[GTTurbo]Jop's phase I chargecooled project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

mag ik hem dan van je overkopen voor weinag steven?

of mocht slash winnen :lol: dan graag steve's gtt voor weinig alstu :wink:
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

slash schreef:
Steven schreef:500 euri voor dat hok, omdat er een chargecooler in zit :p
ik rij je toch zoek, om de papieren?
Kom maar :D

12 aug op de strip in Drachten ff bewijzen? Ik heb nog wel een versnellingsbak liggen die je er onder kan prutsen ;)
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Job-turbo schreef:
slash schreef:
Steven schreef:500 euri voor dat hok, omdat er een chargecooler in zit :p
ik rij je toch zoek, om de papieren?
Kom maar :D

12 aug op de strip in Drachten ff bewijzen? Ik heb nog wel een versnellingsbak liggen die je er onder kan prutsen ;)
haahaha , ja maar dan ben ik op vakantie...... (Y)
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

-Ray- schreef:zal je toch eerst een andere bak eronder moeten zetten :lol:
is nog niet zeker of het de bak is, JL zei dat ze bij renault niet weten watvoor koppelingskabel er in een gt moet, ze geven er maar een die er op lijkt, dus dat gaan we eerst proberen volgende week.....
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

slash schreef:
Job-turbo schreef:
slash schreef:
Steven schreef:500 euri voor dat hok, omdat er een chargecooler in zit :p
ik rij je toch zoek, om de papieren?
Kom maar :D

12 aug op de strip in Drachten ff bewijzen? Ik heb nog wel een versnellingsbak liggen die je er onder kan prutsen ;)
haahaha , ja maar dan ben ik op vakantie...... (Y)
Altijd smoesjes he................... :p ;)
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Job-turbo schreef:
slash schreef:
Job-turbo schreef:
slash schreef:
Steven schreef:500 euri voor dat hok, omdat er een chargecooler in zit :p
ik rij je toch zoek, om de papieren?
Kom maar :D

12 aug op de strip in Drachten ff bewijzen? Ik heb nog wel een versnellingsbak liggen die je er onder kan prutsen ;)
haahaha , ja maar dan ben ik op vakantie...... (Y)
Altijd smoesjes he................... :p ;)
haha ja ........ maar ik kom niet terug van mn vakantie daarvoor hoor!!!! :beer: :beer: :beer: :beer:
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Sissy.....................
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Gerard race GT schreef:Sissy.....................
zou jij dat doen???? :beer: :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je stelt het zelf voor...

Blaaskaak :p
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Steven schreef:Je stelt het zelf voor...

Blaaskaak :p
dat is waar, maar ik ga er niet mn vakantie voor annuleren.... ze zien me bij de verzekeringsmaatschappij aankomen...... :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je zo zeker bent dat je wint en je wilt om papieren racen dan kan je je vakantie toch wel annuleren, dan liever een weekje later op vakantie en een gtt rijker of ben je mischien bang dat je je gtt toch niet snel genoeg is???? mischien iets te veel ALL SHOW AND NO GO :p :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Van mij hoeft het ook niet om papieren hoor, das meer voor opgefokte straatracers. Gewoon de eer is al genoeg :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

en om slash dat dan nog elke dag onder zijn neus te wrijven zeker :p :p
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

juist :D
Immer wieder die verdammte Holländer
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Zo, ff on-topic weer,

Mijn GT loopt weer erg lekker door de nieuwe bak- en motorolie.
volgende week de remmen en oliekoeler monteren, en dan ga ik beginnen aan het dubbele weber verhaal.......


FF nog een vraag:

Als ik naar 1,2 Bar wil, kan ik dan beter een aangepaste T2 nemen of een T25???


Eerst alles motorisch op orde dus, dan ga ik de carr. aanpakken om de roestduivel te verdrijven... dus dan moet ik op zoek naar een spuiter, maar dat is nog te veer in de toekomst..

Even voor de phase I liefhebbers, OK Wax is erg goed voor je plastic delen, het is een natuurprodukt, dus geen siliconen of andere rotzooi, en al je kunststof ziet er erg goed uit!!!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Waarom is de jouwe zo snel dat je denkt Steven weg te rijden??
Mrtn = Maarten
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je boven de 1 bar onder de gas klep wilt gaan rijden zul je de standaart T2 zowieso moeten dumpen, wat je monteerd kan je zelf invullen, T25 of T2 hybrid kijk eens bij http://www.k-tecracing.com of op http://www.mbcarperformance.com daar staan mogelijkheden genoeg
R5GTT. Drive it like you stole it
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

paz-maniac schreef:als je boven de 1 bar onder de gas klep wilt gaan rijden zul je de standaart T2 zowieso moeten dumpen, wat je monteerd kan je zelf invullen, T25 of T2 hybrid kijk eens bij http://www.k-tecracing.com of op http://www.mbcarperformance.com daar staan mogelijkheden genoeg
ja idd, maar volgens mij is zo'n T25 toch veel duurder dan een aangepaste T2, of is dat niet zo?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kijk es veder dan je neus lang is, prijzen staan er toch bij
R5GTT. Drive it like you stole it
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Of je doet het goed en pakt een GT20 alleen moet je die net iets meer aanpassen om hem passend te krijgen.
Maar dan heb je wel een betere turbo.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon eerst tijdelijk je motor goed aan de loop maken met die dubbele carb en je originele turbo tot 1,2 bar onder de gasklep opschroeven.
als dit alles goed loopt gewoon een hybride t25 bestellen.
maar zorg eerst dat ie gewoon goed loopt!!!
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

mark 5t schreef:gewoon eerst tijdelijk je motor goed aan de loop maken met die dubbele carb en je originele turbo tot 1,2 bar onder de gasklep opschroeven.
als dit alles goed loopt gewoon een hybride t25 bestellen.
maar zorg eerst dat ie gewoon goed loopt!!!
Maar de standaard T2 kan t wel aan ja 1,2 bar, maar wordt de inlaat themp. dan niet veel te heet, omdat ie er aardig hard voor moet werken???



Vrijdag mijn remmen monteren, ik koop ook gelijk een nieuwe hoofdremcylinder, is die ook nieuw... :worship:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Weet iemand dat ff snel:

wat kosten nieuwe standaard schijven achter voor een GTT???



gegroet weer!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

36.30 bruto ex BTW per stuk

Hitec
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Erik Olijnsma schreef:36.30 bruto ex BTW per stuk

Hitec
Hitec?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

inlaat temperatuur niet druk over maken lees maar eens goed wat ik getypt heb , eerst met de originele turbo allles goed aan de draai maken dan kan je er later altijd nog een andere turbo ophangen.
ik heb jaren gereden mer een 1,2 bar setting op een gt zonder problemen.
gewoon aan het werk gaan dus! :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

slash schreef:
Erik Olijnsma schreef:36.30 bruto ex BTW per stuk

Hitec
Hitec?
merk van remmen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

slash schreef:Weet iemand dat ff snel:

wat kosten nieuwe standaard schijven achter voor een GTT???



gegroet weer!
Belletje naar de dealer is ook een uitkomst :)
Mrtn = Maarten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

misschien stomme vraag maar wat is nu precies 1,2 bar onder de gasklep?
is dat wat het turbometertje aangeeft
en wat is bij 1,2 onder de gasklep dan de druk boven? de gasklep?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

1.2 onder is ongeveer 1.4-1.5 boven met een standaard carb.

1.2 onder is ongeveer 1.3-1.4 boven met een groep A carb.

1.2 boven = einde rode gebied op je originele meter.
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

ORgineel meet je boven de gasklep, onder de gasklep heb je het drukverlies van de venturi en de gasklep.

Vaak is erboven 1,2 eronder 1 of zelfs 0,9 bar.

Je verliest daar toch aardig wat, zeker naarmate je de druk gaat opschroeven.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

-Ray- schreef:1.2 onder is ongeveer 1.4-1.5 boven met een standaard carb.

1.2 onder is ongeveer 1.3-1.4 boven met een groep A carb.

1.2 boven = einde rode gebied op je originele meter.
te laat droppie :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:ORgineel meet je boven de gasklep, onder de gasklep heb je het drukverlies van de venturi en de gasklep.

Vaak is erboven 1,2 eronder 1 of zelfs 0,9 bar.

Je verliest daar toch aardig wat, zeker naarmate je de druk gaat opschroeven.
dank je steven ik krijg een t25 hybride en een grotere intercooler de rest standaard hoe hoog kan ik dan gaan met de druk?
komt ook een meter in om te kijken of die te arm of te rijk staat
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

het was mooi om te zien dat ik met mijn T25, std IC, groep A carb en 2,5 inch downpipe en elbow + 2,25 inch uitlaat geen vermogenswinst meet haalde bij verder opschroeven dan 1.3 bar. wat je dan wint zijn maar een paar Nmmetjes.

ik zou m lekker op 1,2 zetten en goed afstellen, 1,1 met groep A carb is heel goed te doen, dan ga je best vliegen met een grotere IC.

wil je hoger gaan moet je toch gaan denken aan injectie en je kop aan gaan passen, ook lage compressie zuigers etc etc
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-Ray- schreef:het was mooi om te zien dat ik met mijn T25, std IC, groep A carb en 2,5 inch downpipe en elbow + 2,25 inch uitlaat geen vermogenswinst meet haalde bij verder opschroeven dan 1.3 bar. wat je dan wint zijn maar een paar Nmmetjes.

ik zou m lekker op 1,2 zetten en goed afstellen, 1,1 met groep A carb is heel goed te doen, dan ga je best vliegen met een grotere IC.

wil je hoger gaan moet je toch gaan denken aan injectie en je kop aan gaan passen, ook lage compressie zuigers etc etc
nu snap ik het niet meer 1,2 boven de gasklep neem ik aan met standaard carb?
en 1,1 onder de gasklep met groep a carb?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie