[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

~Haas~ schreef:ja, ook al aan zitten denken steven, maar ga m eerst maar eens open maken en kijken ofie niet verstopt zit. De olie die erin zat was bovendien ook niet om over naar huis te schrijven...pff...wat een dikke kludder :(

Dat van dat cupboek en de aansluitingen moet je me maar een keer laten zien, snap ff niet helemaal wat je bedoelt. Uh...telefoonslang naar de turbo? Retour bedoel je of??
kludder??? was dat dan voor dialect?
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Steven schreef:Telefoonslang komt van Rudo geloof ik, vond het wel geinige benaming :)
aha...nouja, hoe hij dan ook heet, ik weet nu wel welke je bedoelt. Daar zat bij mij een mooi stuk Audi/VW slang op. Mooi overblijfsel van de vorige eigenaar :p
-Ray- schreef:kludder??? was dat dan voor dialect?
ik heb geen idee :D



btw, iemand maten hoe ver mijn krukas ingeslepen mag zijn oid, of hoe kom ik dat te weten? Neem aan dat niet iedere boerenlul op de hoek van de straat dat weet, die ene krukas kan slijpen...
Freakie
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 20 apr 2005 13:06
Locatie: Beek-Ubbergen (bij nijmegen)

hey haas goed bezig kerel,

waar is dat ergens in nijmegen miss dak dan een x langs kom als ik tijd heb.

Miss aanstaande vrijdag want moet dan naar et ziekenhuis en dan kan ik me werk daarna wel afbellen :wink: kmoet toch eens kijken naar zo'n mooi motortje. aangezien ik van plan ben om er ook nog 1 in mijn auto te zetten :D

maar dat duurt nog wel een jaartje denkik :p moet nl nog ff wat gunstiger uitkomen wat verzekering betreft (ben pas 20)
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Voor die krukas -> Revisiebedrijf uit de gouden gids vissen en ff bellen.
Anders weet Patrick vast wel een goed adres.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

verzekering valt mee hoor..

Is niet in nijmegen, woon daar wel, maar de clio incl zooi staat in malden bij me ouders. Je bent van harte welkom, maar vrijdag heb ik geen tijd, moet ik beunen ;) Morgen werken, zaterdag ook, zondag geen tijd, dus maandag denk ik weer.. Maar als je een keer langs wil komen, prima, laat t dan ff weten, stuur me maar een pm ofzo :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Steven schreef:Anders weet Patrick vast wel een goed adres.
ja...biggelaar motorsport ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Steven schreef:toch maar goed dat je hebt gekeken trouwens, ik zou voor de zekerheid de oliepomp ook maar ff vervangen. Want je kan je afvragen hoe dat nou zo opene komt. Het kan wel eens met je oliedruk te maken hebben iig.
btw, geen idee of dit zo opeens komt he! Weet niet wat Tom al wist of dacht voor hij m aan me verkocht...
Misschien speelt t al wel langer, geen idee...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nog ff twee wat duidelijkere foto's gevonden:

Afbeelding

Afbeelding
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Waarschijnlijk kan de revisieboer er wel wat mee, maar een ander krukasje is ook zó gescoord..
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

PtrGte schreef:hahaha

is goed joh ik ben sinds de HTS werkeloos, dus ja...ik heb tijd zat...maar kom maaar gewoon ff avondje ouwehoere joh...ben ik erg goed in...vraag maar aan Merijn en Rob :lol:
Tijd zat!?? :beer: Dacht het niet... :P
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Steven schreef:Telefoonslang komt van Rudo geloof ik, vond het wel geinige benaming :)
NEE PATENT OUDEWATER/BODEGRAVEN
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ga brommer rije man!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

hee doe anders zelf eens wat nutigs met je tijd :lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

volgens mij heet het in Engeland altijd al 'telephone hose' jongens... Dus ff rustig nou ;)

Enne als ik die foto's zie dan loopt hij al een tijdje zo, want het is goed zwart daarbinnen. Tikkie warm geworden allemaal. Niets nieuws onder de zon overigens, ik heb nog drie blokken liggen in mijn berging, en die krukassen zien er allemaal in meer of mindere maten zo uit. Morgen mag er daar ook één van naar het revisiebedrijf. Kost je ongeveer een tweehonderd euro (9 tappen slijpen) incl. nieuwe overmaatse lagers. Een groter probleem is echter dat je nokkenas er naar alle waarschijnlijkheid ook zo uitziet, en daar kan je geen lagertjes van vervangen...

En nog een klein puntje van aandacht: ik zie dat je de lagerkap van de drijfstang eraf hebt. Als je die loshaalt moet je altijd opletten dat je ze er weer goed op zet. Dus als je er meerdere los hebt gehaald altijd de goede kap bij de corresponderende drijfstang houden. Anders is de kans groot dat je nieuwe krukas na het starten alweer naar zijn grootje is. Na montage altijd even met het handje checken of de krukas soepel draait. Zo niet, dan zit er iets scheef.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naja als de nokkenstok echt gaar is, neem je toch gewoon een pipercam? :)
Liefst dan wel met verstelbaar nokkenwiel.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Dat is inderdaad een leuk idee, maar het probleem zit hem in het onderblok. De nokkenas is namelijk direct gelagerd in het gietijzer van het onderblok, en als dat uitgeslepen is doe je daar niks aan :(
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat van die lagerkappen van de drijfstangen, was me bekend, maar zeker bedankt voor de tip!!!jjj

wat betreft die nokkenas, geen idee, ff kijken.

Ik wil vandaag mijn krukas er dus uit gaan halen, maar hoe zit dat met de distributie? Kan ik m gewoon helemaal uit elkaar halen of moet ik nog wat markeren?

nog een vraag: wat is t baknr van eeen gtt? JB3.......?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

btw. Ff wat info voor mezelf, wanneer is t nog verstandig om een krukas te laten slijpen? Maw, als ik m nu laat slijpen en ga m in de toekomst nog btje kietelen, heb ik dan niet sneller kans op wederom motorschade? dus is t niet verstandiger een andere krukas te pakken en daar gewoon orig lagers op te zetten? Nieuwe lagers wel te verstaan :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Gewoon andere krukas scoren, is veel goedkoper als laten slijpen, en vaak nog beter ook.
Ik heb evt. nog wel een goeie liggen, die is opgemeten en gepolijst bij het revisiebedrijf waar ik werkte.
Stuur maar een PM als je interesse hebt.

En die drijfstang van cil. 4 moet je ook niet meer gebruiken, dat gat zal wel licht ovaal zijn inmiddels.
Dan krijg je weer het gejong om de zuiger HEEL van de drijfstang te krijgen.......

Naja, leuk is het allemaal niet, dat kan ik je vertellen.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:D (I) (Y)
maurice
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 25 feb 2002 0:00
Locatie: Arnhem

jow haas, geef me eens een belletje...ik heb nog een compleet blok liggen wat weg moet. Kun je misschien wel wat mee.

gr. Maurice
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

vanmiddag tot de conclusie gekomen dat een aantal lagers wel wat kleine krasjes hebben, gelukkig alleen aan de binnenkant, blok zelf is onberispelijk.
Zal toch wel de oliepomp zijn dan, weet iemand de revisiematen hiervan en wat deze ong nieuw kosten?
er zal wel troep op de bovenkant van me oliepomp die me nog niet wat opgevallen, het leek wel op bakolie. Van die dikke grijzige smuk. Net of de koppakking eruit heeft gelegen, maar niet netjes gerepareerd... :S
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

~Haas~ schreef: Net of de koppakking eruit heeft gelegen, maar niet netjes gerepareerd... :S
hmm, dat heb ik vaker gehoord bij dit project ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz...lekker veel hulp hiero :p

@Reinier, pm
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

te laat om vragen te stellen denk ik..ze moeten allemaal naar hun werk ofzo ;)
Maar goed dat je t toch allemaal zo grondig aanpakt man! had anders echt niet opgeschoten..
als je hulp nodig hebt hoor ik het wel! (Y)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

bakcodes kunnen zijn: JB3 009 of 014 of 032.

en die distributie er afhalen heb ik zelf ook nog nooit gedaan, maar ik weet wel dat de twee markeringspunten op het krukas tandwiel en op het nokken stok tandwiel naar elkaar toe moeten wijzen. Maar of er nog meer moet gebeuren weet ik niet.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tnx johan!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

vandaag met paul de krukas uit het blok gehaald, toch wat meer groeven, maar niet schrikbarend. Gelukkig is er nix op het blok zelf te zien, dus das goed nieuws (Y)
Daarna ook nog de achteras uit elkaar gedraaid, en nieuwe lagers geperst enz, maar die foto's komen morgen wel.

krukas:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Haas op di 23 aug 2005 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

was weer gezellig knutselen kerel! begint al bijna op te schieten! (Y)


edit: te vroeg gezeurd over kruisjes :D
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

goed bezig geweest dus ! (Y)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

dat versnbaknr moet trouwens ergens op een plaatje op die bak staat. Of is dat eraf geript.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Johan schreef:dat versnbaknr moet trouwens ergens op een plaatje op die bak staat. Of is dat eraf geript.
Nummer heeft ie wel. maar is een compleet andere. Wel een JB3 maar geen GTT bak.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Je pakt het wel grondig aan :)

Succes (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik kan dat wel effe kijken van de week... Heb 'm er toch al een jaar naast liggen. ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom wil je dat eigenlijk weten Haas? Of het een echte GTT bak is?

Daar kom je snel genoeg achter door vlak bij de rechteraandrijfas aansluiting te kijken, daar moet een gaatje zitten voor de stift van de electronische teller. Zit altijd een grijs kabeltje aan.
Plaats reactie