MADRacing GTT

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
MADRacing
Berichten: 45
Lid geworden op: do 9 sep 2004 0:18
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Steven schreef:Mwah ik meot zeggen dat bij mij het tractieprobleem nog wel meevalt.
Ik heb alleen aan het einde van z'n 1 wat gestuiter en op nat wegdek in 2 dat ie doorspint, maja das logisch.
Beide heb je met een standaard GT op 13" semperit ook :p
Ik hou niet van doorspinnende bandjes.......roken doe ik met de motor wel veel spectaculairder.......ik mis met bijna alle voorwiel aangedreven auto's tractie....en dat moet verholpen worden anders heeft het tunen al helemaal geen zin in mijn optiek.......
en nee in 45 hoog heb je alleen maar straatbandjes, en die hebben per difinitie te kort grip...... Het liefst zou ik met sliks rijden ware het niet dat we in Nederland wonen en het dus wel eens kan gaan regen....... :D
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

welk merk ga je gebruiken dan ?

195/50VR15 Barum BRAVURIS 82V € 44,33
195/50TR15 Bridgestone B340 82T € 56,53
195/50HR15 Bridgestone ER30 82H € 59,05
195/50VR15 Bridgestone ER30 82V € 65,60
195/50HR15 Bridgestone ER300 82H € 60,69
195/50VR15 Bridgestone ER300 82V € 67,24
195/50HR15 Bridgestone RE720 82H € 59,05
195/50TR15 Bridgestone RE720 82T € 56,53
195/50VR15 Bridgestone RE720 82V € 65,60
195/50WR15 Bridgestone S03 PP 82W € 83,90
195/50TR15 Continental ECO CONTACT EP 82T € 59,80
195/50HR15 Continental PREMIUM CONTACT 82H € 61,73
195/50TR15 Continental PREMIUM CONTACT 82T € 59,80
195/50VR15 Continental PREMIUM CONTACT 82V € 67,53
195/50TR15 Dunlop SP10 3E 82T € 48,64
195/50HR15 Dunlop SPORT 01 82H € 51,62
195/50VR15 Dunlop SPORT 01 82V € 57,27
195/50VR15 Dunlop SPORT 2020 E 82V € 51,62
195/50ZR15 Dunlop SPORT 2020 € 70,51
195/50HR15 Falken ZE-512 82H € 49,09
195/50VR15 Falken ZE-512 82V € 50,58
195/50VR15 Firestone FH690 82V € 58,16
195/50HR15 Firestone FHTZ200FS 82H € 51,32
195/50TR15 Firestone FHTZ200FS 82T € 50,13
195/50VR15 Firestone FHTZ200FS 82V € 58,16
195/50VR15 Fulda CARAT ATTIRO 82V € 50,72
195/50WR15 Fulda CARAT EXTREMO 82W € 56,53
195/50VR15 Goodyear EAGLE F1 GSD-3 82V € 77,50
195/50HR15 Goodyear EAGLE NCT5 82H € 61,58
195/50VR15 Goodyear EAGLE NCT5 82V € 61,73
195/50VR15 Goodyear EAGLE VENTURA 82V € 61,58
195/50TR15 Goodyear GT2 82T € 60,69
195/50VR15 Goodyear HYDRA GRIP 82V € 63,96
195/50HR15 Hankook K102 82H € 47,75
195/50VR15 Hankook K102 82V € 49,98
195/50YR15 Hankook K104 82Y € 57,86
195/50HR15 Kleber DYNAXER DR 82H € 57,86
195/50VR15 Kleber DYNAXER DR 82V € 58,61
195/50TR15 Kleber VIAXER AS 82T € 56,08
195/50HR15 Marshal 717 82H € 49,98
195/50VR15 Marshal 717 82V € 50,72
195/50WR15 Marshal 717 82W € 56,08
195/50VR15 Marshal KU17 82V € 53,40
195/50TR15 Michelin ENERGY XT2 82T € 74,67
195/50VR15 Michelin PIL. EXALTO PE2 82V € 83,15
195/50WR15 Michelin PIL. EXALTO PE2 82W € 84,79
195/50HR15 Michelin PILOT EXALTO 82H € 76,01
195/50VR15 Michelin PILOT EXALTO 82V € 76,76
195/50VR15 Michelin PILOT PRIMACY 82V € 83,23
195/50YR15 Michelin PILOT SPORT 82Y € 95,20
195/50VR15 Matador MP14 82V € 45,52
195/50VR15 Matador MP41 82V € 45,52
195/50VR15 Maxxis MA-V1 82V € 43,29
195/50VR15 Pirelli P5000 DRAGO 82V € 62,92
195/50HR15 Pirelli P6 82H € 95,65
195/50TR15 Pirelli P6000 82T € 62,92
195/50VR15 Pirelli P6000 82V € 67,38
195/50WR15 Pirelli P7 82W € 67,38
195/50VR15 Pneumant PN550 82V € 45,96
195/50VR15 Sava INTENSA 82V € 45,82
195/50HR15 Sava RAPIDEX R2 82H € 41,06
195/50VR15 Semperit DIRECTION-SPORT 82V € 51,62
195/50VR15 Toyo PX-T1 S 82V € 46,56
195/50HR15 Toyo R610 82H € 52,51
195/50HR15 Uniroyal R540 82H € 49,53
195/50VR15 Uniroyal R540 82V € 54,00
195/50HR15 Uniroyal R550 82H € 49,53
195/50VR15 Uniroyal R550 82V € 54,00
195/50VR15 Uniroyal RAINSPORT 1 82V € 56,53
195/50VR15 Vredestein SPORTRAC 2 82V € 62,33
195/50HR15 Yokohama A539 RPB 82H € 54,00
195/50VR15 Yokohama A539 RPB 82V € 56,53
195/50VR15 Yokohama AVS DB V500 86V RPB € 61,73
195/50VR15 Yokohama AVS SPORT RPB 86V EL € 61,73
195/50HR15 Yokohama S306 82H € 50,43
Laatst gewijzigd door pierre op wo 10 aug 2005 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
MADRacing
Berichten: 45
Lid geworden op: do 9 sep 2004 0:18
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Ik was van plan toyo proxes race er onder te schroeven......maar de nieuwe Yokodrama's schijnen ook erg goed te werken ik ben het type effe kwijt.....
Laatst gewijzigd door MADRacing op wo 10 aug 2005 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
MADRacing
Berichten: 45
Lid geworden op: do 9 sep 2004 0:18
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Zijn bovenstaande allemaal circuit banden...???????

Ik wist niet dat er zoveel mogenlijkheden waren......tja motordebiel he....wel valt me op dat er niet 1 bij staat met ZR codering....
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

MADRacing schreef:Zijn bovenstaande allemaal circuit banden...???????
Nee,zijn gewoon huis,tuin en keuken banden voor op de weg :p
MADRacing
Berichten: 45
Lid geworden op: do 9 sep 2004 0:18
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Zucht dat bedoel ik dus....er gaat bij mij circuit rubber op......en daar is verdomd weinig in te vinden.......maar ik ben dan ook niet een autobanden expert ik laat me voorlichten......bij deze......
Laat ik het zo zeggen ik wil dezelfde grip hebben als ik met mijn motorbanden heb ik rij op een Michelin pilot race S2 (Soft compound 2)..... een compound die zit tussen medium en soft geschikt tot 40 graden c asfalt temp......
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik denk dat je eens met Gerard RaceGT of menno moet gaan praten....
Zullen ongetwijfeld wel wat weten m.b.t. slicks die je wilt hebben.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kijk eens op marktplaats, daar staan ook regelmatig slicks aangeboden, ze zijn wel al gebruikt, maar je kan er nog prima een dagje mee racen voordat ze helemaal weg zijn en anders op de site van de zomeravond competitie

http://www.dnrt.nl/
R5GTT. Drive it like you stole it
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

[quote="pierre"]welk merk ga je gebruiken dan ?

195/50VR15 Barum BRAVURIS 82V € 44,33
195/50TR15 Bridgestone B340 82T € 56,53
195/50HR15 Bridgestone ER30 82H € 59,05
195/50VR15 Bridgestone ER30 82V € 65,60
195/50HR15 Bridgestone ER300 82H € 60,69
195/50VR15 Bridgestone ER300 82V € 67,24
195/50HR15 Bridgestone RE720 82H € 59,05
195/50TR15 Bridgestone RE720 82T € 56,53
195/50VR15 Bridgestone RE720 82V € 65,60
195/50WR15 Bridgestone S03 PP 82W € 83,90
195/50TR15 Continental ECO CONTACT EP 82T € 59,80
195/50HR15 Continental PREMIUM CONTACT 82H € 61,73
195/50TR15 Continental PREMIUM CONTACT 82T € 59,80
195/50VR15 Continental PREMIUM CONTACT 82V € 67,53
195/50TR15 Dunlop SP10 3E 82T € 48,64
195/50HR15 Dunlop SPORT 01 82H € 51,62
195/50VR15 Dunlop SPORT 01 82V € 57,27
195/50VR15 Dunlop SPORT 2020 E 82V € 51,62
195/50ZR15 Dunlop SPORT 2020 € 70,51
195/50HR15 Falken ZE-512 82H € 49,09
195/50VR15 Falken ZE-512 82V € 50,58
195/50VR15 Firestone FH690 82V € 58,16
195/50HR15 Firestone FHTZ200FS 82H € 51,32
195/50TR15 Firestone FHTZ200FS 82T € 50,13
195/50VR15 Firestone FHTZ200FS 82V € 58,16
195/50VR15 Fulda CARAT ATTIRO 82V € 50,72
195/50WR15 Fulda CARAT EXTREMO 82W € 56,53
195/50VR15 Goodyear EAGLE F1 GSD-3 82V € 77,50
195/50HR15 Goodyear EAGLE NCT5 82H € 61,58
195/50VR15 Goodyear EAGLE NCT5 82V € 61,73
195/50VR15 Goodyear EAGLE VENTURA 82V € 61,58
195/50TR15 Goodyear GT2 82T € 60,69
195/50VR15 Goodyear HYDRA GRIP 82V € 63,96
195/50HR15 Hankook K102 82H € 47,75
195/50VR15 Hankook K102 82V € 49,98
195/50YR15 Hankook K104 82Y € 57,86
195/50HR15 Kleber DYNAXER DR 82H € 57,86
195/50VR15 Kleber DYNAXER DR 82V € 58,61
195/50TR15 Kleber VIAXER AS 82T € 56,08
195/50HR15 Marshal 717 82H € 49,98
195/50VR15 Marshal 717 82V € 50,72
195/50WR15 Marshal 717 82W € 56,08
195/50VR15 Marshal KU17 82V € 53,40
195/50TR15 Michelin ENERGY XT2 82T € 74,67
195/50VR15 Michelin PIL. EXALTO PE2 82V € 83,15
195/50WR15 Michelin PIL. EXALTO PE2 82W € 84,79
195/50HR15 Michelin PILOT EXALTO 82H € 76,01
195/50VR15 Michelin PILOT EXALTO 82V € 76,76
195/50VR15 Michelin PILOT PRIMACY 82V € 83,23
195/50YR15 Michelin PILOT SPORT 82Y € 95,20
195/50VR15 Matador MP14 82V € 45,52
195/50VR15 Matador MP41 82V € 45,52
195/50VR15 Maxxis MA-V1 82V € 43,29
195/50VR15 Pirelli P5000 DRAGO 82V € 62,92
195/50HR15 Pirelli P6 82H € 95,65
195/50TR15 Pirelli P6000 82T € 62,92
195/50VR15 Pirelli P6000 82V € 67,38
195/50WR15 Pirelli P7 82W € 67,38
195/50VR15 Pneumant PN550 82V € 45,96
195/50VR15 Sava INTENSA 82V € 45,82
195/50HR15 Sava RAPIDEX R2 82H € 41,06
195/50VR15 Semperit DIRECTION-SPORT 82V € 51,62
195/50VR15 Toyo PX-T1 S 82V € 46,56
195/50HR15 Toyo R610 82H € 52,51
195/50HR15 Uniroyal R540 82H € 49,53
195/50VR15 Uniroyal R540 82V € 54,00
195/50HR15 Uniroyal R550 82H € 49,53
195/50VR15 Uniroyal R550 82V € 54,00
195/50VR15 Uniroyal RAINSPORT 1 82V € 56,53
195/50VR15 Vredestein SPORTRAC 2 82V € 62,33
195/50HR15 Yokohama A539 RPB 82H € 54,00
195/50VR15 Yokohama A539 RPB 82V € 56,53
195/50VR15 Yokohama AVS DB V500 86V RPB € 61,73
195/50VR15 Yokohama AVS SPORT RPB 86V EL € 61,73
]195/50HR15 Yokohama S306 82H € 50,43[/quote


IK heb Zeta Linea van marangoni 195/45VR15
Mooi profiel en best veel grip zaten er onder toen ik de auto kocht weet zo niet wat ze kosten
turbo powerrrrrrrr
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

enige circuitbanden van yokohama met prijzen indien online geleverd via premiumreifen.de

YOKOHAMA 195/50 VR 15 ADVAN NEOVA 82V RENNREIFEN 121,00

YOKOHAMA 195/50 VR 15 A038 85V RENNREIFEN 203,00

YOKOHAMA 195/50 VR 15 A048 82V RENNREIFEN 209,00

YOKOHAMA 225/45 ZR 16 ADVAN NEOVA 89W RENNREIFEN267,99

YOKOHAMA 195/50 VR 15 ADVAN NEOVA 82V RENNREIFEN 203,00
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

koop je slicks gewoon gebruikt, kosten bijna nix en je kan er nog makelijk een circuit dagje mee doen
R5GTT. Drive it like you stole it
MADRacing
Berichten: 45
Lid geworden op: do 9 sep 2004 0:18
Locatie: alkmaar
Contacteer:

pierre schreef:enige circuitbanden van yokohama met prijzen indien online geleverd via premiumreifen.de

YOKOHAMA 195/50 VR 15 ADVAN NEOVA 82V RENNREIFEN 121,00

YOKOHAMA 195/50 VR 15 A038 85V RENNREIFEN 203,00

YOKOHAMA 195/50 VR 15 A048 82V RENNREIFEN 209,00

YOKOHAMA 225/45 ZR 16 ADVAN NEOVA 89W RENNREIFEN267,99

YOKOHAMA 195/50 VR 15 ADVAN NEOVA 82V RENNREIFEN 203,00
Kijk dat bedoelde ik dus 195/50/15.......ik wil echt racebanden dus geen straatbanden.......het wordt een hobby auto geen dagelijks vervoer...... :D

Ik denk dat het die A 048 gaat worden.......Ik hoor daar goede verhalen over van de heren coureurs.....

deze dus....
[img]http://image.space.rakuten.co.jp/lg01/4 ... 3sjf3.jpeg[/img]
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Een beetje tjoener heeft geen probleem met het rekenenen van een wielomtrek :lol:
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

MADRacing schreef:
Steven schreef:Mwah ik meot zeggen dat bij mij het tractieprobleem nog wel meevalt.
Ik heb alleen aan het einde van z'n 1 wat gestuiter en op nat wegdek in 2 dat ie doorspint, maja das logisch.
Beide heb je met een standaard GT op 13" semperit ook :p
Ik hou niet van doorspinnende bandjes.......roken doe ik met de motor wel veel spectaculairder.......ik mis met bijna alle voorwiel aangedreven auto's tractie....en dat moet verholpen worden anders heeft het tunen al helemaal geen zin in mijn optiek.......
en nee in 45 hoog heb je alleen maar straatbandjes, en die hebben per difinitie te kort grip...... Het liefst zou ik met sliks rijden ware het niet dat we in Nederland wonen en het dus wel eens kan gaan regen....... :D
Als je met de orginele bandjes van een gtt niet vd plek kan komen dan ontbeert het je van rijkunst :lol:
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

MADRacing schreef:Ik ben een echte GTT fan, vroeger 1 gehad, en daarna eigenlijk alleen in de motoren gezeten......Ik zit nog steeds in de motoren, ik bedoel dan motorfietsen.....
Vorig jaar weer een GTT uit 1990 gekocht, ik heb er jammer genoeg weinig plezier van mogen hebben, na een half jaar knalde de hoofdkoelleiding en binnen vijf seconde de koppakking op de snelweg....sinds die tijd nog geen tijd gehad om de parel weer op te knappen.......van wege het opzetten van een eigen motorzaak.
Ik heb nu echter weer wat vrije tijd zij het spaarzaam en ben van plan mijn GTT weer op straat te zetten, echter met wat modificaties.... Aangezien ik een tuningzaak heb voor motoren leek het me leuk er een echte demo auto van te bouwen. Dit wel in een groot tijdsbestek want zoals ik al zei is mijn vrije tijd erg spaarzaam.
Mijn Gtt heeft een lekke koppakking en een gescheurde turbo, dat zijn eigen lijk de eerste dingen die gerepareerd moeten worden......
Iedere vorm van info is welkom....ik ben niet zo thuis in de mogelijkheden bij de R5.......

Ik zat te denken aan een nieuwe T25 turbo en een zware metalen koppakking om in de toekomst de turbo druk iets op te kunnen voeren.
Ook wil ik meteen alle slangen vervangen voor siliconen in combinatie met alu pijp.....En er komt een intercooler van een Mercedes vito in dus de bumper zal gemodificeerd moeten worden....echter zo dat je er zo min mogenlijk van ziet, ik ben niet zo fan van onnodige skirts en onpraktische lage spoilers........hopenlijk kunnen jullie me hier een beetje op weg helpen, ik heb ideeen zat.....
Beste ,
Verdiep je eens in de tractortechniek ,vervolgens kom je er al een heel eind(wink)
MADRacing
Berichten: 45
Lid geworden op: do 9 sep 2004 0:18
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Erg grappig ja...... :D
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik kan je uit ervaring vertellen dat wanneer je (semi) slicks monteerd, je echt wel anders moet starten dan goed straatrubber. Met goed straatrubber start ik met circa 3500-4000 rpm. Dan heb ik minimale slip en is de turbo meteen daar om de motor levendig te houden en niet "stil" te vallen bij de start.
Met slicks eronder viel ik hiermee dus compleet stil. Deze slipte de eerste meters totaal niet door waardoor het toerental en de turbo wegvielen en de snelheid dus ver te zoeken was. Met Slicks prik ik het toerental gewoon op 5000-5500 rpm om snel weg te komen. De eerste 5 meter hebben we dan even wheelspin en dan gaat de kist echt wel goede vaart maken.
Moet er wel bijvertellen dat we met een sintermetaal koppeling rijden. Dus de koppeling slipt zelf zo goed als niet.
Beste start wat ik tot nu toe heb kunnen maken is in Teuven geweest. Voet op de rem en op het gas. Rem inhouden en koppeling 2 seconde voor de start tegen het aangrijppunt. Motor naar 3000 rpm brengen en de hele aandrijving reeds op spanning zetten, maar wel de rem goed vasthouden, anders heb je een valse start. Bij groen licht rem los,koppeling los en gas vol in. Je schiet weg en zit binnen no time in de 2.

Zelf ben ik aan het denken om Launch control erop te maken. Dan kun je deze starten maken zonder dat je je aandrijflijn zo zwaar belast.
MADRacing
Berichten: 45
Lid geworden op: do 9 sep 2004 0:18
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Kijk jij snapt waar ik een beetje heen wil....... :D :worship:
BAS B
Berichten: 38
Lid geworden op: di 23 aug 2005 23:14
Locatie: Arnhem

Ik kan je uit ervaring vertellen dat wanneer je (semi) slicks monteerd, je echt wel anders moet starten dan goed straatrubber. Met goed straatrubber start ik met circa 3500-4000 rpm. Dan heb ik minimale slip en is de turbo meteen daar om de motor levendig te houden en niet "stil" te vallen bij de start.


Nou dan kan ik je uit ervaring vetellen dat je turbo op zn eind loopt of dat er iets anders niet helemaal correct werkt> gr BasBroem.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

En hoe kom je tot die conclusie????
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

klinkt wel als gedetineerden,

'Bas B'
en
'Michel S'

:lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Mad, heb je misschien meer foto's van je Bleu Sport?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Turbo Marco schreef:
MADRacing schreef:Ik ben een echte GTT fan, vroeger 1 gehad, en daarna eigenlijk alleen in de motoren gezeten......Ik zit nog steeds in de motoren, ik bedoel dan motorfietsen.....
Vorig jaar weer een GTT uit 1990 gekocht, ik heb er jammer genoeg weinig plezier van mogen hebben, na een half jaar knalde de hoofdkoelleiding en binnen vijf seconde de koppakking op de snelweg....sinds die tijd nog geen tijd gehad om de parel weer op te knappen.......van wege het opzetten van een eigen motorzaak.
Ik heb nu echter weer wat vrije tijd zij het spaarzaam en ben van plan mijn GTT weer op straat te zetten, echter met wat modificaties.... Aangezien ik een tuningzaak heb voor motoren leek het me leuk er een echte demo auto van te bouwen. Dit wel in een groot tijdsbestek want zoals ik al zei is mijn vrije tijd erg spaarzaam.
Mijn Gtt heeft een lekke koppakking en een gescheurde turbo, dat zijn eigen lijk de eerste dingen die gerepareerd moeten worden......
Iedere vorm van info is welkom....ik ben niet zo thuis in de mogelijkheden bij de R5.......

Ik zat te denken aan een nieuwe T25 turbo en een zware metalen koppakking om in de toekomst de turbo druk iets op te kunnen voeren.
Ook wil ik meteen alle slangen vervangen voor siliconen in combinatie met alu pijp.....En er komt een intercooler van een Mercedes vito in dus de bumper zal gemodificeerd moeten worden....echter zo dat je er zo min mogenlijk van ziet, ik ben niet zo fan van onnodige skirts en onpraktische lage spoilers........hopenlijk kunnen jullie me hier een beetje op weg helpen, ik heb ideeen zat.....
Beste ,
Verdiep je eens in de tractortechniek ,vervolgens kom je er al een heel eind(wink)
Je vroeg aan mij via een pm om enige onderbouwing,
Bij deze dan :p
Als je goed kijkt hoe een gtt blok is opgebouwd dan kom je als je goed kijkt tot de conclusie dat het gaat om techniek die ontworpen is in de tijd van een Dauphine,probeer dan een benadering te zoeken die bij het karakter past van deze oeroude techniek .
Siliconen slangen hebben geen toegevoegde waarde als het gaat om tuning,en dat is een feit!
een ic van een Vito ploft uitelkaar bij hoge drukken,er zijn in de handel hele mooie ic's die perfekt op de orginele plaats passen een een groter koelend vermogen hebben dan de standaard ic's,bv die van Forge,Pace.
Over het verhaal injectie ben ik van mening dat het een goede maar zeer dure ingreep is terwijl je dan net zo goed kan ivesteren in iets japans met een vtec logo en die gaat voorzien van lage compressie zuigers en dan gaat lopen kloten met bv een T28 turbo (of een MD28R turbo),dit past niet een twee drie maar als je gaat draggen en het ontbeert je niet van ouderwetse knaken dan is dit naar mijn mening een betere oplossing dan over de limmit gaan met een Cleon machinerie.
Een t25 turbo is niet geschikt voor een C1J want deze spoelt te laat op,dat is al bekend hier en door een search te doen op dit informatieve forum :smoke:
Mocht dit onduidelijk overkomen dan kan ik dat wel begrijpen want wat ik intoets is meestal vaag :lol: ,wil je echter meer weten dan graag een pm zonder vermelding van FLAUW,maar dan iets in de trant van Intresse :beer: .

greetzz Marco
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Chris schreef:Mad, heb je misschien meer foto's van je Bleu Sport?
fotoos van de koets aub :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Weet je wel waar je over praat , marco?
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

marco heeft over vele dingen een aparte mening die niet iedereen met hem deelt :lol:
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

maar waarom dan een honda blok? Dan kan je net zo goed een f7r/p turbo gaan bouwen er erin leggen.
MADRacing
Berichten: 45
Lid geworden op: do 9 sep 2004 0:18
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Tja, ach ik snap niet waaromj je dan nog zelf in die Franse roetmeuk rondrijdt Marco.......
Bij mij gaat het om de lol die ik kan beleven met een auto die de status heeft van een gemiddelde boodschapper racer en vervolgens bijna alles zoek rijdt........dan heb ik lol...kortom petjes wagen s en japanse V-tec blokken leuk, maar karakterloos saai en achterhaald..... Wat blijft is een stukje nukkige Franse roestende meuk die vervolgens wel alle stoplichtsprintjes wint...noem het karakter, noem het suf, maar ik heb er lol mee en dat is voor mij het belangrijkste.....wat een ander vind denkt of niet aanstaat heb persoonlijk niet zoveel boodschap aan, ik ben op dit forum gekomen via club cinq en probeer met mijn motoren kennis zoveel mogelijk lol uit mijn kleine fransman te halen that's it.... Wedijveren prestiges of dergelijke is aan mij niet besteed......als ik lol heb is het goed..... :D
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

MADRacing schreef:Tja, ach ik snap niet waaromj je dan nog zelf in die Franse roetmeuk rondrijdt Marco.......
Bij mij gaat het om de lol die ik kan beleven met een auto die de status heeft van een gemiddelde boodschapper racer en vervolgens bijna alles zoek rijdt........dan heb ik lol...kortom petjes wagen s en japanse V-tec blokken leuk, maar karakterloos saai en achterhaald..... Wat blijft is een stukje nukkige Franse roestende meuk die vervolgens wel alle stoplichtsprintjes wint...noem het karakter, noem het suf, maar ik heb er lol mee en dat is voor mij het belangrijkste.....wat een ander vind denkt of niet aanstaat heb persoonlijk niet zoveel boodschap aan, ik ben op dit forum gekomen via club cinq en probeer met mijn motoren kennis zoveel mogelijk lol uit mijn kleine fransman te halen that's it.... Wedijveren prestiges of dergelijke is aan mij niet besteed......als ik lol heb is het goed..... :D

wat heb je tot nu toe gerealiseerd ?
vaak is het zo dat leden die veel tijd over hebben helaas geen geld hebben en clubleden die geld hebben zo weinig tijd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

pierre schreef:
MADRacing schreef:Tja, ach ik snap niet waaromj je dan nog zelf in die Franse roetmeuk rondrijdt Marco.......
Bij mij gaat het om de lol die ik kan beleven met een auto die de status heeft van een gemiddelde boodschapper racer en vervolgens bijna alles zoek rijdt........dan heb ik lol...kortom petjes wagen s en japanse V-tec blokken leuk, maar karakterloos saai en achterhaald..... Wat blijft is een stukje nukkige Franse roestende meuk die vervolgens wel alle stoplichtsprintjes wint...noem het karakter, noem het suf, maar ik heb er lol mee en dat is voor mij het belangrijkste.....wat een ander vind denkt of niet aanstaat heb persoonlijk niet zoveel boodschap aan, ik ben op dit forum gekomen via club cinq en probeer met mijn motoren kennis zoveel mogelijk lol uit mijn kleine fransman te halen that's it.... Wedijveren prestiges of dergelijke is aan mij niet besteed......als ik lol heb is het goed..... :D

wat heb je tot nu toe gerealiseerd ?
vaak is het zo dat leden die veel tijd over hebben helaas geen geld hebben en clubleden die geld hebben zo weinig tijd.
of wel geld hebben en tijd maar erg onhandig :lol: :lol: zoals ondergetekende :D :D :D
ja en net weer te weinig om hem naar een goede tuner te brengen :beer: :beer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MADRacing
Berichten: 45
Lid geworden op: do 9 sep 2004 0:18
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Turbo is reds binnen een Garrett GT17 VNT, dragracekoppakking etc verzwaarde trekbouten...... de kop ligt nu op de flow bank...als die klaar is gaan we sleutelen......kortom idd tijdgebrek, maar het gaat helemaal goed komen..... :smoke:
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

jochem de haas schreef:Weet je wel waar je over praat , marco?
Nee ik lul maar wat :p
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

oldskool schreef:marco heeft over vele dingen een aparte mening die niet iedereen met hem deelt :lol:
dat moge duidelijk zijn :smoke:
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

MADRacing schreef:Tja, ach ik snap niet waaromj je dan nog zelf in die Franse roetmeuk rondrijdt Marco.......
Bij mij gaat het om de lol die ik kan beleven met een auto die de status heeft van een gemiddelde boodschapper racer en vervolgens bijna alles zoek rijdt........dan heb ik lol...kortom petjes wagen s en japanse V-tec blokken leuk, maar karakterloos saai en achterhaald..... Wat blijft is een stukje nukkige Franse roestende meuk die vervolgens wel alle stoplichtsprintjes wint...noem het karakter, noem het suf, maar ik heb er lol mee en dat is voor mij het belangrijkste.....wat een ander vind denkt of niet aanstaat heb persoonlijk niet zoveel boodschap aan, ik ben op dit forum gekomen via club cinq en probeer met mijn motoren kennis zoveel mogelijk lol uit mijn kleine fransman te halen that's it.... Wedijveren prestiges of dergelijke is aan mij niet besteed......als ik lol heb is het goed..... :D
je zegt het zelf,je snapt het niet :lol:

overigs rijd ik nog niet zo lang in een reno :wink:
Plaats reactie