Waar het begon:
Vorig jaar mn 5GTT na 4 jaar van min of meer stilstand weer geactiveerd (APK, verzekering, belasting). Starten ging natuurlijk niet zo lekker (accu na opladen toch niet goed genoeg meer) maar met wat slepen sloeg de auto toch wel weer na 200 m. aan. Verder viel me een raar geluid op (leek op een soort knetteren; kortsluiting?) maar dit duurde maar kort. Later kwam het nog maar een paar keer terug, verder geen geen invloed op electronica/dashboard of motor of wat dan ook.
Verder niet veel mee gereden tot januari dit jaar moest de auto verplaatst worden ivm verhuizing. Rare knetterende geluid was er weer af en toe, verder had het geen impact (dacht ik). Maandje na de verhuizing wilde ik toch wel ff een rondje rijden: starten OK, rondje gereden, bij terugkomst auto voor het huis gezet, daarna wilde ik m in de garage zetten maar starten ho maar. Na veel uitzoekwerk op het forum en doormeten van het e.e.a. (meten is weten!) bleek de startmotor kaduc (het ronsel bleek ook een heel eind afgesleten van het waarschijnlijk blijven hangen in vliegwiel (overigens nooit gemerkt met starten!)). Startmotor vervangen (is inderdaad een kl*teklus), daarna weer rijden, was alweer aan APK toe, kwam die weer glansrijk doorheen.
Echter dat ene geluid (leek knetterend) was er toch weer zo nu en dan: vooral bij het optrekken in zn 1 en 2; echter bij het doortrekken in de toeren geen probleem. Een pingel-geluid was het ook niet, maar omdat het geluid mij in de oren klonk als een kortsluiting onder de kap heb ik er gisteren maar eens een andere ontstekingsunit erop gezet, maar het geluid was er nog steeds: bij optrekken in 1 en 2 en voornamelijk bij het nemen van bochten naar rechts. ????
Al rijdend (beste meditatie