Peter5GTT BS project (Einde project, onderdelen te koop)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

ff teruglezen dames :P
Ik had m`n schakelstang vast laten zitten aan m`n blok en ben toen gaan takelen.
Met als gevolg de stang dus krom ging.
Heb er nu dus een nieuwe onder en deze moet dus afgesteld worden.

En als ik Jochem zo hoor is het echt een K klus.
Neem aan dat een garage het dan weer wel goed kan ??

De hayness is hier jammer genoeg heel erg kort over, dus alle tips zijn welkom.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

krom of niet...hij zal toch ergens losgehaald zijn?

:D
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

~Haas~ schreef:krom of niet...hij zal toch ergens losgehaald zijn?

:D
Idd ja, maar hij was zo krom dat die niet eens meer op de originele leek.
Viel dus weinig meer mee te beginnen.
Kon wel leuk iets gaan aftekenen maar dat kon ik niet overbrengen op de nieuwe.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz...das jammer... :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kun je er niet een met pook en al van de sloop af vissen?
Moet je wel ff de auto flink opkrikken om die stang door de middentunnel te krijgen, maar het moet te doen zijn.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:ff teruglezen dames :P
Ik had m`n schakelstang vast laten zitten aan m`n blok en ben toen gaan takelen.
Met als gevolg de stang dus krom ging.
Heb er nu dus een nieuwe onder en deze moet dus afgesteld worden.

En als ik Jochem zo hoor is het echt een K klus.
Neem aan dat een garage het dan weer wel goed kan ??

De hayness is hier jammer genoeg heel erg kort over, dus alle tips zijn welkom.
tis een kutklus, maar ergens ook simpel

je kan m afstellen op het punt waar de pook aan de stang vastkomt.

vastzetten en proberen of ie alle versnellingen goed pakt.
zo niet, dan de bevestiging iets meer naar achter of voren zetten
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja maar een brug en 2 man is toch zeker wel gewenst met dit soort gein.
Daarom vind ik een pook+stang compleet nog niet eens zo'n gek idee :p
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nee is idd geen gek idee.
Maar zijn al die poken ook weer hetzelfde dan ?
En mijn oude schakelstang zat gewoon helemaal over dat stukje heen geschoven.
Maar je kan hem natuurlijk ook nog draaien, of niet ?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Het probleem is idd dat je hem steeds weer opde brug moet rijden of in het ergste geval steeds opkrikken ....

Ik ben ooit bezig geweest met een blue krot en dat was echt drama .... denk je dat je ze na lang kloten hebt schiet ie weer uit z'n twee met optrekken .....dus iets anders rommelen en jahoor weer niet in z'n achteruit enz enz enz enz

Oja en elke x moet je de brug of iets op ( ik had toen allleen een paar kriksteunen, en das niet fijn )

nou su6
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nou ik heb dus vandaag m`n spulletjes binnen gekregen:

Bleedvalve, incar boost control en een setje koelslangen.

[img]http://img228.imageshack.us/img228/1427/dsc001467dd.jpg[/img]


Wat betreft het afstellen van die schakelstang.
Ik heb dus ook alleen 2 assteunen en daar moet het maar mee gaan lukken.
Nog 2 weken vakantie dus in principe tijd zat.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

jochem de haas schreef:Het probleem is idd dat je hem steeds weer opde brug moet rijden of in het ergste geval steeds opkrikken ....

Ik ben ooit bezig geweest met een blue krot en dat was echt drama .... denk je dat je ze na lang kloten hebt schiet ie weer uit z'n twee met optrekken .....dus iets anders rommelen en jahoor weer niet in z'n achteruit enz enz enz enz

Oja en elke x moet je de brug of iets op ( ik had toen allleen een paar kriksteunen, en das niet fijn )

nou su6
ik heb t droog gedaan toen met Jan Geert, dus de wagen gewoon omhoog, en bij de 2e poging wast goed,

ook tijdens het rijden nergens last mee
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

ff nog een vraagje:

Ik heb nu een bleedvalve en een incarboostcontrolkraantje.
Heb ik nu m`n geld vergooid aan die bleedvalve of was het toch wel wijs om dat ding te kopen, met betrekking op het instellen van de maximum turbodruk ???

En iemand een idee hoe ik het moet aansluiten ?
Ik weet dat de bleedvalve tussen de actuator en carb moet.
Maar waar moet dan dat incarboostcontrolkraantje??
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ah, daar heb ik wel foto's van hoe je dat precies moet doen.

met die kleine onder de kap stel je de max druk in, met je kraantje binnen varieer je tussen minimaal en maximaal.

kraantje binnen had ik weggewerkt op de plaats van het klokje, oud klokje gesloopt, plaatje rvs eroverheen, bekleden met zwart sky en klaar. zit psies mooi boven je pook.

ff kijken of ik het zometeen nog ga uploaden of morgen :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

graag, ik moet mijn kraantje ook nog aansluiten op 1 van die slangen, ik heb alleen geen in-car
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dus geen weggegooid geld ?
Doet me weer goed.
En als het je vanavond zou lukken zou het wel lief van je zijn :P .

Iemand een idee waar ik nette slangenklemmen kan halen ?
Gewoon bij de brezan ? of hebben die dat niet ?
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:graag, ik moet mijn kraantje ook nog aansluiten op 1 van die slangen, ik heb alleen geen in-car
Dat ene kraantje is niet zo moeilijk, die prop je dus tussen de actuator en je inlet-elbow in.
Schijn je wel eerst te moeten ombouwen naar cup, geloof ik.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Kun je gewoon bij de Brezan halen, wel ff de oude meenemen :wink:.
VLK Groep
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:
Erik Olijnsma schreef:graag, ik moet mijn kraantje ook nog aansluiten op 1 van die slangen, ik heb alleen geen in-car
Dat ene kraantje is niet zo moeilijk, die prop je dus tussen de actuator en je inlet-elbow in.
Schijn je wel eerst te moeten ombouwen naar cup, geloof ik.

hmm heb geen cup, heb alles nog standaard, en ben eigenlijk niet van plan om het om te zetten naar cup
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nou zal ik maar ff over me hart strijken dan? slaap ik voor jullie wel weer wat korter :)

tuurlijk is het geen weggegooid geld, tis gewoon leuk speelgoed! alleen rij je vaak of met de kraan dicht, of vol open. dus een knop met 2 of 3 standen is ook wel geinig. alleen een Johnny Pep Boost kraan staat gewoon king :D
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Robert-Jan schreef:Kun je gewoon bij de Brezan halen, wel ff de oude meenemen :wink:.
Mooi zo, en over die oude dingen meenemen.
Ik ben wel een katwijker maar nog geen domme katwijker he :P

Kom je nog een keer langs RJ ?
Ik zit op de Hoorneslaan in Kattuk, ben er alleen niet tot laat, want m`n ex-collega`s gaan me uitzwaaien in het Zeepaardje.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

vanaf hoe laat ben je er heb toch vakantie?
VLK Groep
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Of praxxis heeft RVS slangenklemmen, als je van bling houd.
Alleen zijn die dingen wel snel naar de ruk (N)

Verder niet tussen je elbow, maar de aansluiting op je carb zelf voor die cupaansturing.

Reminds me, moet nog steeds een electrische afsluiter score :p
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

-Ray- schreef:nou zal ik maar ff over me hart strijken dan? slaap ik voor jullie wel weer wat korter :)
Thnx Reej, wat moeten we zonder jou ?? :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:nou zal ik maar ff over me hart strijken dan? slaap ik voor jullie wel weer wat korter :)

tuurlijk is het geen weggegooid geld, tis gewoon leuk speelgoed! alleen rij je vaak of met de kraan dicht, of vol open. dus een knop met 2 of 3 standen is ook wel geinig. alleen een Johnny Pep Boost kraan staat gewoon king :D
Ik heb toch liever een klokkie, kijk daar vaak genoeg op :p
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Robert-Jan schreef:vanaf hoe laat ben je er heb toch vakantie?
Vanaf uhhhh..... hmmm uitslapen is wel lekker.....
Uurtje of 11 denk ik.
Moet eerst ook nog ff naar de brezan op de fiets.

@Steef, sorry dat bedoelde ik dus.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

waar ergens op de Hoorneslaan?
VLK Groep
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Robert-Jan schreef:waar ergens op de Hoorneslaan?
Vanaf de biltlaan richting het hoornesplein rijden, dan bij de kerk (blijft katwijk he :P ) linksaf stoplichten voorbij en dan de eerste straat links, 2de garage van het hoekje.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:
-Ray- schreef:nou zal ik maar ff over me hart strijken dan? slaap ik voor jullie wel weer wat korter :)
Thnx Reej, wat moeten we zonder jou ?? :P
niks! stelletje apekoppen :p

In Car Boost Control DIY by Ray© sponsored by JL Tuning :D
Hier zie je hoe je het aansluit op je lobster en je actuator. Ook lus je je onderste aansluiting op je carb door met je lobster:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/117-1742_IMG.JPG[/img]

De actuator aansluiting aan de kant van de parafan laat je open:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/117-1743_IMG.JPG[/img]

Hier zie je het bochtje wat je moet maken, twee T-stukkies vereist dus!

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/117-1744_IMG.JPG[/img]

Vanaf het bochtje ga je naar binnen, ik heb hiervoor van die harde thyleen leiding gebruikt, te verkrijgen in vele kleuren, JL heeft nog kms liggen in 5 verschillende kleuren :)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/117-1745_IMG.JPG[/img]

Achterkant van het klokje. 1 uitgang van je kraantje afdoppen, 1 uitgang sluit je aan op de leiding die je net op de vorige foto naar binnen hebt zien gaan, en die andere leid je weer naar buiten richting je accubak en die gaat door het afwateringsgat naar beneden! anders ga je dood van de benzinelucht..... maakt niet uit welke je waarvoor neemt.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/117-1746_IMG.JPG[/img]

Voorkant:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/117-1747_IMG.JPG[/img]

Afgewerkt in vol ornaat:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/119-1966_IMG.jpg[/img]

En nog 2 om even terug te denken aan mooie tijden:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/119-1968_IMG.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/119-1969_IMG.jpg[/img]

Nog vragen?? Succesemundo :D
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Thnx Reej !!!
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Dat ziet er zeer gaaf uit :worship:
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

hallo :D

je vergeet ff te melden dat je onder de motorkap nog ergens een boutje moet verstoppen in een van de slangetjes ... anders werkt het niet.
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Gaaf hoor, maar wel een beetje veel slangen :S
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tijn schreef:hallo :D

je vergeet ff te melden dat je onder de motorkap nog ergens een boutje moet verstoppen in een van de slangetjes ... anders werkt het niet.
Neehoor :p
Thierry schreef:Gaaf hoor, maar wel een beetje veel slangen :S
Dat valt dus echt mee, het slangenstelsel onder de kap van een GT is nog prima te volgen.
Je moet eens kijken naar het vacuumsysteem van een Toyo Starslet 1.3 met kat, dan wordt je pas bang :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Tijn schreef:hallo :D

je vergeet ff te melden dat je onder de motorkap nog ergens een boutje moet verstoppen in een van de slangetjes ... anders werkt het niet.
volgens mij ook niet hoor... help me eens wijsneus :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

De bout in de elbow? Als je hem ombouwt naar cup :wink:
Plaats reactie