Steven schreef:Mwah ik meot zeggen dat bij mij het tractieprobleem nog wel meevalt.
Ik heb alleen aan het einde van z'n 1 wat gestuiter en op nat wegdek in 2 dat ie doorspint, maja das logisch.
Beide heb je met een standaard GT op 13" semperit ook
Ik hou niet van doorspinnende bandjes.......roken doe ik met de motor wel veel spectaculairder.......ik mis met bijna alle voorwiel aangedreven auto's tractie....en dat moet verholpen worden anders heeft het tunen al helemaal geen zin in mijn optiek.......
en nee in 45 hoog heb je alleen maar straatbandjes, en die hebben per difinitie te kort grip...... Het liefst zou ik met sliks rijden ware het niet dat we in Nederland wonen en het dus wel eens kan gaan regen.......
Zucht dat bedoel ik dus....er gaat bij mij circuit rubber op......en daar is verdomd weinig in te vinden.......maar ik ben dan ook niet een autobanden expert ik laat me voorlichten......bij deze......
Laat ik het zo zeggen ik wil dezelfde grip hebben als ik met mijn motorbanden heb ik rij op een Michelin pilot race S2 (Soft compound 2)..... een compound die zit tussen medium en soft geschikt tot 40 graden c asfalt temp......
Ik denk dat je eens met Gerard RaceGT of menno moet gaan praten....
Zullen ongetwijfeld wel wat weten m.b.t. slicks die je wilt hebben.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
kijk eens op marktplaats, daar staan ook regelmatig slicks aangeboden, ze zijn wel al gebruikt, maar je kan er nog prima een dagje mee racen voordat ze helemaal weg zijn en anders op de site van de zomeravond competitie
Steven schreef:Mwah ik meot zeggen dat bij mij het tractieprobleem nog wel meevalt.
Ik heb alleen aan het einde van z'n 1 wat gestuiter en op nat wegdek in 2 dat ie doorspint, maja das logisch.
Beide heb je met een standaard GT op 13" semperit ook
Ik hou niet van doorspinnende bandjes.......roken doe ik met de motor wel veel spectaculairder.......ik mis met bijna alle voorwiel aangedreven auto's tractie....en dat moet verholpen worden anders heeft het tunen al helemaal geen zin in mijn optiek.......
en nee in 45 hoog heb je alleen maar straatbandjes, en die hebben per difinitie te kort grip...... Het liefst zou ik met sliks rijden ware het niet dat we in Nederland wonen en het dus wel eens kan gaan regen.......
Als je met de orginele bandjes van een gtt niet vd plek kan komen dan ontbeert het je van rijkunst
MADRacing schreef:Ik ben een echte GTT fan, vroeger 1 gehad, en daarna eigenlijk alleen in de motoren gezeten......Ik zit nog steeds in de motoren, ik bedoel dan motorfietsen.....
Vorig jaar weer een GTT uit 1990 gekocht, ik heb er jammer genoeg weinig plezier van mogen hebben, na een half jaar knalde de hoofdkoelleiding en binnen vijf seconde de koppakking op de snelweg....sinds die tijd nog geen tijd gehad om de parel weer op te knappen.......van wege het opzetten van een eigen motorzaak.
Ik heb nu echter weer wat vrije tijd zij het spaarzaam en ben van plan mijn GTT weer op straat te zetten, echter met wat modificaties.... Aangezien ik een tuningzaak heb voor motoren leek het me leuk er een echte demo auto van te bouwen. Dit wel in een groot tijdsbestek want zoals ik al zei is mijn vrije tijd erg spaarzaam.
Mijn Gtt heeft een lekke koppakking en een gescheurde turbo, dat zijn eigen lijk de eerste dingen die gerepareerd moeten worden......
Iedere vorm van info is welkom....ik ben niet zo thuis in de mogelijkheden bij de R5.......
Ik zat te denken aan een nieuwe T25 turbo en een zware metalen koppakking om in de toekomst de turbo druk iets op te kunnen voeren.
Ook wil ik meteen alle slangen vervangen voor siliconen in combinatie met alu pijp.....En er komt een intercooler van een Mercedes vito in dus de bumper zal gemodificeerd moeten worden....echter zo dat je er zo min mogenlijk van ziet, ik ben niet zo fan van onnodige skirts en onpraktische lage spoilers........hopenlijk kunnen jullie me hier een beetje op weg helpen, ik heb ideeen zat.....
Beste ,
Verdiep je eens in de tractortechniek ,vervolgens kom je er al een heel eind(wink)
Ik kan je uit ervaring vertellen dat wanneer je (semi) slicks monteerd, je echt wel anders moet starten dan goed straatrubber. Met goed straatrubber start ik met circa 3500-4000 rpm. Dan heb ik minimale slip en is de turbo meteen daar om de motor levendig te houden en niet "stil" te vallen bij de start.
Met slicks eronder viel ik hiermee dus compleet stil. Deze slipte de eerste meters totaal niet door waardoor het toerental en de turbo wegvielen en de snelheid dus ver te zoeken was. Met Slicks prik ik het toerental gewoon op 5000-5500 rpm om snel weg te komen. De eerste 5 meter hebben we dan even wheelspin en dan gaat de kist echt wel goede vaart maken.
Moet er wel bijvertellen dat we met een sintermetaal koppeling rijden. Dus de koppeling slipt zelf zo goed als niet.
Beste start wat ik tot nu toe heb kunnen maken is in Teuven geweest. Voet op de rem en op het gas. Rem inhouden en koppeling 2 seconde voor de start tegen het aangrijppunt. Motor naar 3000 rpm brengen en de hele aandrijving reeds op spanning zetten, maar wel de rem goed vasthouden, anders heb je een valse start. Bij groen licht rem los,koppeling los en gas vol in. Je schiet weg en zit binnen no time in de 2.
Zelf ben ik aan het denken om Launch control erop te maken. Dan kun je deze starten maken zonder dat je je aandrijflijn zo zwaar belast.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat wanneer je (semi) slicks monteerd, je echt wel anders moet starten dan goed straatrubber. Met goed straatrubber start ik met circa 3500-4000 rpm. Dan heb ik minimale slip en is de turbo meteen daar om de motor levendig te houden en niet "stil" te vallen bij de start.
Nou dan kan ik je uit ervaring vetellen dat je turbo op zn eind loopt of dat er iets anders niet helemaal correct werkt> gr BasBroem.
MADRacing schreef:Ik ben een echte GTT fan, vroeger 1 gehad, en daarna eigenlijk alleen in de motoren gezeten......Ik zit nog steeds in de motoren, ik bedoel dan motorfietsen.....
Vorig jaar weer een GTT uit 1990 gekocht, ik heb er jammer genoeg weinig plezier van mogen hebben, na een half jaar knalde de hoofdkoelleiding en binnen vijf seconde de koppakking op de snelweg....sinds die tijd nog geen tijd gehad om de parel weer op te knappen.......van wege het opzetten van een eigen motorzaak.
Ik heb nu echter weer wat vrije tijd zij het spaarzaam en ben van plan mijn GTT weer op straat te zetten, echter met wat modificaties.... Aangezien ik een tuningzaak heb voor motoren leek het me leuk er een echte demo auto van te bouwen. Dit wel in een groot tijdsbestek want zoals ik al zei is mijn vrije tijd erg spaarzaam.
Mijn Gtt heeft een lekke koppakking en een gescheurde turbo, dat zijn eigen lijk de eerste dingen die gerepareerd moeten worden......
Iedere vorm van info is welkom....ik ben niet zo thuis in de mogelijkheden bij de R5.......
Ik zat te denken aan een nieuwe T25 turbo en een zware metalen koppakking om in de toekomst de turbo druk iets op te kunnen voeren.
Ook wil ik meteen alle slangen vervangen voor siliconen in combinatie met alu pijp.....En er komt een intercooler van een Mercedes vito in dus de bumper zal gemodificeerd moeten worden....echter zo dat je er zo min mogenlijk van ziet, ik ben niet zo fan van onnodige skirts en onpraktische lage spoilers........hopenlijk kunnen jullie me hier een beetje op weg helpen, ik heb ideeen zat.....
Beste ,
Verdiep je eens in de tractortechniek ,vervolgens kom je er al een heel eind(wink)
Je vroeg aan mij via een pm om enige onderbouwing,
Bij deze dan
Als je goed kijkt hoe een gtt blok is opgebouwd dan kom je als je goed kijkt tot de conclusie dat het gaat om techniek die ontworpen is in de tijd van een Dauphine,probeer dan een benadering te zoeken die bij het karakter past van deze oeroude techniek .
Siliconen slangen hebben geen toegevoegde waarde als het gaat om tuning,en dat is een feit!
een ic van een Vito ploft uitelkaar bij hoge drukken,er zijn in de handel hele mooie ic's die perfekt op de orginele plaats passen een een groter koelend vermogen hebben dan de standaard ic's,bv die van Forge,Pace.
Over het verhaal injectie ben ik van mening dat het een goede maar zeer dure ingreep is terwijl je dan net zo goed kan ivesteren in iets japans met een vtec logo en die gaat voorzien van lage compressie zuigers en dan gaat lopen kloten met bv een T28 turbo (of een MD28R turbo),dit past niet een twee drie maar als je gaat draggen en het ontbeert je niet van ouderwetse knaken dan is dit naar mijn mening een betere oplossing dan over de limmit gaan met een Cleon machinerie.
Een t25 turbo is niet geschikt voor een C1J want deze spoelt te laat op,dat is al bekend hier en door een search te doen op dit informatieve forum
Mocht dit onduidelijk overkomen dan kan ik dat wel begrijpen want wat ik intoets is meestal vaag ,wil je echter meer weten dan graag een pm zonder vermelding van FLAUW,maar dan iets in de trant van Intresse .
Tja, ach ik snap niet waaromj je dan nog zelf in die Franse roetmeuk rondrijdt Marco.......
Bij mij gaat het om de lol die ik kan beleven met een auto die de status heeft van een gemiddelde boodschapper racer en vervolgens bijna alles zoek rijdt........dan heb ik lol...kortom petjes wagen s en japanse V-tec blokken leuk, maar karakterloos saai en achterhaald..... Wat blijft is een stukje nukkige Franse roestende meuk die vervolgens wel alle stoplichtsprintjes wint...noem het karakter, noem het suf, maar ik heb er lol mee en dat is voor mij het belangrijkste.....wat een ander vind denkt of niet aanstaat heb persoonlijk niet zoveel boodschap aan, ik ben op dit forum gekomen via club cinq en probeer met mijn motoren kennis zoveel mogelijk lol uit mijn kleine fransman te halen that's it.... Wedijveren prestiges of dergelijke is aan mij niet besteed......als ik lol heb is het goed.....
MADRacing schreef:Tja, ach ik snap niet waaromj je dan nog zelf in die Franse roetmeuk rondrijdt Marco.......
Bij mij gaat het om de lol die ik kan beleven met een auto die de status heeft van een gemiddelde boodschapper racer en vervolgens bijna alles zoek rijdt........dan heb ik lol...kortom petjes wagen s en japanse V-tec blokken leuk, maar karakterloos saai en achterhaald..... Wat blijft is een stukje nukkige Franse roestende meuk die vervolgens wel alle stoplichtsprintjes wint...noem het karakter, noem het suf, maar ik heb er lol mee en dat is voor mij het belangrijkste.....wat een ander vind denkt of niet aanstaat heb persoonlijk niet zoveel boodschap aan, ik ben op dit forum gekomen via club cinq en probeer met mijn motoren kennis zoveel mogelijk lol uit mijn kleine fransman te halen that's it.... Wedijveren prestiges of dergelijke is aan mij niet besteed......als ik lol heb is het goed.....
wat heb je tot nu toe gerealiseerd ?
vaak is het zo dat leden die veel tijd over hebben helaas geen geld hebben en clubleden die geld hebben zo weinig tijd.
MADRacing schreef:Tja, ach ik snap niet waaromj je dan nog zelf in die Franse roetmeuk rondrijdt Marco.......
Bij mij gaat het om de lol die ik kan beleven met een auto die de status heeft van een gemiddelde boodschapper racer en vervolgens bijna alles zoek rijdt........dan heb ik lol...kortom petjes wagen s en japanse V-tec blokken leuk, maar karakterloos saai en achterhaald..... Wat blijft is een stukje nukkige Franse roestende meuk die vervolgens wel alle stoplichtsprintjes wint...noem het karakter, noem het suf, maar ik heb er lol mee en dat is voor mij het belangrijkste.....wat een ander vind denkt of niet aanstaat heb persoonlijk niet zoveel boodschap aan, ik ben op dit forum gekomen via club cinq en probeer met mijn motoren kennis zoveel mogelijk lol uit mijn kleine fransman te halen that's it.... Wedijveren prestiges of dergelijke is aan mij niet besteed......als ik lol heb is het goed.....
wat heb je tot nu toe gerealiseerd ?
vaak is het zo dat leden die veel tijd over hebben helaas geen geld hebben en clubleden die geld hebben zo weinig tijd.
of wel geld hebben en tijd maar erg onhandig zoals ondergetekende
ja en net weer te weinig om hem naar een goede tuner te brengen
Turbo is reds binnen een Garrett GT17 VNT, dragracekoppakking etc verzwaarde trekbouten...... de kop ligt nu op de flow bank...als die klaar is gaan we sleutelen......kortom idd tijdgebrek, maar het gaat helemaal goed komen.....
MADRacing schreef:Tja, ach ik snap niet waaromj je dan nog zelf in die Franse roetmeuk rondrijdt Marco.......
Bij mij gaat het om de lol die ik kan beleven met een auto die de status heeft van een gemiddelde boodschapper racer en vervolgens bijna alles zoek rijdt........dan heb ik lol...kortom petjes wagen s en japanse V-tec blokken leuk, maar karakterloos saai en achterhaald..... Wat blijft is een stukje nukkige Franse roestende meuk die vervolgens wel alle stoplichtsprintjes wint...noem het karakter, noem het suf, maar ik heb er lol mee en dat is voor mij het belangrijkste.....wat een ander vind denkt of niet aanstaat heb persoonlijk niet zoveel boodschap aan, ik ben op dit forum gekomen via club cinq en probeer met mijn motoren kennis zoveel mogelijk lol uit mijn kleine fransman te halen that's it.... Wedijveren prestiges of dergelijke is aan mij niet besteed......als ik lol heb is het goed.....