kludder??? was dat dan voor dialect?~Haas~ schreef:ja, ook al aan zitten denken steven, maar ga m eerst maar eens open maken en kijken ofie niet verstopt zit. De olie die erin zat was bovendien ook niet om over naar huis te schrijven...pff...wat een dikke kludder
Dat van dat cupboek en de aansluitingen moet je me maar een keer laten zien, snap ff niet helemaal wat je bedoelt. Uh...telefoonslang naar de turbo? Retour bedoel je of??
[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen
Immer wieder die verdammte Holländer
aha...nouja, hoe hij dan ook heet, ik weet nu wel welke je bedoelt. Daar zat bij mij een mooi stuk Audi/VW slang op. Mooi overblijfsel van de vorige eigenaarSteven schreef:Telefoonslang komt van Rudo geloof ik, vond het wel geinige benaming

ik heb geen idee-Ray- schreef:kludder??? was dat dan voor dialect?

btw, iemand maten hoe ver mijn krukas ingeslepen mag zijn oid, of hoe kom ik dat te weten? Neem aan dat niet iedere boerenlul op de hoek van de straat dat weet, die ene krukas kan slijpen...
hey haas goed bezig kerel,
waar is dat ergens in nijmegen miss dak dan een x langs kom als ik tijd heb.
Miss aanstaande vrijdag want moet dan naar et ziekenhuis en dan kan ik me werk daarna wel afbellen
kmoet toch eens kijken naar zo'n mooi motortje. aangezien ik van plan ben om er ook nog 1 in mijn auto te zetten
maar dat duurt nog wel een jaartje denkik
moet nl nog ff wat gunstiger uitkomen wat verzekering betreft (ben pas 20)
waar is dat ergens in nijmegen miss dak dan een x langs kom als ik tijd heb.
Miss aanstaande vrijdag want moet dan naar et ziekenhuis en dan kan ik me werk daarna wel afbellen

maar dat duurt nog wel een jaartje denkik

ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

verzekering valt mee hoor..
Is niet in nijmegen, woon daar wel, maar de clio incl zooi staat in malden bij me ouders. Je bent van harte welkom, maar vrijdag heb ik geen tijd, moet ik beunen
Morgen werken, zaterdag ook, zondag geen tijd, dus maandag denk ik weer.. Maar als je een keer langs wil komen, prima, laat t dan ff weten, stuur me maar een pm ofzo 
Is niet in nijmegen, woon daar wel, maar de clio incl zooi staat in malden bij me ouders. Je bent van harte welkom, maar vrijdag heb ik geen tijd, moet ik beunen

ja...biggelaar motorsportSteven schreef:Anders weet Patrick vast wel een goed adres.

btw, geen idee of dit zo opeens komt he! Weet niet wat Tom al wist of dacht voor hij m aan me verkocht...Steven schreef:toch maar goed dat je hebt gekeken trouwens, ik zou voor de zekerheid de oliepomp ook maar ff vervangen. Want je kan je afvragen hoe dat nou zo opene komt. Het kan wel eens met je oliedruk te maken hebben iig.
Misschien speelt t al wel langer, geen idee...
nog ff twee wat duidelijkere foto's gevonden:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Waarschijnlijk kan de revisieboer er wel wat mee, maar een ander krukasje is ook zó gescoord..
Tijd zat!??PtrGte schreef:hahaha
is goed joh ik ben sinds de HTS werkeloos, dus ja...ik heb tijd zat...maar kom maaar gewoon ff avondje ouwehoere joh...ben ik erg goed in...vraag maar aan Merijn en Rob

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
NEE PATENT OUDEWATER/BODEGRAVENSteven schreef:Telefoonslang komt van Rudo geloof ik, vond het wel geinige benaming
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hee doe anders zelf eens wat nutigs met je tijd 

volgens mij heet het in Engeland altijd al 'telephone hose' jongens... Dus ff rustig nou 
Enne als ik die foto's zie dan loopt hij al een tijdje zo, want het is goed zwart daarbinnen. Tikkie warm geworden allemaal. Niets nieuws onder de zon overigens, ik heb nog drie blokken liggen in mijn berging, en die krukassen zien er allemaal in meer of mindere maten zo uit. Morgen mag er daar ook één van naar het revisiebedrijf. Kost je ongeveer een tweehonderd euro (9 tappen slijpen) incl. nieuwe overmaatse lagers. Een groter probleem is echter dat je nokkenas er naar alle waarschijnlijkheid ook zo uitziet, en daar kan je geen lagertjes van vervangen...
En nog een klein puntje van aandacht: ik zie dat je de lagerkap van de drijfstang eraf hebt. Als je die loshaalt moet je altijd opletten dat je ze er weer goed op zet. Dus als je er meerdere los hebt gehaald altijd de goede kap bij de corresponderende drijfstang houden. Anders is de kans groot dat je nieuwe krukas na het starten alweer naar zijn grootje is. Na montage altijd even met het handje checken of de krukas soepel draait. Zo niet, dan zit er iets scheef.

Enne als ik die foto's zie dan loopt hij al een tijdje zo, want het is goed zwart daarbinnen. Tikkie warm geworden allemaal. Niets nieuws onder de zon overigens, ik heb nog drie blokken liggen in mijn berging, en die krukassen zien er allemaal in meer of mindere maten zo uit. Morgen mag er daar ook één van naar het revisiebedrijf. Kost je ongeveer een tweehonderd euro (9 tappen slijpen) incl. nieuwe overmaatse lagers. Een groter probleem is echter dat je nokkenas er naar alle waarschijnlijkheid ook zo uitziet, en daar kan je geen lagertjes van vervangen...
En nog een klein puntje van aandacht: ik zie dat je de lagerkap van de drijfstang eraf hebt. Als je die loshaalt moet je altijd opletten dat je ze er weer goed op zet. Dus als je er meerdere los hebt gehaald altijd de goede kap bij de corresponderende drijfstang houden. Anders is de kans groot dat je nieuwe krukas na het starten alweer naar zijn grootje is. Na montage altijd even met het handje checken of de krukas soepel draait. Zo niet, dan zit er iets scheef.
Dat is inderdaad een leuk idee, maar het probleem zit hem in het onderblok. De nokkenas is namelijk direct gelagerd in het gietijzer van het onderblok, en als dat uitgeslepen is doe je daar niks aan 

dat van die lagerkappen van de drijfstangen, was me bekend, maar zeker bedankt voor de tip!!!jjj
wat betreft die nokkenas, geen idee, ff kijken.
Ik wil vandaag mijn krukas er dus uit gaan halen, maar hoe zit dat met de distributie? Kan ik m gewoon helemaal uit elkaar halen of moet ik nog wat markeren?
nog een vraag: wat is t baknr van eeen gtt? JB3.......?
wat betreft die nokkenas, geen idee, ff kijken.
Ik wil vandaag mijn krukas er dus uit gaan halen, maar hoe zit dat met de distributie? Kan ik m gewoon helemaal uit elkaar halen of moet ik nog wat markeren?
nog een vraag: wat is t baknr van eeen gtt? JB3.......?
btw. Ff wat info voor mezelf, wanneer is t nog verstandig om een krukas te laten slijpen? Maw, als ik m nu laat slijpen en ga m in de toekomst nog btje kietelen, heb ik dan niet sneller kans op wederom motorschade? dus is t niet verstandiger een andere krukas te pakken en daar gewoon orig lagers op te zetten? Nieuwe lagers wel te verstaan 

-
Gewoon andere krukas scoren, is veel goedkoper als laten slijpen, en vaak nog beter ook.
Ik heb evt. nog wel een goeie liggen, die is opgemeten en gepolijst bij het revisiebedrijf waar ik werkte.
Stuur maar een PM als je interesse hebt.
En die drijfstang van cil. 4 moet je ook niet meer gebruiken, dat gat zal wel licht ovaal zijn inmiddels.
Dan krijg je weer het gejong om de zuiger HEEL van de drijfstang te krijgen.......
Naja, leuk is het allemaal niet, dat kan ik je vertellen.
Ik heb evt. nog wel een goeie liggen, die is opgemeten en gepolijst bij het revisiebedrijf waar ik werkte.
Stuur maar een PM als je interesse hebt.
En die drijfstang van cil. 4 moet je ook niet meer gebruiken, dat gat zal wel licht ovaal zijn inmiddels.
Dan krijg je weer het gejong om de zuiger HEEL van de drijfstang te krijgen.......
Naja, leuk is het allemaal niet, dat kan ik je vertellen.
vanmiddag tot de conclusie gekomen dat een aantal lagers wel wat kleine krasjes hebben, gelukkig alleen aan de binnenkant, blok zelf is onberispelijk.
Zal toch wel de oliepomp zijn dan, weet iemand de revisiematen hiervan en wat deze ong nieuw kosten?
er zal wel troep op de bovenkant van me oliepomp die me nog niet wat opgevallen, het leek wel op bakolie. Van die dikke grijzige smuk. Net of de koppakking eruit heeft gelegen, maar niet netjes gerepareerd...
Zal toch wel de oliepomp zijn dan, weet iemand de revisiematen hiervan en wat deze ong nieuw kosten?
er zal wel troep op de bovenkant van me oliepomp die me nog niet wat opgevallen, het leek wel op bakolie. Van die dikke grijzige smuk. Net of de koppakking eruit heeft gelegen, maar niet netjes gerepareerd...

hmz...lekker veel hulp hiero 
@Reinier, pm

@Reinier, pm
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
te laat om vragen te stellen denk ik..ze moeten allemaal naar hun werk ofzo 
Maar goed dat je t toch allemaal zo grondig aanpakt man! had anders echt niet opgeschoten..
als je hulp nodig hebt hoor ik het wel!

Maar goed dat je t toch allemaal zo grondig aanpakt man! had anders echt niet opgeschoten..
als je hulp nodig hebt hoor ik het wel!

-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
bakcodes kunnen zijn: JB3 009 of 014 of 032.
en die distributie er afhalen heb ik zelf ook nog nooit gedaan, maar ik weet wel dat de twee markeringspunten op het krukas tandwiel en op het nokken stok tandwiel naar elkaar toe moeten wijzen. Maar of er nog meer moet gebeuren weet ik niet.
en die distributie er afhalen heb ik zelf ook nog nooit gedaan, maar ik weet wel dat de twee markeringspunten op het krukas tandwiel en op het nokken stok tandwiel naar elkaar toe moeten wijzen. Maar of er nog meer moet gebeuren weet ik niet.
tnx johan!
vandaag met paul de krukas uit het blok gehaald, toch wat meer groeven, maar niet schrikbarend. Gelukkig is er nix op het blok zelf te zien, dus das goed nieuws 
Daarna ook nog de achteras uit elkaar gedraaid, en nieuwe lagers geperst enz, maar die foto's komen morgen wel.
krukas:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()

Daarna ook nog de achteras uit elkaar gedraaid, en nieuwe lagers geperst enz, maar die foto's komen morgen wel.
krukas:
Laatst gewijzigd door Haas op di 23 aug 2005 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
was weer gezellig knutselen kerel! begint al bijna op te schieten! 
edit: te vroeg gezeurd over kruisjes

edit: te vroeg gezeurd over kruisjes

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Nummer heeft ie wel. maar is een compleet andere. Wel een JB3 maar geen GTT bak.Johan schreef:dat versnbaknr moet trouwens ergens op een plaatje op die bak staat. Of is dat eraf geript.
Project: GTT Blue Sport
Waarom wil je dat eigenlijk weten Haas? Of het een echte GTT bak is?
Daar kom je snel genoeg achter door vlak bij de rechteraandrijfas aansluiting te kijken, daar moet een gaatje zitten voor de stift van de electronische teller. Zit altijd een grijs kabeltje aan.
Daar kom je snel genoeg achter door vlak bij de rechteraandrijfas aansluiting te kijken, daar moet een gaatje zitten voor de stift van de electronische teller. Zit altijd een grijs kabeltje aan.