doen...maar ik vindt het wel prettig als hij (al is het maar in benadering) de druk aangeeft :lol: Vraag me dus af of de fout eerder in de meter zelf of in de sensor te zoeken is :)

(overigens staan die smokey knipperlichten wel dik op een witte 5 (Y) )
Tom
Moderator
Car: MB

ik heb bij mijn 5je mijn velgen ook wel eens los moeten rammen met een hamer. beetje kopervet doet wonderen!
jeroen.k

Kopervet voor het monteren idd...ga ik zeker doen ;) Maar goed...dan gaan we binnenkort eens rammen :)

Moet toch eens van die 13" af :P
edwin19
Contacteer:

de velgen idd gewoon een kwestie van bruut geweld 8)
Robert Turbo

jeroen.k schreef:Kopervet voor het monteren idd...ga ik zeker doen ;) Maar goed...dan gaan we binnenkort eens rammen :)

Moet toch eens van die 13" af :P
Ja, we kijken binnenkort wel ff.

Anders drop ik de velgen volgende week wel ff bij je. :)
jeroen.k

nee man...m'n schuur ligt al vol! ;)
Steven
Car: M536

*kuch* die oliedrukken kloppen nooit een bal van, de mijne geeft soms wel eens minder dan 0 aan :D

koud 4-5 bij starten en warm 1-2 stationair is 'normaal'
Bij 120/3500rpm moet ie gewoon 3-4 aangeven.

Maargoed de mijne start op 3, zakt soms naar 0 en op de snelweg heeft ie weer tussen de 2 en 3. Ik heb wel es geprobeert om er normale waardes uit te krijgen, maar het boeit me al niet meer :p

En rammelen en ratelen bij het optrekken? Das gewoon GT-style, rij maar es met mij mee, zal ik es laten horen wat er ammal kan rammelen ;)
-Ray-
Contacteer:

jeroen.k schreef: (overigens staan die smokey knipperlichten wel dik op een witte 5 (Y) )
okee dan (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert Turbo

PH-83-DV R.I.P
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/k.JPG[/img]

Jeroen heeft me vandaag gebeld
Hij moest maandag voor zijn werk naar Leeuwarden.
Op de terugweg klapte er een vrouw met een Peugeot 306 vol bij hem achterop. (met ongeveer 40-50 kmph)
Hij nam de afslag Sint Nicolaasga, toen hij voor kruising stond, toen hij de vrouw al zag aankomen.

Zat een vrouwlijke collega bij hem in de auto, hij zei al, die kan nooit op tijd remmen.
Dikke klap en de R5 GTT was zo krom als een hoepel.
bank lag zelfs dubbel.
Achterklep zo krom als een hoepel.

Jeroen kreeg eerst van die vrouw de schuld :@
Maar de politie zei al, die achter op klap is schuldige.
Volgens Jeroen werd ze verblind door de zon.

Jeroen en zijn vrouwelijke collega hebben erg last van de nek.
Jeroen had net enigzins de 5 opgeknapt.
Groep N uitlaat systeem eronder.

Had er afgelopen zondag nog in gereden.

Dus Jeroen is nu op zoek naar een andere Carroserrie.
Had van mij net Borbet C velgen gekregen, die komen nu onder een andere 5

@forum moderators ff topic naam veranderen 5 Total loss
joeri_16V
Car: megane 2

lekker dan :s
Marcel B.

:( :evil:

't zit Jeroen weer niet mee...

en laat ik maar nix zeggen over sommige vrouwen in 't verkeer

Hoop dat ze geen last van hun nek blijven houden (N)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Jammer van die wagen, zit Jeroen niet echt mee met de wagens

Misschien klinkt het bot, maar kan Jeroen het zelf niet posten?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Zonde zeg.. Wees blij dat ze zelf "niks" hebben.

Erik, Jeroen's laatste post is 22 maart 2005. Hij schijnt het nogal druk te hebben.. Jammer.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

daarom eigenlijk :S, zoiets post je toch binnen 1 minuut,
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
PatrickG

Zwaar minder!
Succes met het opbouwen.
Ronnie B.
Contacteer:

mooi balen man
R(ay)Si

:(
Haas
Car: Megane RS

robert, post ff wat foto's van de auto na de crash...als je kan en wil natuurlijk ;)
Robert Turbo

~Haas~ schreef:robert, post ff wat foto's van de auto na de crash...als je kan en wil natuurlijk ;)
Ja, zal wel ff kijken
jeroen.k

Ben met mijn nieuwe baan inderdaad behoorlijk druk. Weinig mogelijkheid om internet te bezoeken en forums zijn al helemaal gevaarlijk omdat je al snel te lang op een pagina zit en ik wordt hier afgerekend op productiecijfers.

Heb inmiddels een andere koets gevonden. De BV-22-ZV. Zelfde kleur, jaartje jonger tussenmodel (phase 1 met watergekoelde turbo) 226.000 gelopen en technisch een wrak.

Foto's:

http://members.chello.nl/j.kok59/GTT/Gt.htm

Ik heb over 2 weken 2 weken vakantie en als de schade-expert voor die tijd langs is geweest (hoop het wel...) dan gaan we van deze 2 auto's weer 1 goede maken. Op zich is het allemaal niet zo erg, maar financieel is het allemaal wel een dikke klap.

Overigens gaat het me mn nek weer redelijk goed :)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Sterkte dermee Jeroen!
je hebt niet echt mazzel met de renaults.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Succes Jeroen.
Je nieuwe 5je stond op Speurders te koop toch?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ronnie B.
Contacteer:

sucses ermee (Y)
jeroen.k

Chris schreef:Succes Jeroen.
Je nieuwe 5je stond op Speurders te koop toch?
Jep, daar stond ie. Koets is hard en technisch de slechtse 5 waar ik ooit in gereden heb. Enige dat goed functioneert is de motor. Loopt als een zonnetje (en dat na 226.000 km's)
Plaats reactie