koppeling vervangen
hey omdat me koppeling is versleten wil ik hem (laten)
vervangen. Maar is het zelf te doen of kan ik het beter
laten doen en zo ja wat mag dat kosten?
Ik weet dat de motor der uit moet mijzelf lijkt het wel
te doen maar volgens me vader is het (te) veel werk.
Via een collega van me vader kan ik het bij een renault
monteur laten doen voor 500 inclusief onderdelen.
inieder geval alvast bedankt.
vervangen. Maar is het zelf te doen of kan ik het beter
laten doen en zo ja wat mag dat kosten?
Ik weet dat de motor der uit moet mijzelf lijkt het wel
te doen maar volgens me vader is het (te) veel werk.
Via een collega van me vader kan ik het bij een renault
monteur laten doen voor 500 inclusief onderdelen.
inieder geval alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Bud_16v op wo 17 aug 2005 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
500 is niet téveel.
Laat ook de keerring achter je vliegwiel vervangen!
Laat ook de keerring achter je vliegwiel vervangen!
500 is idd een redelijke prijs, en je weet dat het dan meteen goed gedaan wordt door iemand met ervaring (neem ik aan).
-
De motor hoeft er dacht ik alleen uit als je ABS hebt.
Gr, Frits.
Gr, Frits.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
inclusief onderdelen is het echt niet gek
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
nou, dat mag je een keer komen demonstreren danalex1971 schreef:motor hoeft er niet uit; zelfs niet bij ABS. Net als bij de anderen bak opzij schuiven en je kan erbij.
Luchtfilterhuis en accubak eraf en je hebt ruimte

subframe los, blok aan bakkant beetje laten zakken en bakkie er af halen...maar alleen luchtfilterhuis en accubak???ben ZEER benieuwd

Motor is er niet uitgeweest, accubak, luchtfilterhuis en thermostaat weggehaald en dan de normale zaken voor een koppeling. Bak losgehaald en richting L wiel geschoven en dat geeft genoeg ruimte om koppeling compleet te vervangen. Als je dat wil zien maak ik desnoods wel een foto van de rechtermotorsteun waar de gele verf van de fabriek nog netjes op de bout, ring en steun zit.
Van de ABS unit heb je helemaal geen last omdat de bak er niet uithoeft (snap zowiezo niet dat je daar last van kan hebben trouwens..)
Hoe lang doen jullie er dan over om dat te doen inclusief motor in en uitbouw en aansluiten van alle kabels etc?? Ben ook wel benieuwd!
Groetjes!!
Van de ABS unit heb je helemaal geen last omdat de bak er niet uithoeft (snap zowiezo niet dat je daar last van kan hebben trouwens..)
Hoe lang doen jullie er dan over om dat te doen inclusief motor in en uitbouw en aansluiten van alle kabels etc?? Ben ook wel benieuwd!
Groetjes!!
-
Heb pas geleden de koppeling van mijn 16V met ABS verv gewoon thuis in de garage auto op as steunen zetten.
Subframe er onder uit.
Blok aan de bakzijde loshalen en laten zakken kun je op een makkelijke manier de bak rondom losmaken.
500 is lekker geld verdienen als je weet dat een Valeo koppeling bij Brezan 117 euro kost incl korting.
Renault levert ook Valeo koppelingen alleen een paar euries meer
Subframe er onder uit.
Blok aan de bakzijde loshalen en laten zakken kun je op een makkelijke manier de bak rondom losmaken.
500 is lekker geld verdienen als je weet dat een Valeo koppeling bij Brezan 117 euro kost incl korting.
Renault levert ook Valeo koppelingen alleen een paar euries meer
VLK Groep
Dus 500 is niet teveel voor de koppelingsplaat en druk groep.
Maar als ik het zelf doe hoe veel tijd ben ik dan kwijt? (ik kan
redelijk sleutelen en me vader ook).
Ik ga ook nog vragen wat die jongen wil hebben als ik
zelf de onderdelen regel ( kan ze via me vader met garage korting
bij brezan krijgen).
en nog iets me stuur bekrachtiging maakt een *$#$@ herrie
is dat iets bekents bij een clio ??
Maar als ik het zelf doe hoe veel tijd ben ik dan kwijt? (ik kan
redelijk sleutelen en me vader ook).
Ik ga ook nog vragen wat die jongen wil hebben als ik
zelf de onderdelen regel ( kan ze via me vader met garage korting
bij brezan krijgen).
en nog iets me stuur bekrachtiging maakt een *$#$@ herrie
is dat iets bekents bij een clio ??
-
een complete koppelingset kost 117 bij Brezan om dat betekend dat je 320 aan arbeidsloon kwijt ben.
Als jij en je pa redelijk kunnen sleutelen zou ik het lekker zelf proberen.
Herrie maken van de stuurpomp is een bekend iets heb een keer nagevraagd wat revisie kost maar daar koop je bijna een nieuwe voor
Herrie maken van de stuurpomp is een bekend iets heb een keer nagevraagd wat revisie kost maar daar koop je bijna een nieuwe voor
VLK Groep
117 ?? Ik meen 80 te hebben betaald voor een complete set.... Bij de brezan. Was dan wel geen Valeo maar een Sachs of Delphi.
http://www.carfix.nl is evt ook een "brezan voor franse merken" en die rekent ook ongeveer die prijs. Die levert wél Valeo dacht ik voor die prijs
http://www.carfix.nl is evt ook een "brezan voor franse merken" en die rekent ook ongeveer die prijs. Die levert wél Valeo dacht ik voor die prijs
ok thnx dan ga ik het wel zelf doen maar moet de motor er nou uit of niet ?Robert-Jan schreef:een complete koppelingset kost 117 bij Brezan om dat betekend dat je 320 aan arbeidsloon kwijt ben.
ik heb trouwens wel abs mocht et wat uitmaken
Moet niet, mag wel, die motor eruit.
-
- Contacteer:
motor til je er zo uit, alle kabels/snoeren los, je aandrijfassen loshalen, uitlaat los en je schakelstang....
ik heb wel een nieuwe valeo koppeling en drukgroep voor je liggen en een stuurbekrachtigingspomp.... dan spaar je toch een hoop geld uit....
ik heb wel een nieuwe valeo koppeling en drukgroep voor je liggen en een stuurbekrachtigingspomp.... dan spaar je toch een hoop geld uit....
nou ben zoon dag mee druk en dan doe ik rustig aan alles op men gemaktalex1971 schreef:Motor is er niet uitgeweest, accubak, luchtfilterhuis en thermostaat weggehaald en dan de normale zaken voor een koppeling. Bak losgehaald en richting L wiel geschoven en dat geeft genoeg ruimte om koppeling compleet te vervangen. Als je dat wil zien maak ik desnoods wel een foto van de rechtermotorsteun waar de gele verf van de fabriek nog netjes op de bout, ring en steun zit.
Groetjes!!
ok.. met de manier waarop ik bezig geweest ben kostte het 7 uur. Hoe lang duurt het dan voordat je de motor ernaast hebt liggen??
Een dag (8 uur) vind ik namelijk wel heel snel voor in en uitbouw van een motor + vervangen koppeling
Een dag (8 uur) vind ik namelijk wel heel snel voor in en uitbouw van een motor + vervangen koppeling
-
- Contacteer:
ik heb vorige week mijn GTE blok en bak er met 2 uur uitgehaald, maar toen zat alles mee. en ik had een goede motortakel, dat scheeld de helft....
ook moet je er voor zorgen dat je je bak-olie afgetapt hebt VOORDAT je de aandrijfassen ga demonteren.... anders heb je feest...
ook moet je er voor zorgen dat je je bak-olie afgetapt hebt VOORDAT je de aandrijfassen ga demonteren.... anders heb je feest...
distributie wou ik zoizo al doenBart V schreef:Kijk ook even of je distributie mischien nu..of binnen een korte termijn vervangen moet worden, want dan zou ik zeker die motor eruit halen, aangezien je dat achteraf veel tijd bespaart.
ik weet niet hoeveel je daarvoor moet hebben maar ik kanMartijnberk schreef:motor til je er zo uit, alle kabels/snoeren los, je aandrijfassen loshalen, uitlaat los en je schakelstang....
alles wat ik nodig heb (distributie, koppeling, drukgroep, spanrollen,
en een stuurbekrachtigings snaar) voor 150 bij brezan krijgen.
-
Als je een beetje doorwerkt ligt het complete blok er binnen 4 uurtjes uit.
Het makkelijkste is om het blok via de onderzijde te demonteren ivm met de ABS unit.
Het makkelijkste is om het blok via de onderzijde te demonteren ivm met de ABS unit.
VLK Groep
Dan hebben zij, of jij ergens een rekenfout gemaaktBud_16v schreef:ik weet niet hoeveel je daarvoor moet hebben maar ik kanMartijnberk schreef:motor til je er zo uit, alle kabels/snoeren los, je aandrijfassen loshalen, uitlaat los en je schakelstang....
alles wat ik nodig heb (distributie, koppeling, drukgroep, spanrollen,
en een stuurbekrachtigings snaar) voor 150 bij brezan krijgen.
-
- Contacteer:
ik hoef voor het hele setje (koppelingsplaat/drukgroep/pomp) maar 50,- te hebben...
Hoe heet die verstevigde "clutch" van Sachs? Iemand daar een goed prijsje voor?
Powerkluts ofzo...kan ik nog gebruiken tzt.
Powerkluts ofzo...kan ik nog gebruiken tzt.
-
- Contacteer:
je kan ook improve tuning proberen voor die sachs, ik heb mijne daarvandaan....
-
- Contacteer:
lutjewinkel, dat is in noordholland en alles is nieuw (de pomp is gebruikt)