je bedoeld de adapter denk ik die op je blok zit, tochSteven schreef:Mocal oliekoeler met thermostaat? Zorg dat je slijpgereedschap (dremel ofzo) om een hapje uit je motorsteun te slijpen, anders past ie niet.
Remmen, sja zet alles goed vast he
[GTTurbo]Jop's phase I chargecooled project
Ja? ik ga ook zo 

jaaah was super gezellig...... was om 7.30 thuis.... wel zwaar hoor zoŽn nacht.. heb er nog steeds last van:s
ja gast ik ken t, dinsdag tot 0600, donderdag tot 0500, vrijdag 0600, en zondag heb ik een feestje van 12.00 tot 16.00....Job-turbo schreef:jaaah was super gezellig...... was om 7.30 thuis.... wel zwaar hoor zoŽn nacht.. heb er nog steeds last van:s



-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
voor plaatjes moet het [img]linknaarplaatje[/img] zijn
vrijdag ga ik met een vriend klussen aan de 5, dus denk misschien leuk een paar pics....
op het programma staat:
Nieuwe olie en filter.
Oliekoeler monteren.
Brembo Max schijven voor, achter nieuwe standaard schijven en blokken (inc. gevlochten remleidingen, remklauwen rood verven, Ferodo DSP 2500 blokken)
Nieuwe hoofdremcylinder.
DOT 5.1 remvloeistof.
Rubbers vevangen aan de voorkant.
Hoge druk brandstofpomp monteren.
Als we tijd over hebben.... 2x32 weber monteren inc. brandstofdrukregelaar, en kijken of ie t doet!
Ik zal wel wat foto's maken

op het programma staat:
Nieuwe olie en filter.
Oliekoeler monteren.
Brembo Max schijven voor, achter nieuwe standaard schijven en blokken (inc. gevlochten remleidingen, remklauwen rood verven, Ferodo DSP 2500 blokken)
Nieuwe hoofdremcylinder.
DOT 5.1 remvloeistof.
Rubbers vevangen aan de voorkant.
Hoge druk brandstofpomp monteren.
Als we tijd over hebben.... 2x32 weber monteren inc. brandstofdrukregelaar, en kijken of ie t doet!
Ik zal wel wat foto's maken





-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ja ik zat ook al te kijken.
Maar neem aan dat die er lekker het hele weekend over doet ??
Maar neem aan dat die er lekker het hele weekend over doet ??
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/6.JPG[/img]
handig om je remvloeistof eruit te zuigen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/4.JPG[/img]
oud achter
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/2.JPG[/img]
spulletjes
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/8.JPG[/img]
nieuw voor, Brembo Max
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/nieuwjop05.JPG[/img]
nieuw achter
handig om je remvloeistof eruit te zuigen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/4.JPG[/img]
oud achter
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/2.JPG[/img]
spulletjes
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/8.JPG[/img]
nieuw voor, Brembo Max
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/nieuwjop05.JPG[/img]
nieuw achter
ziet er goed uit
nu weet ik ook hoe je er uitziet in het echt
waarmee haal je daar die olie er uit?
plantenspuit of zo?

nu weet ik ook hoe je er uitziet in het echt

waarmee haal je daar die olie er uit?
plantenspuit of zo?
zo een apraatje hebben we op men werk ook, aan de ene kant zet je er gewoon perslucht op en het dunne slangetje op de remklauw en dan zuigt ie de remvloeistof en of lucht er gewoon uit. en dan de nieuwe remvloeistof gewoon in het reservoir bijvullen
R5GTT. Drive it like you stole it
dat ben ik niet!! das die maat van me die monteur is,mark 5t schreef:ziet er goed uit![]()
nu weet ik ook hoe je er uitziet in het echt![]()
waarmee haal je daar die olie er uit?
plantenspuit of zo?
erg handig zo'n remvloeistofzuigdingetje
wat er op de agenda staat voor de volgende keer,
oliekoeler monteren
luchtfilter aanpassen (meer naar voren en omhoog)
hogedruk brandstofpomp monteren
brandstofdrukregelaar monteren
............ als we echt gaan bikkelen, de 2x32 Weber moneteren

oliekoeler monteren
luchtfilter aanpassen (meer naar voren en omhoog)
hogedruk brandstofpomp monteren
brandstofdrukregelaar monteren
............ als we echt gaan bikkelen, de 2x32 Weber moneteren



we hebben trouwens wat aardige tegenslagen gehad met het monteren van de remmen, afgebroken ontluchtingsnippels, alle boutjes zaten vast gerot...
remslangen die niet los wilden, remleidingen die ook niet los wilden maar dat is niet geheel onlogisch, als het sinds 1987 nooit meer los is geweest
uiteindelijk 2 nieuwe (sloop) klauwen moeten halen....
ik denk alleen dat we de lager rechts achter hebben gemold met het in- en uitpersen, ik heb nl. een schrapend geluid rechts achter, als ik links de bocht omga....
rustig rijden maar, moet toch mn remmen inrijden..
heeft iemand nog tips voor het ontluchten van de remmen??

uiteindelijk 2 nieuwe (sloop) klauwen moeten halen....
ik denk alleen dat we de lager rechts achter hebben gemold met het in- en uitpersen, ik heb nl. een schrapend geluid rechts achter, als ik links de bocht omga....
rustig rijden maar, moet toch mn remmen inrijden..
heeft iemand nog tips voor het ontluchten van de remmen??
als je de nippels losdraait loopt de vloeistof ervanzelf uit... Net zo lang laten lopen totdat er geen bellen meer uitkomen en dan voor de zekerheid nog ff wachten voor je m dichtdraait.
klopt, vanwege de remkrachtverdeler. maar als je bokjes onder de achteras zet onder de armen zeg maar, dus dat je achteras inveert als jem toch opgekrikt hebt, is deze bekrachtigd, dus moet t gewoon gaan stromen... Je kunt m ook op een smeerput zetten of op een verhoging (stenen oid) zodat je wat beter bij de nippels kunt als je eronder ligt, gewoon staand op alle 4 zijn pootjes.. 

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/4.JPG[/img]
kortom, opkrikken met de steunen ter hoogte van de schokdempers en de naaf van de as zeg maar...
kortom, opkrikken met de steunen ter hoogte van de schokdempers en de naaf van de as zeg maar...
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Dat zou dan wel verklaren dat mijn achterremmen het idd niet deden op de brug.slash schreef:een garage zei tegen mij dat die renaults een soort beveiliging hebben als ze met '' de voetjes van de vloer zijn'' dat dan de achterremmen t niet doen, klopt dit???
Vind het allen best vaag waarom ze het dan niet zouden doen.
Had die hier ook een verklaring voor ??
ps: Nog bedankt voor de foto`s.
omdat de remdrukverdeler dan zo ver is uitgerekt dat hij de remleidingen voor de achteras afsluit. Kortom, hoe dieper je inveert, hoe meer gewicht er op zou liggen (verlagen niet meegeteld) en hoe harder je achterop kunt remmen. Dus hoe dieper je inveert, hoe meer remdruk er op de achteras komt te staan doordat de verdeler verder opengedrukt wordt. Met verlagen houd je de remdrukverdeler voor de gek, dus pas daar wel mee op..