Ik weet nie of het nou echt ten goede komt voor het rijgedrag, alhoewel dat toch bijna niet slechter kan, grapjeGabri schreef:zo'n 3.5L gaat echt niet in je Twingo passenJacco Twingi schreef:Gimme Gimme Gimme!!!![]()

Ik weet nie of het nou echt ten goede komt voor het rijgedrag, alhoewel dat toch bijna niet slechter kan, grapjeGabri schreef:zo'n 3.5L gaat echt niet in je Twingo passenJacco Twingi schreef:Gimme Gimme Gimme!!!![]()
Maar de phase twee moet wat dat betrefd veel beter zijnMaus schreef:De V6 (phase 1 i.i.g.) heeft te kampen dat de achterkant uit wilt breken, gevolg is dat je dan van 't gas af moet, gevolg is dus dat je daardoor weer snelheid verliest.
De 2 liter daarentegen laat zich veel makkelijker door de bocht manouvreren waardoor je eerder / langer / etc. op 't gas kan.
Uit eigen ervaring kan ik melden dat de ontwikkelings-stap tussen een RS ph2 en ph3 toch vrij behoorlijk is. Er is beduidend minder onderstuur en een stuk meer grip. Wat dat betreft zijn de verwachtingen voor de Clio III RS dus hoog gespannnen.Maus schreef:@ Remy; de ontwikkeling van de RS heeft natuurlijk ook niet stil gestaan, dus hoe de verhoudingen nu liggen, geen idee.
het was niet eens te doen voor die Pace-car rijder op de World Series by Renault op ZolderMaus schreef:Er heeft bij mij te veel tijd tussen gezeten om 't weggedrag tussen een phase 2 en 3 nog te kunnen vergelijken. Wat ik wel merk, is dat de phase 3 bovenin veel feller is.
Nog ff over je bandenverhaal bij de V6; bij de phase 1 zit er origineel een 205-bandje om 't voorwiel, dat is dus nix breder dan bij de RS phase 3.
Overstuur bij een V6 phase 1 is (eigenlijk) niet op te vangen, denk dat 't voor een geoefende rijder zelfs niet te doen is. Heb 't zelf meegemaakt tijdens een slipcursus, eer je 't in de gaten hebt, staat ie al met z'n kont om.
Wist niet dat de maat hetzelfde was. Ik dacht nog breder. Dit is immers waar al die testers in de bladen over klagen.Maus schreef:Nog ff over je bandenverhaal bij de V6; bij de phase 1 zit er origineel een 205-bandje om 't voorwiel, dat is dus nix breder dan bij de RS phase 3.
Tuurlijk niet dit was (is) toch altijd de uitdaging om de auto te "temmen"?#Ron# schreef:Wist niet dat de maat hetzelfde was. Ik dacht nog breder. Dit is immers waar al die testers in de bladen over klagen.Maus schreef:Nog ff over je bandenverhaal bij de V6; bij de phase 1 zit er origineel een 205-bandje om 't voorwiel, dat is dus nix breder dan bij de RS phase 3.
Bij de ph3 voel je een omslagpunt, bij ca 5000 rpm, inderdaad. Dan krijgt 'ie er een stuk meer zin in(tweede aanzuigkanaal gaat open/variabele kleppen?), en voel je 'm meer versnellen. Dat was bij de ph2 niet. Ik heb overigens niet het gevoel dat het per saldo veel sneller gaat als met de ph2. De opgegeven sprinttijd van Renault scheelt ook maar 0,1 seconde.
Voor wat betreft de V6 zijn we het dus wel eens met z'n allen. Ziet er goed uit, maar zelfs voor een ervaren coureur nog een hele kluif. Heeft Renault dus toch de juiste beslissing genomen om hem maar niet meer te maken...
Als temmen op tranen uitloopt niet.ARNO16V schreef:Tuurlijk niet dit was (is) toch altijd de uitdaging om de auto te "temmen"?#Ron# schreef:Wist niet dat de maat hetzelfde was. Ik dacht nog breder. Dit is immers waar al die testers in de bladen over klagen.Maus schreef:Nog ff over je bandenverhaal bij de V6; bij de phase 1 zit er origineel een 205-bandje om 't voorwiel, dat is dus nix breder dan bij de RS phase 3.
Bij de ph3 voel je een omslagpunt, bij ca 5000 rpm, inderdaad. Dan krijgt 'ie er een stuk meer zin in(tweede aanzuigkanaal gaat open/variabele kleppen?), en voel je 'm meer versnellen. Dat was bij de ph2 niet. Ik heb overigens niet het gevoel dat het per saldo veel sneller gaat als met de ph2. De opgegeven sprinttijd van Renault scheelt ook maar 0,1 seconde.
Voor wat betreft de V6 zijn we het dus wel eens met z'n allen. Ziet er goed uit, maar zelfs voor een ervaren coureur nog een hele kluif. Heeft Renault dus toch de juiste beslissing genomen om hem maar niet meer te maken...
Nix terzijde, Needell roeleerdMaus schreef:Heb ik nog liever Tiff, maar dat terzijde.
jawel, tis ook een als..... he.speedline schreef:Het idee is op zich leuk Erik maar de bodemplaat van de nieuwe Clio moet zich wel lenen voor vierwielaandrijving. (Genoeg ruimte voor aandrijfassen en de benodigde bewegingsruimte.)
Vicky is cool!Steven schreef: Offe Vicky Butler Henderson, ook een pittig dametje
En dan nog zoeken naar een beetje goeie balans, want daar zijn ze met de V6 ook wel 'ff' mee bezig geweest voordat ie op de markt kwam.speedline schreef:Het idee is op zich leuk Erik maar de bodemplaat van de nieuwe Clio moet zich wel lenen voor vierwielaandrijving. (Genoeg ruimte voor aandrijfassen en de benodigde bewegingsruimte.)
Jij woont vlakbij hè?ARNO16V schreef:Bandjes kosten mij nie zoveel
Heb hier ergens een testliggen waar ze de RS onder de 7 seconden op de 100 kreeg, 6.9 om precies te zijn.Erik Olijnsma schreef:Vicky is cool!Steven schreef: Offe Vicky Butler Henderson, ook een pittig dametje
JepMartijn *Baccara* schreef:Jij woont vlakbij hè?ARNO16V schreef:Bandjes kosten mij nie zoveel![]()
Ik dacht dat de stuuruitslag vanaf de 1.6 16V beperkt was omdat de motor "te groot" is voor de motorruimte? Ik heb daarom ook nooit gesnapt waarom de V6 zo'n absurde draaicirkel heeft..... want zo moeilijk moet het toch niet zijn om met wat bredere banden toch een kleine draaicirkel te maken hoe doen alle andere merken dat dan.#Ron# schreef:Zo'n V6 ziet er geweldig uit, maar het blijft toch een beetje een "designers nightmare". Een korte wielbasis, de motor helemaal achterin en ook nog tamelijk hoog en voorwielen waarvan de stuuruitslag enorm beperkt is omwille van de brede banden.
Als je zijruiten maar schoon zijn, vind Tiff 't best.Steven schreef:Nix terzijde, Needell roeleerdMaus schreef:Heb ik nog liever Tiff, maar dat terzijde.![]()
Kep hier nog een zooi ouwe filmpies met RS4 test enzo, prachtig mannetje.
Denk dat Clarkson een groot deel van zijn huidige gedrag ook een beetje van Tiff heeft overgenomen.
Offe Vicky Butler Henderson, ook een pittig dametje
Als je kijkt naar bv een Impreza of een EVO, zie je dat die wagens ook een absurd grote draaicirkel hebben. (Hoewel een EVO veel direkter stuurt, heeft die weer een veel kortere stuuruitslag, waardoor je alsnog aan een grote draaicirkel komt...)Rémi clio ph3 schreef:Ik dacht dat de stuuruitslag vanaf de 1.6 16V beperkt was omdat de motor "te groot" is voor de motorruimte? Ik heb daarom ook nooit gesnapt waarom de V6 zo'n absurde draaicirkel heeft..... want zo moeilijk moet het toch niet zijn om met wat bredere banden toch een kleine draaicirkel te maken hoe doen alle andere merken dat dan.
Joh je moet gewoon wat meer gas gevenRémi clio ph3 schreef:Ik dacht dat de stuuruitslag vanaf de 1.6 16V beperkt was omdat de motor "te groot" is voor de motorruimte? Ik heb daarom ook nooit gesnapt waarom de V6 zo'n absurde draaicirkel heeft..... want zo moeilijk moet het toch niet zijn om met wat bredere banden toch een kleine draaicirkel te maken hoe doen alle andere merken dat dan.#Ron# schreef:Zo'n V6 ziet er geweldig uit, maar het blijft toch een beetje een "designers nightmare". Een korte wielbasis, de motor helemaal achterin en ook nog tamelijk hoog en voorwielen waarvan de stuuruitslag enorm beperkt is omwille van de brede banden.
ja me too, je ziet er nix aan, maar dat is bekend tog met nieuwe auto'sSander2 schreef:Even offtopic, maar ik heb van het weekend even onder de kap van een megane RS mogen kijken en daar word je ook niet echt warmer/kouder van. Ziet de Clio RS er toch imposanter uit onder de kap.
Tja, mijn Clio is ook vrij nieuw, maar dat ziet er 10 keer beter uitwillow schreef:ja me too, je ziet er nix aan, maar dat is bekend tog met nieuwe auto'sSander2 schreef:Even offtopic, maar ik heb van het weekend even onder de kap van een megane RS mogen kijken en daar word je ook niet echt warmer/kouder van. Ziet de Clio RS er toch imposanter uit onder de kap.